Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z automatyczną skrzynią biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
370 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 maja 2012 - 12:49

I oby się tym zakończyło, że masz niski poziom oleju w skrzyni.
To będzie najmniejszy koszt naprawy usterki. Pozdrawiam i trzymam kciuki ;)

#42 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 10 maja 2012 - 19:53

Witam wszystkich. Panowie, pacjent to omega B 3.0 (X30XE) z automatem. Auto w czasie jazdy czasami "wrzuca" na luz tzn. dźwignia jest na D, ale skrzynia nie jest spięta z silnikiem, obroty rosną dowolnie zależnie od wciśnięcia gazu, ale nie ma żadnego ciągu, po jakichś 5-10 sekundach skrzynia załapie (jeśli jest na obrtach to szarpnie) i bieg będzie zapięty, bez dotykania dźwigni zmiany biegu. Czego to może być wina? Jakieś styki zastały/zaśniedziały i z D styka na N czy o co chodzi? Miał ktoś kiedyś taki przypadek? Jeśli chodzi o normalne działanie skrzyni, bez tego objawu o którym pisałem wcześniej, to biegi zmieniane są bardzo płynnie, praktycznie nie czuć zmiany biegu tylko po obrotomierzu widać. Czasem na silniku zapala się check. Auto jeszcze nie zostało podpięte pod komputer, w przyszłym tygodniu będzie dopiero


Ja miałem taki problem. Opisywane przez Ciebie objawy występowały TYLKO po dobrym rozgrzaniu skrzyni. Tak po przejechaniu 15 - 20km.
Brakowało 2 litry oleju. Dolewka nic nie pomogła - było tak samo.
Auto kupił ode mnie forumowicz ( wiedząc o problemie ) i zmienił skrzynie.

Błędów żadnych nie było

#43 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 13 maja 2012 - 14:30

ja tez mam pytanie odnośnie automat bo nabyłem niedawno omegę jak
przyśpieszam (normalnie ) to na 2 i3 biegu coś brzęczy w skrzyni dosyć głośno
i jak zwalniam to skrzynia trochę szarpie podczas redukowania biegów
a jak jest jeszcze nie rozgrzana jak startuje to na 2 bieg przerzuci dopiero gdzies przy 4 tys tak sie dzieje przez moze przez pierwsze 50 metrów później chodzi normalnie
nie wiecie co to może być a skrzynie i tak będę ściągał bo puścił uszczelniacz na skrzyni tylko niestety nie od strony wału :(

#44 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 maja 2012 - 02:32

Na początek polecam skontrolować poziom oleju, jego wymiana z pewnością nie zaszkodzi a przy okazji można zobaczyć jak dużo opiłków zebrał magnes w misce...

#45 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 14 maja 2012 - 11:18

a jak jest jeszcze nie rozgrzana jak startuje to na 2 bieg przerzuci dopiero gdzies przy 4 tys tak sie dzieje przez moze przez pierwsze 50 metrów później chodzi normalnie

Pierwsza zmiana na dwójkę przy wysokich obrotach przy zimnym aucie to rzecz normalna w Omedze B. zazwyczaj odbywa się to w granicach 3- 4 tys obrotów

#46 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 14 maja 2012 - 19:29

Na początek polecam skontrolować poziom oleju, jego wymiana z pewnością nie zaszkodzi a przy okazji można zobaczyć jak dużo opiłków zebrał magnes w misce...



olej dolałem jak ja kupiłem ale puszczał mi uszczelniacz od strony silnika i sobie trochę kapało a stanu nie sprawdzałem i objawu sie nasilały z czasem i ostatnio uszczelniacz całkiem umarł bo lało sie jak z kaczki wiec przyczyna jest niski poziom oleju pewnie

A nie wiecie czy można gdzieś kupić zamiennik uszczelniacza bo ja znalazłem tylko w aso i jego koszt to 180 zł a znalałem jeszcze na allegro za niecałe 35 zł tylno nie wiem czy on będzie coś warty co o tym sądzicie bo nie chce mi sie skrzyni ściągać za często:D

#47 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 maja 2012 - 19:47

reinz. elring, corteco. innych nei ma sensu kupowac. tyle ze jak dlugo jezdzisz na wywalonym uszczelniaczu to nie zdziw sie jak bedziesz mial rowek na wale i niczym juz tego nie uszczelnisz - jesli mowimy o uszczelniaczu od strony skrzyni biegow.




 


#48 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 14 maja 2012 - 22:22

reinz. elring, corteco. innych nei ma sensu kupowac. tyle ze jak dlugo jezdzisz na wywalonym uszczelniaczu to nie zdziw sie jak bedziesz mial rowek na wale i niczym juz tego nie uszczelnisz - jesli mowimy o uszczelniaczu od strony skrzyni biegow.


mi chodzi o uszczelniacz na skrzyni biegów od strony silnika :)

Ja mam skrzynie automatyczna 5 biegowa i jej oznaczenie to 5L40 bo 4L30 - to 4 biegowa?? bo uszczelniacze się trochę różnią i mam mały dylemat bo nie chce kopic złego

#49 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 15 maja 2012 - 09:17

Ja mam skrzynie automatyczna 5 biegowa i jej oznaczenie to 5L40 bo 4L30 - to 4 biegowa


Jeżeli masz auto jak w profilu to masz czterobiegową skrzynię 4l30 . Jeśli masz 2.5 DTI od 2001 r wzwyż, to masz 5 biegów.

