

Koledzy jaki olej polecalibyście ?
#341
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 21:41
#342
OFFLINE
Napisany 06 września 2012 - 06:20
ja mam liqi moly 5w-40 i wg mnie nic wiecej nie trzeba do auta ktore ma 11 lat, przebieg 220tys i na dodatek nie jest rajdowka. Jesli to prawda co pisze w charakterystykch tego oleju lm to ten olej ma parametry „dobrego” syntetyka.
tzn, dokładniej to które LM lejesz??
#343
OFFLINE
Napisany 06 września 2012 - 07:50
: Wymiana 15000 km / 12 miesiące
: Top Tec 4100 5W-40
: Top Tec 4200 5W-30
: Top Tec 4600 5W-30
: Leichtlauf High Tech 5W-40
#344
OFFLINE
Napisany 06 września 2012 - 11:51
#345
OFFLINE
Napisany 06 września 2012 - 22:09
ja się skłaniam do 5W-40... ewentualnie 0W40 tylko się zastanawiam czy to nie jest przerost formy nad treścią, dlatego patrzę też np na LM. To nie jest auto które jeździ na torze w trudnych warunkach i nie potrzebuje takiego oleju
0W40 to nie jest olej na tor, ( na tor i palowania to 5W50 lub 10W60) a juz napewno zadna przesada, do naszego klimatu jest idealny bo bardzo szybko dociera do glowicy w minusowych temperaturach, szybciej niz 5W40.. przerazajace jest to ze prawie wszystkie 5W40 to podkrecone HC, mimo napisu syntetyczny, ja bym sie nawet nie zastanawial..
#346
OFFLINE
Napisany 06 września 2012 - 22:09
Dokładnej to nie wiem ile mial silnik przejechane bo zostal zatarty i potem byl 2 silnik i ten juz ponoc padl i zostal ten pierwszy wyremontowany ale nie dokonca ja dokonczylem remont generalny zostalo mi tylko 10 popychaczy do wymiany po stukaja a wymienilem 6 z sacych bo byly miekkie jak diabli dlatego zmienie reszte po generalnym remoncie zalany zostal z glupia bo tak zostal polecony olej polsyntetyk GM 10W40, przejechalem 1500km po remoncie dobije jeszcze do 2000km i robie zmiane oleju filtru i popychaczy i teraz jakim najlepiej zalac olejem????
naprawa silnika to:
pierscienie
tuleje cylindrów
korbowód
panewki
szlif i utwardzanie walu
wszystkie uszczelki od silnika
jak kupowalem ja to zapewniano mnie ze glowica po remoncie ale jakim to nie wiem wiem ze byla planowana a co dalej??? Nie wiem
#347
OFFLINE
Napisany 06 września 2012 - 22:12
nie mają w swojej ofercie 0w40.
maja maja, nawet zastanawialem sie nad kupnem tego, ale wolalem jednak pewniejszy i tanszy Mobil 1 0W40 z zaufanej Hurtowni..
http://allegro.pl/li...2556958527.html
#348
OFFLINE
Napisany 07 września 2012 - 18:14
Gdyż ten olej ma wskaźnik lepkości 180
Przyzwoity dla syntetyka to tak od 160-170
TBN ma 10,4
powyżej 10 to przyzwoity parametr.
Oraz w klasyfikacji odpadów ma kod: 13 02 06* - syntetyczne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe nie zawierające związków
chlorowcoorganicznych
Wszystkie w klasyfikacji odpadów mają kod 13 02 05* (czyli - mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe nie zawierające związków chlorowcoorganicznych). Ja oleju który w karcie msds ma taki wpis nie odważyłbym się nazwać "pełnym syntetykiem".
W dodatku cena za ten olej w orlenie (na podstawie http://www.platinumo...id_product=1254 ) jest znośna dla kieszeni.
Kto mnie odwiedzie od tego pomysłu?
#349
OFFLINE
Napisany 07 września 2012 - 18:49

A ja jestem już prawie przekonany do oleju orlenowskiego PLATINUM MaxPower 0W-40
To lepszy wybór od tego o którym wcześniej pisałeś. Cena też całkiem .
#350
OFFLINE
Napisany 07 września 2012 - 19:31
Ja:DA ja jestem już prawie przekonany do oleju orlenowskiego PLATINUM MaxPower 0W-40
Kto mnie odwiedzie od tego pomysłu?
http://sklep-oleje.p...AX-0W-40-5L/211
tylko nie moge dopatrzyć sie klasyfikacji odpadów nr 13 02 06:p
a z tym motulem V300 to mi chodzi o to że podobno najlepiej smaruje, a nie że omega to za stare auto czy do motosportu
#351
OFFLINE
Napisany 07 września 2012 - 20:46
tylko nie moge dopatrzyć sie klasyfikacji odpadów nr 13 02 06
ma, mimo tego, że zawiera 25-50% minerała hc. Reszta musi być syntetyczna. niski tbn.
#352
OFFLINE
Napisany 08 września 2012 - 04:57
#353
OFFLINE
Napisany 08 września 2012 - 07:41
a propo testów olejowych to Royal i tak bije wszystkich na głowe.. http://www.royalpurp...08/test-olejow/
Tak, tylko że o tym teście na forum pisaliśmy już wiele razy. Wiarygodność tego testu została podważona i nawet ta szacowna australijska gazeta się z niego wycofała.

