Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Swap silnika z 2.0 16V na 3.0 V6 :)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
81 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2014 - 19:24

Czy w takim samym stanie to nie wiem ;)

http://ifotos.pl/zob...os_eprrrxp.jpg/

ale po prostu sobie odpuszczę, może poczytam, jak inaczej podnieść moc tego silnika, bo też widziałem tu wiele wpisów na ten temat, tylko nie wiem co z czym się je :)


Pozdrawiam
Robert

#62 OFFLINE   666jack

666jack

    Yamaha FZS 600 FAZER

  • 141 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Szprotawa

Napisany 06 stycznia 2014 - 21:20

w takim wypadku to naprawdę włożyłeś dużo, ale auto to skarbonka ;)

#63 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2014 - 21:29

w takim wypadku to naprawdę włożyłeś dużo, ale auto to skarbonka ;)


Nie narzekam :)

Auto zrobiło w ciągu roku 90 000 km z czego "służbowo" ponad 60 000 km i jak się przemnoży przez 0,8358 i odejmie od tego paliwo to śmiało można powiedzieć, że się zwróciło :)

W tym roku obstawiam kolejne 80 000 km więc wolę się przygotować i zmniejszyć obroty jak tylko to możliwe :)

Wiadomo, że takie tematy jak wymiana oleju wychodzą co miesiąc i tego się nie pisze :)


Pozdrawiam
Robert

#64 OFFLINE   666jack

666jack

    Yamaha FZS 600 FAZER

  • 141 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Szprotawa

Napisany 07 stycznia 2014 - 20:36

90 tys rocznie :o ty więcej robisz w ciągu roku jak nie którzy przez 5 lat, to faktycznie to te naprawy już w takiej skali nie robią wrażenia, ale co by nie było auto naprawdę zadbane więc albo zmień na coś równie ciekawego i pozwalającego na takie przebiegi albo swap za czym ja osobiście nie jestem bo po moim przypadku wiem, że silnik może być w gorszym niż ten co masz u siebie

#65 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2014 - 17:10

90 tys rocznie :o ty więcej robisz w ciągu roku jak nie którzy przez 5 lat, to faktycznie to te naprawy już w takiej skali nie robią wrażenia, ale co by nie było auto naprawdę zadbane więc albo zmień na coś równie ciekawego i pozwalającego na takie przebiegi albo swap za czym ja osobiście nie jestem bo po moim przypadku wiem, że silnik może być w gorszym niż ten co masz u siebie


Dziś odebrałem auto po wymianie mostu na 3.45 i faktycznie wcześniej było przy 100 km/h 2400 obr a teraz jest jakieś 1950 obr.
No ale przy 180 km/h jest już znaczna różnica bo zamiast 4500 jest 3500 :)

Jedynie odczuwalne jest to, że gdy chcę trochę przyspieszyć, to zaraz wskakuje redukcja i 4000-5000 obr na niższym biegu, ale to jest pewnie do nauki, bo to pierwsze kilometry :)
A co do zmiany silnika to nie ma chyba potrzeby bo budzik się zamyka spokojnie, więc "jest moc" :D


Pozdrawiam
Robert

#66 OFFLINE   666jack

666jack

    Yamaha FZS 600 FAZER

  • 141 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Szprotawa

Napisany 08 stycznia 2014 - 17:15

no to gratuluję, aby dobrze służyło

#67 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2014 - 17:25

no to gratuluję, aby dobrze służyło


Nie jestem przesądny, więc "dziękuję" :)

teraz muszę tylko kogoś tu wyprosić, żeby mi konkretnie napisał, co mogę ewentualnie lekko zmodyfikować, żeby te kilka kW więcej uzyskać, bo te tematy i opisy, które czytam, to nic mi nie mówią, bo nie ma na allegro czegoś takiego jak "sportowe korbowody do omegi" itp :)


Pozdrawiam
Robert

#68 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 stycznia 2014 - 18:50

180 km/h jest już znaczna różnica bo zamiast 4500 jest 3500


Coś mi się tu nie zgadza. na 3,9 przy 3 tysiącach mam 136 km/h, a Ty przy 3,5rpm 180 km/h.

#69 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 08 stycznia 2014 - 18:58

Alley... no weź przeczytaj jeszcze raz co kolega napisał, on zamontował most od Diesla 3.45 więc ma teraz baaardzo niskie obroty :D




 


#70 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 stycznia 2014 - 19:09

Omg, faktycznie niedoczytałem.

W takim razie samych autostrad życzę bo do miasta to się nie nadaje.

#71 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2014 - 19:26

Omg, faktycznie niedoczytałem.

W takim razie samych autostrad życzę bo do miasta to się nie nadaje.


