Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z wentylatorem chłodnicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
89 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 10 czerwca 2011 - 07:24

Tak na moją głowę pozostaje ten rezystor opornik,

Raczej u Ciebie go nie ma.
Sprawdź wentylator klimy czy na pewno jest sprawny.
Zobacz co masz na kostce tego wentylatora, czy jest +, masa ewentualnie czy pojawia się cokolwiek z w.w.

#22 OFFLINE   srudkowski

srudkowski
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-07-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 czerwca 2011 - 07:30

Nie wiem, czy w mojej Omci jest rezystor, bo przeszukałem skrzynkę tę trójkątna i wyjąłem akumulator i nie ma nigdzie śladu po nim.

Uzupełniam Info.

Naprawiłem kolejne usterki wcześniejsze perypetie opisywałem w wątku http://forum.omegakl...ead.php?t=41488
no ale brakło mi już słów na to co wykonałem i zawsze coś po jakimś okresie, ogólnie można stwierdzić, że cos losowo padało i nie jest to jedna rzecz :).

Rzeczywiście u mnie nie ma rezystora pod akumulatorem.
Sprawdziłem napięcia i czujniki (2 x chłodnica + 2 x klima), zwieranie nic nie dawało, więc padło na kolejne przekaźniki. Okazało się że wentylatorami i powiązaną z nimi klimą sterują:

3 przekaźniki zielone (GM 03 447 012 - BOSCH 0 332 019 451) (teraz czarne) 30A (wczesniej padły mi 2 szt - w kwietniu je wymieniłem)
1 przekaźnik szary (GM 90 060 264) (ten był sprawny ale profilaktycznie go wymieniłem)
1 przekaźnik brązowy (GM 90 491 314 - BOSCH 0 332 209 136) (ten był walnięty dziś, efekt był taki że nie chodził pierwszy bieg wogóle)
1 przekaźnik niebieski 40 A (GM 90 450 169 lub GM 22 210 032) (tego też wymieniłem bo po załączeniu brzęczał, jakby nie do końca zwierał, to główny przekaźnik od wentylacji i jak on Padnie to II bieg nie działa nie wiem czy zawsze w każdej sytuacji, ale tak było jak go wyciągnąłem)


Reasumując teraz mam wszystkie nówki i mam nadzieję, w końcu po całych operacjach będzie git.
Teraz temoeratura jest w zakresie 95-97 maks.przeważnie 95 st równo.
Poniżej zamieszam zdjęcia.

#23 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 10 czerwca 2011 - 07:31

nie ma nigdzie śladu po nim.

Jeśli jest to pod podstawą akumulatora na podłużnicy.

#24 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 11 maja 2012 - 22:07

a jak sprawdzić w silniku 2,5 v6 czy wentylatory działaja na 1 i 2 biegu?

#25 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2012 - 07:31

a jak sprawdzić w silniku 2,5 v6 czy wentylatory działaja na 1 i 2 biegu?


odepnij górną wtyczke z chłodnicy od czujnika i rób zworki(1z2 i 2z3).
Na pierwszym biegu kręca sie wszystkie trzy a na drugim tylko na chłodnicy cieczy.

#26 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 12 maja 2012 - 08:07

a wyczytałem gdzies ze tam gdzie bezpieczniki jest jakas wtyczka do diagnostyki wentylatoró to prawda?

#27 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 maja 2012 - 08:20

a wyczytałem gdzies ze tam gdzie bezpieczniki jest jakas wtyczka do diagnostyki wentylatoró to prawda?


Kolega machony podal tobie chyba najprostszy sposob wiec po co kombinowac??

#28 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 12 maja 2012 - 08:37

jest tak jak napisał machony tzn na pierwszym biegu chodza wszystkie na drugim tylko ten od płyny znajdujacy sie w komorze silnika. ehh to juz nie wiem czemu mi sie auto przegrzewa masakra

#29 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2012 - 08:54

jest tak jak napisał machony tzn na pierwszym biegu chodza wszystkie na drugim tylko ten od płyny znajdujacy sie w komorze silnika. ehh to juz nie wiem czemu mi sie auto przegrzewa masakra


W ten sposób sprawdziłeś działanie instalacji a nie samego czujnika.
Musisz rozgrzać silnik i wtedy sprawdź czy wiatraki sie właczaja tak jak powinny.Czyli pierwszy bieg na 95 st.C.
Może problem leży w czujniku tzw.termowłaczniku.

