Do mostu... A do skrzyni pod względem kolorystycznym to niezależnie czy asb czy manual to olej (ori) ma barwe czerwona tylko rozni się parametrami.fabrycznie był żółty lany w omegę


problem z automatyczną skrzynią biegów
#181
OFFLINE
Napisany 01 października 2013 - 20:45
#182
OFFLINE
Napisany 01 października 2013 - 20:50
No i czemu się dziwić że automaty cieszą się u nas kiepską opinią...
#183
OFFLINE
Napisany 01 października 2013 - 20:51
więc rozumiem że czerwony ma być? - ok. i właśnie po takie pierdółki jest ten dialog. już coś wiem.
ciekawi mnie jednak przyczyna ciągnięcia na jedynce przed dłuższy czas. rozgrzanie silnika?....rozgrzanie katalizatora?....ja bym stawiał na rozgrzanie oleju w skrzyni biegów. kolo w audi 2,4 C5 ma jakiś tam automat i nie ma czegoś takiego.
#184
OFFLINE
#185
OFFLINE
Napisany 02 października 2013 - 10:15
oki.rozgrzanie katalizatora, ekoterroryzm.
w skrzyni był żółty oryginał fe14738 i co wy na to?
#186
OFFLINE
Napisany 02 października 2013 - 10:40
Ewentualnie jakieś multi ATF motula ale pewno tego nikt do Omegi nie leje($$$)
I to chyba wyczerpuje temat olejów w ASB.
#187
OFFLINE
Napisany 02 października 2013 - 11:26
Ma być Dexron III lub IV. Z moich przemyśleń podpasuje ewentualnie II(to jest starszy i OA na nim jeździły). Oleje te są czerwone.
Ewentualnie jakieś multi ATF motula ale pewno tego nikt do Omegi nie leje($$$)
I to chyba wyczerpuje temat olejĂłw w ASB.
U siebie mam atf 4 i z doswiadczenia powiem, ze lepiej pracuje skrzynia anizeli na samej 3jce. Cena to 22 zl za litr.
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
#188
OFFLINE
Napisany 02 października 2013 - 12:21

#189
OFFLINE
Napisany 02 października 2013 - 12:27
http://allegro.pl/pl...3532112028.htmljakiegoś linka
EDIT: a tu znalazłem febiego http://www.motointeg...bi-14738-1-litr , wg opisu dedykowany do przekladni VW.
#190
OFFLINE
Napisany 02 października 2013 - 13:09

#191
OFFLINE
Napisany 02 października 2013 - 13:16
Ps.
Wszystkiego naj...
#192
OFFLINE
#193
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2013 - 16:47
Zabiłeś mnie tą ceną
, nie wiedziałem że do tak wiekowego automatu części kosztują aż tyle
http://www.samko.pl/...88da99d9560376a znalazłem coś takiego to jest jakaś podróba czy co?
Problem z przeciąganiem dwójki lub chwilowym barakiem biegu rozwiązany . Zakupiłem zawór w SAMKO ( dodam że nie jest to chińszczyzna lecz produkt "made in france") posiada numer oem BMW i wszelkie wyszukiwarki podają że jest to zawór do bmw lecz nie ma się co dziwić gdyż 4l30e była wykorzystywana w wielu wersjach silnikowych e36 i e39 . Po wymianie zaworu oraz oleju wraz z filtrem skrzynia pracuje rewelacyjnie , miękko zmienia biegi .Żadnych efektów ubocznych . Polecam również uszczelki od nich ( nic nie cieknie a powalają cenowo nie jest to jak w przypadku ASO 150zł a jedyne 29zł ) . Po utworzeniu konta na stronie samko można robić zakupy w ich sklepie a paczki wysyłane są pobraniowo solidnie zapakowane.
Znów mój automat jest w pełni automatyczny:D:D
#194
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2013 - 19:34
u mnie problem występuje jak skrzynia się rozgrzewa, wrzuci 3ke, zaraz 2kę i 1 co kończy się awaryjnym, po ponownym odpaleniu problem znika na cały dzień
w opcomie wyrzuciło błąd solenoidu 2-3 więc to chyba będzie to
teraz pytanie czy na 100% podejdzie do y32se tzn czy sterownik nie będzie protestował
przy okazji wymiany olej z miski zastąpić nowym czy zostawić tak jak jest ?
obecny jest jakby bardzo słaba kawa, ani to żółte ani brązowe
#195
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2013 - 21:59
długo jeździsz na tym zaworze ? bo czeka mnie wymiana
u mnie problem występuje jak skrzynia się rozgrzewa, wrzuci 3ke, zaraz 2kę i 1 co kończy się awaryjnym, po ponownym odpaleniu problem znika na cały dzień
w opcomie wyrzuciło błąd solenoidu 2-3 więc to chyba będzie to
teraz pytanie czy na 100% podejdzie do y32se tzn czy sterownik nie będzie protestował
przy okazji wymiany olej z miski zastąpić nowym czy zostawić tak jak jest ?
obecny jest jakby bardzo słaba kawa, ani to żółte ani brązowe
A w Bfl nie masz przypadkiem 5-cio biegowej skrzyni ?? zdaje się że to 5l40e ale łba nie dam sobie uciąć . Według mnie nie zaszkodzi wymienić oleju i filtra . Zawór niby świeżutki bo dopiero 2Tkm przejechałem więc nie bardzo mogę oceniać czy dobry czy ujowy i zdechnie po 10Tkm. Na obecną chwilę wszystko OK
#196
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2013 - 22:09
przy okazji wymiany olej z miski zastąpić nowym czy zostawić tak jak jest ?
obecny jest jakby bardzo słaba kawa, ani to żółte ani brązowe
Jeszcze sie pytasz??

A w Bfl nie masz przypadkiem 5-cio biegowej skrzyni zdaje się że to 5l40e ale łba nie dam sobie uciąć .
5l40 byly montowane tylko w 2.5DTI. Reszta omeg w tym 3.2 ma skrzynie 4l30

#197
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2013 - 08:29
#198
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2013 - 19:30
#199
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2013 - 19:33
zanim ściągne miski odessać olej czy mogę bezpiecznie odkręcać ?
podłóż pod skrzynie dużą miskę na olej i odkręcaj
#200
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 18:22
Pojawił mi się błąd 0713 - Czujnik temperatury oleju w przekładni - zwarcie do plusa
Co to oznacza?
Z góry dzieki za pomoc