Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kontrolka oleju!! Co to może być??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
83 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 maja 2011 - 07:45

Najpierw podkładka,sprężyna,tłok ,korek z pierścieniem.

jak bedziesz w Katowicach to zapraszam tylko jak rozumieć "8.05." ??


Sorki, do 8 czerwca muszę się zjawić w Sosnowcu.

Piszesz że najpierw podkładka, a w/g rysunku w EPC :
- sprężyna
- tłok
- jakaś podkładka - pewnie pierścień uszczelniający
- korek
Sprężyna pierwsza do środka, a potem reszta.

Niema podkładki przed sprężyną. Nawet w/g Haynes'a też niema. O jakiej piszesz?

#82 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 29 maja 2011 - 08:56

Sorki, do 8 czerwca muszę się zjawić w Sosnowcu.

Piszesz że najpierw podkładka, a w/g rysunku w EPC :
- sprężyna
- tłok
- jakaś podkładka - pewnie pierścień uszczelniający
- korek
Sprężyna pierwsza do środka, a potem reszta.

Niema podkładki przed sprężyną. Nawet w/g Haynes'a też niema. O jakiej piszesz?


W EPC patrzyłem nie ma podkładki,ale w obydwóch pompach jest taka zwykła podkładka jako siedlisko sprężyny,a ta pod korkiem to uszczelniacz.Wieczorkiem wrzuce foto.

#83 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 12 lipca 2011 - 18:26

Jestem po przerwie,wymieniłem pompe na nową i odziwo jest ok.:)Od czasu wymiany przejechane ok.2000km praktycznie cały ten przebieg zrobiony z wpiętym manometrem tak więc kontrolowałem ciśnienie na bieżąco ,zimny ciepły rozgrzany.Maksymalny jednorazowy przebieg ok.150km w ciepły dzień w tym wyjazd na Równice temp.otoczenia 28st. temp płynu na zegarze ok.100st. na szczycie góry maska w góre ciśnienie na wolnych 0,9-1,1 Bar.Po przegazowaniu max.5 Bar.Odpalanie na zimnym ciśnienie ok.4,5 Bar po dodaniu gazu max. 5 Bar.Na ciepłym silniku podczas stopniowego dodawania gazu mniejwięcej od obrotów 3tys.w góre ciśnienie stałe 5 Bar.I sukces tak powinno być.Przypomne na starej pompie zamykało manometr przy odpaleniu na zimnym a po rozgrzaniu na obrotach powyżej 3 tys.zamykało skale wskazówka opierała sie na ograniczniku tak więc cisnienie mogło dochodzic do pomad 10 Bar.

- Podsumowanie moim zdaniem wcześniejsze problemy z zbyt niskim cisnieniem na wolnych i świecącą kontrolką
( i słusznie bo ciśnienie spadało ponizej 0,5 Bar,pisałem we wczesniejszych postach) było spowodowane zużytymi panewkami głównymi,podejrzewam że wykończyło je zbyt wysokie ciśnienie (były wyślizgane po całej długości w środku przy otworach doprowadzajacych olej) najwięcej była zużyta pierwsza przy pompie długośc kanalika olejowego do pierwszej panewio to dosłownie 3cm. czym dalej tym lepiej.

- Powód zbyt wysokiego cisnienia/zawór nadmiarowy w pompie,ale nie był zapieczony dlatego go wykluczałem kupiłem drugą pompe używaną na niej było to samo (a oczywiście była sprzedana jako sprawna) no cóż właściciel mógł nie wiedzieć na forum jest dużo o zapiekającym się zaworku (głównie doczytywałem się że przy silnikach 2.0) w tych pompach zaworek jest na zewnątrz a w V-kach niestety żeby się dostać do zaworka trzeba zdemontowac pompe co za tym idzie rorrząd itd.

- Diagnoza zaworek a szczególnie cylinderek był w starej pompie bardziej wytarty niż w nowej i nie zapiekał się (w sumie dziwne że niektóre sie zapiekaja skoro pracują w oleju) tylko przy próbie podniesienia zaworka przez ciśnienie oleju kantowało go i nie otwierał.Nie widze innego wytłumaczenia przypominam ze walczyłem z tematem dość długo pompe w sumie wyciągałem chyba 5 razy.

Jeśli chodzi o ciśnienie oleju to przypomne że przy pierwszym pomiarze oczywiście cisnienie było ponad skale ,ale myślałem że tak ma być ponieważ przeczytałem na forum w którymś poście że ktoś podczas pomiaru na obrotach ma ponad 10Bar i mówił że tak ma być.

PANOWIE I PANIE NIEPRAWDA !!!! SPRĘZYNA ZAWORKA JEST NASTAWIONA NA OKOŁO 5 BAR I NIE MOŻE BYC WIECEJ BO TO ZABÓJSTWO DLA SILNIKA

proponuje profilaktycznie zrobić pomiar na wysokich obrotach,obym się mylił ale czy to może miec związek z zacierającymi się V-kami tyle się o tym słyszy.A wiecie o jednym że podczas codziennej eksploatacji użytkownik pojazdu nie wie o wysokim cisnieniu bo czujnik pokazuje tylko jak jest zaniskie.Problem się pojawia jak juz jest za późno.Jak znajde tego posta to poprawie autora.

To tyle mam nadzieje że problem nie wróci pompa wytrzyma przynajmniej kolejne 200tys.a szczególnie zaworek przypomne że cylinderka sie wymienić nie da stanowi odlew pompy.

Mile widziane komentarze czy zgadzacie się ze mną.

#84 OFFLINE   ziutko

ziutko
  • 2 postów
  • Dołączył: 29-06-2011

Napisany 09 maja 2013 - 21:33

Wstyd się przyznać :masakra:,ale rozwiązanie tego problemu w moim wypadku było banalnie proste.
Podobny przypadek gdzieś mi na forum się pokazał i był identyczny z moim. Zatkana odma spowodowała wyciek oleju na uszczelkach pokryw zaworów (w najgorszym momencie 1 litr oleju na 100 km) . W związku z tym praktycznie olej cały czas miałem jak po wymianie . Tylko zapomniałem ,że temat oleju jest ściśle związany z filtrem oleju. W skutek tego zaniedbania niewymieniony na czas filtr (pod wpływem dużego zanieczyszczenia i podciśnienia ) skrócił się i nie pozwalał na uzyskanie wystarczającego ciśnienia i z tąd na wolnych obrotach błyskanie kontrolki oleju.Filtr wymieniony i ciśnienie O.K. Teraz czas na wymianę uszczelek i na wbicie sobie do łba,że co boskie to Bogu,a co należy się OMCI, to ma być na czas i w odpowiedniej jakości (bo to też święte).