Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Prawidłowe ustawienie Stag 300


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
320 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 lipca 2013 - 18:26

Witam!
Ja mam teraz taki problem że zmieniają mi się czasy wtrysków benzyny, przy pracy na gazie są np. około 3.4 a po przełączeniu na pb około 2,9. Zero błędów, jeździ ok, może troszke zwiększone spalanie (12,5 było 11).
stag 300+
hanki zielone (nowe)
zeta s po przeróbce


Mnożnik za wysoki, stąd skracanie czasu wtrysku.

#162 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2013 - 13:27

Witam!
Ja mam teraz taki problem że zmieniają mi się czasy wtrysków benzyny, przy pracy na gazie są np. około 3.4 a po przełączeniu na pb około 2,9. Zero błędów, jeździ ok, może troszke zwiększone spalanie (12,5 było 11).
stag 300+
hanki zielone (nowe)
zeta s po przeróbce


Jeżeli ecu wydłuża czas wtrysku podczas pracy na gazie , oznacza że jest ubogo ,,, czasy wtrysku benzyny mają być takie same jak na benzynie.:D:)

#163 OFFLINE   Muki20

Muki20
  • 90 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2013 - 21:41

Zrobiłem prt sc przy pracy na pb i lpg. Różnicy jest około 0,4
http://imageshack.us...ges/9/atcy.jpg/
http://imageshack.us...s/827/ky4y.jpg/
Dzisiaj przybutowałem trochę omege i wykres mapy lpg się załamał, co to może oznaczać?
http://img547.images...7/3213/qf5v.jpg

#164 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lipca 2013 - 21:20

Zrobiłem prt sc przy pracy na pb i lpg. Różnicy jest około 0,4
http://imageshack.us...ges/9/atcy.jpg/
http://imageshack.us...s/827/ky4y.jpg/
Dzisiaj przybutowałem trochę omege i wykres mapy lpg się załamał, co to może oznaczać?
http://img547.images...7/3213/qf5v.jpg


Wygląda że masz przelane na jałowym bo czasy powinny się zgadzać i nie powinno być różnicy po zamianie paliwa , musisz dążyć do takiej sytuacji aby oszustwo było doskonałe , by ecu nie domyślał się że oszukujesz go gazem.

Załamanym wykresem to się nie przejmuj bo jest on już w pętli otwartej i tam ecu już nie patrzy na sondy , a poza tym to tylko wykres poglądowy i jego obraz może być przypadkowy.

Z mapek wygląda że masz bogato, wiem że niebyły zbierane w podobnych warunkach ale rozbieżność jest spora , więc należy je skasować zebrać w podobnych warunkach i ustawić aby się pokrywały lub sprawdzić korekty ecu.:)

#165 OFFLINE   Muki20

Muki20
  • 90 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lipca 2013 - 13:24

Wygląda że masz przelane na jałowym bo czasy powinny się zgadzać i nie powinno być różnicy po zamianie paliwa , musisz dążyć do takiej sytuacji aby oszustwo było doskonałe , by ecu nie domyślał się że oszukujesz go gazem.

Załamanym wykresem to się nie przejmuj bo jest on już w pętli otwartej i tam ecu już nie patrzy na sondy , a poza tym to tylko wykres poglądowy i jego obraz może być przypadkowy.

Z mapek wygląda że masz bogato, wiem że niebyły zbierane w podobnych warunkach ale rozbieżność jest spora , więc należy je skasować zebrać w podobnych warunkach i ustawić aby się pokrywały lub sprawdzić korekty ecu.:)

Dzięki za zainteresowanie, co byś proponował zmienić żeby aby czasy wtrysku nie zmieniały się przy pracy na lpg i pb? Kalibracje robiłem już dwa razy i za każdym razem to samo, będę chciał jeszcze obniżyć ciśnienie na parowniku ale nie wiem czy to coś pomoże.

#166 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lipca 2013 - 18:10

Dzięki za zainteresowanie, co byś proponował zmienić żeby aby czasy wtrysku nie zmieniały się przy pracy na lpg i pb? Kalibracje robiłem już dwa razy i za każdym razem to samo, będę chciał jeszcze obniżyć ciśnienie na parowniku ale nie wiem czy to coś pomoże.


