Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z automatyczną skrzynią biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
370 odpowiedzi na ten temat

#321 OFFLINE   Czaki

Czaki
  • 11 postów
  • Dołączył: 13-10-2013

Napisany 07 listopada 2014 - 17:39

Olej ma być czerwony i kosztuje od 15zł za litr :p


Tak ciężko poczytać?



Czytam i każdy pisze inaczej a mechanik mówi jeszcze co innego. to czemu są różne kolory ? w skrzyni mam żółty a w większości jest dostępny czerwony.

#322 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 listopada 2014 - 18:38

podejrzewam że oryginalnie skrzynia jest zalana żółtym febi
u mnie właśnie był miodowy, wlałem 5L mobila, jeździ, nic się narazie nie dzieje, zrobione 13tys

#323 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 listopada 2014 - 22:28

podejrzewam że oryginalnie skrzynia jest zalana żółtym febi
u mnie właśnie był miodowy, wlałem 5L mobila, jeździ, nic się narazie nie dzieje, zrobione 13tys


Oryginalny olej w tych skrzyniach to GM i jest koloru czerwonego. Dexron III w górę.

#324 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 listopada 2014 - 02:29

Czytam i każdy pisze inaczej


Kto pisze inaczej?

mechanik mówi jeszcze co innego


Bo jest niedouczony.

to czemu są różne kolory ?


Są różne kolory bo są różne oleje do różnych skrzyń.

w skrzyni mam żółty


IMO masz zły.

w większości jest dostępny czerwony.



Nie wiem w jakiej większości bo ja nie widziałem jeszcze innego dexrona 3 jak czerwony a przerabiałem na prawdę wiele firm. On ma w specyfikacji od GM kolor więc jak może być inny?

u mnie właśnie był miodowy


Bo był przepracowany.

I jakiego mobila wlałeś?

#325 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 listopada 2014 - 22:24

Bo był przepracowany.I jakiego mobila wlałeś?

wlałem mobil dexron VI,
czy stary był przepracowany to nie wiem, raczej nie bo go zlałem do przezroczystej bańki, nawet osadu nie było, niby był wymieniany 2 krotnie (przy 90 i 143tys)ale na fakturze nie ma oznaczenia tylko ilość 5L


zółty febi, OPEL: 1940 707
http://www.oliwa-hur...p?id_product=69

#326 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 listopada 2014 - 22:43

No to według strony Febiego do Omegi --> 1940 700

Taki uniwersalny trochę, zarówno Dexron jak i VW LT 71141. Mix czerwonego z zielonym.

Można, tylko po co skoro jest ponad 2x droższy jak dexron 3.

#327 OFFLINE   Kaczaza

Kaczaza
  • 40 postów
  • Dołączył: 08-08-2009
  • Skąd: Prusice

Napisany 16 grudnia 2014 - 11:28

Witam,

podepnę się pod ten temat, żeby nie robić dodatkowo syfu na forum. Mam problem ze skrzynią w mojej 3,2 V6 B FL. Podczas jazdy wyskakuje bieg, jak przełącze na N i znów na D to jest OK. Czasami potrafi wskoczyć na tryb awaryjny i wtedy już prawie w ogóle nie ciągnie na niskich biegach. Z tego co się dowiedziałem to nic innego jak luz na skrzyni i potrzeba ją wymienić. Fachowiec z Wrocławia powiedział mi, że skrzynie z 2,5 i 3,0 pasują do mojej 3,2. To prawda? Bo szukając w internecie skrzyni do 3,2 V6 nie mogę nic za bardzo znaleźć.

Proszę o poradę.

Dzięki!

#328 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 grudnia 2014 - 11:44

Wzystko jest tak jak napisales ale dokladnie na odwrot.

