Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z automatyczną skrzynią biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
370 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 czerwca 2012 - 20:36

Uważaj na zakłady zajmujące się naprawami automatów. Nie wiem czy to standard, ale zauważyłem, że ludzie mający nawet problem z selektorem dowiadują się o koniecznym kosztownym remoncie za 3 - 4 tys bo skrzynia w stanie dramatycznym wewnątrz.

Dziś zadzwoniła do mnie osoba mająca identyczny problem z automatem w 3.2. Pan chciał już przyjeżdżać do mnie po skrzynię , ale doradziłem mu sprawdzenie właśnie taśmy, a ewentualny zakup skrzyni odłożyć na później. A że jest z Beast'a okolic to właściwą diagnozę Przemek mu postawi :)


tyle ze ten Pan nie ma opoznienia na starcie tylko telepanie autem na 1 biegu. dodatkowo wkreca mu sie niby do 3000 rpm. ma przyjechac we wtorek.




 


#82 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 01 czerwca 2012 - 20:50

tyle ze ten Pan nie ma opoznienia na starcie tylko telepanie autem na 1 biegu. dodatkowo wkreca mu sie niby do 3000 rpm. ma przyjechac we wtorek.


A widzisz :p
mi mówił że auto ma problem z ruszeniem na pierwszym biegu i skrzynia nie chce załapać. Na innym biegach wszystko bardzo dobrze pracuje. Ze śnieżynki rusza normalnie.
Nie ma co dyskutować :D
we wtorek się dowiesz co jest grane

#83 OFFLINE   Malin

Malin
  • 210 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Edinburgh

Napisany 03 czerwca 2012 - 08:42

To ja pozwole sie podpiac z moim problemem. Mianowicie czasem moja skrzynia na 1 biegu przeciaga az pod 4 tys i nie zalezy to od checi szybkiego ruszenia, po czym znow przy nastepnym ruszeniu jest normalnie tak okolo 2tys obr. poza tym biegi zmienia plynnie i nic nie szarpie. Skrzynia potrafi tak zrobic raz badz dwa razy dziennie. Dodam ze autko ma przejechane 106tys km i nie zmienialem w skrzyni oleju

#84 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwca 2012 - 12:43

To ja pozwole sie podpiac z moim problemem. Mianowicie czasem moja skrzynia na 1 biegu przeciaga az pod 4 tys i nie zalezy to od checi szybkiego ruszenia, po czym znow przy nastepnym ruszeniu jest normalnie tak okolo 2tys obr. poza tym biegi zmienia plynnie i nic nie szarpie. Skrzynia potrafi tak zrobic raz badz dwa razy dziennie. Dodam ze autko ma przejechane 106tys km i nie zmienialem w skrzyni oleju


Jeśli dzieje się tak przy ruszaniu zimnym autem czyli pierwszy raz to jest wszystko OK.To jest tryb szybszego dogrzewania katalizatora.

#85 OFFLINE   Malin

Malin
  • 210 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Edinburgh

Napisany 03 czerwca 2012 - 13:20

Jeśli dzieje się tak przy ruszaniu zimnym autem czyli pierwszy raz to jest wszystko OK.To jest tryb szybszego dogrzewania katalizatora.

Tak czesto dzieje sie to podczas pierwszego ruszania ale tez potrafi zrobic tak juz na cieplym silniku badz gdy ruszam z gorki :)

#86 OFFLINE   koles43

koles43

    została babcia i C5

  • 470 postów
  • Dołączył: 11-10-2008
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 czerwca 2012 - 19:04

Ja mam też ten problem tylko jak ruszam pod góre nie ma znaczenia zimny czy ciepły

#87 OFFLINE   Malin

Malin
  • 210 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Edinburgh

Napisany 04 czerwca 2012 - 00:00

Ja mam też ten problem tylko jak ruszam pod góre nie ma znaczenia zimny czy ciepły


dlugo tak z tym jezdzisz?? Probowales moze wczesniej to rozkminiac??

#88 OFFLINE   koles43

koles43

    została babcia i C5

  • 470 postów
  • Dołączył: 11-10-2008
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 czerwca 2012 - 20:46

Jak ją kupiłem tak jest, stan oleju jest OK nie mam pojecia czemu biegi zmienia płynnie nie szarpie tylko jak stane pod górke to jedynke trzyma do 4-4,5 obr i dalej wchodzą jak powinno

#89 OFFLINE   Malin

Malin
  • 210 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Edinburgh

Napisany 06 czerwca 2012 - 12:11

Jak ją kupiłem tak jest, stan oleju jest OK nie mam pojecia czemu biegi zmienia płynnie nie szarpie tylko jak stane pod górke to jedynke trzyma do 4-4,5 obr i dalej wchodzą jak powinno


moze po prostu T.T.T.M.(ten typ tak ma) :-)

