Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kontrolka oleju!! Co to może być??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
83 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marasek09

marasek09
  • 12 postów
  • Dołączył: 17-08-2007
  • Skąd: Szczecinek

Napisany 24 września 2007 - 19:13

Witam wszystkich i od razu przechodzę do setna sprawy.
Posiadam Omege B 2.0 16v i od czasu wymiany oleju (Mobil 10w40) pojawił mi się problem, mianowicie po odpaleniu zimnego silnika dość długo świeci się kontrolka Oleju!! wtedy też silnik troszke głośniej pracuje. Kontrolka świeci się do momentu porządnego przygazowania. Problem powtarza się też podczas każdego dłuższego postoju mojego autka.
Jak już zgaśnie to więcej nie daje o sobie znać ani w czasie jazdy ani podczas krótkich postojów. Autko posiadam od niedawna i naprawdę nie wiem co się w nim dzieje. Jeździ bardzo dobrze, silnik pracuje bardzo równo i cicho.
Może macie jakiś pomysł lub poradę to bardzo chętnie skorzystam.
Pozdrawiam

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 września 2007 - 19:15

coś z ciśnieniem oleju jest nie tak - albo pompa, smok lub zawór

#3 OFFLINE   marasek09

marasek09
  • 12 postów
  • Dołączył: 17-08-2007
  • Skąd: Szczecinek

Napisany 24 września 2007 - 19:20

rozumiem, że pomiar ciśnienia oleju jest potrzebny?
Tylko jakie powinno być prawidłowe i czy po zmierzeniu będzie wiadomo co jest nie tak??

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 września 2007 - 21:03

rozumiem, że pomiar ciśnienia oleju jest potrzebny?
Tylko jakie powinno być prawidłowe i czy po zmierzeniu będzie wiadomo co jest nie tak??



sprawdz czy nie masz miski olejowej lekko puknietej.




 


#5 OFFLINE   n-e-o

n-e-o
  • 88 postów
  • Dołączył: 22-09-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 września 2007 - 22:19

a może poprostu nalali ci za mało oleju :roll:

#6 OFFLINE   marasek09

marasek09
  • 12 postów
  • Dołączył: 17-08-2007
  • Skąd: Szczecinek

Napisany 28 września 2007 - 18:37

Witam.
Po krótkiej nieobecności wracam do tematu.
Miska olejowa na pewno nie jest nigdzie puknięta, a oleju jest około 3/4 na bagnecie więc tyle ile trzeba. Zasięgając języka u znajomych kolega powiedział mi bardzo ciekawą rzecz:
"zmień ponownie olej, ale tym razem wlej mineralny jeśli problem zniknie tzn: że sprzedawca zrobił cię w bambuko i olej który tam był wlany to był właśnie minerał" !!?? I teraz dopiero mam zonka, czy to może być prawda i czy jeśli zmienię ponownie olej na minerał, a problem nie zniknie to czy narobię sobie więcej kłopotu? proszę o jakiekolwiek porady.

#7 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 września 2007 - 21:21

Moze tak byc ale...
Ja sie uporalem z cisnieniem poprzez ponowna wymiane filtra oleju. Mi tez sie pojawil taki problem po wymianie oleju. Okazalo sie ze nowy filtr oleju jest po prostu zly.
Sprawdz najpierw czy filtr jest nowy bo moze wymienili olej bez filtra i przed przejsciem na mineralny wymien sam filtr oleju. Pozdrawiam.


 


#8 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2007 - 15:49

panowie a może to jest problem ->>>>> zawór nadciśnieniowy

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#9 OFFLINE   n-e-o

n-e-o
  • 88 postów
  • Dołączył: 22-09-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 września 2007 - 16:03

no prawdopodobnie jak wlejesz minerał to zniknie problem bo mineralny jest sporo gęstszy . ale to nie bedzie znaczyło że nalali ci mineralnego tylko że masz silnik w kiepskim stanie .

#10 OFFLINE   marasek09

marasek09
  • 12 postów
  • Dołączył: 17-08-2007
  • Skąd: Szczecinek

Napisany 01 października 2007 - 17:18

Witam.
Byłem dzisiaj na pomiarze i co się okazało: ciśnienie w sumie jest ok 1,2 bara. Sprawdzaliśmy i na zimnym i na ciepłym silniku, kilka razy było odpalane autko przy zamontowanym mierniku i w końcu po którymś razie z kolei wykazało problem: zaraz po odpaleniu nie pompuje ciśnienia (miernik wskazywał 0) i jest tak do momentu przygazowania. Jak już załapie ciśnienie to znowu jest cały czas na stałym poziomie.
Ponieważ nie mam pojęcia co z tym robić, mechanior powiedział żeby raz jeszcze zmienić olej tylko że na minerał i zobaczyć czy jest jakaś zmiana.
Ja się zastanawiam czy nie jest to ten zawór o którym pisał Gachu, ale może z pompą jest coś nie tak?
Jak zawsze czekam na wasze porady.

