Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z wentylatorem chłodnicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
89 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 14 maja 2012 - 18:23

byłem dziś u mechanika sprawdzić zawartosć ilości spalin w ukłądzie chlodzenia i jest wynik a mianowicie uszczelka jest dobra. ale jest inny problem chodzi mianowicie o to że mechanik stwierdzil iż mam zamały przepływ wody w ukladzie. po odłączeniu węża któy wchodzi z chłodnicy do zbiorniczka od góry nie płynał zaden płyn przy zakreconym zbiorniku i temp silnika 97 stopni. czy ktoś może mi powiedzieć co jest do cholery z tym autem..


Wymieniona jest pompa wody, chłódnica i termostat.

ludzie pomóżcie mam już dość przegrzewania sie auta

#42 OFFLINE   radzio_g

radzio_g
  • 92 postów
  • Dołączył: 15-07-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 27 maja 2012 - 17:07

byłem dziś u mechanika sprawdzić zawartosć ilości spalin w ukłądzie chlodzenia i jest wynik a mianowicie uszczelka jest dobra. ale jest inny problem chodzi mianowicie o to że mechanik stwierdzil iż mam zamały przepływ wody w ukladzie. po odłączeniu węża któy wchodzi z chłodnicy do zbiorniczka od góry nie płynał zaden płyn przy zakreconym zbiorniku i temp silnika 97 stopni. czy ktoś może mi powiedzieć co jest do cholery z tym autem..


Wymieniona jest pompa wody, chłódnica i termostat.

ludzie pomóżcie mam już dość przegrzewania sie auta


"Za mały przepływ"? Jeśli z tego węża, który wspominasz nic nie leci no to albo płyn chłodniczy nie dochodzi do chłodnicy (nic nie wchodzi no to nic nie wychodzi), albo jego poziom w chłodnicy znajduje się z jakichś powodów poniżej wyjścia z chłodnicy.
Na bazie własnych doświadczeń:
1) czy w 2,5 V6 masz dwa elektryczne silniczki wspomagające obieg płynu w układzie chłodzenia, czy tylko jeden? W 3,0 są dwa - jeden pod zbiornikiem wyrównawczym, drugi w pobliżu wlotu głównego węża idącego z bloku do chłodnicy. Spróbuj go / je wymontować (konieczne będzie spięcie węży jakąś złączką, żeby płyn nie uciekał), rozkręcić i oczyścić. Wirnik musi obracać się lekko (wirnik napędzany jest przez sprzęgło magnetyczne). W jednym z moich nazbierało się sporo syfu oraz kawałki silikonu (pozdrowienia dla moich "fachowców", u których serwisowałem auto)
2) w jakim stanie masz płyn chłodniczy? Jeśli był rozcieńczany wodą to może być tak, że woda przegrzewa się miejscowo w bloku i para wodna "pompuje" cały układ chłodzenia zapowietrzająć m.in. chłodnicę. Gdybyś miał uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, sytuacja byłaby podobna, no ale piszesz, że jest ok
3) czy ręczysz, że termostat się w ogóle otwiera?
4) zakładam, że układ jest odpowietrzony (odkręcasz korek zbiornika wyrównawczego, uzupełniasz poziom płynu chłodniczego, uruchamiasz samochód z zimnym silnikiem, czekasz aż się otworzy termostat, wtedy poziom płynu opadnie - dolewasz płynu podgrzanego wcześniej do temperatury silnika (dolewanie zimnego płynu do zbiorniczka gdy silnik jest rozgrzany może skutkować pęknięciem głowicy) i włączasz ogrzewanie w samochodzie ustawiając maksymalną możliwą temperaturę; sprawdzasz czy ogrzewanie działa jak należy - z nawiewów powinno dmuchać gorącym powietrzem, do tego kontrolujesz poziom płynu chłodniczego - gdy jedno i drugie jest ok - wyłączasz silnik i czekasz aż przestygnie, wtedy dokręcasz korek w zbiorniku wyrównawczym)
5) w ostateczności można jeszcze spuścić cały płyn z układu (korek spustowy powinien być na samym dole chłodnicy po lewej stronie - z punktu widzenia kierowcy (jeśli stoisz twarzą do silnika to u dołu chłodnicy z prawej)), a następnie - na zimnym silniku - płuczesz cały układ chłodzenia wodą pod ciśnieniem; najlepiej w ogóle podemontować te wężę, do których uda Ci się dostać i "przedmuchiwać" wszystko po kolei oraz z każdej strony; czyścisz układ aż z każdego węża czy króćca będzie płynąć czysta woda
> Radek <

