Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Problem z nawiewem...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
457 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 czerwca 2010 - 09:52

nieszczelnosc na podcisnieniach




 


#202 OFFLINE   daroo

daroo
  • 34 postów
  • Dołączył: 28-04-2009

Napisany 29 czerwca 2010 - 10:57

Jak to sprawdzić ? Jak naprawić? Tylko wizyta u mechanika? Czy da się tam jakoś dojść..

#203 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 czerwca 2010 - 12:01

Jak to sprawdzić ? Jak naprawić? Tylko wizyta u mechanika? Czy da się tam jakoś dojść..


pewnie ze da - szukaj nieszczelnosci na podcisnieniach - od samego zaworu przy serwie to sciany grodziowej. wszystko musi byc podpiete i szczelne




 


#204 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2010 - 06:56

Wszystko fajnie opisane, ale przydałoby sie jeszcze zrobic coś takiego dla silnika 2.0 16V. Super sprawa.

#205 OFFLINE   QbasjOmega

QbasjOmega
  • 4 postów
  • Dołączył: 05-07-2010

Napisany 05 lipca 2010 - 20:53

Mam dokładnie ten sam problem a mianowicie nie działa mi ogrzewanie strony pasażera. Ogrzewanie sprawne zero bledow na kompie itp itd. Przeczytałem cały temat zszedłem do swojej omegi i rozkręcilem to co tylko moglem i znalazlem ;)))))) spadla raczka do silniczka ktory steruje rozdzialem powietrza cieple-zimne.(w kazdym badz razie tak mi sie wydaje) Lezalem i gimnastykowalem sie ale nie widze szansy naprawienia tego tylko zdejmujac schowek. Mam nadzieje ze ktos wyprowadzi mnie z tego bledu ;)) Pomozcie jak zalozyc te ramie nie rozbebeszajac polowy samochodu.

#206 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lipca 2010 - 22:07

Mam dokładnie ten sam problem a mianowicie nie działa mi ogrzewanie strony pasażera. Ogrzewanie sprawne zero bledow na kompie itp itd. Przeczytałem cały temat zszedłem do swojej omegi i rozkręcilem to co tylko moglem i znalazlem ;)))))) spadla raczka do silniczka ktory steruje rozdzialem powietrza cieple-zimne.(w kazdym badz razie tak mi sie wydaje) Lezalem i gimnastykowalem sie ale nie widze szansy naprawienia tego tylko zdejmujac schowek. Mam nadzieje ze ktos wyprowadzi mnie z tego bledu ;)) Pomozcie jak zalozyc te ramie nie rozbebeszajac polowy samochodu.


da sie naprawic bez rozbierania auta.




 


#207 OFFLINE   QbasjOmega

QbasjOmega
  • 4 postów
  • Dołączył: 05-07-2010

Napisany 05 lipca 2010 - 22:26

No to super ;)
A bylbys taki uprzejmy i podpowiedzial jak to zrobic w miare szybko i bezbolesnie ??
ewentualnie link jezeli juz odpowiadales jak to zrobic chociaz przejzalem forum i nie znalazlem takowej ;)

#208 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lipca 2010 - 22:33

No to super ;)
A bylbys taki uprzejmy i podpowiedzial jak to zrobic w miare szybko i bezbolesnie ??
ewentualnie link jezeli juz odpowiadales jak to zrobic chociaz przejzalem forum i nie znalazlem takowej ;)


trzeba zalozyc raczke i tyle. zaden manual ci nie jest potrzebny. sam zakladalem w kilku autach i dziala do dzis. a swoja droga to w bfm tragicznie to rozwiazali. kiepskie zaczepy. w B tak nie spadalo.