#90 OFFLINE   Romasqui

Romasqui
  • 5 postów
  • Dołączył: 12-07-2012
  • Skąd: Gostynin

Napisany 15 lipca 2012 - 11:48

Witam wszystkich!
po przejrzeniu forum to chyba jest najlepsze miejsce do przypięcia tematu...
Mam Omegę 2,5 TD '99 z ASB i z tą właśnie ASB mam problem... A mianowicie:

Po odpaleniu wszystko ok. wsteczny działa i nic się nie świeci. Po przełożeniu na D (dosłownie na ćwierć sekundy zapala się diodka przy 1) nic się nie dzieje, dopiero po dodaniu gazu tak porządnie (3,5 - 4 tys obr.) skrzynia zaskoczy, zapala się CHECK na wyświetlaczu i komunikat: Automaat Versn. - Bak. Auto przyspiesza wtedy bardzo wolno tak jakby się ślizgało sprzęgło i w ogóle nie zmienia biegów (prawdopodobnie pracuje na 4 biegu). Tak samo działa na 2 i 3 (też nie zmienia biegów ale jechać można dość szybko). Na 1 nie działa wogóle...
Po podłączeniu pod komputer (prawdopodobnie programem OP-COM, ale nie jestem pewien), pokazuje błąd P-0722 - brak sygnału obiegu prądowego wyjścia czujnika prędkości.

Ktoś może spotkał się z takim problemem?

#91 OFFLINE   cichy1993

cichy1993

    2.0 8V 115KM>2.5 V6 170KM

  • 30 postów
  • Dołączył: 08-02-2012
  • Skąd: ŁÓDŹ

Napisany 15 lipca 2012 - 21:29

P0722- Obwód czujnika prędkości pojazdu- zakres/działanie- brak sygnału.
Wymontować czujnik, miernik w rączkę ustawiony na oporność, podpiąć pod piny i zobaczyć czy jest jakaś reakcja (jest to czujnik magnetyczny i gdy zbliżysz do niego jakiś metalowy przedmiot oporność powinna się zmieniać). Obstawiam, że to właśnie ten czujnik zawiódł w twoim aucie. Autko wyświetla ten komunikat, iż skrzynia przechodzi w tryb awaryjny i omcia rusza z trzeciego biegu. Pozdrawiam i życzę taniej naprawy:)

#92 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 lipca 2012 - 21:58

a wg mnie błąd powstałdlatego, że komp skrzyni nie widział by wał zdawczy się kręcił (bo się nie kręcił) a powinien, dlatego zinterpretował to jako błąd czujnika.

Uważam, że typowo dla skrzyni AR25 w turbodezelach X25TD skrzynia się wysypała mechanicznie. zdejmij miski olejowe i sprawdź czy nie ma w nich za dużo metalu

#93 OFFLINE   Romasqui

Romasqui
  • 5 postów
  • Dołączył: 12-07-2012
  • Skąd: Gostynin

Napisany 16 lipca 2012 - 08:40

Sprawdziłem dziś rano ten czujnik - wygląda na to że działa. Pokazuje wartość 2,85-2,9 kOhm, jak przyłożyłem kawałek metalu to pokazywał 4,3-4,4 kOhm. Może czujnik działa ok, a gubi gdzieś sygnał na kablach, albo szwankuje odbiornik...

Miskę zdejmę na dniach, ponieważ to trochę większa robota to zobaczymy co w niej się znajduje...

#94 OFFLINE   Roninmv

Roninmv
  • 80 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Oława

Napisany 24 lipca 2012 - 19:33

Witam.

Pozwolę sobie wyjaśnić perypetie z moją skrzynką - nie odpisywałem długo(za co przepraszam) bo i naprawa trochę trwała. Auto chciałem oddać do oławskiego mechanika ASB który to naprawiał skrzynię w MV6 mojego brata, de facto z marnym skutkiem bo pomimo wydanych 2,5 tyś. zł. i "niewycenialnej" stracie czasu i nerwów skrzynia dalej nie pracuje jak powinna:o. Ów pan mechanik zwodził mnie i kombinował przez circa 1,5 tyg. więc sobie odpuściłem (jego atut to fakt że nie jest drogi co przy aucie wartym 10 000 zł. jest dość istotne:)) ale do meritum. Kluskę oddałem do Długołęki (zakład profeska, jeśli ktoś chce namiary na priva). Po dwóch dniach diagnoza: zatarta pompa oleju, spalone tarczki, i coś tam jeszcze (musiałbym poszukać rachunku). Za naprawę skasowali równe 3000 zł. ale skrzynia działa absolutnie nienagannie. Po 3 tyś km obowiązkowy przegląd za 350 zł. ale gwarancja na wymienione podzespoły i naprawę rok czasu. Podkreślam że skrzynia pracuje pięknie. Może szkody byłyby mniejsze gdybym po pierwszych symptomach odstawił auto a nie do momentu aż sama przestanie jeździć ale trudno. Tak czy owak ja póki co jestem zadowolony.

Pozdrawiam.

#95 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 24 lipca 2012 - 19:45

Witam.

