Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z automatyczną skrzynią biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
370 odpowiedzi na ten temat

#261 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 lutego 2014 - 13:08

W swojej skrzyni gdy dolewałem oleju to syczała, tak pragnęła oleju. W koledze skrzyni tego nie było. Po prostu dolewało się bo dolewało.

#262 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2014 - 14:41

Gdy olej spuszczałem ze skrzyni do przekładki silnika to smoła, po zakończeniu przekładki dostało świeżego ATFIII w ilości 5 litrów. Więcej nie weszło.


a filtr zmieniłeś ? , bo pewno nie wygląda lepiej jak olej który spuściłeś

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#263 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 lutego 2014 - 17:11

Nie wymieniany, jedynie wyczyszczony. Wówczas w misce nie było żadnych opiłków metalu czy plastiku.

#264 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2014 - 17:22

Alley a wiesz co taka smoła robi z wkładem filtrującym który znajduje się wewnątrz obudowy filtra ? , robi się z niej jeden ulep ,w ostateczności zatka się całkowicie , jak już zmieniałeś ten olej to filtr też trzeba było zmienić , koszt nie wielki a głowa spokojna , a teraz nie znasz dnia ani godziny ;)

Filtr i olej to podstawa , i zaniedbania ich dotyczące najczęściej odpowiadają za usterki skrzyni .

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#265 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 lutego 2014 - 18:22

Tyle, że olej smoła nie nazwałem tego jednego kawałka ulepu tylko poprzez smoła miałem na myśli czarny, bez lepkości i śmierdzący olej. Filtr wymył się elegancko. Teraz do niego nie zaglądałem ani do skrzyni.

#266 OFFLINE   mirolczak

mirolczak
  • 1 postów
  • Dołączył: 30-03-2014

Napisany 30 marca 2014 - 10:02

Witam Jestem nowym użytkownikiem omegi z automatyczną skrzynią biegów. Bardzo proszę o wskazówki od czego rozpocząć sprawdzanie - (mam drugą w częściach). Usterka objawia się następująco. W samochodzie działa wsteczny ale niedziałąją biegi D 1/2/3. Po odpaleniu na liczniku niewyświetla się żaden błąd. Po przegazowaniu około 3000obr wyskakuje błąd skrzyni i wtedy samochodem można ruszyć . Po diagnozie op-tech wyskakuje nieokreślony błąd (prawdopodobnie związany z czujnikiem prędkości). Po wymianie czujnika błąd dalej występuje. Selektor wyczyszczony.

#267 OFFLINE   saj

saj
  • 14 postów
  • Dołączył: 12-01-2014

Napisany 30 marca 2014 - 13:48

Siema Ludzie.

1. Kiedy rano na zimnym wrzucam D i spokojnie ruszam to obroty silnika idą do 4 tysięcy, wtedy skrzynia zmienia bieg, kiedy dielikatnie przyduszę, to nawet do 4500. Na ciepłym silniku i skrzyni zmiana następuje w okolicach 2500 obrotów, obroty pozostają, a prędkośc wzrasta, co jest normalnym objawem. Czy faktycznie jest to normale, jak niektórzy piszą

2. Kiedy włączę S to ładnie idzie, jednak pojawja się komunikat automatic getribe, i nie rusza z jedynki, tylko z dwójki(chyba) po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy.

3 Zaświeciły mi się wdzystkie kontrolki na poz D, na 3 świeci tylko jedna. Trzeba rozebrać i wyczyścić selektor, tak?

AA i jeszcze jedno. Oleju w skrzyni nie wymieniałem, ani poziomu nie sprawdzałem. Olej DIII ? Tak? dzięki.

#268 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 marca 2014 - 14:04

Siema Ludzie.

1. Kiedy rano na zimnym wrzucam D i spokojnie ruszam to obroty silnika idą do 4 tysięcy, wtedy skrzynia zmienia bieg, kiedy dielikatnie przyduszę, to nawet do 4500. Na ciepłym silniku i skrzyni zmiana następuje w okolicach 2500 obrotĂłw, obroty pozostają, a prędkośc wzrasta, co jest normalnym objawem. Czy faktycznie jest to normale, jak niektĂłrzy piszą

2. Kiedy włączę S to ładnie idzie, jednak pojawja się komunikat automatic getribe, i nie rusza z jedynki, tylko z dwĂłjki(chyba) po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy.

3 Zaświeciły mi się wdzystkie kontrolki na poz D, na 3 świeci tylko jedna. Trzeba rozebrać i wyczyścić selektor, tak?

AA i jeszcze jedno. Oleju w skrzyni nie wymieniałem, ani poziomu nie sprawdzałem. Olej DIII ? Tak? dzięki.


To ze skrzynia jak zimna zmienia biegi pozno czyli okolo 4 tys rpm to normalne. Jezeli nie chcesz czekac to nacisnij sniezke i wrzuci drugi bieg. Gdzies czytalem ze ma to na celu szybsze dogrzanie katow i inne pierdoly.

Jezeli wszystkie diodki to na pewno selektor. Rozbierz, wyczysc i zabezpiecz smarem grease white.

