Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z automatyczną skrzynią biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
370 odpowiedzi na ten temat

#341 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 grudnia 2014 - 22:24

Z B do B FL ale do 3,2?
I jeśli 3,2 to czy wersja poliftowa z CAN?

A ja się nie domyślam o problemach beasta, czy to ma jakiś związek z $$$? :p


Tak :)

#342 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 grudnia 2014 - 23:30

Z B do B FL ale do 3,2?
I jeśli 3,2 to czy wersja poliftowa z CAN?

A ja się nie domyślam o problemach beasta, czy to ma jakiś związek z $$$? :p


pseudo CAN

ja skrzyni z 3.0 do 3.2 nie wkładałem, ale wkładałem do 2.6 i nie było problemu ze po montażu. Natomiast inna sprawa czy problemy kolegi są związane ze skrzynią od strony mechanicznej skrzyni. Tak na odległość to ja nie będę oceniał, chodź jeśli skrzynia zostanie uczciwie założona to zapewne problemy znikną (co nie znaczy że problem leżał w skrzyni)

W każdym razie najprawdopodobniej wszystko co da się naprawić bez zdejmowania skrzyni a wymiana skrzyni nie koniecznie rozwiąże problem.

Lub jeśli nigdy skrzynia nie działa dobrze to wtedy może być uszkodzona mechanicznie ale da się to zdiagnozować. Najlepiej ze szczegółami opisz co jest grane.

tu się akurat zgadzam, sam też najpierw bym szukał usterki w sterowaniu

Z 3,0 do 3,2 nie będzie chodzić. Była na tym forum duża dyskusja o tym i Beast pisał że przekładał u siebie w zakładzie w jedną i drugą stronę i nie działało, przekładał elektrozawory i też nie działało i musiał całe płyty ze sterowaniem przekładać.(mogłem coś pokręcić bo on spory "misz masz" robił i najlepiej niech zainteresowani poszukają tego tematu).

Ale po co poszukać? Lepiej pisać głupoty, nie wiem ale napiszę a potem koleś wyda 500 na skrzynie 500 na przełożenie 400 olej plus filtry i dalej d*pa będzie.

akurat ja trochę miałem do czynienia z omegami, ze skrzyniami automatycznymi. I montowałem różne dziwne części czasem plug&play czasem z kombinacjami.

tu masz wypowiedź beasta (którego szanuję za wkład w techniczną część forum): https://forum.omegak...ad.php?p=472185 o swapie skrzyni między 3.0 a 3.2






zresztą tak naprawdę ja się nie znam :dziura:

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#343 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2014 - 00:47

Nie no był temat w którym Beast pisał, że przekładał z 3,0 do 3,2 i nie działało, potem pisał, że próbował podmienić elektrozawory i też nie działało na koniec podmienił płytę sterującą i dopiero działał i pisał, że najprawdopodobniej są różnice w płycie sterującej między tymi skrzyniami i że NIE działało, chyba pisał, że z 3,2 do 3,0 działało ale nie na odwrót. Postaram się wygrzebać :p

To: https://forum.omegak...470&postcount=2
oraz to: https://forum.omegak...489&postcount=6

z tematu tego:

https://forum.omegak...ead.php?t=14135

mkaminski100 pisze co wyżej, a beast potwierdza nie wprost.

Tutaj: https://forum.omegak...ead.php?t=44437
:pokoj::confused::o:dziura:

#344 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 grudnia 2014 - 01:28

Przekładałem z 3.0 do 3.2, z 3.0 do 2.6 oraz z 2,5 do 3.2 żadnego problemu.

#345 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 grudnia 2014 - 08:57

Przekładałem z 3.0 do 3.2, z 3.0 do 2.6 oraz z 2,5 do 3.2 żadnego problemu.


Mam takie same doświadcznia. Robiłem z 2.0 do 2.2 , z 3.0 do 3.2. 2.6 też się przewinęło. Żadnych problemów.

I jeśli 3,2 to czy wersja poliftowa z CAN?


3.2 w wersji B nie było.

#346 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2014 - 13:01

3.2 w wersji B nie było.


Chodzi mi o wersje RM 2002 2003, przepustnica elektroniczna, cewki z fajkami, tak napisalem poliftowa 3,2 bo sie troche pozmienialo technicznie i we wnetrzu tez.

