Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kontrolka oleju!! Co to może być??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
83 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 marca 2011 - 23:34

mysle ze powinienem sobie z tym poradzic nie jest to jakies chyba bardzo skaplikowane?


miejsca malo i jedna sruba jest ladnie schowana pod sprezarka klimatyzacji,

mozna nerwy stracic ;)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#42 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 05 kwietnia 2011 - 17:15

To teraz moje pięć groszy.Mam problem z cisnieniem oleju na wolnych obrotach przy ciepłym silniku świeci kontrolka jak lekko dodam gazu to gaśnie zrobiłem pomiar manometrem i rzeciwiście pomiar pokazuje około 0,5-0,6 Bar a czujnik ciśnienia ma wartość 0,5 Bar tak więc słusznie reaguje (dodam że na początku został wymieniony na nowy) jak przegazuje to ciśnienie jest ok. przy obrotach ok. 4tys. kończy się skala manometru 7 Bar. Teraz do rzeczy misa ojejowa prosta, smok: były drobne skrawki silikonu białego (prawdopodobnie z pod pokryw zaworowych bo takowy tam widze) ten fakt mnie ucieszył ,pomyślałem że znalazłem przyczyne i dalej idąc za ciosem pomyślałem że jakieś drobinki owej masy mogły przyblokować zaworki w pompie oleju więc rozebrałem rozrząd i wytargałem pompe i niestety w pompie czyściutko zaworki na sprężynach ładnie pracują tłoczki są lekko porysowane nie wiem czy to przeszkadza bo jak czytałem inne posty to tłoczki były pozapiekane a moje pracują ładnie wciskajac je palcem chodzą góra dół bez problemu ,rozkreciłem pompe dalej pokazały się dwa koła zębate (jedno pracujące w drugim) ale oceniając wzrokowo nic im nie dolega żadnych opiłków przetarć itd.Nawet sprawdzałem zaworek pod obudową filtra oleju taka kulka na spreżynce też ładnie pracuje.Wiem wszyscy powiedzą panewki,panewki ale w silniku nic nie stuka w misce czysto żadnych opiłków niestety w V-ce nie widac panewek po zdjeciu pierwszej części miski musiałbym podnieść silnik i odkręcić drugą mise.Ale wykluczam te panewy bo silnik naprawde ładnie śmiga aż miło przebieg 200000 olej w tej chwili C Magnatec 5W40 wcześniej Valvoline 5W50.Teraz pytanko czy pompa może siadać jeśli na obrotach bije całą skale manometra ?? Filtr ojeju też czysciutko żadnych ciał obcych.No chyba,że te skrawki silikonu spadając z pod pokryw do misy gdzieś po drodze coś przytkały, może chłodniczka oleju jakieś podpowiedzi bo juz mnie krew zalewa.Dodam jeszcze że na ciepłym na wolnych jak odkręce korek wlewu oleju to widać że olej ładnie dochodzi do wałków mimo słabego ciśnienia bo w ksiażkach podają 1,2 bar przy 650rpm 80 stopni.No chyba,że przy 90 stopniach ma być ciśnienie poniżej tej wartości.Jak chodzi na wolnych i pokazuje manometr 0,5-0,6 to dosłownie lekkie dodanie gazu wskakuje na 1,3-1,6 Bar.

#43 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2011 - 21:20

ja mysle ze to panewki, w mojej czarnej przed remontem to samo....cisza ładnie chodzi, a po rozgrzaniu na niskich obrotach kontrolka... po delikatnym dodaniu gazu gasła....wkurzyłem sie zrobiłem kapitalny i problem z głowy :) silnik igła :)

#44 OFFLINE   makabraa

makabraa
  • 146 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 kwietnia 2011 - 22:52

Kupując auto od niemca pytasz o takie sprawy więc przy wizycie u nich w serwisie dowiedziałem się co jest zalane i dlaczego Valvoline 10 W40 po pierwsze że benzyna po drugie przebieg . chodzi o to że olej może być za rzadki i elementy są niestety trochę pościerane i już nie mają takich parametrów jak nowy silnik :pokoj:Ale zawsze mogli mnie ocyganić;)A Ty jeszcze masz gaz który jak mówią wypłukuje to i owo:p
Zielony autobus przez ulice mego miasta mknie

#45 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 kwietnia 2011 - 23:52

jak przegazuje to ciśnienie jest ok. przy obrotach ok. 4tys. kończy się skala manometru 7 Bar.


