Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Swap silnika z 2.0 16V na 3.0 V6 :)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
81 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 30 grudnia 2013 - 16:05

Boszem ?


Bo-Szem jednak zrezygnował :D :dziura:

Dodany obrazek


#42 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 02 stycznia 2014 - 09:43

szkoda tylko że swapujesz 2.0 na 2.5, roboty tyle samo to i z 3.0, guzik nie różnica w spalaniu a mocy ciutke więcej ;) szczegolnie ze robote trzeba wykonać taką samą ;)




 


#43 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 stycznia 2014 - 20:56

Witam,

czy ktoś może próbował już takiego czynu?
A jeśli nie to czy wg Was jest to ciężki temat?

Mam grupę mechaników, którzy mają czas i chęci (no i sporo wiedzy),
ale zastanawia mnie czy jest wiele różnic między tymi silnikami a pozostałymi częściami,
no i czy sam montaż do budy bardzo się różni.

Chodzi mi o wymianę silników między dwoma autami stojącymi na kanale.

Wiem, że taniej kupić całe auto, ale moje mam już prawie całe nowe i szkoda by było je komuś oddać za bezcen :)


Pozdrawiam
Robert

#44 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 05 stycznia 2014 - 21:18

Mozliwe jest wszystko i ja robiłem to z x20xev na x25xe ale roboty jest co nie miara sanki zaiweszenie hamulce silnik ze sprzęgłem i najlepiej skrzynia biegów bo ona moze nie wytrzymać po jakimś czasie jak skrzynia to i wał napędowy wiązki silników założenie linki gazu bo w z22xe jest e gas
Nigdy nie jest tak dobrze by nie mogło być lepiej

#45 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 stycznia 2014 - 22:02

a jak się ma Z22XE do Y32XE ?
Chodzi mi o to, jaki silnik V6 jest technologicznie podobny do Z22XE, żeby tylko części przełożyć a nie bawić się w jakieś dorabianie linek itp.

I drugie pytanie, co znaczy zawieszenie hamulce itd, wszystkie części do wymiany?
bo wcześniej w wątku było pisane, że np z zawieszenia to tylko sprężyny, a moje zawieszenie jest nowe, więc te sprężyny bym przebolał.

Mam prośbę, jak byś mógł wypisać trochę bardziej szczegółowo, co by było do wymiany a co by mogło zostać.



Pozdrawiam
Robert

#46 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 05 stycznia 2014 - 22:39

Heh w zawieszeniu głównie własnie sprężyny bo to one są różne, jeśli chodzi o hamulce to w V6 były większe, ale poźniej już i 2.0 nawet miały duże tarcze na przodzie, zmienić musisz wózek pod silnik, co do skrzyni to ja mam od 2.0 i nie ma jeszcze z tym problemu, most tez daje rade. Różnice są takie że masz gaz na potencjometr, musisz sprawdzić czy kostka przepustnicy jest taka sama w obu silnikach ;) Ale myslę że dało by się zamontować 3.2 bez problemu, kostki pewnie będą pasować tu zamiennie.




 


#47 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2014 - 10:09

Czyli w sumie najwięcej problemów będzie z gazem :/
Reszta to kwestia śrubek, lub zakupów w sklepie nowych części :)

A nie wie ktoś, który silnik mający minimum 200PS jest podobny do Z22XE i by tam pasował bez większych przeróbek (żeby głównie przekładki robić)?
Może coś z VC albo jakieś inne cudo?

Pozdrawiam
Robert

#48 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 06 stycznia 2014 - 10:44

Żaden z V6, z tego względu że R4 mają inne mocowanie łap niż V6 ;)
Nie możesz wpakować V6 samego bo co z wydechem ? przeca V ma 2 kolektory, 2 rury, 2 katalizatory, 2 srodkowe wydechy
To nie jest wymiana samego silnika,




 


#49 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 06 stycznia 2014 - 10:44

A nie wie ktoś, który silnik mający minimum 200PS jest podobny do Z22XE i by tam pasował bez większych przeróbek

zaden,bo falka a r4 to co innego,wiec trzeba sporo przerabiac

#50 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 stycznia 2014 - 10:49

Czyli w sumie najwięcej problemów będzie z gazem :/
Reszta to kwestia śrubek, lub zakupów w sklepie nowych części :)

A nie wie ktoś, który silnik mający minimum 200PS jest podobny do Z22XE i by tam pasował bez większych przeróbek (żeby głównie przekładki robić)?
Może coś z VC albo jakieś inne cudo?

