Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Prawidłowe ustawienie Stag 300


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
320 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 października 2013 - 23:37

Jeszcze jedno pytanie... W mojej 97 rok MV6 powinienem miec cewke taka jak na powyzszym zdjeciu jednakze byli druciarze i mam prawie identyczna jednakze z wtyczka prostokatna w cewce i przerobiona poobcinana wtyczka w wiązce u mnie owalna tak aby weszła..!!!!!!!!!! druciarstwo straszne ale jakos chodziło olazało sie jednak ze moje MV6 jest za slabe bo 2.0 w omedze mnie objechało....i tutaj rozpoczeła sie moja zabawa... mówie musze dojsc co jest nie tak i brnąc dalej zobaczyłem cewke na której
i tu UWAGA

na cewce gniazda 2-6-4 u mnie odpowiadały swiecom 1-3-5
gniazda 5-3-1 odpowiadaja swiecom na 2-4-6 cylindrze.... i powiem wam ze tak zrobiłem 3 tysiace km. biorac pod uwage ze pierwszy cylinder jest na prawej głowicy a prawa a drugi na lewej ( lewa od akumulatora a prawa od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego) czyli zgodnie z kierunkiem jazdy

I tutaj grono pytań odemnie ( moze powienienem załozyc osobny temat)
Radze sobie dosć dobrze ale zastanawiam sie co mam zrobic aby
1. Sprawdzic cewke ( osprzet mam odpiety bo demontowałem kolektor dolotowy ) czy jest sprawna w 100% i daje iskre na wszystkie swiece.
2. Czy mam dobrze podpiete wtryski LPG do swoich odpowiedników PB ( stag 300)
3. Rozebrałem to wszystko bo auto nie odpalało na benzynie tylko awaryjnie na LPG.
4. Przestało odpalac na PB jak zdemontowałem kompa od LPG i przepływke i po ponownym montazu juz nie zagadało.. tylko na LPG odpaliło jak napisałem wyzej...
5. Widze zawory na obydwu głowicach robiac tzw wymaz z kanału dolotowego na prawej głowicy stwierdziłem optoleptycznie ze chyba puszcza UPG ale mazi nie ma....

Chłopaki znajdzcie chwilke ....dla w/w problemu

pozdrawiam


a to oglądałeś?? http://oldsite.omega...um=1216678718/0

#202 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 14 października 2013 - 22:16

własnie ogladam :))

Ma ktos chwile aby odpowiedziec jak najłatwiej sprawdzc cewke...?? poniewaz osprzet mam odpiety czy moge krecic rozrusznikiem i w ten sposób sprawdzic czy swieca ma iskre czy jakis inny sposób

#203 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2013 - 22:21

Ma ktos chwile aby odpowiedziec jak najłatwiej sprawdzc cewke...?? poniewaz osprzet mam odpiety czy moge krecic rozrusznikiem i w ten sposób sprawdzic czy swieca ma iskre czy jakis inny sposób


możesz tu luknąć http://forum.omegakl...ead.php?t=12120

#204 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 10 maja 2014 - 08:40

Proszę mi powiedzieć dlaczego po podpięciu kompa nie widzę mapy LPG tylko PB ??

#205 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2014 - 09:05

Proszę mi powiedzieć dlaczego po podpięciu kompa nie widzę mapy LPG tylko PB ??



Jak to jest premium to nie zobaczysz dopiero po wyłączeniu obd

#206 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 10 maja 2014 - 09:27

No właśniw nie premium,300 plus,zawsze jak podpinałem kompa to miałem dwa wykresy,a teraz tylko wukres PB.

#207 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2014 - 09:42

No właśniw nie premium,300 plus,zawsze jak podpinałem kompa to miałem dwa wykresy,a teraz tylko wukres PB.



Spoko on jest tylko nie widać po prostu może został skasowany ale w pamięci siedzi jak pojezdzisz na lpg to się narysuje .Mnożnik jest ważniejszy on zawsze zostaje i to na podstawie mnożnika auto jedzie na gazie a mapki to tylko wykres który ciągle się zmienia. Jeżeli miałeś komunikat że sterownik był resetowany to tak może być że wykresu będzie brakować.W innym przypadku jeżeli silnik działa na lpg i jest brak błędów powinien narysować mapkę zieloną i niebieską. Chyba że jest w kosmosie i jej nie widać na wykresie w co wątpię.