#50 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 maja 2012 - 09:54

mi chodzi o uszczelniacz na skrzyni biegów od strony silnika :)

Ja mam skrzynie automatyczna 5 biegowa i jej oznaczenie to 5L40 bo 4L30 - to 4 biegowa?? bo uszczelniacze się trochę różnią i mam mały dylemat bo nie chce kopic złego


jesli masz 2.5 v6 jak w profilu to nie masz skrzyni 5 biegowej tylko 4 biegowa




 


#51 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 maja 2012 - 10:05

Ja mam skrzynie automatyczna 5 biegowa i jej oznaczenie to 5L40

http://en.wikipedia....-E_transmission :hmmm:

#52 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 15 maja 2012 - 18:31

http://en.wikipedia....-E_transmission :hmmm:


faktycznie ze występowały tylko 4 biegowe z tym ze ja dzisiaj liczyłem biegi i wychodzi ze 5 to może ktoś wcześniej zmieniał skrzynie jak tamta padła

#53 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 maja 2012 - 19:48

faktycznie ze występowały tylko 4 biegowe z tym ze ja dzisiaj liczyłem biegi i wychodzi ze 5 to może ktoś wcześniej zmieniał skrzynie jak tamta padła


jak się dobrze wczujesz to doliczysz się nawet sześciu biegów. Tak naprawdę to co da się odczuć jako kolejny bieg po 3. i 4. to zblokowanie sprzęgła hydrokinetycznego (tzw. lock-up) co powoduje, że wałek skrzyni zaczyna kręcić się z tą samą prędkością co silnik.

#54 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 maja 2012 - 20:33

Witam serdecznie, w imieniu kolegi mam pytanie.

Jezeli na sterowniku skrzynki przekladniowej jest błąd 44 czyli otwarty obwod selenoidu tasmy hamujacej, to skrzynia nie bedzie jechac w trybie "D" ? dlaczego ?. Czuc jak auto przysiadzie po zapieciu trybu "D" ,ale po dodaniu gazu nie jedzie. Na 1,2,3,R auto jezdzi. Oczywiscie wtyczki , kable itd. itp. sprawdzone, lacznie z wyjeciem wiazki i wsadzeniem. Olej jest , poziom prawidlowy.

Dzięku za wszelkie sugestie.

#55 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 15 maja 2012 - 22:54

jak się dobrze wczujesz to doliczysz się nawet sześciu biegów. Tak naprawdę to co da się odczuć jako kolejny bieg po 3. i 4. to zblokowanie sprzęgła hydrokinetycznego (tzw. lock-up) co powoduje, że wałek skrzyni zaczyna kręcić się z tą samą prędkością co silnik.


macie racje sciagnałem filtr oleju i jest taki jak w 4L30 czyli mam 4 biegi zlałem z niej ok 5 litrów oleju a ile powinno być to nie wiem ale zastanawia mnie co to w niej brzęczy jak sie przyspiesza na 2 i 3 biegu jutro wleje olej i założę nowy filtr mam nadzieje ze przestanie :)

#56 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 16 maja 2012 - 08:33

macie racje sciagnałem filtr oleju i jest taki jak w 4L30 czyli mam 4 biegi zlałem z niej ok 5 litrów oleju a ile powinno być to nie wiem ale zastanawia mnie co to w niej brzęczy jak sie przyspiesza na 2 i 3 biegu jutro wleje olej i założę nowy filtr mam nadzieje ze przestanie :)


właśnie ok. 5 litrów powinno Ci zlecieć.
Po zdjęciu misek nic w nich nie znalazłeś? Żadnych plastikowych kawałków ślizgów?

Przy okazji dobrze je wyczyść

#57 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 16 maja 2012 - 11:34

[quote name='andzg']właśnie ok. 5 litrów powinno Ci zlecieć.
Po zdjęciu misek nic w nich nie znalazłeś? Żadnych plastikowych kawałków ślizgów?

Przy okazji dobrze je wyczyść[/QUw




no własnie w tej małej misce były 4 plastiki po ok 1 cm jak je złożyłem to wyszło mi pól okręgu a to coś groźnego ????

#58 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 16 maja 2012 - 11:37

Poza tym że ślizg się rozsypał to prawie wcale nie groźne :D
Poczytaj na forum, było już o tym i to nie raz.

#59 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 16 maja 2012 - 11:44

Poza tym że ślizg się rozsypał to prawie wcale nie groźne :D
Poczytaj na forum, było już o tym i to nie raz.


w innym temacie pisali ze wystarczy założyć nowy ślizg i ma działas a inni pisali ze trzeba wymienić pompę tak ze nie wiem

#60 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 16 maja 2012 - 11:50

też miałem rozwalony ślizg
po demontażu okazało się,że w miejscu gdzie powinien być jest już "wyfrezowany" dołek
nie było żadnych niepokojących objawów podczas jazdy
jednak miałem drugą uszkodzoną skrzynie gdzie ten element był ok to go wymieniłem