Pozdrawiam
Robert


Możesz próbować z LETem.

#51 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2014 - 11:12

Żaden z V6, z tego względu że R4 mają inne mocowanie łap niż V6 ;)
Nie możesz wpakować V6 samego bo co z wydechem ? przeca V ma 2 kolektory, 2 rury, 2 katalizatory, 2 srodkowe wydechy
To nie jest wymiana samego silnika,


Ale chce postawić dwa auta koło siebie i przekładać to co jest konieczne, kwestia tylko ile tego co już wymieniłem będę musiał złomiarzom oddać :) bo np. wydech mam cały nowy zrobiony :/

Przecież montowanie łap można przerobić chyba (nie jestem mechanikiem niestety), ale wydaje mi się, że można przełożyć silnik nie ingerując w konstrukcję samochodu, bo chyba buda była robiona uniwersalnie, a potem tylko dokładali części pod konkretny silnik.

Przełożenie wydechu jest chyba też możliwe, czy moja ma tylko kanały z jednej strony?

Właśnie zanim zlecę ten temat moim mechanikom, to chce z Wami ustalić rozwiązanie, które będzie się maksymalnie zamykało w temacie, "demontaż z mojego i odstawka, demontaż z dawcy, montaż w moim".
Oczywiście nie chodzi mi tylko o silnik, ale i o pozostało niezbędne rzeczy, a teraz próbuje ustalić jakie są te pozostałe rzeczy :)


Pozdrawiam
Robert

Możesz próbować z LETem.


Rozumiem, że chodzi o Z20LET? bo nie widzę niczego większego.

#52 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 06 stycznia 2014 - 11:20

Kolego, widzę że naprawdę nie masz pojęcia co się dzieje,
po co chcesz spawać łapy jak można przełożyć sanki,wózek jak zwą tak zwą tu pewnie warss mnie poprawi jak to się fachowo nazywa pod silnik V6, to jest kilka śrubek i masz sanki bez spawania i kombinowania, źle, nie równo ktoś ci to pospawa i będzie naprężony silnik i będzie grzechotało jak w powypadkowym.
Musisz przełożyć elektrykę silnika bo jest inna co też chyba jest logiczne, często potrzebna jest elektryka od złącza X1 dalej bo nie wiem jak 2.2 ale 2.0 miało tylko 1 wentylator przed chlodnicą a V6 ma już dwa, musisz zmienić sprzęgło bo od 2.2 nie będzie pasowało, dwumasa też inna ;) tak jak i wcześniej pisałem wydech też, ten po 2.2 do nieczego się nie nada ;) i to co napisałem to jest własnie to konieczne, poźniej musisz zegary przełożyć... bo obroty nie beda działay




 


#53 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 06 stycznia 2014 - 11:27

jesli maja wogole to robic mechanicy ,to nie rozumiem po co ten temat,skoro ty jakos uparcie wierzysz,ze to bedzie prawie plug and play:masakra:

#54 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 stycznia 2014 - 11:31

Kolego, widzę że naprawdę nie masz pojęcia co się dzieje,
po co chcesz spawać łapy jak można przełożyć sanki,wózek jak zwą tak zwą tu pewnie warss mnie poprawi jak to się fachowo nazywa pod silnik V6, to jest kilka śrubek i masz sanki bez spawania i kombinowania, źle, nie równo ktoś ci to pospawa i będzie naprężony silnik i będzie grzechotało jak w powypadkowym.
Musisz przełożyć elektrykę silnika bo jest inna co też chyba jest logiczne, często potrzebna jest elektryka od złącza X1 dalej bo nie wiem jak 2.2 ale 2.0 miało tylko 1 wentylator przed chlodnicą a V6 ma już dwa, musisz zmienić sprzęgło bo od 2.2 nie będzie pasowało, dwumasa też inna ;) tak jak i wcześniej pisałem wydech też, ten po 2.2 do nieczego się nie nada ;) i to co napisałem to jest własnie to konieczne, poźniej musisz zegary przełożyć... bo obroty nie beda działay


Taki mały tip, w 2.2 są dwa środkowe tłumiki jak w V6 :)

#55 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2014 - 11:32

Kolego, widzę że naprawdę nie masz pojęcia co się dzieje,
po co chcesz spawać łapy jak można przełożyć sanki,wózek jak zwą tak zwą tu pewnie warss mnie poprawi jak to się fachowo nazywa pod silnik V6, to jest kilka śrubek i masz sanki bez spawania i kombinowania, źle, nie równo ktoś ci to pospawa i będzie naprężony silnik i będzie grzechotało jak w powypadkowym.