#30 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 maja 2012 - 10:09

jest tak jak napisał machony tzn na pierwszym biegu chodza wszystkie na drugim tylko ten od płyny znajdujacy sie w komorze silnika. ehh to juz nie wiem czemu mi sie auto przegrzewa masakra


sprawa wygląda tak:

wentyle z przodu:
sterowanie z czujnika chłodnicy na dole, czujnika górnego (tylko dla pierwszego biegu) i czujnika ciśnienia w klimie oraz załączeniem sprężarki.
pierwszy bieg:
klima on lub silnik gorący
drugi bieg:
klima on + wysokie ciśnienie lub silnik bardzo gorący

wentylator od silnika:
sterowany tylko czujnikiem na górze chłodnicy. W zależności od temperatury stoi, ma pierwszy bieg (poprzez rezystor) lub drugi bieg.

Cała filozofia.

Nie ma możliwości, by kręcił się tylko wentylator od strony silnika, bo gdy jest on załączony na pierwszym biegu to jednocześnie zasilane są wentylatory z przodu (z tego samego czujnika).
Drugi bieg załączany jest dwoma czujnikami - górny załącza drugi bieg wentyla od strony silnika, dolny czujnik załącza drugi bieg wentylatorów przednich.

w trójkątnej skrzyneczce obok akumulatora jest złącze testowe wentylatorów.
Pewnie w aso mają jakiś przyrząd testowy do tego.
Ale można sobie poradzić bez niego:

Podanie masy na pin nr:
1 - symuluje załączenie pierwszego biegu przez górny czujnik
2 - symuluje wysokie ciśnienie w układzie klimy
4 - symuluje załączenie drugiego biegu przez górny czujnik
5 - symuluje załączenie drugiego biegu przez dolny czujnik

pin 3 - pojawia się tam +12V po włączeniu zapłonu
pin 6 - masa

#31 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 12 maja 2012 - 18:47

po sprawdzeniu wentylatorów korzystajac z pomocy kolegi doncortino stwierdzam ze na pinie 1 i pinie 2 załączaja sie wentylatory natomiast na pinei numer 4 i 5 brak jakiej kolwiek reakcji czym to teraz moze byc spowodowane? uszkodzonymi czujnikami temperatury na dole i gorze chłodnicy? jak tak to prosze o podpowiedz w którym miejscu jest ten czujnik na dole chłodnicy czy z tej samej strony co ten na gorze? i czy moglibyscie mi wskaac konkretne nie wiem numery seryjne tych czujnikow lub jakies linki do auckji albo sklepu z tymi czujnikami

#32 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 maja 2012 - 19:17

bezpiecznik F29?

#33 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 12 maja 2012 - 19:44

bezpiecznik F29?


co to znaczy?

#34 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 maja 2012 - 19:46

Że ewentualnie może być przepalony i warto go sprawdzić jeszcze raz :hihi:

#35 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 12 maja 2012 - 19:52

bez przesady bezpieczniki sprawdziłęm juz kilka razy zawsze od takich rzeczy zaczynam chyba zawsze powinno sie tym zajmowac przepatrzyłem wszystkie bezpieczniki i sa ok ale dlaczego akurat ten f29 jak on wedlug rozpiski od bezpiecznikow odpowiada za hak?

#36 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 maja 2012 - 19:56

ale dlaczego akurat ten f29

No właśnie dlaczego, prosimy o wyjaśnienia :)

#37 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 maja 2012 - 22:18

może w starszych omegach było inaczej, ale w 3,2 V6 bezpiecznik f29 odpowiada za drugi bieg wentylatorów. Chociaż gdyby był przepalony to nie działałoby też kilka innych rzeczy.

#38 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 13 maja 2012 - 07:13

aha no ale ja sprawdzaem wszystkie miernikiem i wszystkie sa ok. to pomoze mi ktos jakie to czujniki kupic i gdzie one sa?

#39 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 13 maja 2012 - 11:20

po sprawdzeniu wentylatorów

Sprawdzałeś na złączu testowym??

czym to teraz moze byc spowodowane?


raczej problem z przekaźnikiem, tak by to wynikało ze schematu

#40 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 13 maja 2012 - 11:37

tak na złączu testowym i tak jak napisałem nie ma żadnej reakcji na pinie 4 i 5. a któy to przekażnik mógł sie zepsuc? ten czarny w skrzynce trójkątnej? sprawdziłem przekazniki podajac im plus i minus i wszystkie sie przełączaja (pstrykaja). czyli jednak czujniki?

a w jaki sposób działą to złacze testowe? czy jezeli czujnik od załączania wentylatorów jest uszkodzony to wtedy wentylatory nie zalączą sie? bo u mnie jest tak ze po sprawdzeniu przekazników wszystkie działają. natomiast 2 bieg wentylatora od cieczy działa jeżeli zrobie zworek we wtyczce od górnego czujnika na chłodnicy a jeśli dotykam masa do pinów 4 i 5 w gniezdzie diagnostycznym od wentylatorów to nie załącza się już drugi bieg wentylatora od chlodnicy cieczy. więc możliwe jest jednak ze to czujniki nie działają?