Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z automatyczną skrzynią biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
370 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   DragonSlayer

DragonSlayer
  • 26 postów
  • Dołączył: 05-08-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 sierpnia 2012 - 23:52

Wie ktoś gdzie dostanę tylni dekiel do automatycznej skrzyni biegów w omedze 2,5 DTI.
Jeżeli ktoś wie to proszę o pomoc...

#102 OFFLINE   roki245

roki245
  • 17 postów
  • Dołączył: 20-07-2011

Napisany 12 sierpnia 2012 - 12:52

podpinam sie pod temat witam mam maly problem jestem w belgii i mam maly problemik w mojej omedze ; otoz jest to 3.0v6 w automacie i od kilku dni mam taki problem ze cos sie dzieje chyba ze skrzynia bo auto zachowuje sie jak by nie mialo sily a jak dam mu gaz w podloge to znowu przyspiesza tylko ze jak zmienia biegi to strasznie tarpie co dzien pokonuje trase okolo 160 km i najgorzej jest jak sie rozgrzeje jak chce delikatnie przyspieszyc to znowu tak dziwnie tarpie na obrotach nie wiem jak to dokladnie wytumaczyc nie wiem czy to wina oleju czy moze jakiegos czujnika za tydzien wybieram sie do polski i nie wiem czy jak nie zlokalizuje usterki to czy w drodze nic sie nie sypnie grubszego wiec prosze o jakas pomoc czy ewentualnie wymiana skrzyni pomoze ?

#103 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 sierpnia 2012 - 14:56

nie szukaj w skrzyni tylko w silniku - sprawdz uklad zaplonowy




 


#104 OFFLINE   mar731

mar731
  • 1 postów
  • Dołączył: 07-07-2012

Napisany 16 sierpnia 2012 - 10:54

Mam problem z moją omegą 2.5v6 automat gdy temperatura podskoczy do ok 100st to jest problem ze skrzynią, a mianowicie silnik wchodzi na 7tys obrotów i po kilu sekundach skrzynia zmienia bieg na kolejny przyczym szarpie, zmieniłem już termostat, płukałem chłodnice i nic nie pomaga, może ktoś wie od czego tak się dzieje. Czy miał ktoś podobny problem?

#105 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 sierpnia 2012 - 11:12

masz 2 problemy.
1 - grzanie sie - albo nie dziala ci uklad wentylatorow albo masz cos niedrozne lub poprostu wywalona uszczelke pod glowica
2 - slizga sie skrzynia - zacznij od odczytu bledow ze sterownika skrzyni. mozesz miec olej kiepski i przy ostrym rozgrzaniu sie grzeje i skrzynia wariuje.

tak czy inaczej nalezy zaczac od punktu 1.




 


#106 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 23 sierpnia 2012 - 16:26

Wczoraj sprawdzałem OP-Com-em błędy skrzyni i pokazało się coś takiego:

S1625 wewnetrzna regulacja etap końcowy, czy ktos może wie o co kaman ??

#107 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 sierpnia 2012 - 18:05

Wczoraj sprawdzałem OP-Com-em błędy skrzyni i pokazało się coś takiego:

S1625 wewnetrzna regulacja etap końcowy, czy ktos może wie o co kaman ??



wystąpienie tego błędu powoduje przejście skrzyni w tryb awaryjny (ręczna zmiana biegów wajhą), zatem jeśli trybu awaryjnego ostatnio nie miałeś to moje zalecenie brzmi: olać.

#108 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 23 sierpnia 2012 - 18:44

wystąpienie tego błędu powoduje przejście skrzyni w tryb awaryjny (ręczna zmiana biegów wajhą), zatem jeśli trybu awaryjnego ostatnio nie miałeś to moje zalecenie brzmi: Olać.


olewam.

#109 OFFLINE   Slabi

Slabi
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-09-2012

Napisany 06 września 2012 - 17:58

Siemanko Chłopaki Mam Mały problemik .. Cieknie mi olej prawdopodobnie miedzy skrzynia a silnikiem na łaczeniu ale nie jestem do konca pewny tego ze to z łaczenia skrzyni a silnikiem bo połozyłem sie i tak jak by to leci od gory skrzyni biegow tak jak by spod filtra oleju albo okolice moze tak byc ??i dzisiaj zauwazyłem ze skrzynia w trybie S nie chce mi przezucac np przy 70km jedzie tak jak by z 3 biegu albo 2 kiedys zmieniała do 1 podkrecała silnik ładnie a teraz sie rozpedza ale niby normalnie jezdzic to ładnie przezuca jak by to był olej ze skrzyni wyswietlił by sie jakis bład albo cos ??nie miałem nigdy stycznosci z automatem . Dzieki Pozdrawiam

#110 OFFLINE   Harnas1r

Harnas1r
  • 7 postów
  • Dołączył: 26-06-2012
  • Skąd: Słupsk

Napisany 06 września 2012 - 19:20

Komp Omegi nie pokazuje braku oleju w skrzyni

#111 OFFLINE   Slabi

Slabi
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-09-2012

Napisany 07 września 2012 - 16:17

Komp Omegi nie pokazuje braku oleju w skrzyni

ahaa a Były by jakies objawy głosniejszej pracy skrzyni albo wariowanie lub cos w tym stylu??

#112 OFFLINE   adsik

adsik
  • 55 postów
  • Dołączył: 13-05-2012
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 września 2012 - 11:07

Siemanko Chłopaki Mam Mały problemik .. Cieknie mi olej prawdopodobnie miedzy skrzynia a silnikiem na łaczeniu ale nie jestem do konca pewny tego ze to z łaczenia skrzyni a silnikiem bo połozyłem sie i tak jak by to leci od gory skrzyni biegow tak jak by spod filtra oleju albo okolice moze tak byc ??i dzisiaj zauwazyłem ze skrzynia w trybie S nie chce mi przezucac np przy 70km jedzie tak jak by z 3 biegu albo 2 kiedys zmieniała do 1 podkrecała silnik ładnie a teraz sie rozpedza ale niby normalnie jezdzic to ładnie przezuca jak by to był olej ze skrzyni wyswietlił by sie jakis bład albo cos ??nie miałem nigdy stycznosci z automatem . Dzieki Pozdrawiam



Wjedz na kanał i na środku łączenia skrzynia-silnik jest otwór, właśnie do tego by ten olej wyciekał. Wsadz do środka palec i wyczujesz czy leci ze strony silnika czy skrzyni. U mnie ciekło ze skrzyni, wymieniłem uszczelniacz(250zł) i wszystko gra :) Tylko teraz mi dodatkowo zaczęło ciec spod uszczelniacza wybieraka i misy dużej. Ahhh kocham to autko :D

#113 OFFLINE   Paaaawel

Paaaawel
  • 12 postów
  • Dołączył: 30-07-2012

Napisany 29 lipca 2013 - 09:09

Witam. Wczoraj coś zaczęło się dziać z ASB. Chodzi o to ze jak ustawie dźwignię w pozycji D to jak jadę 50-60 nagle zaczyna mi hamować a jak dodaje gazu to czuć ze coś trzyma. Jak ustawie w pozycji 3 to skrzynia zmienia biegi normalnie.
Wydaje mi się, ze coś się dzieje z 4 biegiem. I czy znacie kogoś z woj. lubelskiego kto się zna na ASB.

#114 OFFLINE   bigbudyn500

bigbudyn500
  • 21 postów
  • Dołączył: 06-03-2011
  • Skąd: częstochowa

Napisany 09 września 2013 - 21:59

Witam . Mój problem wygląda następująco . Przy rozgrzanej już skrzyni czasami pojawia się problem ze zmianą biegów z 2 na 3 objaw jest taki że skrzynia przytrzymuje 2 bieg znacznie dłużej niż zwykle . Jeżeli mam możliwość wciśnięcia gazu mocniej to po chwili zapina 3-ci bieg i wszystko w porządku . Jeśli nie mam takiej możliwości (korek) to czasami zostaje na 2-gim biegu lub wypina na luz i tu pomagają tylko dwie opcje albo wciskam przycisk sport albo manualnie przełączam na pozycję 3 . Oleju jest tyle ile powinno być (nie wymieniany) . Filtr i olej już mam w domu, brakuje mi jedynie uszczelek pod miski . Obecnie jestem na etapie oglądania tutoriali, przeglądania różnych for poszukując informacji na temat dynamicznej wymiany oleju (zakupiłem 10L dexrona). Jedyne co powstrzymuje mnie przed wymianą oliwy to brak uszczelek i problem który opisałem powyżej . Czy może to być sprawka uszkodzonego elektrozaworu ?? Jak zdiagnozować problem z zaworem ?? Czy dam radę wymienić go samodzielnie podczas wymiany oleju bez jakiś specjalistycznych narzędzi ?? Nie rozbierałem jeszcze nigdy skrzyni biegów i za bardzo nie wiem jak co ugryźć. Który zawór odpowiada za zmianę z 2 na 3 ??

#115 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 września 2013 - 13:35

taki objaw jaki opisujesz to mam odkąd kupiłem auto czyli od 2005 r i nalatałem nim 100 tys km i jeździ dalej :D
Olej i filtr wymieniałem jakieś 60 - 70tys temu ale to była zwykła wymiana czyli zwykły zlew oleju. A robiłem to, bo tez myślałem że coś się dzieje ze skrzynią. Teraz już wiem, że "TTTM czyli ten typ tak ma" Te skrzynie nie są przystosowane do naszego czyli polskiego cyklu miejskiego. Jeśli w całym mieście masz ograniczenie do 50 km/h to możesz jeździć z zapiętą 3, albo nauczyć się przyspieszać dając margines na typów jadących manualnym, którzy jak wiadomo przyspieszają inaczej niż my w automatach. Ja w korku daję sobie spory odstęp. Jeśli się tylko toczymy to jadę bez gazu, jeśli w korku przyspieszają od czasu do czasu to czekam aż się oddalą, żeby móc normalnie przyspieszyć.
Pzdr

