Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z automatyczną skrzynią biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
370 odpowiedzi na ten temat

#301 OFFLINE   gwiazdax66

gwiazdax66
  • 12 postów
  • Dołączył: 07-01-2012

Napisany 06 maja 2014 - 08:41

Witam, mam następujący problem:
Zazwyczaj rano po odpaleniu auta pokazuje błąd ASB na wyświetlaczu, czasem też towarzyszą temu podniesione obroty - gdy zgaszę auto i odpalę ponownie problem znika, dzieje się tak tylko na postoju; Podczas jazdy się nie zdarzyło.
Zauważyłem również, że po odpaleniu gdy przerzucam z P na D lub R lampki biegów na chwilę wariują tj. mrugną wszystkie albo gdy wrzucę D to mrugnie też 1 lub 2 ale dzieje się tak tylko na zimnym silniku później , na rozgrzanym takich akcji nie ma.
Po podpięciu na kompa pokazało błąd P1740


P1740 - TORQUE CONTROL FAILURE DETECTED BY EMC (uklad kontroli momentu napedowego)

Jezeli zaczynaja Ci sie swiecic przy lewarku wszystkie diodki od wskazania pozycji to najzwyczajniej selektor do czyszczenia inaczej piszac pozycjoner. Roznie to nazywaja. Poszukaj na forum. Pelno tego . Jezeli czyszczenie nie pomoze to pozostaje wymiana, ale to jest prosta sprawa.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

Witam, dziś dla odmiany wywaliło mi błąd ASB i zaświeciła się kontrolka "auto z kluczem" podczas jazdy i auto zamuliło, zgasiłem silnik, odpaliłem ponownie i wystartował z obrotami 1500-2000 znów z błędem ASB i świecącą kontrolką. Zgasiłem-odpaliłem i problem zniknął i jechał normalnie dalej. W czym może tkwić problem ? :(

#302 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 maja 2014 - 10:50

Witam, dziś dla odmiany wywaliło mi błąd ASB i zaświeciła się kontrolka "auto z kluczem" podczas jazdy i auto zamuliło, zgasiłem silnik, odpaliłem ponownie i wystartował z obrotami 1500-2000 znów z błędem ASB i świecącą kontrolką. Zgasiłem-odpaliłem i problem zniknął i jechał normalnie dalej. W czym może tkwić problem ? :(


Twój opis jest tak nic nie mówiący ,że aż trzeba szklanej kuli poszukać. Jesteś na forum już trochę i zapewne wiesz od czego zacząć.

Miałeś (masz ) problem z selektorem, teraz mogły pojawić się nowe okoliczności. Sprawdź je i opisz tutaj.

#303 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 maja 2014 - 10:58

Tylko jeszcze jest kwestia tego typu, że nie występuje check engine podczas awarii selektora, a powyżej kolega opisał:

wywaliło mi błąd ASB i zaświeciła się kontrolka "auto z kluczem"


Tam coś jeszcze głębiej siedzi. Odczytać błędy z ECU silnika i ECU skrzyni. Bez tego ani rusz.

#304 OFFLINE   gwiazdax66

gwiazdax66
  • 12 postów
  • Dołączył: 07-01-2012

Napisany 06 maja 2014 - 15:15

Tylko jeszcze jest kwestia tego typu, że nie występuje check engine podczas awarii selektora, a powyżej kolega opisał:



Tam coś jeszcze głębiej siedzi. Odczytać błędy z ECU silnika i ECU skrzyni. Bez tego ani rusz.


Jedyny błąd jaki się powtórzył po usunięciu pozostałych to był P1740 jak już pisałem wcześniej. W czwartek będę go znów podpinał to podeśle cały zrzut z kompa

#305 OFFLINE   Lolku

Lolku

    Użyszkodnik

  • 12 postów
  • Dołączył: 07-05-2014
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 maja 2014 - 22:07

