

problem z automatyczną skrzynią biegów
#241
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2014 - 20:34
Jedyne co mnie intryguje to czy któryś element zasprzęgla lub blokuje dobrze na wysokich biegach i wstecznym a na 1 już nie bo jednak 1 ma największe przełożenie - nawet wsteczny ma mniejsze.
Edit nr 2:
Manual 1 - ślizga!
Manual 2 - ślizga!
Manual 3 - ślizga!
Samochód rozpędzony tak do ok 50km/h i delikatny gaz, włączony manualny 2 i też ślizga
Wrzucony R wciśnięty Kick Down obroty max 2000 rpm.
Wrzucony D + Winter wciśnięty K. D. obroty max 2000 rpm i po sekundzie wyłącza tryb zimowy czyli ok.
Jakieś pomysły???
#242
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2014 - 17:56
#243
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2014 - 18:56
Skrzynia dużo wolniej się nagrzewa aniżeli silnik. Gdy silnik ma juz swoje 90C i puści termostat to przy takiej pogodzie jak dziś -2C skrzynia ma około 25 stopni. Bez jeżdzenia oczywiście. Po krótkiej przejażdżce około 3 km skrzynia będzie miała juz 70C.
Do chłodnicy wody podłączone są dwie holenderki na klucz 19naście. Tam sobie przepływa olej z ASB. W pierwszym momencie gdy silnik jest cieplejszy niż skrzynia się dogrzewa, w drugim momencie utrzymuje taką samą temp jak silnik dla lepszego smarowania. W zależności od jazdy itd. itd.
Także możesz olej w skrzyni mieć niedogrzany i dlatego będzie się ślizgać, ale to raczej na jego brak. I też nie do końca ślizganie powoduje brak oleju. Najczęściej skrzynia z małym stanem oleju "zamula". Przy dojechaniu do skrzyżowania potrafi zamulić i wrzucić bieg bez naszego hamulca.
W jaki sposób dolałeś ten litr oleju?
#244
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2014 - 19:26
Co to są te holenderki ??Do chłodnicy wody podłączone są dwie holenderki na klucz 19naście.
#245
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2014 - 08:30
#246
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2014 - 13:07
#247
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2014 - 14:09
Witam byłem dzisiaj na odczycie błędĂłw wyszło tylko 49 sprawdzili mi parametry na odpalonym silniku i jak twierdził diagnosta to tylko temperatura silnika za niska 70 stopni oraz napięcie 13,3 v bez obciążenia na skrzyni też był błąd 49. Przez 30km jazdy było ok i nagle check komunikat o trybie awaryjnym wentylatory nawiewĂłw przyśpieszyły went .od silnika załączył,temperatura skoczyła,zatrzymałem się łapię za multimetr a tu 15 v na pracującym silniku i włączonych światłach, po chwili zaskoczył wentylator i 17 v po czym spadło do 15v po dodaniu gazu 18 v i ponad. Klemy gorące tak więc podejrzewam że padł regulator napięcia w altku i wali dużym napięciem i z stąd komputer wyrzuca błąd 49 i wrzuca skrzynie w tryb awaryjny ?
Moze tak byc u mojej znajomej w diselku jak dodala gazu też odrazu check i tez padnięty regulator napięcia
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
#248
OFFLINE
#249
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2014 - 16:04

#250
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2014 - 17:37
#251
OFFLINE
#252
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2014 - 18:56
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
#253
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2014 - 20:57
#254
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2014 - 18:35
#255
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2014 - 19:49
#256
OFFLINE
#257
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2014 - 12:31
R zapinał się blisko 2-3 sekundy. Na pierwszy ogień olej. Sprawdzenie poziomu, doszło blisko 0,5l. Po tym zabiegu zaczęło samo z siebie wyrzucać biegi do luzu. Po spuszczeniu te 0,5l wszystkie biegi się ślizgają i telepie. Gdy chwile postoi, ostygnie chodzi OK, po przejechaniu się slizgawica. Co powinno iść na drugi ogień? Sprzęgło?
#258
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2014 - 12:46
Teraz ja potrzebuje od kogoś swoich 2 groszy.
R zapinał się blisko 2-3 sekundy. Na pierwszy ogień olej. Sprawdzenie poziomu, doszło blisko 0,5l. Po tym zabiegu zaczęło samo z siebie wyrzucać biegi do luzu. Po spuszczeniu te 0,5l wszystkie biegi się ślizgają i telepie. Gdy chwile postoi, ostygnie chodzi OK, po przejechaniu się slizgawica. Co powinno iść na drugi ogień? Sprzęgło?
tarcze powycierane.
#259
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2014 - 12:53
Gdy olej spuszczałem ze skrzyni do przekładki silnika to smoła, po zakończeniu przekładki dostało świeżego ATFIII w ilości 5 litrów. Więcej nie weszło.
#260
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2014 - 13:01
Przegrzany (a raczej przesmazony)... Ten waż od chłodnicy oleju ma na oko mniej jak 30% przepustowości. Z tej skrzynki za dużo to nie zostalo.smoła