Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koledzy jaki olej polecalibyście ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
768 odpowiedzi na ten temat

#361 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 września 2012 - 19:05

A możesz o tym szerzej napisać? Co tam Ci wyszło?

#362 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 10 września 2012 - 12:39

Test zimowy to głównie uzmysłowienie sobie co się dzieje w silniku na starcie w mocno ujemnych temperaturach..
Ameryki tu nie odkryje jeżeli powiem, że silnik musi przy takim smarowaniu chodzić 1-2s prawie na sucho..
Niektóre oleje zmieniają się dotego stopnia ze wyglądają jak skawalony miód , gest płynna guma ..
Próba rozruszania śrubakiem tej cieczy olejo podobnej pokazała jak bardzo silnik musi mieć ciężko podczas rozruchu na takiej mazi..

Test filmu olejowego pokazuje jak "mocny" jest olej..
Skrajne temperatury to wrogowie wszystkich oliw..
Podgrzana oliwa robi się coraz rzadsza i rzadsza..
Przeciwiństwo 1 testu więc chyba dobrze? - nic bardziej mylnego..
W takich warunkach olej robi się "wodnisty" a film olejowy słabnieje do minimum..
Jeden z olej prawie się palił, dymił zdecydowanie bardziej niż pozostałe..
Naoliwienie , tłustość "ugotowanego" preta który został potraktowany pilnikiem pokazało nic innego jak trwałość filmu olejowego na danej powierzchni..
Jedna z oliw (spuszczona po 10 tys) była tak słaba ze ten pręt to praktycznie i paznockciem pewnie łatwo bym porysował:masakra:

Wiadomo ze te moje śmieszne doświadczenia to żadne testy.
Mało miarodajne,mało dokładne , niepoparte obliczeniami.
Nazwałbym to raczej "zabawą" połączoną z nauką z której można wyciągnąć pewne wnioski..

_____________
Pozdrawiam

#363 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 10 września 2012 - 17:23

czeskowi pewnioe bardziej chodzilo o rezultaty. czyli jaki olej jak sie zachowal

#364 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 12 września 2012 - 22:14

tak sobie przeglądam i
ciekawe ma parametry ten olej jak za taką cenę...
http://www.mobil.com...c_1_5W-40.aspx#
ten
Petro Canada DURON SYNTHETIC 5W40 ma jeszcze ciekawsze
http://www.dooilco.c...n Synthetic.pdf

ktoś zalewa nim starsze diesle te bez filtra cząstek stałych?
i o co chodzi że lepsze parametry a cena niższa od innego oleju z gorszymi parametrami
albo ja czegoś nie wiem:p

edit
tak czytam i czytam i dalej nic nie wiem

przypadkiem natrafiłem na coś takiego
http://www.jakiolej....y-zakupie-Oleju
zacytuję:
"Czym grozi zastosowanie zbyt dobrego oleju?
Jeśli samochód ma duży przebieg, to nie należy wymieniać oleju na lepszy niż ten, który był dotychczas stosowany. Dotyczy to również sytuacji, kiedy lepszy środek smarny jest zgodny z zaleceniami producenta. Olej o wyższych parametrach jakościowych może doprowadzić do wymycia dotychczasowych nagarów, a to grozi rozszczelnieniem układu smarowania oraz pogorszeniem kompresji silnika. Jeśli wcześniej samochód eksploatowany był na oleju mineralnym, nie wolno stosować oleju syntetycznego."

kto prowadzi ten portal?
m a s a k r a jakaś

i dwa oblicza Castrola Edge 0W40
oficjalna reklama?
niesponsorowany prosty garażowy test - porównanie z innymi olejami
Castrol wypadł najgorzej
wniosek...
niezły kit nam wciskają producenci tym swoim czary mary w TV
:D

#365 OFFLINE   szewixx

szewixx
  • 3 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: zamość

Napisany 02 października 2012 - 15:03

ja mam zalany valvoline max life10W40....fajnie wycisza ok fajne parametry..polecam!:)

#366 OFFLINE   Joo

Joo
  • 1 postów
  • Dołączył: 19-11-2012

Napisany 19 listopada 2012 - 17:02

Witam, ja na pewno obiektywny nie jestem bo żyję ze spredażyoleju ale jeśli chodzi o Delvac to wszyscy właściciele ciężarówek unikają go jak ognia ze względu na bardzo złą opinię, a jeśli chodzi o oleje 5w30 i 10w40 GM to są to de fakto oleje mineralne nawet ten z nową normą dexos 2 (70% bazy mineralnej).