Witam,

podepnę się pod ten temat, żeby nie robić dodatkowo syfu na forum. Mam problem ze skrzynią w mojej 3,2 V6 B FL. Podczas jazdy wyskakuje bieg, jak przełącze na N i znów na D to jest OK. Czasami potrafi wskoczyć na tryb awaryjny i wtedy już prawie w ogóle nie ciągnie na niskich biegach. Z tego co się dowiedziałem to nic innego jak luz na skrzyni i potrzeba ją wymienić. Fachowiec z Wrocławia powiedział mi, że skrzynie z 2,5 i 3,0 pasują do mojej 3,2. To prawda? Bo szukając w internecie skrzyni do 3,2 V6 nie mogę nic za bardzo znaleźć.

Proszę o poradę.

Dzięki!



#329 OFFLINE   Kaczaza

Kaczaza
  • 40 postów
  • Dołączył: 08-08-2009
  • Skąd: Prusice

Napisany 16 grudnia 2014 - 11:48

Możesz konkretniej?

#330 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 grudnia 2014 - 12:26

Możesz konkretniej?


skrzynia jakiej potrzebujesz ma oznaczenie AR35. pasuje z 2.5/2.6/3.0/3.2

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#331 OFFLINE   Kaczaza

Kaczaza
  • 40 postów
  • Dołączył: 08-08-2009
  • Skąd: Prusice

Napisany 16 grudnia 2014 - 13:30

Znajomy napisał mi, że będą pasowały ale mają wtedy inne przełożenie. W jaki sposób będzie to odczuwalne?

#332 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 grudnia 2014 - 14:22

Znajomy napisał mi, że będą pasowały ale mają wtedy inne przełożenie. W jaki sposób będzie to odczuwalne?

nie będzie dlatego że przełożenia w automatycznej skrzyni są takie same. Inne przełożenia mogły mieć dyfry

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#333 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 16 grudnia 2014 - 14:52

pasuje z 2.5


2.5 diesel jak i benzyna ma AR25.

#334 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 grudnia 2014 - 15:05

2.5 diesel jak i benzyna ma AR25.


Z diesla 2.5 nie pasuje bezpośrednio bo trzeba zmienić kołnierz skrzyni na wersję od benzyny. Do tej operacji potrzebna jest nowa uszczelka pompy oleju w skrzyni oraz oring uszczelniający obudowę.

#335 OFFLINE   Kaczaza

Kaczaza
  • 40 postów
  • Dołączył: 08-08-2009
  • Skąd: Prusice

Napisany 16 grudnia 2014 - 15:07

Dzięki Panowie za konkrety. A macie jakieś sprawdzone źródło, gdzie mogę nabyć taką skrzynie? Najlepiej Dolny Śląsk.

#336 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 grudnia 2014 - 16:38

Teraz podstawowe pytanie:
Czy jest tak, że czasem skrzynia normalnie jedzie, tzn:
Odpalisz, czy zimny czy ciepły, wrzucisz wsteczny, cofniesz, wrzucisz na D i ruszysz i wszystkie biegi od jedynki po czwórkę będą działać normalnie? Jeśli tak, to znaczy, że skrzynia jest sprawna a problem jest ze sterowaniem, może jakieś kable, wtyczka niedomagają albo elektrozawór się zawiesi albo brud w płycie sterującej. W każdym razie najprawdopodobniej wszystko co da się naprawić bez zdejmowania skrzyni a wymiana skrzyni nie koniecznie rozwiąże problem.

Lub jeśli nigdy skrzynia nie działa dobrze to wtedy może być uszkodzona mechanicznie ale da się to zdiagnozować. Najlepiej ze szczegółami opisz co jest grane.

Z 3,0 do 3,2 nie będzie chodzić. Była na tym forum duża dyskusja o tym i Beast pisał że przekładał u siebie w zakładzie w jedną i drugą stronę i nie działało, przekładał elektrozawory i też nie działało i musiał całe płyty ze sterowaniem przekładać.(mogłem coś pokręcić bo on spory "misz masz" robił i najlepiej niech zainteresowani poszukają tego tematu).

Ale po co poszukać? Lepiej pisać głupoty, nie wiem ale napiszę a potem koleś wyda 500 na skrzynie 500 na przełożenie 400 olej plus filtry i dalej d*pa będzie.