#354
OFFLINE
Napisany 08 września 2012 - 13:04
brzmi to okropnie :oonie:ma, mimo tego, że zawiera 25-50% minerała hc.

widać że wiele razy to za mało:pTak, tylko że o tym teście na forum pisaliśmy już wiele razy. Wiarygodność tego testu została podważona i nawet ta szacowna australijska gazeta się z niego wycofała.
"ciekawe dlaczego" ta strona ...waw.pl sie z tego nie wycofała
tylko powiela ten teścik
#355
OFFLINE
Napisany 08 września 2012 - 13:53
Słabo znam angielski, ale na tyle aby w miarę go zrozumieć. Przez kilka lat pracowałem w paru gazetach i doskonale znam język takich "ps".
#356
OFFLINE
Napisany 08 września 2012 - 19:02





#357
OFFLINE
Napisany 08 września 2012 - 23:44
Zrobiłem już 14tys na nim od czerwca i w porównaniu do GM 5W30, którego mi poprzednio zalali w ASO silnik pracuje ciszej. Mam już kolejną bańkę Motula i szykuję się na wymianę.
Zużycia oleju nie było nic, ani na GM, ani na Motul.
#358
OFFLINE
Napisany 09 września 2012 - 07:43
Wiarygodność tego testu została podważona i nawet ta szacowna australijska gazeta się z niego wycofała.
Nie bronie na siłe wytworów z USA , nie wiem jak tak naprawde było z tym testem.. ,nie wiem jak bardzo są obiektywne, ale mysle ze jak sie chce psa uderzyć to kij się znajdzie..
Dlaczego gdy zmierzają się takie tury jak Amsoil, Petro Canada, Red Line, Penrite, Royal nigdy niema zadnych protestów???
Jak w teście jest europa ,. zawsze jest jakieś ale...
Dlatego najlepsze, najbardziej obiektywne testy robi się w domowym zaciszu.. (mnie własnoręczne testy dały wiele do myslenia i mase odpowiedzi) ... polecam kazdemu..
______________
Pozdrawiam
#359
OFFLINE
Napisany 09 września 2012 - 10:36
Dlatego najlepsze, najbardziej obiektywne testy robi się w domowym zaciszu.. (mnie własnoręczne testy dały wiele do myslenia i mase odpowiedzi) ... polecam kazdemu..
Jak masz takie możliwości to gratuluje. Mi brakuje umiejętności i kasy aby przeprowadzić test jakości oleju np. po 10 tysiącach km. Jak tu sprawdzić lepkość, tbn, nie mówiąc już analizie chemicznej. A bez analizy nie dowiesz się ile żelaza, cynku czy aluminium zniknęło z twojego silnika i wylądowało w oleju. Nie dowiesz się ile popiołu powstało ze spalanie właśnie tego oleju. Pamiętaj, parametry oleju wlewanego są ważne, ale znacznie ważniejsze jest to jak długo je utrzymuje. A do tego przelanie oleju z butelki do butelki nie wystarczy.
A co do testów w mediach, to ja nie mam żadnych złudzeń. Wygrywa ten kto, zapłacił za te testy. Obiektywizm w mediach to bajka, w którą nawet dzieci już nie wierzą.
#360
OFFLINE
Napisany 09 września 2012 - 16:10
Mi brakuje umiejętności i kasy aby przeprowadzić test jakości oleju np. po 10 tysiącach km. Jak tu sprawdzić lepkość, tbn, nie mówiąc już analizie chemicznej.
Nie , takich badań to ja tez oczywiście nie jestem w stanie przeprowadzić..
Również nie posiadam takiej wiedzy i mozliwości ...

Zrobiłem sobie proste doświadczenia na tzw "Chłopski Rozum"
(może i mało to dokładne ale zawsze coś)
1. Test z próbą wylania oleju z litrowych butelek pozostawionych w mrożną zimową moc w samochodzie..
Mało dokładna i prosta sprawa , a przemawia niesamowicie do rozumu ja odkrecasz , chcesz wylać a tu.. nic,nic i jeszcze długo ,długo nic..

2. Test filmu olejowego..

Do garków wlewacie swoje ulubione produkty (GM,ELF,MOBIL) i wsadzacie po jednakowym metalomym precie tak aby był zanurzony chociaż do połowy..
Wszystko na ogień i gotujemy

Nastepnie montujemy precik w imadle i traktujemy kazdy z osobna nowym pilnikiem..
Oczywiście czas gotowania i temperatura powinny być jak najbardziej zbliżone w celu dokładności doświadczenia:D
Naprawde widać różnice..
________________
Pozdrawiam:driver: