

problem z automatyczną skrzynią biegów
#61
OFFLINE
Napisany 16 maja 2012 - 12:05
po demontażu okazało się,że w miejscu gdzie powinien być jest już "wyfrezowany" dołek
nie było żadnych niepokojących objawów podczas jazdy
jednak miałem drugą uszkodzoną skrzynie gdzie ten element był ok to go wymieniłem[/Q
a ile skrzynia wytrzyma bez tego ślizgu ??
#62
OFFLINE
Napisany 16 maja 2012 - 12:14
jeśli chcesz to możesz spróbować i sprawdzić wytrzymałośća ile skrzynia wytrzyma bez tego ślizgu ??
później się podzielisz informacją
koszt ślizgu 10zł plus jedna uszczelka jeśli robotę wykonasz sam
#63
OFFLINE
Napisany 16 maja 2012 - 23:14
jeśli chcesz to możesz spróbować i sprawdzić wytrzymałość
później się podzielisz informacją
koszt ślizgu 10zł plus jedna uszczelka jeśli robotę wykonasz sam
hehe nie bede tak ryzykował kupie cały komplet ślizgów koszt 43zł na http://www.samko.pl
tylko ze w misce miałem kawałek czerwonego ślizgu a w komplecie takiego nie ma i muszę odkręcić płyte elektrozaworów która mieści się pod duża miska i tam się kryją te ślizgi czy tez pod mała miska muszę odkręcać ta płytę bo kawałek plastiku miałem w małej misce ja nie mam pojęcia bo pierwszy raz mam do czynienia a automatem tak ze jestem zielony w tym temacie

#64
OFFLINE
Napisany 16 maja 2012 - 23:47
jeśli się podejmiesz tej roboty to ci podpowiem co i jak
ślizg pewnie zrobił się czerwony od oleju
#65
OFFLINE
Napisany 18 maja 2012 - 00:28
niestety trzeba wyciągnąć skrzynie i zdemontować kielich
jeśli się podejmiesz tej roboty to ci podpowiem co i jak
ślizg pewnie zrobił się czerwony od oleju
zajmę sie tym w następnym tygodniu to bede pisał a mam jeszcze jedno pytanie jak skrzynia jest zimna i jak jade to czasem gubi bieg w ten sposób ze daje tak jak by na luz i po paru sekundach załapuje moze to byc spowodowane brakiem tego ślizgu czy coś gorszego ?
i jeszcze jak na zimnym przyspieszę mocniej np do 5 tys to przechodzi w tryb awaryjny zdarzyło mi sie tak 2 razy jak musiałem przyspieszyć trochę ogólnie na zimnym nie pałuje bo szkoda silnika
#66
OFFLINE
#67
OFFLINE
Napisany 18 maja 2012 - 15:29
takie mam pytanko bo też mam problem z asb.
Jak zapne w skrzyni 1 lub R to auto rusza normalnie, a jak zapne D to tryb awaryjny i błąd
'' Nieprawidłowe działanie selenoidu hamujacego taśmę '' błąd 44
proszę o pomoc
#68
OFFLINE
Napisany 19 maja 2012 - 19:21
#69
OFFLINE
Napisany 21 maja 2012 - 07:23

zwaliłem miskę i odczepiłem przewody co są w misce do zasilania elektrozaworów i okazało się:
brak jednego pinu w złączu okrągłym ( zasilanie elektrozaworu od taśmy, niebieski przewód)
mimo to ze przykładałem lusterko to nie szło tego zobaczyć.
#70
OFFLINE
Napisany 21 maja 2012 - 07:41
problem rozwiązany
![]()
zwaliłem miskę i odczepiłem przewody co są w misce do zasilania elektrozaworów i okazało się:
brak jednego pinu w złączu okrągłym ( zasilanie elektrozaworu od taśmy, niebieski przewód)
mimo to ze przykładałem lusterko to nie szło tego zobaczyć.
nie ma za co
#71
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2012 - 08:47

Przymierzam się do zakupu Omy z silnikiem 3.2 w automacie rocznik 2002. Sprzedawca mówi, że skrzynia delikatnie szarpie na zimnym silniku przy wrzucaniu na Drive. Same biegi ponoć zmieniają się płynnie. Po rozgrzaniu auta wszystko chodzi ok i już nie szarpie. Co to może być? Psująca się skrzynia czy olej do wymiany? Jakie to mogą być koszty?
Dajcie znać co sądzicie nim tam pojadę (300 km w jedną stronę)

#72
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2012 - 09:03
#73
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2012 - 09:32
#74
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2012 - 12:40
#75
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2012 - 13:22
Pozwolę się podpiąć, ponieważ pojawił mi się problem z ASB. Objaw jest taki, że czasami załącza pierwszy bieg z opóźnieniem. Przykładowo - dojeżdżam do świateł, ruszam a skrzynia "szuka" jedynki i po chwili załącza bieg ze stukiem. Jakieś 45 tyś km. temu wymieniałem olej w skrzyni metodą dynamiczną(ori GM) plus ori filtr GM. Do tej pory skrzynia pracowała bez zarzutu, biegi 2,3,4,R bez zarzutu, kick bez zarzutu. Przebieg licznikowy 260 000 km. Prosiłbym o sugestie mających wiedzę w temacie. W poniedziałek oddaję ją do mechanika od skrzyń, wolałbym jednak uniknąć wymiany "czuczułapki bubulatora lewej ośki wiskozy" za 3000 zł....

#76
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2012 - 14:31
Przeczytaj:
http://forum.omegakl...ead.php?t=16157
#77
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2012 - 16:49
#78
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2012 - 17:17
Poziom w skrzyni jest w normie, ze śnieżynki rusza płynnie, program sportowy działa poprawnie. Problem występuje tylko podczas ruszania.
#79
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2012 - 18:45
Witam.
Poziom w skrzyni jest w normie, ze śnieżynki rusza płynnie, program sportowy działa poprawnie. Problem występuje tylko podczas ruszania.
tak jak napisał andzg - wyreguluj naciąg taśmy
#80
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2012 - 20:29
W poniedziałek oddaję ją do mechanika od skrzyń, wolałbym jednak uniknąć wymiany "czuczułapki bubulatora lewej ośki wiskozy" za 3000 zł....
Uważaj na zakłady zajmujące się naprawami automatów. Nie wiem czy to standard, ale zauważyłem, że ludzie mający nawet problem z selektorem dowiadują się o koniecznym kosztownym remoncie za 3 - 4 tys bo skrzynia w stanie dramatycznym wewnątrz.
Dziś zadzwoniła do mnie osoba mająca identyczny problem z automatem w 3.2. Pan chciał już przyjeżdżać do mnie po skrzynię , ale doradziłem mu sprawdzenie właśnie taśmy, a ewentualny zakup skrzyni odłożyć na później. A że jest z Beast'a okolic to właściwą diagnozę Przemek mu postawi