#43 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 maja 2012 - 17:15

1) czy w 2,5 V6 masz dwa elektryczne silniczki wspomagające obieg płynu w układzie chłodzenia, czy tylko jeden? W 3,0 są dwa - jeden pod zbiornikiem wyrównawczym, drugi w pobliżu wlotu głównego węża idącego z bloku do chłodnicy. Spróbuj go / je wymontować (konieczne będzie spięcie węży jakąś złączką, żeby płyn nie uciekał), rozkręcić i oczyścić. Wirnik musi obracać się lekko (wirnik napędzany jest przez sprzęgło magnetyczne). W jednym z moich nazbierało się sporo syfu oraz kawałki silikonu (pozdrowienia dla moich "fachowców", u których serwisowałem auto)

W 2.5 V6 tez sa dwie pompki i żadna z nich nie ma wpływu na temperaturę silnika.Jedynie to ogrzewanie w kabinie zależy od pompki pod zbiorniczkem.

#44 OFFLINE   radzio_g

radzio_g
  • 92 postów
  • Dołączył: 15-07-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 27 maja 2012 - 20:48

W 2.5 V6 tez sa dwie pompki i żadna z nich nie ma wpływu na temperaturę silnika.Jedynie to ogrzewanie w kabinie zależy od pompki pod zbiorniczkem.


Bezpośrednio nie ma wpływu, ale sytuacja u mnie sprzed 3 tygodni: temperatura na zewnętrz jakieś +30 stopni, wyjeżdżam z pracy i włączam klimatyzację. Po przejechaniu około 10 kilometrów zauważam, że temperatura silnika idzie powoli w górę. W górę, w górę, mija 100 stopni, dalej w górę, za chwile czerwone pole. Jechałem na LPG. Ponieważ z przegrzewaniem silnika (z róznych, bardzo wielu powodów) mam do czynienie mniej więcej od półtora roku - wyłączyłem klimatyzację, opuściłem szyby i ogrzewanie na maksa. Temperatura obniżyła się do mniej więcj 95-100 stopni. Zatrzymałem się i sprawdzam węże - są dość twarde (aczkolwiek dwa lata temu myślałem, że twarde węże oznaczają usterkę UPG, dzisiaj już wiem, że w Omegach "twarde" to pojęcie względne...) Zacząłem zastanawiać się czy przypadkiem nie jest winny reduktor LPG, który poprzez nieszczelności membrany wprowadza rozprężony gaz do układu chłodzenia. Odczekałem kilkanaście minut, otworzyłem korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzenia, jeszcze kilka minut czekania i przełączyłem zasilanie na benzynę. Uruchomiłem silnik (klimatyzacja wyłączona, bez ogrzewania) i ruszyłem. Przejechałem tak jakieś 150 km i tylko raz temperatura wzrosła nieco powyżej 100 stopni. W kolejnym dniu zacząłem przyglądać się całej sytuacji i zauważyłem, że wtyczka zasilająca pompę elektryczną pod zbiornikiem wyrównawczym jest odłączona (czyli pompka odpowiedzialna za wspomaganie obiegu płynu przez nagrzewnicę !) Podłączyłem więc pompkę i temperatura wróciła do poziomu 90-95 stopni. Niemożliwe? Jak wspomniałem na początku - piszę na bazie własnych doświadczeń...

