Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Prawidłowe ustawienie Stag 300


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
320 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 września 2013 - 20:06

https://picasaweb.go...gCM_XypuRp7nqYg

Co zrobić z tym fantem?

Domyślam, się, że podnieść ciśnienie? Do ile dla tych wtrysków?

Przy bucie spada do 0,7bara i zapętla wtryski, puki co mam ustawione, żeby podpierało się benzyną. Poprzednio tego problemu nie było ale przy wyższym ciśnieniu i na innych wtryskach. Jak bym miał parownik w którym ciśnienie nie spada poniżej 1 a bym ustawił np 1,2 to nie powinno zapętlać?

Co do tego problemu to chyba zmienić parownik na mocniejszy?
Mam scorpiona ST, będzie lepszy od KME Silver?


Skąd rozjazd pomiędzy bankami?
Myślałem, że wtrysk jeden padł i leje, to zmieniłem wszystkie, myślałem, że może wydech, jeden katalizator zgniotłem i wydmuchało go do pustego a drugi pełny i wstawiłem dwa tłumiki przelotowe. Sondy zmieniłem na inne używane, mam jeszcze nówki w odwodzie ale nie wiem czy to pomoże.


Jedna lambada nie działa!!! Stoi na max, czy na PB tak samo?
Aby wykluczyć wtryski gazowe musisz ręcznie wyłączyć wszystkie a potem włączać po kolei i obadać co się dzieje.

#182 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 września 2013 - 20:19

Co do sondy to akurat tak chyba trafiłem ze screenami, czasem tak pokazuje raz jedna raz druga.
Się zastanawiam czy nowe nie dać(bo mam NGK/NTK), ale zmieniłem z Boscha na używane Boscha i oba komplety tak leniwo czasem na postoju chodzą.
Jedną NGK wkręciłem na chwilę(bo miałem lewe powietrze i myślałem, że padły) i też tak chyba było, że na postoju leniwiej chodziła.

A co do wtrysków to na Magic Jetach był rozjazd i myślałem, że jakiś leje ale teraz tam są Keihiny, nie możliwe, żebym tak wtrafił, że znów leje na tej samej głowicy.

Chyba, że mam mega pecha z sondami i/lub wtryskami ;/

#183 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 września 2013 - 14:36

Co do sondy to akurat tak chyba trafiłem ze screenami, czasem tak pokazuje raz jedna raz druga.
Się zastanawiam czy nowe nie dać(bo mam NGK/NTK), ale zmieniłem z Boscha na używane Boscha i oba komplety tak leniwo czasem na postoju chodzą.
Jedną NGK wkręciłem na chwilę(bo miałem lewe powietrze i myślałem, że padły) i też tak chyba było, że na postoju leniwiej chodziła.

A co do wtrysków to na Magic Jetach był rozjazd i myślałem, że jakiś leje ale teraz tam są Keihiny, nie możliwe, żebym tak wtrafił, że znów leje na tej samej głowicy.

Chyba, że mam mega pecha z sondami i/lub wtryskami ;/


Ja sprawdziłbym na PB, obie strony muszą chodzić i czas wtrysku benzyny musi być jednakowy we wszystkich wtryskach ( oczywiście przy pracy na PB). Jeśli tego nie załatwisz na początku to potem nie ustawisz gazu. Jak juz będzie ok to załączaj gazowe po jednym i obserwuj czas wtrysku. W razie czego koryguj % regulacją.

#184 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 września 2013 - 16:06

Spróbuje inne sondy ale było tak samo ;/
Jak szybko się zmieniają korekty?
Załóżmy, że mam za duży mnożnik, za krótkie czasy wtrysku PB na LPG, przełączam na PB i czasy się wydłużą, ale jak szybko?

#185 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2013 - 16:53

Spróbuje inne sondy ale było tak samo ;/
Jak szybko się zmieniają korekty?
Załóżmy, że mam za duży mnożnik, za krótkie czasy wtrysku PB na LPG, przełączam na PB i czasy się wydłużą, ale jak szybko?


