

problem z automatyczną skrzynią biegów
#101
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2012 - 23:52
Jeżeli ktoś wie to proszę o pomoc...
#102
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2012 - 12:52
#103
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2012 - 14:56
#104
OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 10:54
#105
OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 11:12
1 - grzanie sie - albo nie dziala ci uklad wentylatorow albo masz cos niedrozne lub poprostu wywalona uszczelke pod glowica
2 - slizga sie skrzynia - zacznij od odczytu bledow ze sterownika skrzyni. mozesz miec olej kiepski i przy ostrym rozgrzaniu sie grzeje i skrzynia wariuje.
tak czy inaczej nalezy zaczac od punktu 1.
#106
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2012 - 16:26
S1625 wewnetrzna regulacja etap końcowy, czy ktos może wie o co kaman ??
#107
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2012 - 18:05
Wczoraj sprawdzałem OP-Com-em błędy skrzyni i pokazało się coś takiego:
S1625 wewnetrzna regulacja etap końcowy, czy ktos może wie o co kaman ??
wystąpienie tego błędu powoduje przejście skrzyni w tryb awaryjny (ręczna zmiana biegów wajhą), zatem jeśli trybu awaryjnego ostatnio nie miałeś to moje zalecenie brzmi: olać.
#108
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2012 - 18:44
wystąpienie tego błędu powoduje przejście skrzyni w tryb awaryjny (ręczna zmiana biegów wajhą), zatem jeśli trybu awaryjnego ostatnio nie miałeś to moje zalecenie brzmi: Olać.
olewam.
#109
OFFLINE
Napisany 06 września 2012 - 17:58
#110
OFFLINE
#111
OFFLINE
Napisany 07 września 2012 - 16:17
ahaa a Były by jakies objawy głosniejszej pracy skrzyni albo wariowanie lub cos w tym stylu??Komp Omegi nie pokazuje braku oleju w skrzyni
#112
OFFLINE
Napisany 08 września 2012 - 11:07
Siemanko Chłopaki Mam Mały problemik .. Cieknie mi olej prawdopodobnie miedzy skrzynia a silnikiem na łaczeniu ale nie jestem do konca pewny tego ze to z łaczenia skrzyni a silnikiem bo połozyłem sie i tak jak by to leci od gory skrzyni biegow tak jak by spod filtra oleju albo okolice moze tak byc ??i dzisiaj zauwazyłem ze skrzynia w trybie S nie chce mi przezucac np przy 70km jedzie tak jak by z 3 biegu albo 2 kiedys zmieniała do 1 podkrecała silnik ładnie a teraz sie rozpedza ale niby normalnie jezdzic to ładnie przezuca jak by to był olej ze skrzyni wyswietlił by sie jakis bład albo cos ??nie miałem nigdy stycznosci z automatem . Dzieki Pozdrawiam
Wjedz na kanał i na środku łączenia skrzynia-silnik jest otwór, właśnie do tego by ten olej wyciekał. Wsadz do środka palec i wyczujesz czy leci ze strony silnika czy skrzyni. U mnie ciekło ze skrzyni, wymieniłem uszczelniacz(250zł) i wszystko gra


#113
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2013 - 09:09
Wydaje mi się, ze coś się dzieje z 4 biegiem. I czy znacie kogoś z woj. lubelskiego kto się zna na ASB.
#114
OFFLINE
Napisany 09 września 2013 - 21:59
#115
OFFLINE
Napisany 12 września 2013 - 13:35

Olej i filtr wymieniałem jakieś 60 - 70tys temu ale to była zwykła wymiana czyli zwykły zlew oleju. A robiłem to, bo tez myślałem że coś się dzieje ze skrzynią. Teraz już wiem, że "TTTM czyli ten typ tak ma" Te skrzynie nie są przystosowane do naszego czyli polskiego cyklu miejskiego. Jeśli w całym mieście masz ograniczenie do 50 km/h to możesz jeździć z zapiętą 3, albo nauczyć się przyspieszać dając margines na typów jadących manualnym, którzy jak wiadomo przyspieszają inaczej niż my w automatach. Ja w korku daję sobie spory odstęp. Jeśli się tylko toczymy to jadę bez gazu, jeśli w korku przyspieszają od czasu do czasu to czekam aż się oddalą, żeby móc normalnie przyspieszyć.
Pzdr
#116
OFFLINE
Napisany 12 września 2013 - 15:00
Pierwsze słyszęTeraz już wiem, że "TTTM czyli ten typ tak ma"

