Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z automatyczną skrzynią biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
370 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 września 2013 - 19:59

Tyle, ze ja automatami to jeżdżę już od 1997 roku, więc trochę swoje wiem. A skoro ktoś uważa, ze lepiej wymienić skrzynię z czegoś co występuje od czasu do czasu i nie jest w moim mniemaniu jej awarią to jego sprawa. Jak napisałem na tym "problemie" zrobiłem już 100 tys km to jestem bogatszy niż jakiś nerwowy użytkownik.
Pzdr

#122 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 12 września 2013 - 21:39

a potem sie mowi,ze mamy zloomege i jak sie jedzie ogladac to tylko same padla :D jezdza ludzie z uszkodzona kszynia,ale to tak ma byc :masakra:

#123 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 września 2013 - 21:49

ale jak uszkodzona skoro normalnie przerzuca biegi, nie szarpie, przerzucanie biegów jest w fabrycznych zakresach i jest ledwo wyczuwalne? Komputer nie wyświetla komunikatów o awarii, podłączenie opel techa nie wykazuje błędów, praca skrzyni jest prawidłowa, a uciekający bieg przy przełączaniu z 3 na 4 występuje sporadycznie. I tak już od 2005 r.
Dalej będziesz twierdził, ze coś się psuje i jest

zloomege

?

:rolleyes:

#124 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 12 września 2013 - 22:00

Uszkodzenia mechanicznego czy hydrauliki komputer sterujący nie wychwytuje więc i nie ma błędu.
Jak możesz pisać że jest skrzynia jest sprawna, jak nie jest, i jeszcze ten typ tak ma....
Masz coś uwalonego, jeździsz sobie, to sobie jeździj, nie narażaj na koszta innych, twierdząc że tak ma być. Nie wiesz w którym momencie skrzynia padnie do tego stopnia że dalej nie pojedziesz, nie wiadomo tego przy skrzyni w 100% sprawnej, co dopiero przy takiej która daje jakieś oznaki uszkodzenia...
Moja padła bez jakichkolwiek oznak, a działała naprawdę bez zarzutu. Kupę kilometrów od domu i tylko na moje szczęści jakoś się udało uniknąć dodatkowych kosztów, typu ściąganie auta na lawecie.

#125 OFFLINE   pawswi30

pawswi30
  • 84 postów
  • Dołączył: 23-10-2012
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 września 2013 - 22:37

Wracając do tematu, mam problem z tym typem co tak ma :) czasem mam tak że automat zamiast zmienić na 3 to on przeciąga na 2, wiecie co może być nie tak? w następnym tygodniu jadę do speca od automatów, i chciałbym mniej więcej wiedzieć na co się przygotowywać.

#126 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2013 - 22:47

automat zamiast zmienić na 3 to on przeciąga na 2

Zacinajacy się elektrozawor 2-3?

#127 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 września 2013 - 22:52

typu ściąganie auta na lawecie.


dlatego ma się assistance

a wracając do tematu, to jak ktoś ma ochotę i możliwości to może sobie sprawdzić bawiac się ilością oleju.
Będzie za dużo to będzie gubił bieg czyli będą wypadać
za mało to będzie przeciągał
idealnie dobrana ilość zgodnie ze sztuką to będzie dobrze.
I to nie świadczy o awarii skrzyni

#128 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 12 września 2013 - 23:21

Na moje assistance jest wyjściem ostatecznym przy nagłej awarii, a nie coś mi stuka coś mi puka jak coś padnie, czy się urwie to mnie zholują...
Skoro to jak twierdzisz, tylko kwestia ilości oleju, to czemu u siebie nie masz prawidłowego stanu? Tylko jeździsz tak jak twierdzisz, kupę czasu...
Jak coś nie trybi, to się to naprawia, a nie wmawia że ten typ tak ma...
Pewnie że sprawdzić stan oleju nie zaszkodzi, tym bardziej że na forum o wyminie go w skrzyni, zostało już chyba wszystko napisane, ale wróżyć na odległość i wmawiać komuś coś, co nie jest prawdą nie można.

#129 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 września 2013 - 23:43

bo u nas są partacze. byłem chyba po zmianie oleju w 4 różnych warsztatach niby szpec atomatic tiptop + 1 ASO i w każdym lali albo za dużo, albo za dużo odciągali. W końcu sam w garażu znajomego ustaliłem sobie jego poziom +/- cirka oko i od tamtej pory gubienie biegu występuje kilka razy w miesiącu, kiedy przede mną przyspiesza jakiś kapelusznik, a ja jestem za blisko i w trakcie przyspieszania muszę lekko odpuszczać gaz tuż przed przerzuceniem biegu w górę. Automat zwyczajnie w takiej sytuacji wariuje i juz

#130 OFFLINE   bigbudyn500

bigbudyn500
  • 21 postów
  • Dołączył: 06-03-2011
  • Skąd: częstochowa

Napisany 13 września 2013 - 06:23

U mnie problem ten sam co u Hohlick-a tyle że u mnie czasem nie zapnie trójki albo ciągnie na dwójce . Wiem na pewno , że nie jest to normalne . Jestem genetycznie leniwy i parę automatów już miałem i żaden nie robił takich akcji . Nie mam za bardzo ochoty na zakup skrzyni . Może wymiana elektrozaworu + wymiana oleju wystarczy ( trochę tańsza opcja ) . Jak prawidłowo zdiagnozować zacierający się zawór i czy przypadkiem ktoś z forumowiczów nie ma zdjęcia skrzyni ze zdjętymi miskami aby mógł zaznaczyć w którym miejscu na płycie znajduje się owy zawór odpowiadający za 2 i 3 bieg .Ps. szukałem na forum i w necie ...........i nie znalazłem.

#131 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2013 - 08:37

gubienie biegu występuje kilka razy w miesiącu, kiedy przede mną przyspiesza jakiś kapelusznik, a ja jestem za blisko i w trakcie przyspieszania muszę lekko odpuszczać gaz tuż przed przerzuceniem biegu w górę. Automat zwyczajnie w takiej sytuacji wariuje i juz

Głupoty piszesz, bo tej skrzyni po prostu coś dolega, ale jak Ci to pasuje to już nie mam więcej pytań.

#132 OFFLINE   pawswi30

pawswi30
  • 84 postów
  • Dołączył: 23-10-2012
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 września 2013 - 09:46

Bigbudyn500 zdjęcie masz w tej poradzie: http://forum.omegakl...ead.php?t=12325

A orientujecie się ile może kosztować ten zawór 2-3 biegu, nowy czy używany?

#133 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 września 2013 - 10:18

Bigbudyn500 zdjęcie masz w tej poradzie: http://forum.omegakl...ead.php?t=12325

A orientujecie się ile może kosztować ten zawór 2-3 biegu, nowy czy używany?


Oczywiście tylko nowy.

http://www.midparts....-3-firmy-GM/922

Pozdrawiam.

#134 OFFLINE   pawswi30

pawswi30
  • 84 postów
  • Dołączył: 23-10-2012
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 września 2013 - 11:42

Zabiłeś mnie tą ceną :o, nie wiedziałem że do tak wiekowego automatu części kosztują aż tyle :(


http://www.samko.pl/...88da99d9560376a znalazłem coś takiego to jest jakaś podróba czy co?

#135 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 września 2013 - 12:27

Zabiłeś mnie tą ceną :o, nie wiedziałem że do tak wiekowego automatu części kosztują aż tyle :(


http://www.samko.pl/...88da99d9560376a znalazłem coś takiego to jest jakaś podróba czy co?


na pewno nie GM. Wiek auta nie ma nic do rzeczy.