Kalibracja jest potrzebna [po to aby silnik jakoś działał na gazie i pozwolił na wystrojenie instalacji] aby czasy wtrysków benzyny na gazie były takie same jak na benzynie musisz zmienić linię mnożnika bo to od niego zależy czas wtrysku gazu ,, podnosząc do góry wzbogacasz a do dołu zubażasz mieszankę. Jeżeli masz wtryski valtek lub podobne to nie kalibrowane lub ze sporym przebiegiem będą nie do okiełznania przy krótkich czasach wtrysku.Do prawidłowego wystrojenia potrzebna jest wiedza z instrukcji staga oraz kawałek bezpiecznej drogi , a najlepiej drugi kierowca który potrafi utrzymywać stałą prędkość i pozwoli wystroić na czasy wtrysków lub zrobić strojenie na mapki.:D

Opis strojenia na lpg.forum. http://lpg-forum.pl/...p?p=12476#12476

#167 OFFLINE   Muki20

Muki20
  • 90 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lipca 2013 - 08:37

Wczoraj zmniejszyłem cisnienie gazu do 1 bar (niewiem czemu nie chce zejsc nizej-reduktor zeta s), zrobiłem kalibracje i ustawiłem na nowo mapki na drodze. Roznica czasow wtrysku lpg i pb wynosi 0,2 ms. Wtryski mam nowe, hana zielone.

#168 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lipca 2013 - 13:11

Wczoraj zmniejszyłem cisnienie gazu do 1 bar (niewiem czemu nie chce zejsc nizej-reduktor zeta s), zrobiłem kalibracje i ustawiłem na nowo mapki na drodze. Roznica czasow wtrysku lpg i pb wynosi 0,2 ms. Wtryski mam nowe, hana zielone.


Te reduktory tak mają one pracują na wyższym ciśnieniu natomiast co do czasów na biegu jałowym to pozwolę sobie zacytować fragment opisu strojenia kolegi z lpg forum

:)Jedną z ważniejszych rzeczy, którą musisz zrobić to dodać na swojej mapce więcej punktów (te żółte zaznacz którykolwiek i naciśnij insert na klawiaturze spowoduje to dodanie kolejnych punktów) teraz rozmieść je w następujący sposób pierwszy zostaw na razie tak jak się ustawił po autokalibracji.
Drugi punkt (wolne obroty) ustawiasz w następujący sposób
Przełącz na benzynę niebieski punkt wskaże ci czas pracy wtryskiwacza na wolnych obrotach ustaw swój drugi punkt tak, aby pionowa linia przecinała go w samym środku to jest twój czas pracy wtryskiwaczy gazu na wolnych obrotach resztę punktów rozmieść od siebie, co 1,5ms (dla ułatwienia na podziałce czas wtrysku jedna kreska to 0,25ms).
Teraz pozostaje ustalić mnożnik dla wolnych obrotów a robi się to tak silnik pracuje na benzynie zobacz po prawej stronie, jakie czasy mają wtryski dla benzyny teraz zaznacz punkt 2 swojej mapy przełącz na gaz i porównaj czasy dla gazu, jeśli się różnią a na pewno to strzałkami na klawiaturze podnieś albo opuść punkt tak, aby czasy wtrysku benzyny i gazu były takie same w ten sposób ustala się mnożnik.:)

#169 OFFLINE   Muki20

Muki20
  • 90 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 sierpnia 2013 - 18:53

Zrobiłem tak jak w instrukcji ale czasy nie pokrywają sie idealnie. A czas wtrysku gazu ciągle sie zmienia i skacze o 0,1 m/sec raz w jedną raz w drugo.
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

#170 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 sierpnia 2013 - 21:00

Zrobiłem tak jak w instrukcji ale czasy nie pokrywają sie idealnie. A czas wtrysku gazu ciągle sie zmienia i skacze o 0,1 m/sec raz w jedną raz w drugo.
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Czasy wtrysku masz już prawidłowe na jałowym , mapki pokryte , rozjazdu nie widać na gazie ale na Pb jest , map prawidłowy , mnożnik nisko ale tak może zostać jest tylko jeden problem stag strasznie dolewa przy temperaturach gazu powyżej 70 stopni dlatego zbieranie mapek przy takich temperaturach może powodować błędne dawkowanie przy temp rzędu 40-50st.Tutaj sprawdziłbym co dzieje się jeżeli gaz będzie miał mniej niż 50 st i czy czasem czujnik temp nie jest blisko czegoś gorącego.Skoki o 0,1 to normalka

#171 OFFLINE   Muki20

Muki20
  • 90 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2013 - 20:28

Dzisiaj sprawdzam mapy w stagu a tu coś takiego
http://img856.images...6/1079/p1lk.jpg

#172 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 sierpnia 2013 - 21:18

Dzisiaj sprawdzam mapy w stagu a tu coś takiego
http://img856.images...6/1079/p1lk.jpg


Jakie ciśnienie gazu, wtryski itd??