Chciałbym podpiąć się pod temat. Od wczoraj mamy w rodzinie Omegę b fl 3,2. Przy sprzedaży właściciel mówił, że poprzedni użytkownik zapewniał go, że wymieniał olej. Niestety facet mu zaufał, a przy wymianie oleju po 60 tys okazało się, że olej ma sporo więcej niż 60 tys. Facet wymienił olej oraz filtry i jeździł spokojnie. Kilka miesięcy temu skrzynia zaczęła przechodzić w stan awaryjny, ale wszytko wracało do normy po ponownym zapaleniu silnika. W czasie mojej jazdy testowej nic się nie działo. W czasie powrotu do domu, po około 50 km skrzynia wpadła w tryb awaryjny, jednak po kilkuminutowym odpoczynku "ozdrowiała". Przez kolejne 150 km było ok. Następnego dnia rano ruszyłem już z błędem - 4 bieg, straszny muł, działało tylko ręczne przerzucanie biegów. Po rozgrzaniu skrzyni było OK. Niestety wieczorem doszły nowe objawy. Nie pokazuje mi się już kluczyk na desce, tylko skrzynia długo wysprzęgla przy zmianie biegu, czasem przy dynamicznym ruszeniu słychać "dudnienie" z mostu i nagłe wysprzęglenie, a potem szarpnięcie gdy bieg już wskoczy. Nie mam możliwości zrobienia czegokolwiek we własnym zakresie - brak kanału i narzędzi. Wiem, że z Waszą pomocą pewnie udałoby się naprawić skrzynię we własnym zakresie...ale nie mam jak. Czy możecie polecić mi kogoś z okolic Puław, kto będzie w stanie mi pomóc ? Podjadę wszędzie, byle do kogoś komu można zaufać. To moja pierwsza przygoda z ASB więc każdy mechanik z ulicy wciśnie mi każdy kit, a ja pewnie uwierzę. Z przyjemnością zapłacę fachowcowi, który nie będzie chciał mnie naciągnąć.

#306 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 maja 2014 - 22:44

Na wstępie odczytać błąd z ECU skrzyni. Jeżeli aktywny nie jest, to na pewno tam siedzi jako zapisany. Wtedy można cokolwiek czarować i nie wróżyć z fusów. Jeszcze warto sprawdzić stan oleju czy jest w normie, wygląda na jego braki. Dudnienie z mostu słychać bo to tak jakbyś puścił szybko, mało płynnie sprzęgło z wyższych obrotów. Najczęściej tak się dzieje, gdy dojeżdżamy do skrzyżowania, hamulec, "wolne? wolne!" i gaz, a tu łup bieg zaskoczył.

http://forum.omegakl...ead.php?t=22615 - sprawdzenie stanu oleju

http://forum.omegakl...ead.php?t=13588 - to samemu wykonasz bez kanału ;)

#307 OFFLINE   Lolku

Lolku

    Użyszkodnik

  • 12 postów
  • Dołączył: 07-05-2014
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 maja 2014 - 22:15

http://forum.omegakl...ead.php?t=22615 - sprawdzenie stanu oleju

http://forum.omegakl...ead.php?t=13588 - to samemu wykonasz bez kanału ;)


Dzięki Alley, zostanę bohaterem w swoim domu :D

Dzisiaj po pracy sprawdzę poziom i jeśli starczy mi odwagi to zrobię drugi test. Dam znać o wynikach :)

Niestety smutna rzeczywistość rozwala każdy plan. Z powodu pracy nie udało mi się dzisiaj zbadać stanu oleju w skrzyni. Miałem czas jedynie na to by podskoczyć do mechanika, który serwisował moją byłą Vectrę. Chciałem odczytać błędy i dowiedzieć się co się dzieje...Mechanik na ma imię Sławek, dzisiaj imieniny Sławka...Niestety przyjechałem po drugiej butelce i zamiast spisać błędy całość została skasowana :) Nic to, poczekam aż znowu się pojawią, choć po kasowaniu Omega zachowuje się niezwykle zadziornie. Tuż po kupnie myślałem, że automat już tak ma i nawet na żwirku przy sporej mocy i odłączonej kontroli trakcji nie ruszę sypiąc kamykami spod kół. Jednak gdy wyjeżdżałem od mechanika kontrola trakcji błyskała jak szalona. Po wyłączeniu kontroli trakcji było jeszcze przyjemniej :)
Poziom oliwy w skrzyni sprawdzę dopiero w weekend, poczekam też na pojawienie się błędów i pojadę do speców od ASB na diagnozę. Dam znać o efektach.

