Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kontrolka oleju!! Co to może być??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
83 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 sierpnia 2010 - 06:18

panowie czy jesli moj silnik bierze ok 1l/1500km to jest sens wymieniac olej? Mam maly problem obecnie z kontrolka oleju (po odpaleniu na zimno pali sie ok 2-3 sekundy) i zastanawiam sie na wymiana filtra narazie. W planach prawdopodobnie (ale pozniejszych) wymiana oleju i klepanie miski).

#22 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 sierpnia 2010 - 07:40

panowie czy jesli moj silnik bierze ok 1l/1500km to jest sens wymieniac olej? Mam maly problem obecnie z kontrolka oleju (po odpaleniu na zimno pali sie ok 2-3 sekundy) i zastanawiam sie na wymiana filtra narazie. W planach prawdopodobnie (ale pozniejszych) wymiana oleju i klepanie miski).


wyjmij miske, wyklep, wymien olej z filtrem a nie kombinujesz. :pokoj:




 


#23 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 sierpnia 2010 - 08:41

dzieki, tez juz na to wpadlem, zajelej mu GM 15W40. Pytanie mam uszczelka nie jest wielorazowa wiec bede ja pewnie musial zmienic, mam miske 1 czesciowa stalowa. Gdzie znajde uszczelke do siebie? W dwoch sklepach co dzwonilem nie wiedza jaka bedzie dobra i chca zebym ze stara przyszedl, na allegro tez jakos nie widze. Czy do mojego silnika i 1 czesciowej miski jest uszczelka z jakas "blacha, wypustem czy czyms innym tlumiacym rozbryzgi oleju? zatopionym w gumie"

#24 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 sierpnia 2010 - 09:25

Polecam napisać do usera kczech od nas z forum somad@op.pl



 


#25 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 sierpnia 2010 - 09:48

dzieki, tez juz na to wpadlem, zajelej mu GM 15W40. Pytanie mam uszczelka nie jest wielorazowa wiec bede ja pewnie musial zmienic, mam miske 1 czesciowa stalowa. Gdzie znajde uszczelke do siebie? W dwoch sklepach co dzwonilem nie wiedza jaka bedzie dobra i chca zebym ze stara przyszedl, na allegro tez jakos nie widze. Czy do mojego silnika i 1 czesciowej miski jest uszczelka z jakas "blacha, wypustem czy czyms innym tlumiacym rozbryzgi oleju? zatopionym w gumie"


tylko po co chcesz wlac minerala? Szczególnie teraz kiedy temp na zewnątrz będą coraz niższe.

#26 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 sierpnia 2010 - 09:50

tylko po co chcesz wlac minerala? Szczególnie teraz kiedy temp na zewnątrz będą coraz niższe.

ja juz mam minerala :) mam juz od lutego. Byl polsyntety wczesniej ale silnik olej juz bierze wiec na mineralnym troche mniej go wezmie.

#27 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 sierpnia 2010 - 14:54

ja juz mam minerala :) mam juz od lutego. Byl polsyntety wczesniej ale silnik olej juz bierze wiec na mineralnym troche mniej go wezmie.


i taniej wyjdzie w sumie ;)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#28 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 14 września 2010 - 13:46

Dołączę się do tematu mianowicie mam podobny problem po odpaleniu kontrolka się pali od oleju po przygazowaniu gaśnie. Ma ktoś jakieś fotki dokładne z opisem jak sprawdzić i wymontować ten zawór nadciśnieniowy? CZy wymieniając pompę oleju trzeba ponownie ustawiać rozrząd czy da się jakoś paskiem zblokować koła pasowe rozrządu?

#29 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 września 2010 - 14:00

ma ktoś jakieś fotki dokładne z opisem jak sprawdzić i wymontować ten zawór nadciśnieniowy?


[attach]8843[/attach]

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#30 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2010 - 11:51

a czy v6 ma takowy zawór też widoczny i demontowalny by nie ściągać i zmieniać całej pompy oleju?