#11 OFFLINE   marasek09

marasek09
  • 12 postów
  • Dołączył: 17-08-2007
  • Skąd: Szczecinek

Napisany 09 października 2007 - 18:45

Autko już zrobione!!! Problem z kontrolką oleju już nie występuje!!!
A przyczyną tego wszystkiego był zawór nadciśnieniowy o którym napisał Gachu.
Kolega ma u mnie dużego browara.
Zawór jest jednak umieszczony w takim miejscu (X20XEV), że chcąc go wyciągnąć trzeba odkręcać sprężarkę od klimy itd.
Powiem tylko, że tłoczek był tak zapieczony, że mechanior cały dzień męczył sie z wyciągnięciem go z pompy. Teraz jest ok, gaśnie od razu jak odpalam autko bez względu czy zimny silnik czy ciepły.
Jeśli ktoś ma podobny problem to sprawdźcie w pierwszej kolejności ten zawór - nie wszyscy mechanicy o tym wiedzą.
Pozdrawiam

#12 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 października 2007 - 19:20

się ciesze że pomogłem :mrgreen:

miłego śmigania :driver:

#13 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 listopada 2008 - 10:40

wymien sam filtr oleju


trzeba spuszczac olej z silnika do tej operacji?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#14 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 listopada 2008 - 12:44

wymien sam filtr oleju


trzeba spuszczac olej z silnika do tej operacji?


weź to na logike... oleju masz około 3/4 miski a filtr jest wyżej tak?

po zmianie uzupełnij stan oleju!

#15 OFFLINE   bomerpm

bomerpm
  • 43 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: nowy tomysl
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 08 listopada 2008 - 21:30

miałem ten sam problem w silniku 2,2 podczas uruchamiania zimnego silnika nie było wogole ciśnienia dlatego iż zawór nadciśnieniowy się zatarł w momencie pełnego otwarcia ( przelewu ) i dopiero pompa zaczynała podawać olej po podniesieniu obrotów do około 2tys .......... tłoczek był tak zatraty ze po wyjęciu go długiej walce gniazdo było tak poharatane ze zakończyło się wymiana całej pompy na nowa jak dobrze pamiętam koszt ok 250 z wymiana

#16 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2008 - 09:41

przyczyną tego wszystkiego był zawór nadciśnieniowy o którym napisał Gachu

Podepnę się trochę. Mam tak już chyba z pół roku i zaczyna mnie to w :censored: ć. Silnik bierze oil w znikomych ilościach wręcz śladowych ale podczas postoju na odpalonym po 2 min MID pokazuje brak oleju, nie niski poziom tylko brak. Jak ruszę i nim trochę pobuja na boki komunikat znika. Czasem zdarza się to podczas jednostajnej jazdy i wystarczy zmienić energicznie pas ruchu i po sprawie. Mmiałem nadzieję, że to coś z okablowaniem, brudna wtyczka ale nic z tego. Stan oleju 3/4 na bagnecie przy wyłączonym silniku, odmy drożne, pracuje równiutko (nareszcie :twisted: ). Może ktoś coś podpowie? Może to być przyczyna tego zaworu?

#17 OFFLINE   JACK_PL

JACK_PL

    BadBoy

  • 79 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Przeczów

Napisany 26 stycznia 2010 - 18:56

odświeżę temat mam bardzo podobny problem, od kilku dni po odpaleniu auta kontrolka świeciła ok 5 sekund. a teraz wcale nie gaśnie. Jutro będę wymieniał filtr (olej wymieniałem jakieś 3 tygodnie temu) a jeśli chodzi o ten zawór nadciśnieniowy to gdzie on jest konkretnie? z tego co zrozumiałem to w pompie olejowej. trzeba do tego wyciągnąć pompę czy da się jakoś dostać od zewnątrz??

#18 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2010 - 19:15

[ATTACH]4864[/ATTACH]
kluczem wykręcasz tą śrubkę i wyjmujesz to

[ATTACH]4865[/ATTACH]
korek , uszczelka , sprężynka , tłoczek

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#19 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2010 - 19:20

Jutro będę wymieniał filtr (olej wymieniałem jakieś 3 tygodnie temu)

to jak to?
wymienialeś olej a filtra nie wymieniłes?

#20 OFFLINE   JACK_PL

JACK_PL

    BadBoy

  • 79 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Przeczów

Napisany 27 stycznia 2010 - 05:03

to jak to?
wymienialeś olej a filtra nie wymieniłes?


Tak myślałem żeby napisać, że podejrzewam wadliwy nowy filtr który założyłem przy wymianie oleju :D