Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Swap silnika z 2.0 16V na 3.0 V6 :)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
81 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 12 listopada 2012 - 21:14

witaj ja bym siedzial cicho :) a jakie pieniadze ?


rozumiem że chodzi ci o silnik ? nie wiem ale u nich nie jest zbyt drogo ;) co jakiś czas kupuje u nich coś co musze mieć na gwałt do mojej OB i ostatnio kupowałem pompe wspomagania za 30zł chyba. Wcześniej też coś kupowałem i tez nie bylo drogo. więc mają w miare ceny jeśli cię interesuje to zapytam ile chcą za ten silnik.

#22 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 12 listopada 2012 - 21:26

witaj a tak z ciekawosci ja planuje kupic cala gotowa 2,5 v6 mialem takie trzy i zaluje ze sprzedalem ale kasa mnie zmusila i spadlem na 2,0 bo myslalem ze oszcedniejsza bedzie ale tez potrfi wciagnac BP :masakra: wiec szukam z powrotem 2,5 v6 ten dzwiek :) a z tego co sie orientuje swap 2,0 na 2,5 drogo wychodzi wszystko do przerobki wlacznie ze skrzynia chyba ze pomalu bedziesz jezdzil ale tym sie nieda lepiej jest swap z 2,5 na 3,0 lub 3,2 lukasboss to przerabial http://www.lukasboss.pl/

#23 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 12 listopada 2012 - 21:34

Skoro przeczytałem już w czasie od tamtego posta kilka tematów w którym m.i Best pisze że swap 2.0 na 2.5 to survival to ja zrezygnuje i czekam na to aż ktoś znowu pomyśli "zamienię omegę z 2.5 na 2.0 bo będzie mi mniej paliła" i wcisnę mu swoją ;)

Po przeliczeniu kosztów wyszło mi około 4 tys (przy dobrych wiatrach) za czesci. A sprzedając swoja i dokładajac te 4 tyś mam OBFL w jakimś ludzkim silniku

#24 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 12 listopada 2012 - 21:51

witaj no wasnie o tym pisalem za droga jest przerobka a zwykle sie cos po drodze wykluje i d*pa chlup :( ja czekam na okazje tez bo ciezko znalesc omege ladna bo wiadomo blachy lipa jak sie ruda wedrze to niema rady ale jak kupisz ladna to sie bedzie trzymac i takiej szukam ale mam smaka na OBFL :) ale 2,5 v6 full opcje to narazie moje mazenie ..............:)

#25 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2012 - 02:36

tak czytam te wasze posty i oczom nie wierzę ,porażka ja za samochód dałem 850zł tak jakiś sie trafił i przeróbka to tylko przekładanie części i nic więcej żadnych przeróbek skrzyń ani elektryki nic tylko przekładasz widzę że żaden z was nie robił takich rzeczy i stwarzacie sobie dodatkowe problemy

#26 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 15 listopada 2012 - 18:23

tak czytam te wasze posty i oczom nie wierzę ,porażka ja za samochód dałem 850zł tak jakiś sie trafił i przeróbka to tylko przekładanie części i nic więcej żadnych przeróbek skrzyń ani elektryki nic tylko przekładasz widzę że żaden z was nie robił takich rzeczy i stwarzacie sobie dodatkowe problemy

witaj tzn kompa trzeba przecież zmienić a skrzynia przecież nie wytrzyma bo jest słabsza pewnie pyzatym 2,5 jest cięższe od 2,0 wiec pasowało by coś koło zawiasu zrobić i tak się uzbiera pewnie że można iść po najmniejszej lini oporu i wszystkiego nie przerabiać ale ja tak nie lubię wiec szukam org. 2,5 v6 bo taniej to wyjdzie kupić gotowa ............

#27 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 15 listopada 2012 - 18:55

kolega michal1984 ma taką przeróbkę za sobą, ale mam wrażenie, że zamiast posłuchać rad, to sami stwarzacie komplikacje.

Części do przeróbki za 4000zł??
Silnik, skrzynia to koszt ok. 1400zł.
Reszta szpargałów spokojnie do kupienia za 500 - 700zł.
Zwróić należy uwagę, że swoje części można sprzedać i wyjdzie prawie na 0 (nie licząc robocizny).
Jak już Michał pisał, nie ma tu przeróbek - są tylko wymiany elementów, a to robota dość prosta, kiedy tylko przekłada się części.

Nie róbmy igły z widły, a jeśli są prawdziwe zamiary, a nie gdybanie to jest to wykonalne bez komplikacji.

#28 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 15 listopada 2012 - 19:42

kolega michal1984 ma taką przeróbkę za sobą, ale mam wrażenie, że zamiast posłuchać rad, to sami stwarzacie komplikacje.

Części do przeróbki za 4000zł??
Silnik, skrzynia to koszt ok. 1400zł.
Reszta szpargałów spokojnie do kupienia za 500 - 700zł.
Zwróić należy uwagę, że swoje części można sprzedać i wyjdzie prawie na 0 (nie licząc robocizny).
Jak już Michał pisał, nie ma tu przeróbek - są tylko wymiany elementów, a to robota dość prosta, kiedy tylko przekłada się części.

Nie róbmy igły z widły, a jeśli są prawdziwe zamiary, a nie gdybanie to jest to wykonalne bez komplikacji.

witaj ja tam tego nie liczyłem bo nawet nie myślę o tym poza tym chcę na młodsze wymienić a tak z ciekawości ile może kosztować przeróbka LPG II generacji z 2,0 na 2,5 v6 bo wiadomo że trzeba jaki mniej więcej koszt?