#367 OFFLINE   lotusso

lotusso
  • 74 postów
  • Dołączył: 27-07-2011
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2012 - 19:07

tak się zastanawiam czy można dolać 1l jakiegoś syntetyka do półsyntetyka (castrol 10W40). dzisiaj rano -4 st a ja słyszę popychacze przez 3s. ciekawe czy ten castrol co mam teraz to oryginał - zeszłej zimy był inny olej i nic nie grało przy dużych mrozach... biorę pod uwagę płukankę silnika i zalanie jakimś lepszym olejem niż castrol 10W40 - pytanie jakim (półsyntetyk czy syntetyk) i pytanie czy warto. może jakiś tam zawór ciśnienia przy pompie się powoli zamula i jest słabsze ciśnienie na zimnym starcie ? póki co zastanawiam się na dolaniem 1l jakiegoś innego oleju - czy taki zabieg ma jakikolwiek sens i czy jest bezpieczny? co polecacie - może jakiś MOTUL 10W-40 a może jakiś 5W-30 ? myślałem, że spokojnie przejeżdżę zimę ale zaczyna martwić mnie to granie popychaczy przy tak małym mrozie przez kilka sekund... olej ma dopiero z 4000 km... ceramizer od 1500 km, stan na bagnecie na ponad połowę.spuścić trochę tego, dolewać coś lepszego i zobaczyć czy cokolwiek się poprawi ?

#368 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 02 grudnia 2012 - 23:07

Witam, ja na pewno obiektywny nie jestem bo żyję ze spredażyoleju ale jeśli chodzi o Delvac to wszyscy właściciele ciężarówek unikają go jak ognia ze względu na bardzo złą opinię, a jeśli chodzi o oleje 5w30 i 10w40 GM to są to de fakto oleje mineralne nawet ten z nową normą dexos 2 (70% bazy mineralnej).

Parametry olej ma ładne a jednak kierowcy go nie lubią. W takim razie co najchętniej wybierają zamiast tego Delvac?

tak się zastanawiam czy można dolać 1l jakiegoś syntetyka do półsyntetyka (castrol 10W40)... ...stan na bagnecie na ponad połowę.spuścić trochę tego, dolewać coś lepszego i zobaczyć czy cokolwiek się poprawi ?

Nic złego sie nie stanie jak dolejesz coś innego (dobrego) ale z tego co widzę chcesz mocno zakombinować. Po prostu wymienił bym cały olej i filtr jak chcesz dodatkowo użyj płukanki przed wymianą oleju. Tylko kup z pewnego źródła np od dystrybutora danej marki. Producent oleju na swojej stronie podaje autoryzowane punkty sprzedaży.

#369 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 grudnia 2012 - 09:14

Ja ostatnio z kumplem odpalałem Omegę co stała dobry rok. Zalana 10W40 i było kilka stopni. Odpaliła zgasła, odpaliła za drugim razem i żadnego stukania pukania. Więc nie wiem czy u Ciebie w oleju lezy problem.

A co do oleju to moje dwie 3,0V6 na zimę są zalane 0W40 i jakoś korby nie wyskakują. Przedtem obie latały na 5W40 a jedna kiedyś na 10W40. Czemu jest strach zalać leszy olej?

#370 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 03 grudnia 2012 - 10:40

Czemu jest strach zalać leszy olej?

Bo taka krąży legenda po kraju
utrwalana przez mechaników i utrwalana takimi portalami:
http://www.jakiolej....y-zakupie-Oleju:masakra:
cytat z tej strony:
"Czym grozi zastosowanie zbyt dobrego oleju?
Jeśli samochód ma duży przebieg, to nie należy wymieniać oleju na lepszy niż ten, który był dotychczas stosowany. Dotyczy to również sytuacji, kiedy lepszy środek smarny jest zgodny z zaleceniami producenta. Olej o wyższych parametrach jakościowych może doprowadzić do wymycia dotychczasowych nagarów, a to grozi rozszczelnieniem układu smarowania oraz pogorszeniem kompresji silnika. Jeśli wcześniej samochód eksploatowany był na oleju mineralnym, nie wolno stosować oleju syntetycznego."

:zalamka:

#371 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 grudnia 2012 - 12:30

Ale w tym przytoczonym cytacie jest bardzo wiele prawdy. Sam się kilka razy o tym przekonałem. Chcąc silnikowi zrobić dobrze wystarczy czasem zalać nawet pol syntetyka i szlak trafia silnik, kontrolka od oleju na stałe się pali i nic nie pomoże. No czasem motodoktor, albo kilka :D
Nieprawdą jest że zawsze nie wolno lać lepszego oleju. Już w kilku autach też przeszedłem z minerała na full syntetyk i było ok. Ale nie zawsze jest tak różowo.

