Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z wentylatorem chłodnicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
89 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jaco182

jaco182
  • 12 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 18 maja 2011 - 07:58

Pomocy !!! Przy właczeniu klimy nie działa wentylator chłodnicy. Słyszałem ze jest jakis rezystor co tym steruje,ale nie wiem gdzie on sie znajduje.moze wiecie gdzie go szukac.:(

#2 OFFLINE   igor6631

igor6631

    Na czym siedzisz ja na 18

  • 149 postów
  • Dołączył: 25-07-2009
  • Skąd: Żmigród

Napisany 18 maja 2011 - 09:31

witam mam 2.5v6 i u mnie był pod pulka pod połka na akumulator zobacz pod nim pozdrawiam

#3 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2011 - 09:41

Przy właczeniu klimy nie działa wentylator chłodnicy

A bez klimy wlacza sie normalnie jak dostanie temperatury?

Do sprawdzenia najpierw bezpieczniki w skrzynce pod maska i dwa termowlaczniki w chlodnicy.

#4 OFFLINE   igor6631

igor6631

    Na czym siedzisz ja na 18

  • 149 postów
  • Dołączył: 25-07-2009
  • Skąd: Żmigród

Napisany 18 maja 2011 - 10:03

jak byś szukał tych termo właczników są po stronie kierowcy z przodu jeden na gorze a drugi na dole pozdrawiam

#5 OFFLINE   Kamillo89

Kamillo89
  • 13 postów
  • Dołączył: 24-04-2011

Napisany 18 maja 2011 - 10:36

doskwierała mi identyczna usterka, okazało się że to tylko bezpiecznik...

#6 OFFLINE   jaco182

jaco182
  • 12 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 18 maja 2011 - 12:37

doskwierała mi identyczna usterka, okazało się że to tylko bezpiecznik...


ale ktory to bezpiecznik i gdzie on sie znajduje?

A bez klimy wlacza sie normalnie jak dostanie temperatury?

Do sprawdzenia najpierw bezpieczniki w skrzynce pod maska i dwa termowlaczniki w chlodnicy.


bez klimy sie nie włancza ! jak ma temperature 100 to sie załancza duzy obiek wentylatora! a mały obiek sie nie włancza wogole! pomocy co robic

witam mam 2.5v6 i u mnie był pod pulka pod połka na akumulator zobacz pod nim pozdrawiam

ja mam 20 ale pod akumulatorem tego niema ! gdzie szukac?

jak byś szukał tych termo właczników są po stronie kierowcy z przodu jeden na gorze a drugi na dole pozdrawiam


te termo właczniki sa sprawne sprawdzałem je!
co dalej robic?

#7 OFFLINE   Kamillo89

Kamillo89
  • 13 postów
  • Dołączył: 24-04-2011

Napisany 18 maja 2011 - 14:05

u mnie sa w takiej otwieranej skrzynecce przy akumulatorze

#8 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 18 maja 2011 - 16:06

pod akumulatorem tego niema

Może nie być.

#9 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 maja 2011 - 16:21

Od pierwszego biegu masz górny czujnik na chłodnicy sprawdz go ,a jako opornik może być wentylator klimy tak jak u mnie było sprawdz na krótko czy działa

#10 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2011 - 17:47

A jak sprawdzile termowlaczniki?? Wyjmij wtyczke z tego wyzej (3 piny) i zewrzyj styki. W zaleznosci ktore zewrzesz to bedzie dzialal I lub II bieg wentylatora.Jezeli dzialaja oba to wymien ten czujnik.

#11 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 maja 2011 - 19:52

Wyjmij wtyczke z tego wyzej (3 piny)

górny ma dwa piny :) dolny ma trzy ( 2.0 ma troszke inaczej rozwiązane chłodzenie niż 2.5)

zewrzyj styki. W zaleznosci ktore zewrzesz to bedzie dzialal I lub II bieg wentylatora

Od tego jest złącze diagnostyczne pod maską w tej trójkątnej puszce z eku :) (zielone złacze )

#12 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2011 - 19:56

górny ma dwa piny :) dolny ma trzy ( 2.0 ma troszke inaczej rozwiązane chłodzenie niż 2.5)

Od tego jest złącze diagnostyczne pod maską w tej trójkątnej puszce z eku :) (zielone złacze )


Czlowiek uczy sie cale zycie... ;)

#13 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 maja 2011 - 20:06

Czlowiek uczy sie cale zycie...

Heh nie przejmuj sie ja też sie własnie uczyłem na swojej z dwa tygodnie temu też szukałem pierwszego biegu wentylatorów :D

#14 OFFLINE   jaco182

jaco182
  • 12 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 19 maja 2011 - 08:09

u mnie sa w takiej otwieranej skrzynecce przy akumulatorze


wiec to w tej skrzynce gdzie jest komputer , przekazniki i bezpieczniki ?

Heh nie przejmuj sie ja też sie własnie uczyłem na swojej z dwa tygodnie temu też szukałem pierwszego biegu wentylatorów :D


i co znalazłes? jesli tak to co było przyczyna ?