to by swiadczylo o zawieszonym zaworze nadcisnieniowym.
ale wtedy powinienes miec dobre cisnienie na wolnych obrotach.
ale znowu jak piszesz zaworki pracuja oki.

wychodzi na to ze pompa pcha tobie dobrze tylko gdzies cisnienie ucieka.

pierwsze co to panewki i chyba tylko to jezeli nie masz nigdzie wycieku.

jak juz miales miske zdjeta to trzeba bylo dalej rozkrecac i chociaz popatrzec na panewki....
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#46 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 06 kwietnia 2011 - 16:11

A Ty jeszcze masz gaz który jak mówią wypłukuje to i owo


No właśnie tylko dlaczego w drugim samochodzie mam przejechane ponad 400tys. z czego 300tys. na LPG i nic sie nie dzieje cały czas zalewam syntetykiem i nic przy silniku ne było robione oprócz uszczelnień i osprzętu.


ja mysle ze to panewki, w mojej czarnej przed remontem to samo....cisza ładnie chodzi, a po rozgrzaniu na niskich obrotach kontrolka... po delikatnym dodaniu gazu gasła....wkurzyłem sie zrobiłem kapitalny i problem z głowy :) silnik igła :)


Hmm 200tys i panewki jak pisałem wcześniej starym autem mam 2 razy tyle i nic.

hodzi o to że olej może być za rzadki


No właśnie jak go wlewałem spowrotem po spuszczeniu wydawał mi sie rzadki może zmienie na inny i zobacze

jak juz miales miske zdjeta to trzeba bylo dalej rozkrecac i chociaz popatrzec na panewki...


No pisałem że w Vałkach jest problem bo trzeba silnik dzwigać żeby druga mise odkręcić.

#47 OFFLINE   makabraa

makabraa
  • 146 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 06 kwietnia 2011 - 16:33

No właśnie tylko dlaczego w drugim samochodzie mam przejechane ponad 400tys. z czego 300tys. na LPG i nic sie nie dzieje cały czas zalewam syntetykiem i nic przy silniku ne było robione oprócz uszczelnień i osprzętu.
.

Silnik silnikowy nie równy ci co mieli go od nowości mogli użytkować w różnych miejscach (góry , doliny , autostrady)i np.starsza pani , młody wyrywny ,a potem nastała polska zagazowana ;) koniec wykładu:dziura:
Zielony autobus przez ulice mego miasta mknie

#48 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 kwietnia 2011 - 18:13

No pisałem że w Vałkach jest problem bo trzeba silnik dzwigać żeby druga mise odkręcić.


ale juz miales mniej do roboty, niz teraz jak masz silnik zlozone ;)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#49 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2011 - 18:48

A Ty jeszcze masz gaz który jak mówią wypłukuje to i owo


jeśli już o tym mowa to gaz nie ma najmniejszego wpływu na olej , ponieważ nawet jeśli jakaś część gazu przedostanie się pod tłok , to nie zmiesza się z olejem tylko wydostanie się tak jak reszta gazów przez odmę , wpływ może mieć jedynie zła regulacja gazu , z byt uboga mieszanka powoduje przegrzewanie silnika czego następstwem może być zerwanie filmu olejowego co kończy się najczęściej pokazaniem korby , większy wpływ na parametry oleju ma benzyna/olej napędowy , szczególnie na zimnym silniku kiedy część mieszanki skrapla się na ściankach cylindra i przedostaje się do miski , mieszając się z olejem powoduje zmiany chemiczne a co za tym idzie zmianę jego parametrów (oczywiście na minus) i jego rozrzedzenie (szczególnie odczuwalne na wyeksploatowanych silnikach)

uprzedzając pytanie :) , wszelkie oleje typu do LPG to zwykły chwyt marketingowy

tu więcej w tym temacie http://www.motofakty...kow_na_gaz.html


Marcin2013 powodem twoich kłopotów są najprawdopodobniej panewki , może to być początek ich agonii

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#50 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 06 kwietnia 2011 - 19:59

Marcin2013 powodem twoich kłopotów są najprawdopodobniej panewki , może to być początek ich agonii


A dobrze myślę żeby sprawdzić panewki to trzeba je obejrzeć nie mi innego sposobu.I druga sprawa jeśli w oleju nie ma rzadnych opiłków to moga byc panewki ??