Wystarczy kilka taktów sondy aby ecu ustawiło właściwy czas wtrysku dla biegu jałowego przy pracy na benzynie , jałowy posiada szybki algorytm w tym sterowniku wtrysków dlatego reakcja będzie bardzo szybka.Po ustabilizowaniu i wyrównaniu pracy na obu głowicach należy załączać kolejno wtryskiwacze gazowe dając im czas na to aby sterownik ecu zauważył ewentualne odchyłki od prawidłowej dawki paliwa.W momencie kiedy ecu zacznie wydłużać lub skracać czas wtrysku mamy podejrzany wtryskiwacz.

Wprowadzanie korekt procentowych w programie staga nie jest dobrym rozwiązaniem gdyż nie wiemy jakie dawkowanie gazu będzie przy maxymalnych czasach wtrysku.:)

#186 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 września 2013 - 16:55

To tak jak te sondy na screenach chodzą nie mają chodzić? Tak jak by leniwie, przy wyższych obrotach chodzą normalnie, dużo szybciej ale przy 600rpm jak na screenach.

#187 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2013 - 17:38

To tak jak te sondy na screenach chodzą nie mają chodzić? Tak jak by leniwie, przy wyższych obrotach chodzą normalnie, dużo szybciej ale przy 600rpm jak na screenach.



Sondy mają bardzo duże rozbieżności więc rozjazd jest widoczny w ich pracy zbyt dlugie czasy reakcji mogą być spowodowane wieloma czynnikami ale tym że ecu walczy z gazem również zwłaszcza gdy korekty dla biegu jałowego stoją poza zakresem i możliwościami regulacyjnymi sterownika benzyny.Widać że są leniwe ale moje też tak chodzą trochę ospale ale mają już 400 tyś więc mają prawo.Jeżeli na benzynie chodzą w miarę równo to szukałbym winy w gazie.Miałem podobny problem z rozjazdem i winna była nowa Hanka.:)

#188 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 września 2013 - 18:00

Pojeżdżę na PB i zobaczę. Bo miałem tak na Magic Jetach, teraz tak samo na Keihinach, sondy są używane ale inne i pokończyły mi się pomysły.(wydech też zmieniony-katalizatory)

To jak by coś nie halo z wtryskiwaczem, i pojedynczo będę włączał to ECU korekty zrobi szybko nie np. po paru minutach?

#189 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2013 - 18:20

Pojeżdżę na PB i zobaczę. Bo miałem tak na Magic Jetach, teraz tak samo na Keihinach, sondy są używane ale inne i pokończyły mi się pomysły.(wydech też zmieniony-katalizatory)

To jak by coś nie halo z wtryskiwaczem, i pojedynczo będę włączał to ECU korekty zrobi szybko nie np. po paru minutach?


Zresetuj ecu benzyny i będzie jak fabryka zrobila:)

#190 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 października 2013 - 19:51

Witam.Pytanko.Ile moze kosztowac podpiecie sond.Z tego co czytalem rozne fora mowia ze lepiej zeby byly podlaczone.Na stronie AC STAG tez zalecaja podlaczenie.

#191 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2013 - 19:57

Witam.Pytanko.Ile moze kosztowac podpiecie sond.Z tego co czytalem rozne fora mowia ze lepiej zeby byly podlaczone.Na stronie AC STAG tez zalecaja podlaczenie.



Sondy nie są potrzebne do prawidłowej pracy sterownika lpg ,, pomagają tylko w ustawieniu oraz interpretacji oscylogramów i troszkę w isa2 .Podłączenie to 15 min roboty więc minimalna stawka za godzinę czyli ok 100 zł max.:)

#192 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 października 2013 - 20:00

wlasnie dlatego chce je podlaczyc.Jestem laikiem dzisiaj sam probowalem i skonczylo sie ze jezdze na pb,a chcialbym sie sam nauczyc co i jak.Mam zamiar skorzystac z tego poradnika.Trzeba troszke zjechac suwakiem na dol.


http://lpg-forum.pl/...u-t1466-30.html

#193 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2013 - 20:19

wlasnie dlatego chce je podlaczyc.Jestem laikiem dzisiaj sam probowalem i skonczylo sie ze jezdze na pb,a chcialbym sie sam nauczyc co i jak.Mam zamiar skorzystac z tego poradnika.Trzeba troszke zjechac suwakiem na dol.