W sumie 90% dróg to takie z A na poczatku :-)
ale w mieście tez dobrze idzie.
Jestem raczej pozytywnie zaskoczony :-)
tylko inaczej pedalem trzeba operować, ale już ponad 4h ćwiczeń za mną :-)


Pozdrawiam
Robert

#72 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2014 - 20:30

Aż bym to zobaczył jak się jedzie z takim mostem w benzynie. Może jakiś film zrób:D

#73 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 696 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 stycznia 2014 - 18:49

teraz muszę tylko kogoś tu wyprosić, żeby mi konkretnie napisał, co mogę ewentualnie lekko zmodyfikować, żeby te kilka kW więcej uzyskać, bo te tematy i opisy, które czytam, to nic mi nie mówią, bo nie ma na allegro czegoś takiego jak "sportowe korbowody do omegi" itp :)

jest zestaw: kompresor, kolektor, zestaw rolek potrzebnych do montażu, flansze pod przepustnice wodny intercooler, za 8 koła, tylko do silnika z22se, nie wiem jak to się różni od z22xe :p link: https://www.facebook...&type=3 zestaw na 350 kucy :D

#74 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 stycznia 2014 - 17:30

Aż bym to zobaczył jak się jedzie z takim mostem w benzynie. Może jakiś film zrób:D


W połowie tygodnia będę jechać do Poznania to na autostradzie nagram :)

jest zestaw: kompresor, kolektor, zestaw rolek potrzebnych do montażu, flansze pod przepustnice wodny intercooler, za 8 koła, tylko do silnika z22se, nie wiem jak to się różni od z22xe :p link: https://www.facebook...&type=3 zestaw na 350 kucy :D


Fajna zabawka, tylko czy warto to montować do tak starego silnika, nie padnie, po paru kilometrach?

Pozdrawiam
Robert

#75 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 696 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 stycznia 2014 - 23:42

jak jest porządnie zrobiony to nie koniecznie musi paść, tym bardziej że był robiony remont jakiś czas temu, jak nie jest zajechany to czemu nie, przecież takie mody też nie są robione na samych nowych silnikach, ale jeszcze by się zakuć koniecznie przydało i jeszcze trochę jakiś pierdół też by się uzbierało.

#76 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 stycznia 2014 - 15:01

jak jest porządnie zrobiony to nie koniecznie musi paść, tym bardziej że był robiony remont jakiś czas temu, jak nie jest zajechany to czemu nie, przecież takie mody też nie są robione na samych nowych silnikach, ale jeszcze by się zakuć koniecznie przydało i jeszcze trochę jakiś pierdół też by się uzbierało.


No w sumie silnik wygląda dobrze, bo właśnie mi go chłopaki otworzyli, bo jak się okazało pękł tłok.
Raczej nie łącze tego z wymianą mostu, a z przebiegiem, bo tłoki były stare, ponieważ były w dobrym stanie, jak rok temu remontowałem silnik.
Zapadła decyzja, że jak już go otworzyli to wymienimy pierścienie, sprawdzimy wtryski i na głowicy jakieś gumki nowe wstawią przy okazji bo niby reszta w dobrym stanie mimo przebiegu.

Póki jest rozłożony, to coś wymieniać?
Było na forum, że wałki i korbowód niby można dla lepszych osiągów, ale gdzie tego szukać?


Pozdrawiam
Robert

#77 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2014 - 15:10

Raczej nie łącze tego z wymianą mostu, a z przebiegiem, bo tłoki były stare, ponieważ były w dobrym stanie, jak rok temu remontowałem silnik.

To rok temu były w dobrym stanie, czy były stare ?? bo coś nie czaję bazy :hmmm: Ile miałeś przebiegu jak remont był robiony, a ile masz teraz ??

#78 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 stycznia 2014 - 15:38

To rok temu były w dobrym stanie, czy były stare ?? bo coś nie czaję bazy :hmmm: Ile miałeś przebiegu jak remont był robiony, a ile masz teraz ??


Rok temu był remont i zostały stare bo wg mechaników wyglądały dobrze.
remont był 2012.12 i miałem wg licznika 258 000 km a teraz mam 343 000 km
a o ile był cofnięty zanim go kupiłem to nie wiem :)


Pozdrawiam
Robert

#79 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 lutego 2014 - 22:50

Aż bym to zobaczył jak się jedzie z takim mostem w benzynie. Może jakiś film zrób:D


Jak to mówią, lepiej późno niż wcale ;)



Więc 0-100 poniżej minuty, pewnie kilku tu nie da wiary :)

Temperatury nie ma co komentować, bo nie dogrzewa mi się auto :/


Pozdrawiam
Robert

#80 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 lutego 2014 - 12:56

Podobnie coś jak przy automacie, musiałbym spojrzeć na przełożenia automat i manual.