Czasami potrafi wskoczyć na tryb awaryjny i wtedy już prawie w ogóle nie ciągnie na niskich biegach.


Nie ciągnie na niskich bo jedzie tylko na jednym trzecim biegu dlatego samochód jest mulasty. Nie męcz jej tak bo spalisz trójkę a może skrzynia jest dobra.



A na marginesie jak byś wstawił AR25 z 2,6 i chyba 2,2 to by działało
Dodatkowo diesle 2,5 od 99r też chyba miały AR35.

Przełożenia skrzyni są takie same, ale to nie jest tak, że muszą być takie same, ta skrzynia w innych samochodach może mieć i często ma inne przełożenia.

#337 OFFLINE   Kaczaza

Kaczaza
  • 40 postów
  • Dołączył: 08-08-2009
  • Skąd: Prusice

Napisany 16 grudnia 2014 - 17:20

@JJdzej

No i zaczynają się robić schody, bo pojawiają się już różne opinie. Czyli jednak przekładka z 2,5 czy 3,0 nie koniecznie będzie działać?

Jeśli chodzi o usterkę to auto jeździ normalnie, pojawia sie sporadycznie. Zazwyczaj jak auto się lekko zagrzeje. Na trasie nie ma żadnych problemów, problem pojawia się czasami na krótkich odcinkach. Najczęściej odnoszę wrażenie że to problem na 3 biegu. Nie ma problemu z ruszaniem, cofaniem itp. Raz na tydzień pojawi się na chwilę tryb awaryjny. Wtedy po zgaszeniu i zapaleniu auta problem znika i można dalej śmigać.

Może wspomniany Beast wypowie się w tej sprawie?

#338 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 grudnia 2014 - 17:33

Nie opinie a fakty techniczne, opinię to można mieć o polityce socjalnej rządu, podoba mi się albo nie, a to czy skrzynia pasuje lub nie to jest fakt, i nie ma, że zależy czy Ci się podoba, ani czy Ci się uda.

Beast czuję się nie wypowie bo po kilku tysiącach postów nie widuję go za często, ze tak to ujmę, stare wyjadacze posprzedawali Omegi i nie udzielają się.

Jeśli problemy masz tak rzadko jak piszesz przeszukaj instalację elektryczną, wtyczki wypnij wypsikaj preparatem do elektroniki, sprawdź czy wilgoć nie weszła, poziom oleju, może warto zmienić(ale raczej to nie to).

A poza tym SZUKAJ! Wszystko w tym temacie jest napisane na forum, jest 17:30 do kolacji poczytasz tematy, to północy masz wszystkie sensowne tematy o skrzyniach automatycznych przeleciane.

#339 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 grudnia 2014 - 22:15

[B]
Z 3,0 do 3,2 nie będzie chodzić. Była na tym forum duża dyskusja o tym i Beast pisał że przekładał u siebie w zakładzie w jedną i drugą stronę i nie działało, przekładał elektrozawory i też nie działało i musiał całe płyty ze sterowaniem przekładać.(mogłem coś pokręcić bo on spory "misz masz" robił i najlepiej niech zainteresowani poszukają tego tematu).


Ja przekładałem skrzynie z B do FL. Działa bez problemów. Mogę też zdementować jakiekolwiek różnice mechaniczne w skrzyniach od B i FL, rozbierałem obydwie, są identyczne. Może po za jednym wyjątkiem, gniazdo od sterowania elektorozaworami w dużej misce w B jest umieszczane zatrzaskiem w stronę obudowy skrzyni co jest oczywiście niewygodne przy rozłączaniu wtyczki, natomiast w skrzyniach w FL jest na zewnątrz co ułatwia operację wyjęcia wtyczki. Być może to zbieg okoliczności czy taki montaż ,ale sytuacja się powtarzała.

#340 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 grudnia 2014 - 22:20

Z B do B FL ale do 3,2?
I jeśli 3,2 to czy wersja poliftowa z CAN?

A ja się nie domyślam o problemach beasta, czy to ma jakiś związek z $$$? :p