No dobra.
To skrzynie od 2,5/3,0 pasuja do 2,6/3,2. Czy tych RM 2002 i 2003 tez?
Czy ktos przekladal w druga strone z 3,2 2001r podejdzie do 3,0 i z 3,2 2003r do 3,0? Analogicznie 2,5/2,6 i 2,2/2,0?

Znaczy ze mkaminski100 i beast pitolili glupoty?:o

#347 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 grudnia 2014 - 13:09

Chodzi mi o wersje RM 2002 2003, przepustnica elektroniczna, cewki z fajkami, tak napisalem poliftowa 3,2 bo sie troche pozmienialo technicznie i we wnetrzu tez.


To inaczej zapytam, widziałeś seryjne 3.2v6 z regulatorem wolnych obrotów (jako samodzielny element) i kablami zapłonowymi ? Widziałeś kiedyś omegę BFL 3.2 bez CAN (seryjną). Wszyscy wiemy co się pozmieniało w 2.6 i 3.2. Kompletnie nie rozumiem Twojego pytania.

Tak ja przekłądałem do RM'03 3.2V6 z B RM'99 3.0v6

#348 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 grudnia 2014 - 13:39

To skrzynie od 2,5/3,0 pasuja do 2,6/3,2. Czy tych RM 2002 i 2003 tez?


Pasują.

Czy ktos przekladal w druga strone z 3,2 2001r podejdzie do 3,0 i z 3,2 2003r do 3,0? Analogicznie 2,5/2,6 i 2,2/2,0?


Skrzynia z 3.2 pasuje nawet do 2.5 z 94'.

Sterowniki skrzyń za to odpowiadają, które są połączone z TPS'em którego docelowo jako element nie ma bo zawarte już jest to w 3.2 jako element przepustnicy. Tak samo w elemencie przepustnicy jest już a'la krokowy i TPS.

Dla automatów najważniejszy jest TPS, który w obu jest zawarty tylko inaczej już wyglądają, zaś funkcja jest caly czas ta sama czyli kąt otwarcia przepustnicy.

W kostkach cały czas to samo, pierwsza 4ro pinowa do małej misy, od regulatora ciśnienia i czegoś tam jeszcze. Druga, duża misa, 5 czy 6 pinów (nie pamietam) od elektrozaworów głównie. Trzecia, od czujnika prędkości wału, czy jak to się kokretnie nazywało, dwu pinowa. Czwarta od selektora.
Nic tu nie ma żadnego znaczenia.

Z moich informacji jest jedynie mocniejsza (jedna tarcza sprzeglowa wiecej) I taka najlepiej dawac do diesla.
Jesli jednak masz skrzynie od 2.5 V6 to obudowa przednia, sprzeglo hydrokinetyczne I mozliwe, ze tyl jest do podmiany (choc jak wiem w Omegach byl taki sam).
Uwazaj na skrzynie od nowszych silnikow – 2.2, 2.6 I 3.2 ma inne zawory


Powyższe bzdura.

montowalem z 2.5 do 2.0 8v i pasowala



#349 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 grudnia 2014 - 22:23

Nie no był temat w którym Beast pisał, że przekładał z 3,0 do 3,2 i nie działało, potem pisał, że próbował podmienić elektrozawory i też nie działało na koniec podmienił płytę sterującą i dopiero działał i pisał, że najprawdopodobniej są różnice w płycie sterującej między tymi skrzyniami i że NIE działało, chyba pisał, że z 3,2 do 3,0 działało ale nie na odwrót. Postaram się wygrzebać :p

To: https://forum.omegak...470&postcount=2
oraz to: https://forum.omegak...489&postcount=6

z tematu tego:

https://forum.omegak...ead.php?t=14135

mkaminski100 pisze co wyżej, a beast potwierdza nie wprost.

