

problem z automatyczną skrzynią biegów
#221
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2013 - 13:43
To, że zmienia biegi przy wysokich obrotach to może być to co tysiąc razy było pisane, że zimny automat zmienia przy wyższych.
Jeżeli biegi zawsze zmienia przy wysokich obrotach to nie wina tego pozycjonera.
Najlepiej w ogóle to odczytać błędy. Przedtem wszystkie wtyczki sprawdź, czy nie zaśniedziałe, czy woda się nie dostała itp.
#222
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2013 - 13:43
Jeżeli chcesz aby auto szybciej zmieniło bieg za pierwszym razem, to rozpędź auto na D do 2 tysięcy i wrzuć śnieżkę. Pójdzie następny bieg i ją wyłącz.
Ścieżki wstępnie wyglądają OK. Weź miernik w dłoń i posprawdzaj przejścia.
#223
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2013 - 13:55
selektor czyściłem (uważałem go za powód wyskakiwania błedu skrzyni = działania w trybie awaryjnym)
po czyszczeniu i złożeniu błąd nie wyskakiwał od razu tylko po jakimś czasie (ale na D i tak biegów zbyt szybko nie zmieniało ;/)
dodam iż teraz zaraz po odpaleniu wyskakuje błąd skrzyni i trzeba przerzucać biegi samemu
#224
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2013 - 15:47
Witam
mam podobny problem, otóż w moim oplu wywala ten błąd skrzyni biegów
ale jeżeli czasem go nie wywali (tzn po odpaleniu przez jakiś czas go niema, to omega zmienia biegi przy bardzo wysokich obrotach)
wydaje mi się iż jest temu winny selektor (mam taką nadzieje)
ścieżki chyba powinny wyglądać nieco inaczej
97 rok
Proszę i masz sprawe załatwioną :http://www.midparts....ZYCJOMETR-/3185
Potem tylko regulacja cięgna drążka wybieraka trybu pracy skrzyni i gotowe.
#225
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2013 - 18:44
łączy się, po czym przy zczytywaniu błędów zrywa połączenie i go nie ponawia
będzie trzeba pokombinować i pogooglować o co chodzi (może przewód odłączony bądź jakas czujka wysiadła zobaczymy)
narazie zostaje w martwym punkcie

#226
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2013 - 19:02
Tak samo jest sytuacja taka ze jak pada pompa ABS to automat zaczyna swirowac potrafi nie zmieniac biegów bo komunikacja komputera ASB a ECU to jest własnie pompa ABS.
zczytywałem błędy z komputera (świeci mi się również kontrolka ABS, oraz czasem silnika)
błąd z ABS:
C0075 - Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego przedniego prawego wlotowego zaworu elektromagnet.
Błędy z silnika:
P0500 "Czujnik prędkości pojazdu - usterka"
P0120 "Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A - usterka" - przy tym napisane Nieaktywny
czy to wszystko może być przez ABS?
#227
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2013 - 17:12
#228
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2013 - 20:26
jutro zajrzę również do tego prawego koła i zobaczę co z tym czujnikiem