W 2.5 V6 tez sa dwie pompki i żadna z nich nie ma wpływu na temperaturę silnika.Jedynie to ogrzewanie w kabinie zależy od pompki pod zbiorniczkem.


Dodam jeszcze, że sformułowanie "i żadna z nich nie ma wpływu na temperaturę silnika" rozmija się z prawdą. Jest to jeden układ (chłodzenia) i każdy jego element ma mniejszy bądź większy wpływ na poszczególne elementy. Dla przykładu - poprawienie wydajności działania nagrzewnicy (czyli uruchomienie pompki) oznacza obniżenie temperatury płynu chłodniczego w całym układzie.
> Radek <

#45 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 maja 2012 - 14:55

Bezpośrednio nie ma wpływu, ale sytuacja u mnie sprzed 3 tygodni: temperatura na zewnętrz jakieś +30 stopni, wyjeżdżam z pracy i włączam klimatyzację. Po przejechaniu około 10 kilometrów zauważam, że temperatura silnika idzie powoli w górę. W górę, w górę, mija 100 stopni, dalej w górę, za chwile czerwone pole. Jechałem na LPG. Ponieważ z przegrzewaniem silnika (z róznych, bardzo wielu powodów) mam do czynienie mniej więcej od półtora roku - wyłączyłem klimatyzację, opuściłem szyby i ogrzewanie na maksa. Temperatura obniżyła się do mniej więcj 95-100 stopni. Zatrzymałem się i sprawdzam węże - są dość twarde (aczkolwiek dwa lata temu myślałem, że twarde węże oznaczają usterkę UPG, dzisiaj już wiem, że w Omegach "twarde" to pojęcie względne...) Zacząłem zastanawiać się czy przypadkiem nie jest winny reduktor LPG, który poprzez nieszczelności membrany wprowadza rozprężony gaz do układu chłodzenia. Odczekałem kilkanaście minut, otworzyłem korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzenia, jeszcze kilka minut czekania i przełączyłem zasilanie na benzynę. Uruchomiłem silnik (klimatyzacja wyłączona, bez ogrzewania) i ruszyłem. Przejechałem tak jakieś 150 km i tylko raz temperatura wzrosła nieco powyżej 100 stopni. W kolejnym dniu zacząłem przyglądać się całej sytuacji i zauważyłem, że wtyczka zasilająca pompę elektryczną pod zbiornikiem wyrównawczym jest odłączona (czyli pompka odpowiedzialna za wspomaganie obiegu płynu przez nagrzewnicę !) Podłączyłem więc pompkę i temperatura wróciła do poziomu 90-95 stopni. Niemożliwe? Jak wspomniałem na początku - piszę na bazie własnych doświadczeń...



Dodam jeszcze, że sformułowanie "i żadna z nich nie ma wpływu na temperaturę silnika" rozmija się z prawdą. Jest to jeden układ (chłodzenia) i każdy jego element ma mniejszy bądź większy wpływ na poszczególne elementy. Dla przykładu - poprawienie wydajności działania nagrzewnicy (czyli uruchomienie pompki) oznacza obniżenie temperatury płynu chłodniczego w całym układzie.


To lepiej sprawdż kiedy,która pompka sie włącza a będziesz wiedział,że te pompki nie maja żadnego wpływu na temperaturę silnika.
Dodam,że w Omedze po lifcie działa ona inaczej niz w przedliftowej pomimo tego że sa zamontowane w tym samym miejscu.

#46 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2012 - 21:48

To lepiej sprawdż kiedy,która pompka sie włącza a będziesz wiedział,że te pompki nie maja żadnego wpływu na temperaturę silnika.
Dodam,że w Omedze po lifcie działa ona inaczej niz w przedliftowej pomimo tego że sa zamontowane w tym samym miejscu.


dokładnie.
W bfl tak samo jak w b pompka przy chłodnicy działa tylko i wyłącznie przy zgaszonym silniku.