Tutaj: https://forum.omegak...ead.php?t=44437
:pokoj::confused::o:dziura:


myślę że z problemu w rozróżnieniem FL od 2.6/3.2 koledzy już Cie wyprowadzili na dobrą drogę :)

ja montowałem skrzynie raz do 2.6 od starszej v-ki i to hulało, co więcej hula do dziś przeszło 2 lata chłop jeździ i nic się nie dzieje. Koledzy też napisali że robili takie swapy i to hula bez problemu.

wiem że beast miał kiedyś problem, ale to było jeden raz. Nie sprawdzał już więcej tego. Być może coś było uwalone w tej skrzyni co montował do 3.2 ? tego nie wiem, widziałem różnie uszkodzone asb z omegi


a swoją drogą Ty robiłeś jakiegoś swapa skrzyni z 2.5/3.0 do 2.6/3.2 ? Czy tylko gdzieś kiedyś przeczytałeś i uznałeś to za świętość. W omedze wiele rzeczy można przełożyć między różnymi wersjami, taki to już samochód :p

Znaczy ze mkaminski100 i beast pitolili glupoty?

mieli swoje doświadczenia z tym :p czasem jest tak już że coś nie działa. Ale potem działa, działa i znowu działa. Ot za pierwszym razem jakiś psikus się zrobił (chociażby głupie wtyczki w ASB czasem naprawdę ciężko doprowadzić do dobrego stanu by działało jak należy)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#350 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 grudnia 2014 - 22:28

a swoją drogą Ty robiłeś jakiegoś swapa skrzyni z 2.5/3.0 do 2.6/3.2 ?


Wszystko co miałem do czynienia z ASB przy Omedze to naprawiałem moją AR35 z 3,0 przy użyciu części z AR25 od 2,0.(I naprawę 5HP19FL, oczywiście nie z Omegi). Więc, nie, swapa do 3,2 nie robiłem.

Czy tylko gdzieś kiedyś przeczytałeś i uznałeś to za świętość.


Gdzieś kiedyś przeczytałem to co pisał mkaminski100 który bardzo wiele się udzielał, zwłaszcza w temacie ASB oraz są porady jego autorstwa o skrzyniach tu na forum.
Oraz przeczytałem, to co pisał Beast który ma zakład specjalizujący się w Oplach V6.

Obaj obszernie i zgodnie pisali, że sterowanie skrzyń się różni i nie będzie to pasować.
Do tego Beast pisał, że przekładał i nie działało, potem kontaktował się z kimś kto robi skrzynie i to potwierdził.
jeden i drugi opisał, czym się różnią i dlaczego nie działało.

I wiedząc to co przeczytałem, wierząc w ich autorytet jeśli chodzi o Omegę napisałem z pełną pewnością, że pasować nie będzie bo już ktoś to przerabiał i napisał, że nie działa i nie ktoś kto się pojawił na forum i zaraz zniknął.

#351 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 grudnia 2014 - 22:47

ja nie podważam wiedzy beasta czy mkaminskiego (obu na forum już nie ma niestety), uważam że wiedzieli bardzo wiele o omegach czy asb (w przypadku mkaminskiego), ale też wiem że miałem kilka dziwnych przypadków gdzie beast nie przewidywał takiej przyczyny (lub nie widział powiązania).

ja sam widziałem dziwne problemy z ASB w omegach. Większość dotyczyła oczywiście osprzętu.

Napisałem że skrzynia nie musi koniecznie być z 2.6/3.2 bo sam do takiego silnika wkładałem z 2.5/3.0 i nie wystąpiły problemy jakie miał beast

Jeśli chodzi o uszkodzone mechanicznie ASB to prawie zawsze (poza jednym przypadkiem) winna leżała w oleju, a raczej jego niskiego poziomu. Gdy robiły się problemy to dolanie oleju do poziomu zwykle pomagało doraźnie ale po niedługim czasie problem wracał. Dla mnie to pancerne skrzynie w odmianie AR35 jeśli jest pilnowany olej.

pamiętaj że wiedze forumową trzeba traktować z dystansem, nie można zakładać że nawet największy autorytet forum (swoją drogą ciekawe kto nim jest :hmmm: ) jest nieomylny :)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#352 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 grudnia 2014 - 23:00

ja nie podważam wiedzy beasta czy mkaminskiego


Ja też nie.

pamiętaj że wiedze forumową trzeba traktować z dystansem, nie można zakładać że nawet największy autorytet forum (swoją drogą ciekawe kto nim jest :hmmm: ) jest nieomylny :)


Właśnie wiem o tym, ale są takie osoby, kilka takich można wymienić tu na forum które dłubały przy Omedze i się znały na mechanice i można było/(wciąż można) polegać na ich diagnozie(jeśli dane wejściowe były prawidłowe) czy informacjach które podawali.


