Kontrolka oleju!! Co to może być??
#1 OFFLINE
Napisany 24 września 2007 - 19:13
Posiadam Omege B 2.0 16v i od czasu wymiany oleju (Mobil 10w40) pojawił mi się problem, mianowicie po odpaleniu zimnego silnika dość długo świeci się kontrolka Oleju!! wtedy też silnik troszke głośniej pracuje. Kontrolka świeci się do momentu porządnego przygazowania. Problem powtarza się też podczas każdego dłuższego postoju mojego autka.
Jak już zgaśnie to więcej nie daje o sobie znać ani w czasie jazdy ani podczas krótkich postojów. Autko posiadam od niedawna i naprawdę nie wiem co się w nim dzieje. Jeździ bardzo dobrze, silnik pracuje bardzo równo i cicho.
Może macie jakiś pomysł lub poradę to bardzo chętnie skorzystam.
Pozdrawiam
#2 OFFLINE
Napisany 24 września 2007 - 19:15
#3 OFFLINE
Napisany 24 września 2007 - 19:20
Tylko jakie powinno być prawidłowe i czy po zmierzeniu będzie wiadomo co jest nie tak??
#4 OFFLINE
Napisany 24 września 2007 - 21:03
rozumiem, że pomiar ciśnienia oleju jest potrzebny?
Tylko jakie powinno być prawidłowe i czy po zmierzeniu będzie wiadomo co jest nie tak??
sprawdz czy nie masz miski olejowej lekko puknietej.
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 18:37
Po krótkiej nieobecności wracam do tematu.
Miska olejowa na pewno nie jest nigdzie puknięta, a oleju jest około 3/4 na bagnecie więc tyle ile trzeba. Zasięgając języka u znajomych kolega powiedział mi bardzo ciekawą rzecz:
"zmień ponownie olej, ale tym razem wlej mineralny jeśli problem zniknie tzn: że sprzedawca zrobił cię w bambuko i olej który tam był wlany to był właśnie minerał" ?? I teraz dopiero mam zonka, czy to może być prawda i czy jeśli zmienię ponownie olej na minerał, a problem nie zniknie to czy narobię sobie więcej kłopotu? proszę o jakiekolwiek porady.
#7 OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 21:21
Ja sie uporalem z cisnieniem poprzez ponowna wymiane filtra oleju. Mi tez sie pojawil taki problem po wymianie oleju. Okazalo sie ze nowy filtr oleju jest po prostu zly.
Sprawdz najpierw czy filtr jest nowy bo moze wymienili olej bez filtra i przed przejsciem na mineralny wymien sam filtr oleju. Pozdrawiam.
#8 OFFLINE
Napisany 29 września 2007 - 15:49
#9 OFFLINE
Napisany 29 września 2007 - 16:03
#10 OFFLINE
Napisany 01 października 2007 - 17:18
Byłem dzisiaj na pomiarze i co się okazało: ciśnienie w sumie jest ok 1,2 bara. Sprawdzaliśmy i na zimnym i na ciepłym silniku, kilka razy było odpalane autko przy zamontowanym mierniku i w końcu po którymś razie z kolei wykazało problem: zaraz po odpaleniu nie pompuje ciśnienia (miernik wskazywał 0) i jest tak do momentu przygazowania. Jak już załapie ciśnienie to znowu jest cały czas na stałym poziomie.
Ponieważ nie mam pojęcia co z tym robić, mechanior powiedział żeby raz jeszcze zmienić olej tylko że na minerał i zobaczyć czy jest jakaś zmiana.
Ja się zastanawiam czy nie jest to ten zawór o którym pisał Gachu, ale może z pompą jest coś nie tak?
Jak zawsze czekam na wasze porady.
#11 OFFLINE
Napisany 09 października 2007 - 18:45
A przyczyną tego wszystkiego był zawór nadciśnieniowy o którym napisał Gachu.
Kolega ma u mnie dużego browara.
Zawór jest jednak umieszczony w takim miejscu (X20XEV), że chcąc go wyciągnąć trzeba odkręcać sprężarkę od klimy itd.
Powiem tylko, że tłoczek był tak zapieczony, że mechanior cały dzień męczył sie z wyciągnięciem go z pompy. Teraz jest ok, gaśnie od razu jak odpalam autko bez względu czy zimny silnik czy ciepły.
Jeśli ktoś ma podobny problem to sprawdźcie w pierwszej kolejności ten zawór - nie wszyscy mechanicy o tym wiedzą.
Pozdrawiam
#12 OFFLINE
Napisany 09 października 2007 - 19:20
miłego śmigania :driver:
#13 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2008 - 10:40
wymien sam filtr oleju
trzeba spuszczac olej z silnika do tej operacji?
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#14 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2008 - 12:44
wymien sam filtr oleju
trzeba spuszczac olej z silnika do tej operacji?
weź to na logike... oleju masz około 3/4 miski a filtr jest wyżej tak?
po zmianie uzupełnij stan oleju!
#15 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2008 - 21:30
#16 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2008 - 09:41
Podepnę się trochę. Mam tak już chyba z pół roku i zaczyna mnie to w ć. Silnik bierze oil w znikomych ilościach wręcz śladowych ale podczas postoju na odpalonym po 2 min MID pokazuje brak oleju, nie niski poziom tylko brak. Jak ruszę i nim trochę pobuja na boki komunikat znika. Czasem zdarza się to podczas jednostajnej jazdy i wystarczy zmienić energicznie pas ruchu i po sprawie. Mmiałem nadzieję, że to coś z okablowaniem, brudna wtyczka ale nic z tego. Stan oleju 3/4 na bagnecie przy wyłączonym silniku, odmy drożne, pracuje równiutko (nareszcie :twisted: ). Może ktoś coś podpowie? Może to być przyczyna tego zaworu?przyczyną tego wszystkiego był zawór nadciśnieniowy o którym napisał Gachu
#17 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 18:56
#18 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 19:15
kluczem wykręcasz tą śrubkę i wyjmujesz to
[ATTACH]4865[/ATTACH]
korek , uszczelka , sprężynka , tłoczek
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#19 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 19:20
to jak to?Jutro będę wymieniał filtr (olej wymieniałem jakieś 3 tygodnie temu)
wymienialeś olej a filtra nie wymieniłes?
#20 OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2010 - 05:03
to jak to?
wymienialeś olej a filtra nie wymieniłes?
Tak myślałem żeby napisać, że podejrzewam wadliwy nowy filtr który założyłem przy wymianie oleju