PS. Luuuuuuubię to autko :)


Już wiem nieco więcej. Poziom oleju w normie, komputer wykazał błędy na dwóch zaworach - jeden ma za wysokie ciśnienie, drugi prawdopodobnie zbyt niskie. Sprawdzone w poleconym warsztacie koło Ryk ( lubelskie ). Zostawiam auto w czwartek, od razu poprosiłem o wymianę oleju, filtra i uszczelki. Dam znać po naprawie.

#308 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 06 czerwca 2014 - 07:31

Witam, to znowu ja.

Niestety ciągle mam problem z automatem. Skrzynia działa cały czas w trybie awaryjnym, jednak gdy czasem jakoś zaskoczy (np po odłączeniu akumulatora) biegi zmienia przy 4-5k obrotów. Błędów ze skrzyni niemam pojęcia czemu ale zczytac nie mogę (mam interfejs opel tech2 I idzie zrobić wszystko prócz tej skrzyni ;/) ponadto dodam że mam coś z ABS - błąd pokazuje czujnik w prawym przednim kole (costam magnet). Selector był czyszczony I choinki niema (i nie było) jak mówiłem błąd jest cały czas (po włączeniu silnika)

#309 OFFLINE   Lolku

Lolku

    Użyszkodnik

  • 12 postów
  • Dołączył: 07-05-2014
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 czerwca 2014 - 20:22

Update w sprawie skrzyni :)

Panie i Panowie zdecydowałem się na naprawę, a nie wymianę na używaną. Diagnoza to zerwana taśma ( sam ją chyba dokończyłem dzień przez oddaniem do warsztatu ), pompa oleju - tu nie jestem do końca pewien czy dobrze zrozumiałem, oraz sprzęgło hydrokinetyczne. Omega postała swoje, zaoszczędziła mnóstwo paliwa i teraz hula jak powinna.
Nie chciałem kupować używanej skrzyni, bo nie mam pewnego źródła. Na pewno ktoś z Was mógłby mi w tym pomóc, ale miałem bardzo mało czasu na decyzję. Odebrałem, zapłaciłem i choć to może zabrzmieć głupio to nie czuję się naciągnięty :) Jeśli czyta to ktoś z Lubelskiego, to mogę polecić chłopaków z warsztatu na trasie Moszczanka->Kock.

Dziękuję Wam za porady !

#310 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 czerwca 2014 - 21:16

a cena takiej naprawy ?


 


#311 OFFLINE   stpeter

stpeter
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-08-2014

Napisany 05 sierpnia 2014 - 18:30

Witam, jestem nowy na forum. Pierwszy raz piszę bo wcześniej problemów nie było. Jest problem ze skrzynią biegów. Podczas jazdy na D przy około. 40 km/h chcąc powoli przyspieszyć skrzynia nie przełacza biegu obroty rosną do 4 tyś obrotów i dopiero zaskoczy. Do tego podczas jazdy nie mogę wcisnąć SPORT. Po zgaszeniu auta i odpaleniu problem znikł. Ogółem dziś stało się to po przejechaniu trasy ok. 80 km. W połowie trasy automat zaczął mniej płynnie zmieniać biegi (przynajmniej mi się tak wydaje- czy powinno być wyczuwalne lekkie bujnięcie przy zmianach biegów? ) Poczekam do jutra pojeżdżę i sprawdzę czy problem wróci ale już dziś jestem trochę posrany myślą że przyjdzie mi skrzynie wymienić.


Zapomniałęm doddać, gdy nie chciał zmienić biegu aż wkońcu wskoczył stanąłem na poboczu i obroty zaczęły falować, niedużo między 500 a 700 obrotów

#312 OFFLINE   borsuk80r

borsuk80r
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-08-2014

Napisany 17 października 2014 - 19:35

witam
mam problem w mojej snieżce a problem wygląda następująco że skrzynia chodzi tylko w trybie sport nie da się tego wyłączyć jak również nie da się załączyć trybu zimowego?
co może być przyczyną dodam ze omega pochodzi z 2002 roku a silnik 2.6 automat
pozdrawiam

#313 OFFLINE   solid

solid
  • 12 postów
  • Dołączył: 21-09-2011
  • Skąd: KK

Napisany 18 października 2014 - 11:24

Przycisk masz dobry, niezablokowany?
Robiłeś odczyt błędów skrzyni?