#116 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2013 - 15:00

Teraz już wiem, że "TTTM czyli ten typ tak ma"

Pierwsze słyszę :masakra:

#117 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 września 2013 - 17:50

90% postów użytkowników automatu tutaj na forum (i nie tylko na tym forum) dotyczy raczej tego problemu. Bo prawdę pisząc to problem dotyczy właściwego poziomu oleju. Poziom sięgający otworu serwisowego w misce olejowej to tak na prawdę poziom umowny, bezpieczny, ale umowny. Dlatego tak jest ponieważ nie w każdym warsztacie udaje się utrzymać reżim 60 st C przy sprawdzaniu. I tak:
Za dużo oleju to objawy takie jak u kolegi, im więcej (czyli wlewany kiedy temp skrzyni jest za niska) tym objaw gubienia biegu zaczyna występować praktycznie na każdym biegu i przy każdym przyspieszaniu. Za niski poziom to późne przełączanie biegu i odczuwalne przeciąganie.
Także jeśli u kolegi i każdego kto narzeka na wypadanie biegu takie coś występuje to po prostu jest za dużo oleju i jeśli dzieje się to tylko na jednym i w określonych okolicznościach to po prostu oleju jest odrobinę za dużo. I tu już w naszych warunkach ciężko trafić na warsztat, który wymieni olej zgodnie ze sztuką, zawsze dadzą ciut za dużo i stąd TTTM. Bo lepiej odrobinę za dużo niż za mało.

#118 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2013 - 18:48

90% postów użytkowników automatu tutaj na forum...

Ciekawa teoria, ale mam drugą Omegę w automacie i nie miałem takich problemów. Jak mi się nie zapinał 3 bieg to wymieniłem skrzynie na inną w której tego problemu nie ma. Problem nie leży w konstrukcji, tylko w wyeksploatowaniu - Omegi to stare rupcie i skrzynie ASB tez są już starymi rupciami - po prostu.

#119 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 września 2013 - 18:59

Te skrzynie nie są przystosowane do naszego czyli polskiego cyklu miejskiego. Jeśli w całym mieście masz ograniczenie do 50 km/h to możesz jeździć z zapiętą 3, albo nauczyć się przyspieszać dając margines na typów jadących manualnym, którzy jak wiadomo przyspieszają inaczej niż my w automatach. Ja w korku daję sobie spory odstęp. Jeśli się tylko toczymy to jadę bez gazu, jeśli w korku przyspieszają od czasu do czasu to czekam aż się oddalą, żeby móc normalnie przyspieszyć.

:masakra:

W takim przypadku polecam rower. Tylko naciągnij łańcuch żeby nie spadł przypadkiem ;)


Mam kolegę co ASB w Omegach zna na wylot i wie o wszystkich ich problemach ale takich rzeczy nigdy nie wygadywał. No sorry :p

#120 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 września 2013 - 19:06

90% postów użytkowników automatu tutaj na forum (i nie tylko na tym forum) dotyczy raczej tego problemu. Bo prawdę pisząc to problem dotyczy właściwego poziomu oleju. Poziom sięgający otworu serwisowego w misce olejowej to tak na prawdę poziom umowny, bezpieczny, ale umowny. Dlatego tak jest ponieważ nie w każdym warsztacie udaje się utrzymać reżim 60 st C przy sprawdzaniu. I tak:
Za dużo oleju to objawy takie jak u kolegi, im więcej (czyli wlewany kiedy temp skrzyni jest za niska) tym objaw gubienia biegu zaczyna występować praktycznie na każdym biegu i przy każdym przyspieszaniu. Za niski poziom to późne przełączanie biegu i odczuwalne przeciąganie.
Także jeśli u kolegi i każdego kto narzeka na wypadanie biegu takie coś występuje to po prostu jest za dużo oleju i jeśli dzieje się to tylko na jednym i w określonych okolicznościach to po prostu oleju jest odrobinę za dużo. I tu już w naszych warunkach ciężko trafić na warsztat, który wymieni olej zgodnie ze sztuką, zawsze dadzą ciut za dużo i stąd TTTM. Bo lepiej odrobinę za dużo niż za mało.


Mi się wydaje, a misie to są w lesie, jak ktos kiedyś mi powiedział, że skrzynie w zime sa niedogrzane, a w lato sa przegrzane, powinny być dwa typu chłodnic oleju, na lato i na zime do ASB.

Również bardzo ciekawa teoria, czyli ja, sypus i reszta to 10% ma ten problem? :D Ze swoim ABS nigdy zadnego problemu oprocz padnietego selektora ale to byla moja wina, bo mam krótki kanał i nie mialem połowy silnika a potrzebowałem auto przepchac a było na Park i zrzucałem kilka razy na Neutral.