No właśnie chce przełożyć, źle napisałem, lub źle przeczytałeś, ale nieistotne :)

Mam auto którym latam na trasach i jutro zmieniam most z 4.22 na 3.45 i czytałem tutaj, że parę koni by się do tego przydało, stąd mój pomysł na zmiany.
Natomiast mam warsztat, ludzi i możliwość ściągnięcia z Niemiec tanio auta, dlatego zastanawiam się co zrobić. Tylko nie chcę przeróbek a przekładkę, żeby czegoś nie schrzanić.

Czyli "nowe" by były sanki, silnik, elektryka, wydech, zegary, sprężyny, coś jeszcze, z dawcy musiałbym przerzucić?


Pozdrawiam
Robert

#56 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 stycznia 2014 - 11:56

Natomiast mam warsztat, ludzi i możliwość ściągnięcia z Niemiec tanio auta, dlatego zastanawiam się co zrobić. Tylko nie chcę przeróbek a przekładkę, żeby czegoś nie schrzanić.

jak będziesz miał drugie auto obok i przekładał to nie jest tak źle, bo mniej więcej będzie mógł sobie porównać co jest innego i co ewentualnie nie pasuje ze starego i możesz sobie przerzucić, gorzej jak byś chciał kupić tylko te potrzebne części do samej przekładki, bo wtedy musiałbyś totalnie mieć całą listę tego co potrzeba i wcześniej to skompletować żeby przekładka nie trwała pół roku. ale zorientować się i tak trzeba na co zwracać od razu uwagę i wiedzieć za co się brać :)

#57 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2014 - 18:22

A nie lepiej zapytać tych mechaników co to mieli by robić jak się zaparują na tą robotę?

#58 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2014 - 18:44

A nie lepiej zapytać tych mechaników co to mieli by robić jak się zaparują na tą robotę?


No raczej nie narzekają, bo nie dość, że robią to w godzinach pracy za którą mają płacone, to jeszcze ekstra zawsze im dokładam jakieś euro.

A poza tym tyle już w tym aucie zrobili, że taka wymiana silnika to dla nich małe piwo ;)

W pracy mam 30 mechaników (ja akurat jako pracownik biurowy znam się słabo na autach, ale wciąż się uczę) więc na podstawie rozmów m in. z Wami się zastanawiam co warto a co nie, żeby auto mi lepiej znosiło trasy, które nim robię :)

Decyzja o zmianie silnika jeszcze nie zapadła, zobaczę jak pójdzie na nowym moście (bo ten silnik rok temu miał generalny remont a tydzień temu wymieniany rozrząd.


Pozdrawiam
Robert

#59 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2014 - 18:52

OMG!
Most moim zdaniem przegięcie.(za długi, 3,7 max)
Remont starego silnika przerabiałem ostatnio, nie opłaca się jeśli to nie jest jakaś użytkowa maszyna czy zabytek a zwykły samochód.
Z R4 na V6 to wszystko do wymiany
Silnik, skrzynia, całą elektryka, wydechu połowa, a to jakieś rurki klimy a to przewody wspomagania, sprężyny w zawieszeniu.
Nie bawiłbym się chyba, lepiej kupić V6 a jak i tak miałbyś kupić V6 i ją rozbierać to nie lepiej nią jeździć?
LPG do tego też praktycznie od nowa, większy reduktor inny komputer, wtryski inna(dwie) listwy, przewody też by się przydało, butla zostanie na dobrą sprawę.

#60 OFFLINE   666jack

666jack

    Yamaha FZS 600 FAZER

  • 141 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Szprotawa

Napisany 06 stycznia 2014 - 19:01

w mojej b 2.5 poszła głowica i też miałem ten sam problem co ty tylko z 2.5 na 3.0 jest dużo łatwiej a i tak postanowiłem zmienić na bfl, trochę inna historia jak twoja ale już jeden silnik wymieniłem właśnie ten co teraz poszedł, z 2.5 na 2.5, miał być ideał i co polatałem nim tylko i aż 9 miesięcy, odpuściłem sobie chyba wyszło mi na lepsze, z opisu widzę, że masz 01r więc jak sprzedasz tą w dobrym stanie to za nie wiele więcej lub tą samą kasę kupisz 3.0 lub 3.2