Pompka pod zbiorniczkem w b działa zawsze razem z zapłonem, a w bfl nie działa nigdy *). można spokojnie ją sprzedać na allegro i zastąpić mosiężnym kolankiem

*) niektórzy pewnie napiszą, że uruchamia się ona przy mrozach, ale ja nic takiego nie zaobserwowałem.

#47 OFFLINE   radzio_g

radzio_g
  • 92 postów
  • Dołączył: 15-07-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 29 maja 2012 - 08:49

doncortino, nie twierdzę, że obydwie pompki działają w inny sposób niż piszecie; ale - o ile ta przy chłodnicy działa przy zgaszonym silniku (więc jej wpływ na temperaturę silnika jest dla tego przypadku nieistotny), to jak wytłumaczysz / wytłumaczycie to, że po podłączeniu tej pod zbiornikiem wyrównawczym samochód przestał się przegrzewać? Nic innego nie zrobiłem, jedynie podłączyłem wtyczkę. Jechałem w taki sam sposób, profil trasy podobny na całym odcinku, a temperatura sporo niższa i w ogóle dało się jechać (a przed podłączeniem wtyczki silnik grzał się aż do czerwonego pola - jechać nie sposób)? Błędnie wykonana instalacja elektryczna w samochodzie? Tylko to przychodzi mi do głowy. Piszecie o tym, która pompka kiedy ma działać, a ja podaję konkretny przykład "z drogi wzięty". Pytałem już na tym forum odnośnie problemów z moim samochodem, ale porady ograniczyły się do "sprawdź / wymień pompę wody, chłodnicę", "to na pewno UPG"... Wszystkie te tematy sprawdziłem, żaden z nich nie okazał się trafiony. Dalszych porad się nie doczekałem.
Wyjątek: biorę się wkrótce za czyszczenie spraplacza klimatyzacji, ponieważ - o ile wzrokowo wydaje się być w miarę czysty - pomysł wydaje się być jak najbardziej sensowny.
> Radek <

#48 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 maja 2012 - 09:35

U mnie sytuacja poprawila sie po wymianie czujnika (wlacznika termicznego na chlodnicy). Tez mialem temp. blizsza 100 niz 92 (nawet w zimie w korkach). Bylem pewien, ze wentyaltor chlodnicy dziala mi na dwoch biegach, ale przy okazji innej roboty okazalo sie, ze jednak nie.
Po wymianie tego wlacznika termicznego sytuacja sie poprawila.
Wczesniej robilem juz:
- pompki elektryczne,
- plukanie ukladu octem,
- pompa wody.
Dopiero wymiana tego wlacznika i przy okazji przeplukanie chlodnicy plynu i klimy z zewnatrz poprawilo sytuacje.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#49 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 maja 2012 - 22:40

doncortino, nie twierdzę, że obydwie pompki działają w inny sposób niż piszecie; ale - o ile ta przy chłodnicy działa przy zgaszonym silniku (więc jej wpływ na temperaturę silnika jest dla tego przypadku nieistotny), to jak wytłumaczysz / wytłumaczycie to, że po podłączeniu tej pod zbiornikiem wyrównawczym samochód przestał się przegrzewać? Nic innego nie zrobiłem, jedynie podłączyłem wtyczkę. Jechałem w taki sam sposób, profil trasy podobny na całym odcinku, a temperatura sporo niższa i w ogóle dało się jechać (a przed podłączeniem wtyczki silnik grzał się aż do czerwonego pola - jechać nie sposób)? Błędnie wykonana instalacja elektryczna w samochodzie? Tylko to przychodzi mi do głowy. Piszecie o tym, która pompka kiedy ma działać, a ja podaję konkretny przykład "z drogi wzięty". Pytałem już na tym forum odnośnie problemów z moim samochodem, ale porady ograniczyły się do "sprawdź / wymień pompę wody, chłodnicę", "to na pewno UPG"... Wszystkie te tematy sprawdziłem, żaden z nich nie okazał się trafiony. Dalszych porad się nie doczekałem.
Wyjątek: biorę się wkrótce za czyszczenie spraplacza klimatyzacji, ponieważ - o ile wzrokowo wydaje się być w miarę czysty - pomysł wydaje się być jak najbardziej sensowny.