#173 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2013 - 22:09

Dzisiaj sprawdzam mapy w stagu a tu coś takiego
http://img856.images...6/1079/p1lk.jpg


To o niczym nie świadczy to tylko mapa i ona nie zawsze powie prawdę ale warto zerknąć na parametry w ecu benzyny i jeżeli wyjdzie że faktycznie jest ubogo to można o trzy kliknięcia podnieść mnożnik pod warunkiem że wtryski i parownik wydolą.:)

parametry w ecu

#174 OFFLINE   Gucio89

Gucio89
  • 6 postów
  • Dołączył: 02-12-2011

Napisany 11 września 2013 - 14:51

Po wymianie wtryskiwaczy na REG OMVL DREAM XXI przy dyszach 2.2mm i ciśnieniu 1.2 wychodzi mi taki wykresik. Co może być nie tak w takim zestawie ?
Pozdrawiam
Dodany obrazek

#175 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 września 2013 - 15:29

Po wymianie wtryskiwaczy na REG OMVL DREAM XXI przy dyszach 2.2mm i ciśnieniu 1.2 wychodzi mi taki wykresik. Co może być nie tak w takim zestawie ?
Pozdrawiam
Dodany obrazek


Moim zdaniem dysze za małe, spróbuj na 2,4 żeby mnożnik spadł.

#176 OFFLINE   Gucio89

Gucio89
  • 6 postów
  • Dołączył: 02-12-2011

Napisany 13 września 2013 - 12:15

Teraz rozwierciłem dysze na 2.3mm i wykrsy wyszły następujące przy różnych ciśnieniach reduktora:
1.00
http://images65.foto...1d1432c5d07.jpg
1.06
http://images63.foto...87637365fda.jpg
1.10
http://images64.foto...a54219e02b2.jpg
1.15
http://images64.foto...62f6977bc96.jpg
1.20
http://images63.foto...6e3f91bf36d.jpg
Wydaje mi się że jest gorzej niż na mniejszych dyszach :/
Żeby było ciekawiej na dyszach 3mm i cisnieniu 1.2 wychodzi taki wykresik
http://images63.foto...2ff476d98ba.jpg

#177 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 września 2013 - 20:01

Większe dysze jak 2,3 i ciśnienie trochę ponad 1 ustawić?

#178 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 13 września 2013 - 22:01

Proszę mi powiedzieć jakie powinienem mieć dysze w 3.2 ??

#179 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 września 2013 - 22:02

Teraz rozwierciłem dysze na 2.3mm i wykrsy wyszły następujące przy różnych ciśnieniach reduktora:
1.00
http://images65.foto...1d1432c5d07.jpg
1.06
http://images63.foto...87637365fda.jpg
1.10
http://images64.foto...a54219e02b2.jpg
1.15
http://images64.foto...62f6977bc96.jpg
1.20
http://images63.foto...6e3f91bf36d.jpg
Wydaje mi się że jest gorzej niż na mniejszych dyszach :/
Żeby było ciekawiej na dyszach 3mm i cisnieniu 1.2 wychodzi taki wykresik
http://images63.foto...2ff476d98ba.jpg


Pojeździj przede wszystkim dłużej na najbardziej optymalnym ustawieniu, niech sie te mapy ulożą. Do tego potrzebne są kilometry. Zrób sobie dysze 2,4 i ciśnienie 1,2 powinno być ok, pojeździj zobacz ile pali i jak wyglądają mapy, czy po przełączeniu na LPG jest duża różnica w czasie wtrysku benzyny.

#180 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 września 2013 - 16:20

https://picasaweb.go...gCM_XypuRp7nqYg

Co zrobić z tym fantem?

Domyślam, się, że podnieść ciśnienie? Do ile dla tych wtrysków?

Przy bucie spada do 0,7bara i zapętla wtryski, puki co mam ustawione, żeby podpierało się benzyną. Poprzednio tego problemu nie było ale przy wyższym ciśnieniu i na innych wtryskach. Jak bym miał parownik w którym ciśnienie nie spada poniżej 1 a bym ustawił np 1,2 to nie powinno zapętlać?

Co do tego problemu to chyba zmienić parownik na mocniejszy?
Mam scorpiona ST, będzie lepszy od KME Silver?


Skąd rozjazd pomiędzy bankami?
Myślałem, że wtrysk jeden padł i leje, to zmieniłem wszystkie, myślałem, że może wydech, jeden katalizator zgniotłem i wydmuchało go do pustego a drugi pełny i wstawiłem dwa tłumiki przelotowe. Sondy zmieniłem na inne używane, mam jeszcze nówki w odwodzie ale nie wiem czy to pomoże.