

Koledzy jaki olej polecalibyście ?
#361
OFFLINE
#362
OFFLINE
Napisany 10 września 2012 - 12:39
Ameryki tu nie odkryje jeżeli powiem, że silnik musi przy takim smarowaniu chodzić 1-2s prawie na sucho..
Niektóre oleje zmieniają się dotego stopnia ze wyglądają jak skawalony miód , gest płynna guma ..
Próba rozruszania śrubakiem tej cieczy olejo podobnej pokazała jak bardzo silnik musi mieć ciężko podczas rozruchu na takiej mazi..
Test filmu olejowego pokazuje jak "mocny" jest olej..
Skrajne temperatury to wrogowie wszystkich oliw..
Podgrzana oliwa robi się coraz rzadsza i rzadsza..
Przeciwiństwo 1 testu więc chyba dobrze? - nic bardziej mylnego..
W takich warunkach olej robi się "wodnisty" a film olejowy słabnieje do minimum..
Jeden z olej prawie się palił, dymił zdecydowanie bardziej niż pozostałe..
Naoliwienie , tłustość "ugotowanego" preta który został potraktowany pilnikiem pokazało nic innego jak trwałość filmu olejowego na danej powierzchni..
Jedna z oliw (spuszczona po 10 tys) była tak słaba ze ten pręt to praktycznie i paznockciem pewnie łatwo bym porysował

Wiadomo ze te moje śmieszne doświadczenia to żadne testy.
Mało miarodajne,mało dokładne , niepoparte obliczeniami.
Nazwałbym to raczej "zabawą" połączoną z nauką z której można wyciągnąć pewne wnioski..
_____________
Pozdrawiam
#363
OFFLINE
Napisany 10 września 2012 - 17:23
#364
OFFLINE
Napisany 12 września 2012 - 22:14
ciekawe ma parametry ten olej jak za taką cenę...
http://www.mobil.com...c_1_5W-40.aspx#
ten
Petro Canada DURON SYNTHETIC 5W40 ma jeszcze ciekawsze
http://www.dooilco.c...n Synthetic.pdf
ktoś zalewa nim starsze diesle te bez filtra cząstek stałych?
i o co chodzi że lepsze parametry a cena niższa od innego oleju z gorszymi parametrami
albo ja czegoś nie wiem:p
edit
tak czytam i czytam i dalej nic nie wiem
przypadkiem natrafiłem na coś takiego
http://www.jakiolej....y-zakupie-Oleju
zacytuję:
"Czym grozi zastosowanie zbyt dobrego oleju?
Jeśli samochód ma duży przebieg, to nie należy wymieniać oleju na lepszy niż ten, który był dotychczas stosowany. Dotyczy to również sytuacji, kiedy lepszy środek smarny jest zgodny z zaleceniami producenta. Olej o wyższych parametrach jakościowych może doprowadzić do wymycia dotychczasowych nagarów, a to grozi rozszczelnieniem układu smarowania oraz pogorszeniem kompresji silnika. Jeśli wcześniej samochód eksploatowany był na oleju mineralnym, nie wolno stosować oleju syntetycznego."
kto prowadzi ten portal?
m a s a k r a jakaś
i dwa oblicza Castrola Edge 0W40
oficjalna reklama?
niesponsorowany prosty garażowy test - porównanie z innymi olejami
Castrol wypadł najgorzej
wniosek...
niezły kit nam wciskają producenci tym swoim czary mary w TV

#365
OFFLINE
Napisany 02 października 2012 - 15:03

#366
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2012 - 17:02
#367
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2012 - 19:07
#368
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2012 - 23:07
Parametry olej ma ładne a jednak kierowcy go nie lubią. W takim razie co najchętniej wybierają zamiast tego Delvac?Witam, ja na pewno obiektywny nie jestem bo żyję ze spredażyoleju ale jeśli chodzi o Delvac to wszyscy właściciele ciężarówek unikają go jak ognia ze względu na bardzo złą opinię, a jeśli chodzi o oleje 5w30 i 10w40 GM to są to de fakto oleje mineralne nawet ten z nową normą dexos 2 (70% bazy mineralnej).
Nic złego sie nie stanie jak dolejesz coś innego (dobrego) ale z tego co widzę chcesz mocno zakombinować. Po prostu wymienił bym cały olej i filtr jak chcesz dodatkowo użyj płukanki przed wymianą oleju. Tylko kup z pewnego źródła np od dystrybutora danej marki. Producent oleju na swojej stronie podaje autoryzowane punkty sprzedaży.tak się zastanawiam czy można dolać 1l jakiegoś syntetyka do półsyntetyka (castrol 10W40)... ...stan na bagnecie na ponad połowę.spuścić trochę tego, dolewać coś lepszego i zobaczyć czy cokolwiek się poprawi ?
#369
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2012 - 09:14
A co do oleju to moje dwie 3,0V6 na zimę są zalane 0W40 i jakoś korby nie wyskakują. Przedtem obie latały na 5W40 a jedna kiedyś na 10W40. Czemu jest strach zalać leszy olej?
#370
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2012 - 10:40
Bo taka krąży legenda po krajuCzemu jest strach zalać leszy olej?
utrwalana przez mechaników i utrwalana takimi portalami:
http://www.jakiolej....y-zakupie-Oleju

