Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z wentylatorem chłodnicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
89 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 18 grudnia 2013 - 10:26

Mam taki problem że zanim samochód się nagrzeje załączają mi sie 2 wentylatory, co może być przyczyną?

wlaczona klimatyzacja,wcisnij eco i problem z glowy bedzie zapewne:p

#82 OFFLINE   Gladius475

Gladius475
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-12-2013

Napisany 18 grudnia 2013 - 17:13

WLaśnie oto chodzi że nie jest włączona....

#83 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 18 grudnia 2013 - 18:14

hmm ale czy to poskutkuje ? miałeś taki problem przerabiałeś ten sam temat?
na 100% nie działa 1 -wszy bieg dosłownie zbliża się pod 100 stopni i odrazu się dopiero włancza ale to na 2-gim biegu.
na moje oko wentylator sprawny bo jak chodzi na drugim to musi być w nim wszystko ok.
Panowie co konkretnie odpowiada za 1-wszy bieg ?


witam górny ( dwa piny) masz od 1 biegu a dolny 3 piny od 2 biegu tez to przerabiałem i miała być niby UPG ale na szczęście nie

#84 OFFLINE   kris312312

kris312312
  • 6 postów
  • Dołączył: 20-10-2009

Napisany 04 stycznia 2014 - 19:43

Po wymianie alternatora przy włączeniu zapłonu załącza się wentylator chłodnicy.
Może ktoś zna przyczynę?

#85 OFFLINE   skrzypek0417

skrzypek0417
  • 1 postów
  • Dołączył: 09-03-2014

Napisany 09 marca 2014 - 18:02

Witam.Mam Omege 2.0dti 99. Nie załącza się wiatrak nawet przy temp 98stopni.Jednak kiedy włącze klimatyzację wiatrak chodzi i temperatura spada do 95-92 i tak trzyma. Płynu nie ubywa, silnik suchutki czy to może być jakiś czujnik.Prosiłbym o pomoc ....

#86 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 13 marca 2014 - 07:49

Podłącze się pod temat, mimo że mam problem podobny jak kris312312.

Wentylator chłodnicy załącza się sam i pracuje ciągle, niezależnie od zapłonu, temperatury itd. Rozładował mi przez to akumulator.
Dotychczasowa diagnoza:
Odłączenie czujnika chłodnicy górnego (3 pin) nic nie zmienia, dolnego (też 3 piny ale okrągła wtyczka) nic nie zmienia, odłączenie dwóch jednocześnie nic nie zmienia - dalej pracuje.
Jedyną opcją aby go rozłączyć jest wyjęcie bezpiecznika 10A (co dziwne bo to nie on zabezpiecza ten wentylator) lub przekaźnika szarego:
http://www.users.bes...nybig/bezp1.jpg
tu siódmy od dołu
Rozebrałem przekaźnik i działa on prawidłowo tzn nie klei się po prostu załącza się gdy włożę bezpiecznik 10A.
Dodam, że mam wyciętą chłodnicę klimy wraz z jej wentylatorami.

Załączam schemat elektryczny:
http://zapodaj.net/a...e2c85c.jpg.html
Na czerwono wspomniany przekaźnik i bezpiecznik
Na pomarańczowo wentylator
Na zielono "podejrzana" ścieżka.

Jedne co mi przychodzi do głowy to zwarcie do "+" tylko gdzie coś takiego mogłoby się trafić? I dlaczego szary przekaźnik się załącza mimo odpięcia czujników na chłodnicy?

#87 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 13 marca 2014 - 17:42

to zwarcie do "+"

Raczej zwarcie do masy tego przekaźnika.

I dlaczego szary przekaźnik się załącza mimo odpięcia czujników na chłodnicy?

Sterowany jest właśnie masą.

Rozebrałem przekaźnik i działa on prawidłowo tzn nie klei się po prostu załącza się gdy włożę bezpiecznik 10A.

Jeżeli tak jest to oznacza że dostaje cały czas masę.

#88 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 13 marca 2014 - 21:48

Raczej zwarcie do masy tego przekaźnika.


To by sugerowało, że np czujnik daje ciała, a tak jak napisałem ich odłączanie nic nie zmienia. Chyba, że po prostu gdzieś po drodze przetarły się przewody. Pozostaje obejrzeć dokładnie wiązki.

Dzięki za sugestie!

#89 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 14 marca 2014 - 16:27

Chyba, że po prostu gdzieś po drodze przetarły się przewody

To miałem na myśli.

Pozostaje obejrzeć dokładnie wiązki.

Ewentualnie odłączyć na próbę przewód od czujnika zaraz przy gnieździe przekaźnika,żeby potwierdzić przypuszczenia,przed rozwalaniem wiązki.

#90 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 września 2015 - 19:45

Koledzy, co może być przyczyną przepalania bezpiecznika F29 (10A)? Z tego co znalazłem wynika, że w 3.2 ten bezpiecznik odpowiada za wentylator, podgrzewane siedzenia, oświetlenie wnętrza i poduszki powietrzne. Po wymianie po kilkunastu minutach przepalił się znowu. W rezultacie m. in. nie włącza się klima (to pewnie przez niedziałający wentylator) i lampka, ale tylko te przyciski boczne (przy otwieraniu drzwi działa). Help. :)

[Edycja]

Zauważyłem, że bezpiecznik przepala się po włączeniu klimatyzacji... Mieliście taki przypadek?

Edytowany przez Pabloo, 28 września 2015 - 13:31.