Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Swap silnika z 2.0 16V na 3.0 V6 :)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
81 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kulawy123

kulawy123
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 31 października 2012 - 13:51

Witam. Mam takie nurtujace mnie pytanko czy silnik 3.0 V6 pasuje na lapy do omci b z silnikiem 2.0 16V szukalem juz takiego tematu na forum ale nie moglem znalesc a jak znajdywalem to niedopisane itd. Na odpowiedzi typu "nie oplaca sie" , "zmien omege" itp nie musisz tracic czasu na odpisywanie :) Bede wdzieczny za podpowiedzi w sprawie swapu :)

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2012 - 13:59

Do wymiany: sanki, silnik, uklad wydechowy, wiazka silnika i komp, osprzet silnika, przednie zawieszenie i hamulce, chlodnica i pewnie jeszcze pare rzeczy o ktorych zapomnialem.

EDIT: a ze masz LPG to ze starej instalacji zostanie Ci praktycznie tylko butla :p

#3 OFFLINE   kulawy123

kulawy123
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 31 października 2012 - 14:10

O wielkie dzieki gaziaka juz nie mam ;p poszedl w odstawke swap planuje na nastepny rok zrobic a dlaczego zawieche musze zmieniac ?Czyli jak mam teraz gwint to nic z niego nie bedzie czy moze zostac?Dzieki wielkie za odpowiedz

#4 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 października 2012 - 14:41

Czyli jak mam teraz gwint to nic z niego nie bedzie czy moze zostac?

Jaki masz gwint??
Zawieche trzeba zmieniac, bo sprezyny sa do wersji silnikowych przypisane. Podzial jest na 2.0-2.2 i V6 w benzyniakach. Wieksza masa na przodzie jest wowczas.

#5 OFFLINE   kulawy123

kulawy123
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 31 października 2012 - 15:34

Aha jesli tylko o mase chodzi to gwint moze zostac. Mam gwint Ta-Technix nowke czeka na zalozenie na wiosne teraz mam tylko springi - 40/-40 to przy tym zestawie musial bym zmienic zawieche. Gwint jest przypisany do nacisku osi przod 1080kg tyl 1290 to mysle ze bedzie dobrze :)

#6 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2012 - 15:58

jeszcze pewno skrzynia bo ta co masz to może nie wytrzymać długo , na pewno kompletne sprzęgło i dwumasę , półosie , most jakby przełożenie nie przypasiło i wał napędowy

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#7 OFFLINE   kulawy123

kulawy123
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 31 października 2012 - 16:05

Aha ok dzieki wszystkim za podpowiedzi ;] i tak mysle kupic jakas omcie na przeszczep bo tak dokupywanie wszystkich czesci osobno to masakryczna sumka by wyszla ;p jak cos wyjdzie z projektu wrzuce jakies foto ;p Jeszcze raz dzieki. Pozdrawiam :)

#8 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 października 2012 - 17:41

Mam gwint Ta-Technix nowke

Pozbadz sie tego :p

Jak gwint do 1090 to jest dobra masa na V6. R4 maja do 980-990kg jak dobrze pamietam.

#9 OFFLINE   kulawy123

kulawy123
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 31 października 2012 - 18:04

a czemu mam sie tego pozbywac?;p lipny zawias miales moze cos takiego?:)

#10 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2012 - 18:09

Ja miałem w e36 328....masakra. Głównie ze względu na małą precyzyjność prowadzenia auta i wytrzymałość na polskich drogach. Lepiej szukać sprężyn dedykowanych + np. Bilstein B6s

Dodany obrazek


Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant

#11 OFFLINE   kulawy123

kulawy123
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 31 października 2012 - 18:15

e tam ;p zobaczymy jak to bedzie w moich rejonach wiekszosc aut lata na tym zawiasie i jak narazie sobie chwala ;p na wiosne okaze sie jak to bedzie

#12 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2012 - 20:14

ja kolego zrobiłem swapa z 2.0 na 2,5 wymieniłem sanki chłodnice cała wiązka z silnika licznik przewody z klimy zawieszenie zostało z 2.0 ponieważ różnica między 2.0 a 2.5 wynosi jakieś 45 kg więc wytrzyma, hamulce owszem zmieniałem bo miałem 286 ,skrzynia została z 2.0 wał i tylny most razem z półosiami i jak na razie jeżdżę prawie 2 lata i nic się nie dzieję jak będziesz czegoś potrzebował to pisz chętnie odpowiem

#13 OFFLINE   kulawy123

kulawy123
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 31 października 2012 - 22:14

O czekalem wkoncu az znajde takiego forumowicza ktory robil cos takiego :) cenne rady mam nadzieje ze w nastepnym roku zaczne prace narazie niestety brak goldow :( a na lapy silnika pasuje wszystko nie trzeba nic przerabiac?

#14 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 października 2012 - 22:16

a na lapy silnika pasuje wszystko nie trzeba nic przerabiac?

Sanki musisz wymienic na te z V6, bo w nieco innym miejscu sa lapy. Porownaj sobie na allegro fotki.

#15 OFFLINE   kulawy123

kulawy123
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 01 listopada 2012 - 10:06

Ok jeszcze raz wszystkim dziekuje za cenne informacje :) Pozdrawiam

#16 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 03 listopada 2012 - 12:10

witam ciekawi mnie ile taka przeróbka wyjdzie bo mnie to też po głowie chodzi ale wydaje mi się że ja to w następnym roku zamienię 2,0 ale nie wiem na co kasy starczy czy czwarta OB czy BFL ale napewno 2,5 V6 ten dźwięk:)

#17 OFFLINE   kulawy123

kulawy123
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 03 listopada 2012 - 17:46

Siemanko najlepiej poluj na jakiegos dawce z dobrym silnikiem i osprzetem ze zjedzona podloga albo bita z tylu ja wlasnie na taka bede powoli polowal bo jak bys mial wszystko osobno kupywac to troche goldow by poszlo ;p

#18 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 12 listopada 2012 - 20:41

witaj no wlasnie widzialem dzisiaj w Hanburgu piekna BFL :) 3,2 v6 bo akurat w delegacje mnie wyslali noi przy okazji kuknolem tu i tam ale rok 2001 ful opcja skora itd 3,100 eur :masakra: troche duzo samych oplat jeszcze dojdzie ok 2000 tys zalamali mnie ale szukam dalej powodzenia w swapie :)

#19 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 12 listopada 2012 - 20:59

Czytam temat i mnie zaciekawił. Na szrocie u znajomego jest omega 2.5 po wypadku i silnik udało się odpalić. Chodził równo ładnie i cicho. tzn lekko pierdział ale to kwestia uszkodzonego wydechu po wypadku.

Zastanawia mnie tylko jeszcze jak to się ma do OC. Po swapie na 2.5 w dowodzie zostanie mi 2.0 czyli w sumie za oc bede placil jak za 2.0 czy trzeba to gdzies zgośic czy lepiej siedziec cicho

#20 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 12 listopada 2012 - 21:08

witaj ja bym siedzial cicho :) a jakie pieniadze ?