Czy pompa Oleju w X30XE jest taka sama w y32se??



 


#31 OFFLINE   marcys1986

marcys1986
  • 159 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 03 stycznia 2011 - 22:04

i zeby ten tloczek wykrecic trzeba klime zciagac??

#32 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 stycznia 2011 - 00:03

i zeby ten tloczek wykrecic trzeba klime zciagac??


w twoim silniku trzeba odkrecic łape sprezarki klimy i pompy wspomagania.
a zeby to zrobi trzeba odkrecic sprezarke i pompe.
klimy rozszczelniac nie musisz

#33 OFFLINE   Kuzio

Kuzio
  • 170 postów
  • Dołączył: 08-04-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 11 lutego 2011 - 13:00

Odświeżę trochę temat. Mam u siebie taki problem. silnik ( 2.0 16v ) ma już swój przebieg, ale miał robiony remont ( nie do końca bo bez wymiany wszystkich popychaczy tylko tych co się tłukły ). Po remoncie ładnie trzymał kompresje itd, tylko gdzieś mi rosił olej u dołu ( prawdopodobnie z pod miski olejowej ) ale utraty były prawie nie zauważalne więc się tym specjalnie nie przejmowałem. Potem doszedł drugi objaw - sikał olejem po alternatorze, skąd to nie wiem nie znam się na tym tak dobrze. trzeba było raz na jakiś czas trochę mu tego oleju dolać. 2 dni temu olej był ok, wczoraj wracałem z pracy i zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju, silnik zaczął pracować trochę głośniej, ale że byłem prawie pod domem to dojechałem te kilkaset metrów zgasiłem silnik. Po ostygnięciu sprawdziłem olej było trochę poniżej minimum. Dolałem litr i na bagnecie pokazywało się tak jak powinno miedzy min a max. Po odpaleniu silnik pracuje głośno i kontrolka nadal się świeci. Więc problem z ciśnieniem. Pompa oleju była wymieniana/regenerowana przy remoncie. Silnik zalany mineralką Valvoline turbo. Za co się tu łapać?

#34 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 lutego 2011 - 16:22

albo panewka albo pompa - innej opcji nie ma. szkoda tylko pieniedzy wyrzuconych w bloto na remont.




 


#35 OFFLINE   Kuzio

Kuzio
  • 170 postów
  • Dołączył: 08-04-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 11 lutego 2011 - 21:56

Czyli mam szukać sobie nowego silnika czy da sie coś z tym zrobić w mniejszej kasie?

#36 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 06 marca 2011 - 11:52

a czy v6 ma takowy zawór też widoczny i demontowalny by nie ściągać i zmieniać całej pompy oleju?


Ponawiam pytanko,na zdjeciu po prawej stronie widać coś co przypomina takowy zawór jak w 2.0 ale nie ma śruby tylko jakaś zaślepka/korek.

Dodany obrazek

#37 OFFLINE   Kuzio

Kuzio
  • 170 postów
  • Dołączył: 08-04-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 21 marca 2011 - 19:19

tak btw to rozwiązałem problem. Okazało się że przywaliłem gdzieś miską i się smok wygiął, wyklepana miska, wymieniony smok i wszystko gra.

#38 OFFLINE   marcys1986

marcys1986
  • 159 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 24 marca 2011 - 07:00

ma ktos jakies rysunki dla laika jak odkrecis cal lape z klima?? zeby wyjac ten zaworek

#39 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 marca 2011 - 09:03

odkrecasz pompe wspomagania, sprezarke i dopiero wtedy lape.

sorki, ale jezeli nie wiesz jak sobie z tym poradzic to lepiej zaprowadz auto do mechanika.
bedzie lepiej dla ciebie i twojego auta
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#40 OFFLINE   marcys1986

marcys1986
  • 159 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 24 marca 2011 - 20:52

mysle ze powinienem sobie z tym poradzic nie jest to jakies chyba bardzo skaplikowane?