#136 OFFLINE   bigbudyn500

bigbudyn500
  • 21 postów
  • Dołączył: 06-03-2011
  • Skąd: częstochowa

Napisany 13 września 2013 - 20:07

Tańsze to niż wymiana skrzyni .Dzięki wszystkim za porady i uświadomienie mnie że słabo szukam .Chwała wszystkim znającym forum jak własną kieszeń :)

#137 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 września 2013 - 20:22

Będzie za dużo to będzie gubił bieg czyli będą wypadać
za mało to będzie przeciągał
idealnie dobrana ilość zgodnie ze sztuką to będzie dobrze.
I to nie świadczy o awarii skrzyni



kiedy przede mną przyspiesza jakiś kapelusznik, a ja jestem za blisko i w trakcie przyspieszania muszę lekko odpuszczać gaz tuż przed przerzuceniem biegu w górę. Automat zwyczajnie w takiej sytuacji wariuje i juz


Ale Ty głupoty opowiadasz:oonie: Pojęcia nie masz a się wypowiadasz jak byś był inżynierem mechanikiem w specjalizacji jakiejś od napędów. Wiesz w ogóle jak ta skrzynia wygląda pod miską?

Za dużo oleju absolutnie nic nie szkodzi, wręcz uważam, że 5mm w te czy we wte w misce nie ma znaczenia. litr, dwa jak jest za dużo też nic się nie stanie, jak tyle brakuje to mogą być cyrki typu "luz" po ostrym hamowaniu.

Ale to czy ty se dolejesz 3mm oleju ponad gwint w korku czy 2mm poniżej wpływa tak na jej pracę jak grawitacja Księżyca.

Można sobie tłumaczyć, że:
Skrzynia gubi biegi - ten typ tak ma
buja na koleinach - bo mam szerokie opony(205 :hihi:)
Przegrzewa się - bo jest upał/korek
klima nie chodzi - bo od klimy się choruje
wspomaganie nie działa - bo jest dla słabych ludzi

Ale normalnie to się nazywa niesprawne auto :)

#138 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 września 2013 - 12:50

no tak się psuje, ze od 8 lat nie może się zepsuć

ctrlv z poradnika automatów

Overfilling an automatic transmission can raise the fluid level to the point where the internal moving components i.e planetary gear sets, imput and output shafts, etc. are physically immersed in the oil, which "churns" up the oil causing it to foam, and be pushed out of the case vent, filler tube, etc. Also, when the oil is "foamy" the pump picks up this mixture of air entranced oil and the transmission pressures to clutches, bands and other components drops causing erratic transmission function and slipping. The solution is to drain off the excess fluid by siphoning from the filler tube, draining off through a removed cooler line or by removing the transmission pan drain plug (if equipped), or removing the transmission pan.
Source(s):
In the trade



#139 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 14 września 2013 - 13:06

no tak się psuje, ze od 8 lat nie może się zepsuć

ctrlv z poradnika automatów

hohlik co ty pialdolisz,dalej sie probujesz utwierdzic,ze rozwalona kszynia wedlug ciebie tak powinna chodzic:masakra:

#140 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 września 2013 - 13:12

no tak się psuje, ze od 8 lat nie może się zepsuć

ctrlv z poradnika automatów


i z tego opisu wywodzisz swoje teorie? W skrzyni musiało by być z 5 litrów oleju za dużo żeby wystąpił ten efekt, i wywalałoby olej przez odpowietrznik.
Dobra rada: nie brnij, nie masz racji, zła ilość wynikająca z nieodpowiedniej temperatury płynu to jakieś może dwie setki oleju, myślisz że skrzynia to w jakikolwiek sposób odczuje? Ponadto automat w omedze to stara dobra konstrukcja która ma naprawdę duże zakresy tolerancji, zresztą na forum jest mnóstwo przykładów w których opisane są przypadki że ktoś dolał 3 litry płynu bo tyle brakowało, a skrzynia działała prawidłowo.