http://lpg-forum.pl/...u-t1466-30.html




To skoro jesteś laikiem to pora na naukę ale najpierw przeczytaj forum lpg od deski do deski przynajmniej w dziale staga w którym opisuje się wszystko w zakresie strojenia bo to jest ciężki temat i wymaga naprawdę sporej wiedzy oraz doświadczenia które możesz oczywiście zdobyć doświadczając nauki podczas regulacji własnego samochodu . Pierwsze koty za ploty ,, jak mówi ludowe przysłowie jest skierowane do ludzi którzy są odważni i podejmują wyzwania. Zanim pojedziesz autobusem upewnij się że wiesz co czynisz swojemu silnikowi .:)

#194 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 12 października 2013 - 20:29

A co takiego się stało że musisz jeździć na Pb? Szczerze mówiąc - nie wiem czy jest sens podpinać sondy...

#195 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2013 - 20:44

A co takiego się stało że musisz jeździć na Pb? Szczerze mówiąc - nie wiem czy jest sens podpinać sondy...



Myślę że koledze potrzebne są te sondy aby ktoś mógł wyrazić opinię o ustawieniu instalacji lpg.Na forach piszą że sondy nie są podłączone więc nikt nie chce się wypowiadać .:D

#196 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 października 2013 - 01:19

A po podłączeniu pojawią się kolejne problemy :D

#197 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 października 2013 - 16:05

tzn jakie problemy.TOPSERWIS kiedys zesmy rozmawiali przez telefon o regulacji gazu ze mozesz mi pomuc ale jakos kontakt sie uciol,moze jestes mi wstanie wyregulowac ten gaz,oczywiscie zaplace.

#198 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 13 października 2013 - 16:54

Prosze o porade w mojej omedze jest zle podpiete przewody z cewki który schemat bedzie dobry aby to posładac prawidłowo

#199 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 13 października 2013 - 20:24

Prosze o porade w mojej omedze jest zle podpiete przewody z cewki który schemat bedzie dobry aby to posładac prawidłowo


Ten:D
Dodany obrazek

Bo tak patrze i patrze i tamte obydwa sa jakieś nie tak??

#200 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 13 października 2013 - 23:18

Jeszcze jedno pytanie... W mojej 97 rok MV6 powinienem miec cewke taka jak na powyzszym zdjeciu jednakze byli druciarze i mam prawie identyczna jednakze z wtyczka prostokatna w cewce i przerobiona poobcinana wtyczka w wiązce u mnie owalna tak aby weszła..!!!!!!!!!! druciarstwo straszne ale jakos chodziło olazało sie jednak ze moje MV6 jest za slabe bo 2.0 w omedze mnie objechało....i tutaj rozpoczeła sie moja zabawa... mówie musze dojsc co jest nie tak i brnąc dalej zobaczyłem cewke na której
i tu UWAGA

na cewce gniazda 2-6-4 u mnie odpowiadały swiecom 1-3-5
gniazda 5-3-1 odpowiadaja swiecom na 2-4-6 cylindrze.... i powiem wam ze tak zrobiłem 3 tysiace km. biorac pod uwage ze pierwszy cylinder jest na prawej głowicy a prawa a drugi na lewej ( lewa od akumulatora a prawa od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego) czyli zgodnie z kierunkiem jazdy

I tutaj grono pytań odemnie ( moze powienienem załozyc osobny temat)
Radze sobie dosć dobrze ale zastanawiam sie co mam zrobic aby
1. Sprawdzic cewke ( osprzet mam odpiety bo demontowałem kolektor dolotowy ) czy jest sprawna w 100% i daje iskre na wszystkie swiece.
2. Czy mam dobrze podpiete wtryski LPG do swoich odpowiedników PB ( stag 300)
3. Rozebrałem to wszystko bo auto nie odpalało na benzynie tylko awaryjnie na LPG.
4. Przestało odpalac na PB jak zdemontowałem kompa od LPG i przepływke i po ponownym montazu juz nie zagadało.. tylko na LPG odpaliło jak napisałem wyzej...
5. Widze zawory na obydwu głowicach robiac tzw wymaz z kanału dolotowego na prawej głowicy stwierdziłem optoleptycznie ze chyba puszcza UPG ale mazi nie ma....

Chłopaki znajdzcie chwilke ....dla w/w problemu

pozdrawiam