

Koledzy jaki olej polecalibyście ?
#281
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2012 - 19:07
http://allegro.pl/ol...2531513586.html
cena dobra, może sie skusze bo teraz mam valvolina i troche go bierze
#282
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2012 - 20:31
Na jakiej podstawie twierdzisz, ze gdybys mial valvo w silniku to by ci sie zatarl czy co? Od 6 lat uzywam tego oleju, przelatalem na nim 100 000km 3ema autami i nie mialem problemow
Najgorszy olej na jakim jezdzilem to castrol edge 10w40, w zimie zapychal odme 10 razy czesciej niz valvo. Za to w upaly jak najbardziej bylo ok
Prowokacja!
:-)
na naszym forum olej na "v" jest strasznie zachwalany, a jestem gotów się założyć, że gdybym spuścił komuś bez jego wiedzy olej na "v" i zalał lotosem to w żaden sposób by się nie zorientował.
kolega ZYBI007 zachwala ten olej w taki sposób że nie wyczymałem :-P
#283
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2012 - 20:39
mówisz o tym oleju??
http://allegro.pl/ol...2531513586.html
cena dobra, może sie skusze bo teraz mam valvolina i troche go bierze
dokładnie ten... też go leje i problemów nie ma... zużycie powiedziałbym że w normie, ale tak słucham tych opini o tym jaki to ten GM do


Teraz się zastanawiam nad Liqui Moly 5W40 lub Valvoline Maxlife 5W40, ale jeszcze nie zdecydowałem który wybiorę. Jak się okaże że różnicy nie ma to wrócę do sprawdzonego GM

zalał lotosem to w żaden sposób by się nie zorientował.
nie przesadzaj... Lotos to na prawdę jest syf. ... przynajmniej jeszcze parę lat temu. Ojciec mówił że jak rozbierał silniki które jeździły na tym oleju to była masakra
#284
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2012 - 20:47
teraz mam Valvoline od naszego "sklepikarza" czyli nie jakiś tam ze skupu opakowań po olejach tylko ze sprawdzonego zródła i troszki mi go bierze. Jak pisałem, skusze się na ten olej GM. A10 znasz ten sklep, sprawdzony towar??
#285
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2012 - 21:23
A10 znasz ten sklep, sprawdzony towar
ja GM kupuje zawsze w Gdańsku w hurtowni u sprawdzonego sprzedawcy... zresztą właściwie wszystkie części u nich biorę
Z tym olejem chce się przekonać na własnej skórze i zobaczyć... jeszcze się tylko nie zdecydowałem czy LM czy Valvo
#286
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2012 - 22:03
Miałem kiedyś tak że po zmianie oleju na Valvoline od razu mniej musiałem dolewać i była to znaczna różnica. Więc kto wie może po dolewkach zoriętował bym się że ktoś podmienił mi olej:Djestem gotów się założyć, że gdybym spuścił komuś bez jego wiedzy olej na "v" i zalał lotosem to w żaden sposób by się nie zorientował.
#287
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2012 - 22:18
Pozdrawiam.
#288
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2012 - 16:03

#289
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2012 - 16:55

#290
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2012 - 20:51
ale fakt faktem że sporo mniej wyciekał niż minerał Mobil Super S

Adam10 szkoda czasu na olejową prace magisterską

zapodaj porządny prawdziwy syntetyk i tyle.
#291
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2012 - 17:34
Adam10 szkoda czasu na olejową prace magisterską
zapodaj porządny prawdziwy syntetyk i tyle.
konkrety proszę

A ja kolejny raz napiszę, że seria Maxlife firmy Valvoline to podrasowane oleje mineralne. W klasie lepkości utrzymują je dodatki uszlachetniające, które mają słabą odporność termiczną. Wnioski nasuwają się same.
a ja mam wrażenie że strasznie uczepiliście się tych "podrasowanych olejów mineralnych" Valvo VR1 Racing też jest niby podrasowanym minerałem a ma zastosowanie w sporcie gdzie silniki dostają mocno w


#292
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2012 - 18:26
leje go do mojej zabawki ktora codziennie i czesto jest ciagnieta do odciecia i wszytko jest w porzadku. Jest odporny na wieksze temp co jest bardzo dobre przy takim uzywaniu. Trzeba tylko pamietac o zmianie co ok 7000kmValvo VR1 Racing też jest niby podrasowanym minerałem a ma zastosowanie w sporcie gdzie silniki dostają mocno w
#293
OFFLINE
#294
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2012 - 20:56
konkrety proszę
a ja mam wrażenie że strasznie uczepiliście się tych "podrasowanych olejów mineralnych" Valvo VR1 Racing też jest niby podrasowanym minerałem a ma zastosowanie w sporcie gdzie silniki dostają mocno wZ tego co wiem to nawet pozornie zdrowe 3.0 V6 na synetyku Motul ( a nie podrasowanym minerale) potrafiło pokazać korbę
baza oleju to podstawa, dodatki mogą zmieniać jego właściwości ale tylko przez pewien czas. Z przebiegiem to właśnie te dodatki w dużej mierze powodują degradację oleju. Z tego powodu vr1 należy wymieniać co 7 tys. Po za tym w silnikach aut sportowych olej wymienia się znacznie częściej niż w normalnie użytkowanych samochodach.
Miarą jakości oleju do "normalnych" samochodów nie jest tylko to jakie parametry ma po wlaniu do silnika, lecz to jak długo je utrzymuje. Oleje na bazach syntetycznych parametry utrzymują znacznie dłużej i z tego powodu można na nich robić przebiegi o dwa razy większe niż na vr1. Z jakiego powodu tak się dzieje na tym forum wałkowane było już wiele razy.
Jeśli rocznie ktoś robi małe przebiegi to lanie vr1 ma jakiś sens. Ja rocznie średnio robię około 15 tys. vr1 wymieniałbym 2 razy. Syntetyk leję raz i mam spokój. W przypadku gdy ktoś robi po kilkadziesiąt tys dochodzą do tego jeszcze koszty związane z samą ceną oleju. vr1 kosztuje tyle co dobry syntetyk, lub nie wiele mniej niż syntetyczne 5w50. Jak dla mnie to pln-y wyrzucone w błoto. No chyba, że ktoś rzeczywiście ostro pali gumy. tylko w takiej sytuacji vr1 wymieniałbym częściej niż 7tys.
#295
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2012 - 21:07
ale jakie?
Jaki olej uważacie za dobry?? Konkretnie marka, typ

#296
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2012 - 21:19


#297
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2012 - 21:36
taki mam u siebie i na 15000km dolalem 100ml
To co ile Ty olej zmieniasz??
#298
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2012 - 21:37
To co ile Ty olej zmieniasz??
pewnie standardowo - co30 tys. km
#299
OFFLINE
#300
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2012 - 22:00
to jest standard?
po 2000 roku z wyjątkiem dezeli olej zmienia się co 30 tys. km lub co 12 mies.,