 


#209 OFFLINE   QbasjOmega

QbasjOmega
  • 4 postów
  • Dołączył: 05-07-2010

Napisany 06 lipca 2010 - 14:56

Dzieki za podtrzymanie na duchu ;)
Dzisiejsza akcja skonczyla sie powodzeniem ;))) Dziekuje za pomoc ;)

#210 OFFLINE   gralik

gralik
  • 1 postów
  • Dołączył: 10-06-2010

Napisany 21 lipca 2010 - 09:44

Witam Panowie jestem posiadaczem omego od miesiąca i mam również problem wentylacją. przeczytałem kilka postów sprawdziłem wszystkie podane wężyki tylko u mnie jest troszkę inaczej. Mam wiecej wężyków 2 kolorowych np czerwo_czarny itd nie wiem jak to ma byćpodłączone przy pokretle cały czas dmucha na szybe.. Znalazłem też zaworek podciśnieniowy a nawet 2 pod kolumną kierownicy do jednego dochodzi niebieski wężyk od obniegu zamkniętego a wyjscie ma bez wężyka podłączonego, oraz drugi do którego dochodzi wężyk czerwono czarny od góry a od przodu brak wężyka i słychać podciśnienie syczące załącze schemat jak to mniej wiecej wygląda prosił bym o odpowiedź jak i gdzie to powpinać. nie wiem czy to ma coś wspólnego silnik 2,0 16 v

Dodany obrazek

#211 OFFLINE   AJs

AJs
  • 132 postów
  • Dołączył: 25-05-2007
  • Skąd: Nowa Sól/Legnica

Napisany 07 sierpnia 2010 - 21:28

Witam mam taki problem... u ojca w Omci ciągle dmucha na twarz co by się nie właczyło. Rozebrałem dzisiaj schowek i patrzyłem na te cięgna po stronie pasażera... wychodzi na to, że jedne rusza klapką od nóg a drugie klapką na szybę. nie mogłem znaleźć cięgna od klapki na twarz więc poszukałem na allegro zdjęcia i znalazłem to pierwsze... wygląda na to że po stronie kierowcy jest cięgno od klapki na twarz ale nie ma jej w taty aucie. jest tam taka nagrzewnica jak na drugim zdjęciu. moze ktoś podpowiedzieć co jest nie tak i co sprawdzić żeby wszystko dizałało?

#212 OFFLINE   misiek1503

misiek1503
  • 107 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 23 września 2010 - 13:45

Witam panowie przeglądałem forum i trafiłem na ten temat.
Tak jak w temacie mam problem z nawiewem od strony pasażera dmucha zimne powietrze z tym że nie zawsze zanim zacznę dobierać się do silniczka od strony pasażera mam pytanie czy om może się zacinać ,czy może problem jest gdzie indziej np. w panelu klimatronika.
Kolejne pytanie czy kody błędów klimatronika można sprawdzić metodą na spinacz czy tylko na kompie dodam że na spinacz nic nie pokazuje.
I korzystając z okazji jeszcze jedno pytanko po dłuższym postoju (noc) nawiew włącza się dopiero po kilku minutach , jak zaskoczy to przez cały dzień jest wszystko ok co to może być ????


Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam Misiek

#213 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 02 października 2010 - 19:59

Dobra 2gi dzien siedze na forum i coraz mniej wiem. Zaczely mi strasznie parowac szyby a wiec forum i szukanie. Zrzucilem obudowe p. pylkowego - klapka lezy (widac wentylator) a wiec zakladam, ze powietrze jest zasysane z zewnatrz. Mam racje ?? Wciskanie obiegu zamknietego i na odwrot nic nie zmienia klapka lezy.
Wywalilem schowek - bolec zwany pierdzielnikiem jest caly ale tez sie nie rusza, a jak podwaze go srubokretem, to klapka delikatnie sie ruszala. Czy podnoszac recznie klapke ten bolec powinien sie ruszyc ?? Niebieskie podcisnienie wpiete ale nie czuc by cokolwiek tam lecilo (ma leciec czy zasysac ??) Gdy wylaczam i wlaczm obieg wewnt. nic sie nie dzieje - w jakiej pozycji zostawie klapke tak stoi.
Sprawdzilem podcisnienia i tak podcisnienie na multiram jest bo przy 4.5k przepustnica sie rusza. Podcisnienia na akumulator powietrza w p. pylkowym - ani na jednym ani na 2gim przewodzie ani nic nie wieje ani nic nie zasysa. Podcisnienie wchodzace do trojdroznego to samo - nic nie czuc.
Rozumiem, ze klapki od kierunkow nawiewow sa sterowane elektrycznie bo dzialaja.
Pytanie - skad wychodzi niebieskie i zolte podcisnienie - gdzies jest gumowy rozdzielacz podcisnien?? gdzie go szukac ??
Ma ktos schemat podcisnien pod deska gdzie co idzie??
Ma ktos jakis pomysl ??