#51 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2011 - 20:29

Lepiej sprawdź je teraz póki nie masz żadnych stuków,póki któraś się nie obróciła.Ale obstawiam na 99% że panewki są wytarte.....
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#52 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2011 - 20:44

nie mi innego sposobu


nie ma

jeśli w oleju nie ma rzadnych opiłków to moga byc panewki


jeśli to proces normalnego zużycia to żadnych opiłków nie znajdziesz

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#53 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 16 kwietnia 2011 - 20:06

Dobrałem sie dzisiaj do panewek i sprawa wygląda tak:
odkręcam korbowe i szok poprostu piękne, delikatne ryski naprawde delikatne praktycznie nie widoczne,wał wizualnie też spoko błyszczy jak lustro żadnych widocznych zadrapań moim zdaniem nówka.Teraz główne i tu klapa panewki w stane fatalnym myśle że to jest wina mojego słabego ciśnienia oleju na wolnych ,tylko trapi mnie jedno dlaczego korbowe piękne a główne to :pupa:.I jeszcze jedno jak wyciągałem korbowe to oleju w nich było bardzo dużo,a przy ściaganiu głównych raczej sucho ?? śladowe ilości oleju.



Dodany obrazek




Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

#54 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2011 - 20:12

A jak wyglada wal??

#55 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 16 kwietnia 2011 - 20:18

Wał pisałem ładny błyszczy i zastanawiam się czy nie wsadzić nominalnych głównych i śmiagać ??.Może go wyjme i zaniose tam gdzie szlify robią pomierzą i powiedzą co dalej.

#56 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2011 - 20:46

tak jak mowiłem... panewki... teraz sprawdz czy nie ma wady w układzie smarowania, skoro było tam "sucho"

#57 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 04 maja 2011 - 20:04

Silnik poskładany (odpalił na dotyk)panewki wymienione,przed wymiana panewek ciśnienie na wolnych 0,5 Bar teraz 1,2 Bar :jump: i szczęśliwy że jest ok. wykręciłem manometr celem wkręcenia czujnika,po wkręceniu czujnika :pupa:kontrolka na wolnych podmruguje odrazu zmieniłem czujnik na drugi i to samo :masakra: pomyslałem - zwalony manometr podjechałem do mechaniora celem pomiaru ciśnienia,pomiar pokazał dokładnie to samo około 1,2 Bar.Ale to nie wszystko problemem okazało się zbyt wysokie ciśnienie na wyższych obrotach około 3 tys.koniec skali 7 Bar.(wcześniej było podobnie myślałem ze tak ma być) tak więc pytam dlaczego świeci kontrolka na wolnych skoro jest prawidłowo a czujnik powinien reagować jak ciśnienie spadnie poniżej 0,5 Bar. zepsute dwa czujniki ?? powiedział że zbyt wysokie ciśnienie mogło je przewalić.Drugie pytanie dlaczego jest takie wysokie, odpowiedź prawdopodobnie zaworki w pompie (wcześniej wymieniłem na inną pompe mimo że zaworki w mojej starej chodziły ładnie nic nie przycinało) podsumowywyjąc wszystko walczyłem z zbyt niskim ciśnieniem a podobno problemem było zbyt wysokie ciśnienie (podobno za wysokie nie jest dobre dla silnika nie chodzi o uszczelki itd. ale jak miałem i mam dalej ponad 10Bar na obrotach a może i więcej bo skala się kończy na 7 Bar olej przelatuje przez panewki i nie smaruje jak należy czy coś takiego,i wykończyło wcześniejsze panewki, które pokazywałem na wcześniejszym poście było foto ) nie wiem czy to prawda olej pieni się czy coś takiego.Nie wiem co robić dalej niby na wolnych jest ok. ale na wysokich pewnie za wysokie.Byłem dzisiaj w Oplu i zamówiłem nowe tłoczki do pompy, ale nie wiem czy to coś da bo moje stare żle nie wyglądają :masakra:.

#58 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 maja 2011 - 21:21

hmm teraz wygląda na to, ze zawór zwrotny sie tnie moim zdaniem..

#59 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2011 - 22:07

Wybaczcie, że nie czytam od początku. Wygląda na zacięty zawór nadciśnieniowy/przelewowy na pompie. Czy w V można przypadkiem założyć odwrotnie UPG/czy wałki rozrządu nie są suche??

#60 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 maja 2011 - 21:15

Zawór nadciśnieniowy w pompie jest na końcu obiegu oleju. Masz gdzieś zapchany układ.
Może uszczelka pod pompą jest nie taka. Jak ktoś ma dostęp do TISa to może coś podpowie.Była wzmianka o zacierających się panewkach w V6.

Jak wszyscy wiedzą paski rozrządu mają różne znaki bo opel zmieniał pompę oleju w związku z małą wydajnością i przesunął rolkę. Tu niestety mamy przypadek odwrotny.