Czlowiek uczy sie cale zycie... ;)


ale ja mam sprawne te dwa czujniki w chłodnicy sprawdzałem je!

Może nie być.


wiec gdzie moze sie znajdowac?

#15 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 19 maja 2011 - 13:05

i co znalazłes? jesli tak to co było przyczyna ?

Tak u mnie był walnięty wentylator klimy.W 2.0 masz chyba 3 sposoby oporu na pierwszym biegu ,pierwszy to przez wentylator klimy tak było u mnie drugi przez wentylator chłodzenia ecu a trzeci tak jak w V czyli przez opornik pod aku.Z Siuadą rozpracowaliśmy co był u mnie przyczyną nie sprawności pierwszego biegu wentylatora :)

wiec gdzie moze sie znajdowac?

Odpowiedz na to masz u góry :)

#16 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 19 maja 2011 - 16:53

pierwszy to przez wentylator klimy tak było u mnie

Podejrzewam że i u Ciebie jaco 182 jest tak samo.
Sprawdź czy działa ten wentylator.

#17 OFFLINE   jaco182

jaco182
  • 12 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 20 maja 2011 - 07:48

Tak u mnie był walnięty wentylator klimy.W 2.0 masz chyba 3 sposoby oporu na pierwszym biegu ,pierwszy to przez wentylator klimy tak było u mnie drugi przez wentylator chłodzenia ecu a trzeci tak jak w V czyli przez opornik pod aku.Z Siuadą rozpracowaliśmy co był u mnie przyczyną nie sprawności pierwszego biegu wentylatora :)

Odpowiedz na to masz u góry :)


no hej :) to co było u Ciebie przyczyna nie sprawnosci wentylatora 1 biegu?
ja sprawdzałem w swojej omci te wentylatory i sa sprawne
podłaczyłem je bezposrednio pod akumulator i działały ;)
a po wpieciu w kostki nie działaja znaczy nie działa 1 bieg

Podejrzewam że i u Ciebie jaco 182 jest tak samo.
Sprawdź czy działa ten wentylator.


no hej :)
ja sprawdzałem te wentylatory na krotko i działały tzn podpiołem je bezposrednio pod akumulator a jak wpiołem w kostki nie działaja tzn nie działa 1 beg:)

#18 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 maja 2011 - 10:54

a po wpieciu w kostki nie działaja znaczy nie działa 1 bieg

Posprawdzaj przekazniki w trojkatnej skrzynce pod maska - w sumie za dzialanie wiatrakow sa odpowiedzialne chyba 3 albo 4 sztuki.

#19 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 20 maja 2011 - 17:41

Nie Twój silnik ale widoczne na zdjęciu jest gniazdo diagnostyczne wentylatorów.
To coś fioletowe obok przekaźników czarnego i żółtego. http://forum.omegakl...ead.php?t=24976
Znajdź je u siebie.
Trzeba zrobić sobie próbówkę, czyli żarówka na 12V z dwoma przewodami. Na gnieździe masz piny I biegu wentylatora, II biegu wentylatora oraz plus i minus 12V zasilania.
Próbówkę podłączasz: jeden przewód do masy (może być - klema akumulatora) drugim przewodem dotykasz po kolei pinów w gnieździe. Na jednym z pinów żarówka nie zaświeci i nie będzie żadnych innych objawów (to jest masa).
Na innym pinie żarówka zaświeci pełnym światłem (to będzie +12V)
Na następnym powinien ruszyć wentylator (albo nie).
I na ostatnim też wentylator (uwaga na ręce).
Przeprowadź test napisz o wynikach.

#20 OFFLINE   srudkowski

srudkowski
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-07-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 czerwca 2011 - 06:57

Panowie dołącze się do tematu, bo jednak znowu coś padło i nie załącza się I bieg wentylatorów i znowu temperatura podskoczyła.
Wykonałem test jak wyżej.
I tak:

1. Jeden kabel do masy
2.Patrząc od prawej strony na złącze diagnostyczne to fioletowe pierwszy PIN to 12V - żarówka świeci się.
3. drugi wydaje mi się że II bieg wentyaltora, bo kręcą się oba ale dość szybko moim zdaniem na maksa.
4.trzeci pin skrajny po lewej nie chcodzą wentylatory ale chodzi "odkurzacz w skrzynce ECU (podobna jest akcja jak zewrę styki w górnym termowłączniku na chłodnicy na tym 2 pinowym)

Jest jeszcze jeden pin w dolnym rzędzie po lewej ale brak jakiejkolwiek akcji więc to chyba masa.

Dodam tylko że wymieniłem 2 przekażniki zielone od sterowaniem załączania I biegu przy Klimie i było przez 2 miesiące spoko, bo jeden był walnięty a drugi też już padał, sprawdziłem złącza termo włączników w chłodnicy 2 i 3 pinowe, nie udało się załączyć I biegu, sprawdziłem również czujniki ciśnienia te przy Klimie 2 i 4 pinowy też nie udało się załączyć wentylatorów na I biegu. Tak na moją głowę pozostaje ten rezystor opornik, chyba że macie inny pomysł. Klima chłodzi super nabita w kwietniu.