Co do trybu awaryjnego przy sporcie musisz zczytac bledy.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#269 OFFLINE   saj

saj
  • 14 postów
  • Dołączył: 12-01-2014

Napisany 30 marca 2014 - 15:20

A dzięki, dzięki. Będę jeszcze dziś sprawdzę. Swoja szosą to trochę dziwne, że zimny silnik jest tak katowany na zimnym. Lato to jeszcze kit, ale jak jest -20 stopni to raczej nie jest dobra sprawa.

#270 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 marca 2014 - 15:51

A dzięki, dzięki. Będę jeszcze dziś sprawdzę. Swoja szosą to trochę dziwne, że zimny silnik jest tak katowany na zimnym. Lato to jeszcze kit, ale jak jest -20 stopni to raczej nie jest dobra sprawa.



Nikt Ci nie kaze jezdzic powyzej 4 tysiecy aby zmienil bieg na 2 ;) mozesz grzecznie czekac te dwiescie metrow na niskich obrotach.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#271 OFFLINE   saj

saj
  • 14 postów
  • Dołączył: 12-01-2014

Napisany 30 marca 2014 - 16:13

Nikt Ci nie kaze jezdzic powyzej 4 tysiecy aby zmienil bieg na 2 ;) mozesz grzecznie czekac te dwiescie metrow na niskich obrotach.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2


Zgadza się, Bardzo grzecznie, ok 20 na godzinę. Sprawdzę czy to działa.

#272 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 marca 2014 - 08:46

Szukał na forum, ale sie nie doszukał, może nie umie szukać, ale wie, że dlaczego pisze się razem.:masakra:


Instrukcja Opla Omegi mĂłwi : program zależny od temperatury pracy powoduje , że po uruchomieniu zimnego silnika wskutek opĂłźnionego przełączania (zwiększona prędkość obrotowa) katalizator szybko się nagrzewa do temperatury koniecznej do maksymalnej redukcji ilości szkodliwych substancji.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#273 OFFLINE   saj

saj
  • 14 postów
  • Dołączył: 12-01-2014

Napisany 31 marca 2014 - 08:52

Instrukcja Opla Omegi mĂłwi : program zależny od temperatury pracy powoduje , że po uruchomieniu zimnego silnika wskutek opĂłźnionego przełączania (zwiększona prędkość obrotowa) katalizator szybko się nagrzewa do temperatury koniecznej do maksymalnej redukcji ilości szkodliwych substancji.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

Wszystko wskazuje na to, że tak jest. Wczoraj prawie grzecznie ruszałem na zimnym i odnoszę wrażenie, że Jakna potrzebowała mniej niż 200 metrów. Dzięki [flaszka]

#274 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 marca 2014 - 12:12

Dobra mądrale :p
Skrzynia(sterownik) ma skądś sygnał, że silnik jest zimny i dlatego przeciąga biegi, (z tego co wyczytałem w manualu od skrzyni).
Które kabelki do czego zewrzeć, żeby myślała, że silnik gorący i nie przeciągała biegów na zimno ?

#275 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 marca 2014 - 12:21

Dobra mądrale :p
Skrzynia(sterownik) ma skądś sygnał, że silnik jest zimny i dlatego przeciąga biegi, (z tego co wyczytałem w manualu od skrzyni).
Które kabelki do czego zewrzeć, żeby myślała, że silnik gorący i nie przeciągała biegów na zimno ?


Z praktyki nie wiem, bo nie miałem potrzeby się tym zajmować ,ale słyszałem ,że chodzi o czujnik temp. oleju w skrzyni. Nie wiem czy to jest prawda.

#276 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 marca 2014 - 12:29

Jeśli było by to związane z czujnikiem skrzyni to nic nie zrobi bo z doświadczenia wiem, że skrzynia źle pracuje jak czujnik ma usterkę..

A jeśli było by do ECU silnika to by jakiś kabelek zwarł i by biegów nie przeciągała, a to irytujące jest, zima mróz i mi przeciąga biegi skrzynia i to z jakiego głupiego powodu.

#277 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 318 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 marca 2014 - 16:08

Ale co z tego że przeciąga, moja po nocy zmienia pierwszy bieg po osiągnięciu 3000obr. i w niczym mi to nie przeszkadza, pozostałe biegi zmienia już od 1800

#278 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 marca 2014 - 16:34

Tobie nie przeszkadza, czy mi nie przeszkadza?

#279 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 marca 2014 - 17:01

Dodany obrazek

Dodany obrazek


Czujnik temperatury oleju w skrzyni. Podobno. Słyszałem, że jakiś w misce jest. Nie mam jak przetestować bo mam silnik poza omegą. Spróbował by to ktoś przed pierwszym startem odłączyć i zobaczyć jak zmieni bieg.

#280 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 marca 2014 - 17:09

Dodany obrazek

Dodany obrazek


Czujnik temperatury oleju w skrzyni. Podobno. Słyszałem, że jakiś w misce jest. Nie mam jak przetestować bo mam silnik poza omegą. Spróbował by to ktoś przed pierwszym startem odłączyć i zobaczyć jak zmieni bieg.


To oznaczone nr 1 to czujnik predkosci wałka wyjsciowego.