#214 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2010 - 20:04

a nagrzewnica Ci nie puściła , sprawdzałeś pod wykładziną czy sucho , bo może szukasz przyczyny nie tam gdzie trzeba

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#215 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 02 października 2010 - 20:13

Hmm normalnie grzeje jak i chlodzi pod dywanikiem sucho. Ewidentnie obieg wew/zewn. nie przelacza sie. Z tym parowaniem to nie az tak strasznie ale teraz jak wieczorem chlodniej to od srodka szyba zaparowana i dosc dlugo ja osusza

#216 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 04 października 2010 - 17:36

sprawa rozwiazana. podcisnienia wychodzace przy serwie byly zmostkowane (!!!) i szly na multiram i stamtad dopiero powrot na akumulator w p. pylkowym. Zostalo poizolowac w koszulkach podcisnienia i skleic plastik przy klapce bo sie zlamal a tu raczej nie obejdzie sie bez wyciagania wentylatora ;/

#217 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 06 października 2010 - 18:07

Witam. Kto mi powie gdzie zacząć poszukiwania. Climatronic 2,5 TD, reset już robiłem niejednokrotnie , temat cały przeczytałem :) nie mniej jednak pytam :) Rzecz w tym że u pasażera wsio działa idealnie a u kierowcy niezależnie od zadanej temp. wieje chłodem z każdego nawiewu niezależnie od ustawienia, im wyższą temp. ustawiam to wiatrak coraz bardziej przyspiesza i dopiero gdy ustawię HI to zaczyna się grzanie no ale wtedy to bucha naprawde z pełną mocą, więc zmniejszam na 27 stopni i znów nie grzeje. Jakby się "jakaś linka na zaworze nagrzewnicy" wysunęła bo zaczyna grzać tylko gdy zapodam pełne otwarcie. Domyślam się że linki jako takiej tam nie ma tylko jakiś silniczek, i czy mógł gdzieś na jakiś ząbkach przeskoczyć , czy go ktoś kiedyś żle nastawionego zamontował i z kąd najlepiej się do tego dobierać. Rozumię że najlepiej zacząć od położenia się pod kierownicę a jak to nie pomoże to rozbroić konsolę no ale może ktoś podpowie mi coś jeszcze na wypadek gdybym utknął :) pod tą kierownicą pozycji embrionalnej i nie mając co robić pogrzebię tam w czymś jeszcze :)



No i pogrzebałem- niby wszystko działa (znaczy podciśnieniowe silniczki) choć nie jestem w 100% pewien ich weryfikacji natomiast znalazłem ten silniczek nie podciśnieniowy bodajże on odpowiada tylko za ciepło/zimno no i zmieniając nastawienia pracował elegancko ruszając cięgnem góra/dół. Chcąc mu pomóc dla upewnienia sią że nic go nie bloczy pomagałem mu palcyma no i wyrwałem. Wtedy już na luziku sprawdziłem że cięgno się nie zacina. Udało mi się wepchnąć je na miejsce ..... chyba, bynajmniej siedzi tak jak przed moją "naprawą" i znowu silniczek nim porusza w obie strony. W kanale nawiewu na nogi znalazłem chyba czujnik temp. powietrza, którym dmucha i pewnie na podstawie jego odczytów reguluje stopień otwarcia nagrzewnicy. Czy jest takich więcej znaczy w nawiewie na szybę i twarz? No i najlepsze, niby nic nie naprawiłem bo jakby nic nie było zepsute, wszystko działało wzorcowo, po czym zgasiłem silnik, po godzinie odpaliłem znów żeby jechać i ta franca zpowrotem katowała mnie zimnym chyba że przestawiłem na HI no to znowusz sauna i w autoklimie muszę manualnie sterować temperaturą .... masakra jakaś. Czy oprócz tego czujnika temp. wewnątrz samochodu na konsoli pod nawiewami są jeszcze gdzieś ??? i one oszukują klimę że po jednej stronie jast już upał i dlatego ta strona przestaje grzać, czy ten jeden czujnik odpowiada za wszystko sam ??? Czy może poprostu coś nie styka ??? Tylko czemu jak akurat się na to patrzę to wszystko śmiga, a jak tylko założe osłonę nad pedałami, przysunę fotel spowrotem i ujadę 500m to zaczyna fisiować. A może w zimie należy nie zakładać tapicerki i jeździć ze szczudłami??? HILFE