#29 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2012 - 03:17

witaj tzn kompa trzeba przecież zmienić a skrzynia przecież nie wytrzyma bo jest słabsza pewnie pyzatym 2,5 jest cięższe od 2,0 wiec pasowało by coś koło zawiasu zrobić i tak się uzbiera pewnie że można iść po najmniejszej lini oporu i wszystkiego nie przerabiać ale ja tak nie lubię wiec szukam org. 2,5 v6 bo taniej to wyjdzie kupić gotowa ............


z tego co wiem to skrzynie szły takie same do pewnego rocznika ja na swoje (z 2.0) mam nalatane jakieś 30 tyś km i nic się nie dzieję (a uwierz mi czasami daję jej w kość , jak również jeździ z przyczepą ) z tego co wiem tylko wał ma mniejsze łączniki kompa no jasne że trzeba zmienić no bo są dwa gary więcej ,waga owszem jest cięższy o jakieś 40kg ale nie wydaje mi się żeby była taka wielka różnica która może wpływać na parametry zawieszenia

#30 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 16 listopada 2012 - 09:04

W razie czego mcphersony z V6 (używki) można kupić za 150zł/2szt i problem zawieszenia rozwiązany.
Zawieszenie silników R4 a V6 różni się tylko sankami i mcpherson'ami

#31 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2012 - 12:23

W razie czego mcphersony z V6 (używki) można kupić za 150zł/2szt i problem zawieszenia rozwiązany.
Zawieszenie silników R4 a V6 różni się tylko sankami i mcpherson'ami


sanki tak bo jest inne mocowanie na poduszki ale mcpherson to niby jaka jest różnica bo ja jakoś nie zauważyłem

#32 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 16 listopada 2012 - 17:56

Co do tych MCperhersonów to nie prawda sa identyczne tyle że mogą troche wiecej udźwignać. Wsadziłem od 3.0 do 2.0 i żądnej różnicy wizualnej nie ma tylko ze omega troszke wyżej stoi.

#33 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2012 - 18:10

Wsadziłem od 3.0 do 2.0

Początek swap-a ??

#34 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 16 listopada 2012 - 19:10

Co do tych MCperhersonów to nie prawda sa identyczne tyle że mogą troche wiecej udźwignać


Identyczne dźwigałyby chyba tyle samo ... :hmmm:

mcpherson to niby jaka jest różnica bo ja jakoś nie zauważyłem

mój błąd, zbytnie uogólnienie. - w V6 są mocniejsze sprężyny. Reszta taka sama.

#35 OFFLINE   miechu26

miechu26
  • 8 postów
  • Dołączył: 19-07-2011

Napisany 25 listopada 2012 - 19:41

Witam. Jestem w trakcie takiego zabiegu i:jest różnica około 5-7 cm w osadzeniu łap 2.5 na sankach od 2.0

#36 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 25 listopada 2012 - 19:59

Witam. Jestem w trakcie takiego zabiegu i:jest różnica około 5-7 cm w osadzeniu łap 2.5 na sankach od 2.0


Sanki musisz przelozyc od 3.0

#37 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 listopada 2012 - 20:23

Sanki musisz przelozyc od 3.0




Witam. Jestem w trakcie takiego zabiegu i:jest różnica około 5-7 cm w osadzeniu łap 2.5 na sankach od 2.0


jak szukałbyś sanek od 3.0 v6 a do Mielca masz niedaleko to na bibmocie są dwie omegi v6 i zawsze coś dostaniesz

#38 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 25 listopada 2012 - 22:32

Sypus od czegoś trzeba zaczynać i przygotowywać sie. Mam już mcphersony hamulce wsadzone. No ale czekam na gotówke by zakupić serducho. Sanek jak ktoś szuka to PW bo chce jedne na złom wyrzucić.

#39 OFFLINE   kulawy123

kulawy123
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 30 grudnia 2013 - 12:00

Witam. Zeby nie bylo ze zaczelem temat i poszlem spac ;p zakupilem druga omeszke oczywiscie napewno nie jeden widzial bo ja ja wlasnie znalazlem na forum gdzies sie z niej wysmiewali tak zwana choinka z okolic Jeleniej Gory ;p dlugo nie myslac pojechalem po nia i zakup za 1200zl byl w 100% oplacalny ;p aktualnie silnik wyciaglem a do tamtej wsadzilem moj 2.0 bo jak wzielem szlifierke w reke i chcialem ja pociac lezka mi sie zakrecila odlozylem bosza i wsadzilem tam moj silnik. A aktualnie 2,5 czeka na wsadzenia bo przechodzi gruntowny remont :)

#40 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 grudnia 2013 - 15:51

Witam. Zeby nie bylo ze zaczelem temat i poszlem spac ;p zakupilem druga omeszke oczywiscie napewno nie jeden widzial bo ja ja wlasnie znalazlem na forum gdzies sie z niej wysmiewali tak zwana choinka z okolic Jeleniej Gory ;p dlugo nie myslac pojechalem po nia i zakup za 1200zl byl w 100% oplacalny ;p aktualnie silnik wyciaglem a do tamtej wsadzilem moj 2.0 bo jak wzielem szlifierke w reke i chcialem ja pociac lezka mi sie zakrecila odlozylem bosza i wsadzilem tam moj silnik. A aktualnie 2,5 czeka na wsadzenia bo przechodzi gruntowny remont :)


Boszem :) ?