cud?
moja pompka (i w paru innych bfl które macałem) nie pracuje nigdy. Po podłączeniu na krótko nie zauważyłem specjalnej poprawy chłodzenia

#50 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 30 maja 2012 - 15:51

Wg. mojego rozeznania pompka przy chłodnicy powinna pracować przy włączonym I biegu wentylatora.Zasilana jest przez dodatkowy przekaźnik. Można ją sprawdzić zwierając odpowiednie styki w złączu diagnostycznym wentylatorów.

#51 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 maja 2012 - 15:59

Wg. mojego rozeznania pompka przy chłodnicy powinna pracować przy włączonym I biegu wentylatora

tak ale tylko na zgaszonym silniku.

#52 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 maja 2012 - 16:48

tak ale tylko na zgaszonym silniku.


Potwierdzam;)

#53 OFFLINE   janos-mac

janos-mac
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: SkOkI/Poznań/Swarzędz

Napisany 15 lipca 2012 - 23:34

Witam.
Mam problem a mianowicie nie załącza mi się wentylator chłodnicy.Na zimnym silniku po odpaleniu chodzi wentylator jak oszalały ok. 30 s. i pózniej już nic nawet jak silnik osiągnie 97,98 st.chodzą tylko wiatraki od klimy.Wymieniona została chłodnica,płyn,termostat,czujnik wentylatora (górny).Zwarłem na krótko wtyczke od czujnika i tak albo wiatraki od klimy śmigają albo przekaznik pyka, a wentylator stoi.
Niedługo wyjazd nad morze więc potrzebuje sprawne autko,proszę o pomoc praktyczna nie teoretyczną.

#54 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2012 - 00:46

Dolny czujnik temp na chłodnicy do wymiany.

#55 OFFLINE   janos-mac

janos-mac
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: SkOkI/Poznań/Swarzędz

Napisany 16 lipca 2012 - 08:29

Jeśli to dolny to dlaczego wiatraki od klimy działają?Dolny jest od tych wiatraków od klimy.

#56 OFFLINE   bimber1

bimber1
  • 50 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 sierpnia 2012 - 12:41

Panowie szybkie pytanie (omega B 2.0 16v), na trasie nagle zaczęło mi się grzać auto, na szybko wyszło ze nie włącza się 2 bieg wentylatora, wypiąłem wtyczkę z czujnika na chłodnicy (stojąc na wprost auta po prawej stronie) były tam 3 wejścia, zmostkowałem dwa tak ze się włączył 2 bieg wiatraka na stałe,tak dojechałem do domu. czy mogę w ciemno wymienić ten czujnik czy mam się bawić w diagnostykę i szukać innych powodów ?? Dodam ze 1 bieg i klima działały (po wypięciu tej wtyczki kolejne dwa wejścia musiałem tez zamostkowy żeby klima działała).
Pozdrawiam Michał

#57 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 19 sierpnia 2012 - 21:34

wygląda że chłodnica jest do wymiany - w trasie 2bieg... :hmmm:

#58 OFFLINE   bimber1

bimber1
  • 50 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 sierpnia 2012 - 19:46

raczej nie, sytuacja zdarzyła się w Chorwacji przy temp 40 stopni, wspinając się autostrada pod spora górę.
Polecacie jakiś czujnik z allegro czy iść do serwisu opla i kupić u nich oryginał ??

nikt nie doradzi ??

#59 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 20 sierpnia 2012 - 20:03

jakiś czujnik z allegro

Bierz średnią cenową, zakładaj i śmigaj:)

#60 OFFLINE   bimber1

bimber1
  • 50 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 sierpnia 2012 - 17:37

Miał ktoś okazje kupować ten czujnik ???? http://allegro.pl/pr...2520464428.html

Bylem w serwisie opla i tam mi krzyknęli 122 zł za oryginał, wiec tez bez tragedii chyba