#218 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 10 października 2010 - 17:49

Nowa diagnoza: jak ustawie temp. na np. 25 st. i kierunek na szybę to grzeje, jak zmienię kierunek na nogi to siłownik zamyka zawór nagrzewnicy (macałem ręką) do zera. Przełączm spowrotem na szybę, zawór się otwiera, zmiana na same górne nawiewy praktycznie bez zmian, zmieniam na którekolwiek nawiewy z nogami, zawór się zamyka. O co kaman ??? Padł panel klimatyronica czy jakiś czujnik temp. ???? (wtyczki do panelu już ruszałem out/in bez efektu):szpital:

#219 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 października 2010 - 18:41

Nowa diagnoza: jak ustawie temp. na np. 25 st. i kierunek na szybę to grzeje, jak zmienię kierunek na nogi to siłownik zamyka zawór nagrzewnicy (macałem ręką) do zera. Przełączm spowrotem na szybę, zawór się otwiera, zmiana na same górne nawiewy praktycznie bez zmian, zmieniam na którekolwiek nawiewy z nogami, zawór się zamyka. O co kaman ??? Padł panel klimatyronica czy jakiś czujnik temp. ???? (wtyczki do panelu już ruszałem out/in bez efektu):szpital:



sprawdz czy jak masz ustawiony nawiew na szybe to na klapce od obiegu wewnetrznego pojawia sie podcisnienie , i jak nastawisz na LOW to czy podcisnienie pojawia sie na zaworze 3droznym. moze masz pomylone podcisnienia.




 


#220 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 10 października 2010 - 21:08

Jeszcze tego nie sprawdziłem bo po prawdzie jeszcze nie wyczytałem który to jest lecz gdy nie chcący udało mi się wyrwać dźwigienkę od zaworu nagrzewnicy i wajchowałem sobie ręcznie to kwestia tego czy na nogi leci ciepłe czy zimne zależało jedynie od poziomu otwarcia zaworu nagrzewnicy i zmieniało się to niemal natychmias w związku z czym wnioskuję że zawór trójdrożni nic tu nie miesza gdyż w nagrzewnicy cały czas jest gorący płyn rzecz jest tylko w tym że jakiś "myk" powoduje że gdy tylko nastawię jakikolwiek kierunek nawiewu z opcją na nogi tudziesz pełne auto w opcji z ECO lub bez to od razu reaguje na to silniczek ten bez podciśnienia i zamyka nagrzewnicę. Gdybym tylko odłączył od niego cięgno i ustawił je "na twardo" to wszystko działało by idealnie :] poza kontrolą temperatury za pomocą :) dedykowanych klawiszy na panelu. Strzelam trochę w ciemno ale mam wrażenie że czujnik temp. który znajduje się w kanale wylotowym na nogi tuż nad połączeniem z tą dziurawą rurą pieprzy całą organizację. Nie bardzo wiem jak go z tamtąd "wyrwać" nie rozbierając samochodu, bo bym go może oczyścił, sprawdził choć jeszcze nie wiem jak (poza tym że omomierzem :) ) bo to tak jakby on zawsze oceniał temp. tego powietrza na nogi na zbyt gorące (chyba że ma być HI), przez co determinuje przymykanie nagrzewnicy (aż do zera) bądź fiksuje panel. Pomyślę jeszcze o tych podciśnieniach ale jak pisałem zawory ciśnieniowe jak na moje oko działają tak jak należy. A w dodatku jak zdjąłem konsole środkową to mym oczom ukazały się wiązki podłączone do panela klimy na które była poprzyklejana papierowa taśma klejąca z odręcznym pismem HEIZUNG z czego wnioskuję że jakiś faszysta już też coś tam gmerał (ciekawe czemu......może marzły mu nogi). Beast nie masz ty jakiegoś panela na testy albo jeszcze lepiej ktoś z okolic gdyni.