#229
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2013 - 23:49
#230
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2014 - 11:35
czego objawem jest/moze byc nastepujace zjawisko w omedze
3,2 ze skrzynia automatyczna (00 lub 01):
ze startu zatrzymanego, przy mocniejszym depnieciu,
wygladalo jak "kasowanie luzu", ruszenie z duzym szarpnieciem,
wrecz z piskiem, jakby opoznoenie zalaczenia napedu.
przy delikatnym ruszaniu- wszystko plynnie, bez szarpniec.
dziekuje z gory za wskazowki
pozdrawiam serdecznie
#231
OFFLINE
#232
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2014 - 04:34
witam,
czego objawem jest/moze byc nastepujace zjawisko w omedze
3,2 ze skrzynia automatyczna (00 lub 01):
ze startu zatrzymanego, przy mocniejszym depnieciu,
wygladalo jak "kasowanie luzu", ruszenie z duzym szarpnieciem,
wrecz z piskiem, jakby opoznoenie zalaczenia napedu.
przy delikatnym ruszaniu- wszystko plynnie, bez szarpniec.
dziekuje z gory za wskazowki
pozdrawiam serdecznie
Jak skrzynia zimna to najczęściej takie zjawisko występuje. Później gdy rozgrzana już mniej. Problem załatwi dolewka oleju, a przede wszystkim trzeba wykasować przeciek. W sprawdzonych poradach jest ładnie opisane jak uzupełnić stan oleju.
#233
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2014 - 18:43
Po przestudiowaniu mam nadzieję wszystkich tematów dotyczących awarii automatów w Omegach muszę jednak przedstawić przypadek mojej Omegi. Silnik w mojej Omedze to 2,5td rok prod. 1996.
Zaczęło się od bardzo mocnej ulewy. Na drugi dzień po jeździe w takich warunkach wyskoczył komunikat Getribe autom... itp oraz choinka przy wskażniku biegu. Zanim udałem się na diagnostykę musiałem się troche pomęczyć - na nieszczęście dla skrzyni - taką jazdą w trybie awaryjnym. Na diagnostyce wyszło że błąd wywołuje selektor. Po zdemontowaniu go dosłownie wylałem z niego wodę. Po wyczyszczeniu ulga! Koniec awaryjnego! Ale co jest nie kaman?? Brak pierwszego biegu (ślizga z wyczuwalną wibracją ). Oczywiście pierwsze co to sprawdzenie stanu oleju-wszystko git! Sprawa na tę chwilę wygląda tak że samochodem generalnie nie da się ruszyć z D chyba że na płaskim z bardzo delikatnym dodawaniem gazu lub z górki - po przekroczeniu pewnej prędkości tak jak wcześniej przy sprawnej skrzyni oczywiście włącza się 2 bieg bez najmniejszych problemów i każdy kolejny tak samo. Redukcje też odbywają się oczywiście normalnie oprócz redukcji do 1. Jedyna możliwość startu to Winter a potem już leci. Kick Down reaguje normalnie pod warunkiem że prędkość jest wysoka bo jak nie to redukuje do nieszczęsnej 1. Tryb Sport podobnie jak reszta - idealnie oprucz 1 którego nie ma. R działa idealnie. Wycieków brak, absolutnie żadnych innych dolegliwości ze strony układu napędowego.
Nie biorę pod uwagę raczej elektrozaworów ponieważ te same zawory odpowiadaję także za przełączanie innych biegów a z innymi kłopotów nie ma. Mógłbym się wahać w stosunku co do taśmy bębna lecz on odpowiada także za blokowanie bębna przy 2 biegu. Więc co??
P.S. Pomimo że to mój pierwszy post na tym forum prosiłbym o w miarę konstruktywne odpowiedzi a nie takie w stylu "automat ci pada - wymień na manuala". Z góry dzięki i serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
#234
OFFLINE
#235
OFFLINE
#236
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2014 - 20:03
można jeszcze spróbować z regulacją taśmy
Dokładnie tak jak doncortino napisał, można spróbować. Tutaj masz jak to zrobić tak jak trzeba.
Pozdro.
#237
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2014 - 20:06
Nie mniej faktycznie bym spróbował.
#238
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2014 - 20:18
Ale taśma by i przy redukcji na dwójkę szarpała chyba?
Nie mniej faktycznie bym spróbował.
w sumie racja - na 2. biegu taśma również jest napięta.
chyba nie będzie tak łatwo (ani tanio)
#239
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2014 - 20:23
http://www.prnd.pl/a...-ar35,4,21.html
Na tej stronie jest ładnie opisana nasza skrzynka wraz z dokładną tabelką co i kiedy pracuje przy poszczególnym biegu no i wychodzi na to że każdy z elementów odpowiedzialnych za wpinanie 1 biegu (sprzęgła, hamulce, planetarki) jest tak czy siak wykorzystany w innym biegu.
#240
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2014 - 20:30