#372 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2012 - 15:39

Ale to o czym piszesz, to przypadki silników w zaawansowanej agonii, skoro uszczelniały je tylko nagar i syf w uszczelniaczach :)

Inna sprawa, że po naszych drogach takich trupów pewnie jeździ ładnych kilka setek tysięcy :oonie:

#373 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 03 grudnia 2012 - 22:44

A no właśnie na podstawie kilku przypadków totalnych padlin urosła ogólnokrajowa opinia że nie wolno zmieniać oleju z gorszego na lepszy bo silnik kaput.
Ciekawe jest to że większość się tego trzyma i nie patrzy a racze j nie myśli dalej -
Po co ktoś wcześniej zalał gorszy olej niż zaleca producent? - ok np. dla oszczędności bo tańszy w zakupie i dolewaniu. Tylko że kupowanie po taniości nie zawsze znaczy oszczędnie.
Gorszy olej (nie zalecany przez producenta) 'niszczy' silnik. Do tego minerał w zimie to tragedia bo na zimno gęsty tak że nie zapewnia smarowania i w gratisie mamy kg nagaru i zatkaną odmę.

#374 OFFLINE   zibio131

zibio131
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-01-2012
  • Skąd: Bratoszewice

Napisany 03 grudnia 2012 - 23:08

Leje GM 10W40 i nie narzekam.Czysty,silnik pracuje cicho,rano bez problemu odpala bez stuku popychaczy.Kupuje w Niemczech co prawda,ale to chyba nie ma znaczenia.

#375 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 grudnia 2012 - 08:19

zygzak skoro w narodzie urosła ogólnopolska opinia to logicznie myśląc nie na podstawie kilku padlin a wielu tysięcy "padlin". Takich padlin jak to piszesz jest bardzo wiele. W Polsce serwisowanie auta jest dość drogie w stosunku do zarobków, dlatego naprawia się je najtańszymi sposobami. Mowa o starych autach , tanich. Mam na co dzień praktycznie kontakt z warsztatami i sklepami handlującymi częściami. I jak pytam czasem o lepsze części to nie ma. Jak się pytam dlaczego, to pada odpowiedź - panie a kto mnie to kupi?!
Dlatego aut-padlin jak to określasz jeździ tysiące i każdy z właścicieli takich aut powie że ich aut jest w super stanie.

Osobiście zawsze stosuje metodę że z minerału na półsyntetyk przechodzę, a potem jeśli nie ma problemu na pełny syntetyk.

#376 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 grudnia 2012 - 14:16

a co powiecie o tym oleju:

http://allegro.pl/li...2845269249.html

??
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#377 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 07 grudnia 2012 - 06:54

a co powiecie o tym oleju:

http://allegro.pl/li...2845269249.html

??


ja go uzywam. Wg mnie do leciwej omegi jak znalazl. Z tego co kojarze to nie jest pelny syntetyk, tylko olej wykonany w technologii syntetycznej. O niebo lepszy niz 10w40. Popchacze nie klepia, auto chodzi jakby lzej.

#378 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 07 grudnia 2012 - 18:07

Ja dziś jestem po wymianie oleju
zalałem Castrol Magnatec Professional A3W40 pełny syntetyk (to jest ten zielony olej)
uważam, że to świetny olej i do Vki jak najbardziej się nadaje i sprawdza - silniczek chodzi bajkowo.
błąd był napisałem, ze 30 a to jest 40... namawiali mnie na 50 ale nie chciałem

#379 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 grudnia 2012 - 18:28

Ja dziś jestem po wymianie oleju
zalałem Castrol Magnatec Professional A5W30 pełny syntetyk (to jest ten zielony olej)
uważam, że to świetny olej i do Vki jak najbardziej się nadaje i sprawdza - silniczek chodzi bajkowo.


Ani to pełny syntetyk ani on świetny a i polemizowałbym czy się sprawdza w V6 :p

Chyba, że ktoś rzadko drepta to i owszem. Chodzić bajkowo to i będzie(tylko jak długo).
Te 30... w silniku gdzie olej jest chłodzony wodą o temperaturze ok 95C to szału nie robi, min. 40, pokusić się można i o 50.

#380 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 07 grudnia 2012 - 19:23

A bo to się błąd wkradł bo to jest a3 5w40 i jest to full syntetyk i z tego co się orientuję to jest to bdb olej
50 ..nie bez szaleństw - wg mnie bardzo dobry olej - wg olejarzy też
polemizować to można o jakości GM10W40 ... powiedz mi co Ty zalewasz do silnika w takim razie?
Mój silnik ma 130 000 przejechane i jest w rewelacyjnej kondycji i ten olej uważam za dobry do tego silnika - chyba, że ktoś zna lepszy to następnym razem może się skusze i zaleję ale 0w40 to bym się chyba bał zalać...