#314 OFFLINE   Czaki

Czaki
  • 11 postów
  • Dołączył: 13-10-2013

Napisany 06 listopada 2014 - 09:49

Witajcie, Omega B 2.0 16v z 98r. Automat oczywiście.
Od paru dni jadąc z małą prędkością jest problem z zmianą biegów a dokładnie na 2500 obr zastanawia się czy przerzucić bieg dalej czy nie, chwilę zawahania aż redukuje bieg niżej wskakuje na 4000obr i leci dalej. Co dziwne dzieje się tak dopiero gdy silnik osiągnie temperaturę 95C. Błędów skrzyni brak :( mechanik mówi że to może wina silnika (świec) a nie skrzyni, będziemy sprawdzali świece dziś mam nadzieje.
Macie jakieś rady ? może mała ilość oleju w skrzyni ? może czas go wymienić ?

#315 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 listopada 2014 - 10:43

Tak, mamy radę. Pierwsza rada to stan oleju.

#316 OFFLINE   Czaki

Czaki
  • 11 postów
  • Dołączył: 13-10-2013

Napisany 06 listopada 2014 - 11:38

OK OK. czyli odkręcamy śrubę i patrzymy czy się wylewa, jak się nie wylewa to dolewamy żeby się wylewał ? a co z chłodnicą tego oleju jest opcja przez nią uzupełnić płyn ? chyba jest mały wyciek w małej chłodnicy i wycieka z niej różowy płyn to może przyczyna zaistniałych uszkodzeń ? Podobno jest parę rodzai olei do skrzyni różnią się kolorem ? wiem że ma być dextrol III.

#317 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 listopada 2014 - 11:41

OK OK. czyli odkręcamy śrubę i patrzymy czy się wylewa, jak się nie wylewa to dolewamy żeby się wylewał ? a co z chłodnicą tego oleju jest opcja przez nią uzupełnić płyn ? chyba jest mały wyciek w małej chłodnicy i wycieka z niej różowy płyn to może przyczyna zaistniałych uszkodzeń ? Podobno jest parę rodzai olei do skrzyni różnią się kolorem ? wiem że ma być dextrol III.


Wszystko na uruchomionym silniku. Przez chłodnicę nie , bo niby jak sprawdzisz poziom oleju.

#318 OFFLINE   Czaki

Czaki
  • 11 postów
  • Dołączył: 13-10-2013

Napisany 06 listopada 2014 - 11:54

Ok wszystko wiem, znalazłem opis dolewania oleju umieszczony przez Alley. Na tą chwilę dzięki za pomoc i dam znać wieczorem czy wszystko jest ok.
Pozdrawiam

#319 OFFLINE   Czaki

Czaki
  • 11 postów
  • Dołączył: 13-10-2013

Napisany 07 listopada 2014 - 16:20

Witam i na samym początku DZIĘKUJĘ za pomoc.
Brak oleju robił te dziwne objawy w skrzyni, już jest uzupełniony i po wczorajszych 170km dochodzę do wniosku że to było to.
Olej i tak będzie szedł cały do wymiany ale to za jakieś dwa tygodnie.
Co do oleju to polecali mi w warsztacie Maxxus czy jakoś tak (wiem że ma być żółty a nie czerwony)
kosztuje podobno około 50zł za litr. Wiecie coś na temat tego oleju ? nazwę mogłem przekręcić.

#320 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 listopada 2014 - 17:12

Olej ma być czerwony i kosztuje od 15zł za litr :p

Podobno jest parę rodzai olei do skrzyni różnią się kolorem ? wiem że ma być dextrol III.


Nie jest parę rodzajów.

Nie różnią się kolorem.
I nie dexTroL, nie dexTron a DEXRON !! Dexron 3, ewentualnie VI a na II też będzie jeździć i nic się nie stanie.

Tak ciężko poczytać?