To będzie najmniejszy koszt naprawy usterki. Pozdrawiam i trzymam kciuki

Napisany 10 maja 2012 - 12:49
Napisany 10 maja 2012 - 19:53
Witam wszystkich. Panowie, pacjent to omega B 3.0 (X30XE) z automatem. Auto w czasie jazdy czasami "wrzuca" na luz tzn. dźwignia jest na D, ale skrzynia nie jest spięta z silnikiem, obroty rosną dowolnie zależnie od wciśnięcia gazu, ale nie ma żadnego ciągu, po jakichś 5-10 sekundach skrzynia załapie (jeśli jest na obrtach to szarpnie) i bieg będzie zapięty, bez dotykania dźwigni zmiany biegu. Czego to może być wina? Jakieś styki zastały/zaśniedziały i z D styka na N czy o co chodzi? Miał ktoś kiedyś taki przypadek? Jeśli chodzi o normalne działanie skrzyni, bez tego objawu o którym pisałem wcześniej, to biegi zmieniane są bardzo płynnie, praktycznie nie czuć zmiany biegu tylko po obrotomierzu widać. Czasem na silniku zapala się check. Auto jeszcze nie zostało podpięte pod komputer, w przyszłym tygodniu będzie dopiero
Napisany 13 maja 2012 - 14:30
Napisany 14 maja 2012 - 02:32
Napisany 14 maja 2012 - 11:18
Pierwsza zmiana na dwójkę przy wysokich obrotach przy zimnym aucie to rzecz normalna w Omedze B. zazwyczaj odbywa się to w granicach 3- 4 tys obrotówa jak jest jeszcze nie rozgrzana jak startuje to na 2 bieg przerzuci dopiero gdzies przy 4 tys tak sie dzieje przez moze przez pierwsze 50 metrów później chodzi normalnie
Napisany 14 maja 2012 - 19:29
Na początek polecam skontrolować poziom oleju, jego wymiana z pewnością nie zaszkodzi a przy okazji można zobaczyć jak dużo opiłków zebrał magnes w misce...
Napisany 14 maja 2012 - 19:47
Napisany 14 maja 2012 - 22:22
reinz. elring, corteco. innych nei ma sensu kupowac. tyle ze jak dlugo jezdzisz na wywalonym uszczelniaczu to nie zdziw sie jak bedziesz mial rowek na wale i niczym juz tego nie uszczelnisz - jesli mowimy o uszczelniaczu od strony skrzyni biegow.
Napisany 15 maja 2012 - 09:17
Ja mam skrzynie automatyczna 5 biegowa i jej oznaczenie to 5L40 bo 4L30 - to 4 biegowa
Napisany 15 maja 2012 - 09:54
mi chodzi o uszczelniacz na skrzyni biegów od strony silnika
Ja mam skrzynie automatyczna 5 biegowa i jej oznaczenie to 5L40 bo 4L30 - to 4 biegowa?? bo uszczelniacze się trochę różnią i mam mały dylemat bo nie chce kopic złego
Napisany 15 maja 2012 - 10:05
http://en.wikipedia....-E_transmission :hmmm:Ja mam skrzynie automatyczna 5 biegowa i jej oznaczenie to 5L40
Napisany 15 maja 2012 - 18:31
Napisany 15 maja 2012 - 19:48
faktycznie ze występowały tylko 4 biegowe z tym ze ja dzisiaj liczyłem biegi i wychodzi ze 5 to może ktoś wcześniej zmieniał skrzynie jak tamta padła
Napisany 15 maja 2012 - 20:33
Napisany 15 maja 2012 - 22:54
jak się dobrze wczujesz to doliczysz się nawet sześciu biegów. Tak naprawdę to co da się odczuć jako kolejny bieg po 3. i 4. to zblokowanie sprzęgła hydrokinetycznego (tzw. lock-up) co powoduje, że wałek skrzyni zaczyna kręcić się z tą samą prędkością co silnik.
Napisany 16 maja 2012 - 08:33
macie racje sciagnałem filtr oleju i jest taki jak w 4L30 czyli mam 4 biegi zlałem z niej ok 5 litrów oleju a ile powinno być to nie wiem ale zastanawia mnie co to w niej brzęczy jak sie przyspiesza na 2 i 3 biegu jutro wleje olej i założę nowy filtr mam nadzieje ze przestanie
Napisany 16 maja 2012 - 11:34
Napisany 16 maja 2012 - 11:37
Napisany 16 maja 2012 - 11:44
Poza tym że ślizg się rozsypał to prawie wcale nie groźne
Poczytaj na forum, było już o tym i to nie raz.
Napisany 16 maja 2012 - 11:50