A z tymi skrzyniami to może faktycznie jakiś niefart albo...

A co do:

Jeśli chodzi o uszkodzone mechanicznie ASB to prawie zawsze (poza jednym przypadkiem) winna leżała w oleju, a raczej jego niskiego poziomu. Gdy robiły się problemy to dolanie oleju do poziomu zwykle pomagało doraźnie ale po niedługim czasie problem wracał. Dla mnie to pancerne skrzynie w odmianie AR35 jeśli jest pilnowany olej.

To jest istotna prawda, mało oleju(w dalszej mierze przegrzewanie skrzyni/oleju) bardzo szybko degradują skrzynie, czasem niefart i tarcze się spalą w chwilkę :D

#353 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 grudnia 2014 - 01:01

Co do braku oleju to nie do końca się z tym zgodzę, chociaż też.

1. Dystans oporowy
2. Regulator ciśnienia oleju
3. Elektrozawór 2-3 biegu
4. Wycieki spod selektora
5. Luzująca się taśma

#354 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 grudnia 2014 - 23:47

Co do braku oleju to nie do końca się z tym zgodzę, chociaż też.

1. Dystans oporowy
2. Regulator ciśnienia oleju
3. Elektrozawór 2-3 biegu
4. Wycieki spod selektora
5. Luzująca się taśma


uszkodzenie elektrozaworu nie jest takim też poważnym uszkodzeniem mechanicznym skrzyni. Kiedyś wziąłem taki uszkodzony elektrozawór (tryb awaryjny wpadał między 2 a 3 zwykle) do nitra i wypłynęła kupa syfu z niego. Myślę że brud w oleju swoje dokłada do jego uszkodzenia. To samo z regulatorem ciśnienia, myślę że słaby (lub za mało) olej powoduje zwykle awarie

wycieki oleju (norma w skrzyni jak w silniku v6) to też ciężko nazwać uszkodzeniem mechanicznym :p aczkolwiek prowadzi do spadku oleju i kolejnych uszkodzeń

poza tym dopisałbym do listy częstych usterek zabrudzenia czy śniedzenie kostek do skrzyni

tak czy inaczej zalecam posiadaczom ASB pilnować poziomu oleju, bo niestety fabryka zapomniała dodać tam czujnik od tego :(

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#355 OFFLINE   Czaki

Czaki
  • 11 postów
  • Dołączył: 13-10-2013

Napisany 22 grudnia 2014 - 20:52

Witajcie, jak ktoś pamięta mój problem z skrzynią ( niechęć do zmiany biegów po przejechaniu 60km) to na tą chwilę pomogła wymiana oleju i filtra a przy okazji wymiana obydwóch uszczelek pod miskami. Przy okazji zostały wymienione świece i przewody wraz z wszystkimi filtrami i olejem w silniku.
Mam nadzieje że na jakiś czas wystarczy, a teraz czas się zabrać za przednie zawieszenie.

#356 OFFLINE   borsuk80r

borsuk80r
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-08-2014

Napisany 23 grudnia 2014 - 01:23

Witam co może być przyczyną przeciągania biegów przez ASB w 2.6 bfl

#357 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 grudnia 2014 - 09:31

Witam co może być przyczyną przeciągania biegów przez ASB w 2.6 bfl

dzieje to się na wszystkich biegach czy tylko na jednym/kilku ?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#358 OFFLINE   borsuk80r

borsuk80r
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-08-2014

Napisany 23 grudnia 2014 - 10:03

Na 2 i 3 biegu

#359 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 23 grudnia 2014 - 22:23

Taki kłopocik mam, w B FL 3.0 dzisiaj po dłuższym postoju po uruchomieniu silnika, wrzucając tryb D zapaliły mi się wszystkie diody na raz, ale po chwili pozostała tylko ta jedna przy D. Auto chodzi normalnie, w skrzyni wszystko działa. Po 15-20 minutach jazdy powtórzyłem to kontrolnie i już nie było tego zjawiska. Czyżby należało przejrzeć selektor?

#360 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 grudnia 2014 - 00:49

Czyżby należało przejrzeć selektor?


Najwyższa pora. Wyczyścić, wysuszyć, zabezpieczyc white grease.