Pozwolę sobie wyjaśnić perypetie z moją skrzynką - nie odpisywałem długo(za co przepraszam) bo i naprawa trochę trwała. Auto chciałem oddać do oławskiego mechanika ASB który to naprawiał skrzynię w MV6 mojego brata, de facto z marnym skutkiem bo pomimo wydanych 2,5 tyś. zł. i "niewycenialnej" stracie czasu i nerwów skrzynia dalej nie pracuje jak powinna:o. Ów pan mechanik zwodził mnie i kombinował przez circa 1,5 tyg. więc sobie odpuściłem (jego atut to fakt że nie jest drogi co przy aucie wartym 10 000 zł. jest dość istotne:)) ale do meritum. Kluskę oddałem do Długołęki (zakład profeska, jeśli ktoś chce namiary na priva). Po dwóch dniach diagnoza: zatarta pompa oleju, spalone tarczki, i coś tam jeszcze (musiałbym poszukać rachunku). Za naprawę skasowali równe 3000 zł. ale skrzynia działa absolutnie nienagannie. Po 3 tyś km obowiązkowy przegląd za 350 zł. ale gwarancja na wymienione podzespoły i naprawę rok czasu. Podkreślam że skrzynia pracuje pięknie. Może szkody byłyby mniejsze gdybym po pierwszych symptomach odstawił auto a nie do momentu aż sama przestanie jeździć ale trudno. Tak czy owak ja póki co jestem zadowolony.

Pozdrawiam.


A nie próbowałeś regulować naciągu taśmy band ? Jakiś czas temu doradzałem Ci w tym temacie, bo Twoje objawy wzorcowo pasowały właśnie na problem z taśmą.
To co kiedyś opisywałeś jakoś nie pasuje mi na zatartą pompę oleju czy spalone tarczki, ale ... mogę się mylić :F

3350zł :masakra:

Trzeba było używkę kupić z małym przebiegiem - zaoszczędziłbyś ogólnie 2000zł.
Oby Ci ta skrzynia działała jak najdłuzej.
Przy okazji podziwiam Cię, że nie żałowałeś tyle kasy na Omegę. :)

P.S. Jak możesz to wrzuć informację szczegółową ( z rachunku o którym wspomniałeś) na temat elementó wymienionych w Twojej skrzyni.

#96 OFFLINE   Roninmv

Roninmv
  • 80 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Oława

Napisany 24 lipca 2012 - 20:15

A propo tej taśmy to panowie mówili że w zasadzie ją całkiem zmieliło. Co do rachunku - poszperam i wrzucę bo przyznam że moją pierwszą reakcją była chęć pożarcia i/lub spalenia tegoż świstka :jump:
Powinienem dodać że diagnoza kosztuje u nich 200-300 zł. już nie pamiętam a zdecydowałem się naprawić ponieważ nie mam pewnego źródła skrzyń używanych a z tymi to loteria. No i szkoda mi było mojej skrzynki, po zakupie wymieniłem w niej oringi (łącznie z tym dwuwargowym przy wybieraku) ori olej i filtr wiem że 3000 zł. to dużo biorąc pod uwagę realną wartość pojazdu ale wydaje mi się że oma zasłużyła sobie na to :)

Pozdrawiam.

#97 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 24 lipca 2012 - 22:27

A więc wrzuć szczegóły z tego rachunku dla potomności :)
Z jednej strony lepszy dobry remont niż zakup niepewnej skrzyni :)
Pewną skrzynię z małym przebiegiem i trzymiesięczną gwarancją kupiłbyś u trzech osób na tym forum.

Najważniejsze jednak, że skrzynia pracuje bardzo dobrze, Twój problem rozwiązany i niech skrzynia Omegę przeżyje :)
pozdrawiam

#98 OFFLINE   Romasqui

Romasqui
  • 5 postów
  • Dołączył: 12-07-2012
  • Skąd: Gostynin

Napisany 27 lipca 2012 - 19:13

No i niestety to doncortino miał rację:masakra: skrzynia się ==sypła== trzeba będzie wymienić:mad:

#99 OFFLINE   Lincoln84

Lincoln84
  • 2 postów
  • Dołączył: 21-05-2012

Napisany 07 sierpnia 2012 - 22:15

Siemka mam problemik ze skrzynia a mianowicie jak wcisne do konca pedal to ciagnie az do 7 tyś. i chwile trzyma na 7 i dopiero przełącza na nastepny.Moze ktos mial tak lub wie co moze byc.Błedów nie pokazuje na kompie.I wiem ze jest kick down ale czy to normalne ze obroty tak wysoko kreci i przytrzymuje je?Z gory dzieki i pozdrawiam;)


Edit NZ: przeniosłem. Kolego uważaj w jakim dziale piszesz.

#100 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 08 sierpnia 2012 - 08:17

a sprawdzałeś błędy w sterowniku silnika czy skrzyni?
Jeśli w tym pierwszym, to błędów skrzyni nie będzie.

Nie jest to normalne z tym przeciąganiem przy zmianie biegu.
Jak już wchodzi następny bieg, to z szarpnięciem, czy gładko?