cytat z tej strony:
"Czym grozi zastosowanie zbyt dobrego oleju?
Jeśli samochód ma duży przebieg, to nie należy wymieniać oleju na lepszy niż ten, który był dotychczas stosowany. Dotyczy to również sytuacji, kiedy lepszy środek smarny jest zgodny z zaleceniami producenta. Olej o wyższych parametrach jakościowych może doprowadzić do wymycia dotychczasowych nagarów, a to grozi rozszczelnieniem układu smarowania oraz pogorszeniem kompresji silnika. Jeśli wcześniej samochód eksploatowany był na oleju mineralnym, nie wolno stosować oleju syntetycznego."
:zalamka:
#371
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2012 - 12:30

Nieprawdą jest że zawsze nie wolno lać lepszego oleju. Już w kilku autach też przeszedłem z minerała na full syntetyk i było ok. Ale nie zawsze jest tak różowo.
#372
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2012 - 15:39

Inna sprawa, że po naszych drogach takich trupów pewnie jeździ ładnych kilka setek tysięcy :oonie:
#373
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2012 - 22:44
Ciekawe jest to że większość się tego trzyma i nie patrzy a racze j nie myśli dalej -
Po co ktoś wcześniej zalał gorszy olej niż zaleca producent? - ok np. dla oszczędności bo tańszy w zakupie i dolewaniu. Tylko że kupowanie po taniości nie zawsze znaczy oszczędnie.
Gorszy olej (nie zalecany przez producenta) 'niszczy' silnik. Do tego minerał w zimie to tragedia bo na zimno gęsty tak że nie zapewnia smarowania i w gratisie mamy kg nagaru i zatkaną odmę.
#374
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2012 - 23:08
#375
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2012 - 08:19
Dlatego aut-padlin jak to określasz jeździ tysiące i każdy z właścicieli takich aut powie że ich aut jest w super stanie.
Osobiście zawsze stosuje metodę że z minerału na półsyntetyk przechodzę, a potem jeśli nie ma problemu na pełny syntetyk.
#376
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2012 - 14:16

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#377
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2012 - 06:54
a co powiecie o tym oleju:
http://allegro.pl/li...2845269249.html
??
ja go uzywam. Wg mnie do leciwej omegi jak znalazl. Z tego co kojarze to nie jest pelny syntetyk, tylko olej wykonany w technologii syntetycznej. O niebo lepszy niz 10w40. Popchacze nie klepia, auto chodzi jakby lzej.
#378
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2012 - 18:07
zalałem Castrol Magnatec Professional A3W40 pełny syntetyk (to jest ten zielony olej)
uważam, że to świetny olej i do Vki jak najbardziej się nadaje i sprawdza - silniczek chodzi bajkowo.
błąd był napisałem, ze 30 a to jest 40... namawiali mnie na 50 ale nie chciałem
#379
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2012 - 18:28
Ja dziś jestem po wymianie oleju
zalałem Castrol Magnatec Professional A5W30 pełny syntetyk (to jest ten zielony olej)
uważam, że to świetny olej i do Vki jak najbardziej się nadaje i sprawdza - silniczek chodzi bajkowo.
Ani to pełny syntetyk ani on świetny a i polemizowałbym czy się sprawdza w V6

Chyba, że ktoś rzadko drepta to i owszem. Chodzić bajkowo to i będzie(tylko jak długo).
Te 30... w silniku gdzie olej jest chłodzony wodą o temperaturze ok 95C to szału nie robi, min. 40, pokusić się można i o 50.
#380
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2012 - 19:23
50 ..nie bez szaleństw - wg mnie bardzo dobry olej - wg olejarzy też
polemizować to można o jakości GM10W40 ... powiedz mi co Ty zalewasz do silnika w takim razie?
Mój silnik ma 130 000 przejechane i jest w rewelacyjnej kondycji i ten olej uważam za dobry do tego silnika - chyba, że ktoś zna lepszy to następnym razem może się skusze i zaleję ale 0w40 to bym się chyba bał zalać...