#117
OFFLINE
Napisany 12 września 2013 - 17:50
Za dużo oleju to objawy takie jak u kolegi, im więcej (czyli wlewany kiedy temp skrzyni jest za niska) tym objaw gubienia biegu zaczyna występować praktycznie na każdym biegu i przy każdym przyspieszaniu. Za niski poziom to późne przełączanie biegu i odczuwalne przeciąganie.
Także jeśli u kolegi i każdego kto narzeka na wypadanie biegu takie coś występuje to po prostu jest za dużo oleju i jeśli dzieje się to tylko na jednym i w określonych okolicznościach to po prostu oleju jest odrobinę za dużo. I tu już w naszych warunkach ciężko trafić na warsztat, który wymieni olej zgodnie ze sztuką, zawsze dadzą ciut za dużo i stąd TTTM. Bo lepiej odrobinę za dużo niż za mało.
#118
OFFLINE
Napisany 12 września 2013 - 18:48
Ciekawa teoria, ale mam drugą Omegę w automacie i nie miałem takich problemów. Jak mi się nie zapinał 3 bieg to wymieniłem skrzynie na inną w której tego problemu nie ma. Problem nie leży w konstrukcji, tylko w wyeksploatowaniu - Omegi to stare rupcie i skrzynie ASB tez są już starymi rupciami - po prostu.90% postów użytkowników automatu tutaj na forum...
#119
OFFLINE
Napisany 12 września 2013 - 18:59
Te skrzynie nie są przystosowane do naszego czyli polskiego cyklu miejskiego. Jeśli w całym mieście masz ograniczenie do 50 km/h to możesz jeździć z zapiętą 3, albo nauczyć się przyspieszać dając margines na typów jadących manualnym, którzy jak wiadomo przyspieszają inaczej niż my w automatach. Ja w korku daję sobie spory odstęp. Jeśli się tylko toczymy to jadę bez gazu, jeśli w korku przyspieszają od czasu do czasu to czekam aż się oddalą, żeby móc normalnie przyspieszyć.

W takim przypadku polecam rower. Tylko naciągnij łańcuch żeby nie spadł przypadkiem

Mam kolegę co ASB w Omegach zna na wylot i wie o wszystkich ich problemach ale takich rzeczy nigdy nie wygadywał. No sorry

#120
OFFLINE
Napisany 12 września 2013 - 19:06
90% postów użytkowników automatu tutaj na forum (i nie tylko na tym forum) dotyczy raczej tego problemu. Bo prawdę pisząc to problem dotyczy właściwego poziomu oleju. Poziom sięgający otworu serwisowego w misce olejowej to tak na prawdę poziom umowny, bezpieczny, ale umowny. Dlatego tak jest ponieważ nie w każdym warsztacie udaje się utrzymać reżim 60 st C przy sprawdzaniu. I tak:
Za dużo oleju to objawy takie jak u kolegi, im więcej (czyli wlewany kiedy temp skrzyni jest za niska) tym objaw gubienia biegu zaczyna występować praktycznie na każdym biegu i przy każdym przyspieszaniu. Za niski poziom to późne przełączanie biegu i odczuwalne przeciąganie.
Także jeśli u kolegi i każdego kto narzeka na wypadanie biegu takie coś występuje to po prostu jest za dużo oleju i jeśli dzieje się to tylko na jednym i w określonych okolicznościach to po prostu oleju jest odrobinę za dużo. I tu już w naszych warunkach ciężko trafić na warsztat, który wymieni olej zgodnie ze sztuką, zawsze dadzą ciut za dużo i stąd TTTM. Bo lepiej odrobinę za dużo niż za mało.
Mi się wydaje, a misie to są w lesie, jak ktos kiedyś mi powiedział, że skrzynie w zime sa niedogrzane, a w lato sa przegrzane, powinny być dwa typu chłodnic oleju, na lato i na zime do ASB.
Również bardzo ciekawa teoria, czyli ja, sypus i reszta to 10% ma ten problem?