#208 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 23 maja 2014 - 20:16

Spoko on jest tylko nie widać po prostu może został skasowany ale w pamięci siedzi jak pojezdzisz na lpg to się narysuje .Mnożnik jest ważniejszy on zawsze zostaje i to na podstawie mnożnika auto jedzie na gazie a mapki to tylko wykres który ciągle się zmienia. Jeżeli miałeś komunikat że sterownik był resetowany to tak może być że wykresu będzie brakować.W innym przypadku jeżeli silnik działa na lpg i jest brak błędów powinien narysować mapkę zieloną i niebieską. Chyba że jest w kosmosie i jej nie widać na wykresie w co wątpię.


Po ponownym podpięciu mapa się ukazała :), ale mam inny problem, wywala mi błąd mieszanki 0170 0173 po wykasowaniu OP-Comem, za minutę znowu ten sam błąd i jak połączyłem się ze stagiem to pokazuje mi temp. gazu -30st. czy to może być przyczyna,dodatkowo na wolnych komputer pokładowy pokazuje spalanie ponad 2L/h ?? normalnie było około 1.3

#209 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 24 maja 2014 - 05:23

wywala Ci błąd mieszanki bo masz źle ustawioną. Sam widzisz że na wolnych masz wydłużony czas wtrysku pb, czyli jest za ubogo!.
Piszesz o temp. gazu - jeśli faktycznie masz 30 st. to jest dobra temp., zależy jeszcze czy na postoju czy podczas jazdy. Chyba że piszesz temp. gazu a patrzyłeś na temp. reduktora, to wtedy jest coś jest nie tak z czujnikiem lub po prostu jest zły wybrany w stagu. Ale napisz dokładnie o jakiej temp. piszesz.

#210 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 24 maja 2014 - 06:24

Pisze o temp. gazu i to nie jest 30st. tylko minus 30st. dlatego podejrzewam ze to może być przyczyna złej mieszanki ?? może czujnik się posypał, temperatura reduktora jest ok.80-90st.

#211 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 24 maja 2014 - 09:30

pewnie czujnik się posypał. Sprawdź jeszcze na zimnym silniku. Oba czujniki (temp. reduktora i gazu) powinny pokazywać taką samą temperaturę otoczenia. Jeśli ten od gazu nadal oszukuje to masz winowajcę, lub jak pisałem wcześniej masz źle wybrany typ czujnika w ustawieniach staga.

#212 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 24 maja 2014 - 09:33

Właśnie chodzi o to że cały czas pokazuje -30 niezależnie jaką opcję w programie wybiorę, tylko mam pytanie czy awaria czujnika ma wpływ na mieszankę ??

#213 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 24 maja 2014 - 10:16

czy awaria czujnika ma wpływ na mieszankę

oczywiście że tak

Właśnie chodzi o to że cały czas pokazuje -30 niezależnie jaką opcję w programie wybiorę

to akurat dziwne

#214 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 24 maja 2014 - 10:31

oczywiście że tak to akurat dziwne


Dobra idę go odpiąć i zobaczę czy będzie nadal pokazywać -30st

EDIT
:

Po odpięciu czujnika cały czas ten sam odczyt -30, tak więc prawdopodobnie czujnik walnięty.

#215 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 24 maja 2014 - 16:52

to teraz aby upewnić się że to czujnik to odłącz kabel od czujnika reduktora i podłącz kabel od temp. gazu do czujnika temp. reduktora i sprawdź w stagu czy dobrze doczyta temp. (pamiętaj żeby zmienić model czujnika w ustaw. na ten czas)

#216 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 14 czerwca 2014 - 12:50

Mam taki problemik,na LPG przy depnięciu silnik prawdopodobnie dostaje za mało gazu, dławi się i wywala zapłon, na PB idzie idealnie,mapki myślę że są ok.Mnożnik może niski,reduktor ciśnienie trzyma ok.

[ATTACH]25973[/ATTACH]

#217 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 14 czerwca 2014 - 12:55

Po linii mnożnika raczej dostaje za dużo gazu, dużo za dużo.

#218 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 czerwca 2014 - 13:08

Po linii mnożnika raczej dostaje za dużo gazu, dużo za dużo.


po czym wnosisz?

mnożnik ma dziwny kształt, ale przecież mapy się pokrywają praktycznie idealnie.

Ja obniżyłbym ciśnienie śrubą na reduktorze by mnożnik poszedł w górę

#219 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 14 czerwca 2014 - 13:21

Bo mnożnik nienaturalnie pnie się w górę przy wyższych czasach, w okolicach OpenLoopa, więc tam mapa powiedzmy, że zawsze się będzie pokrywać.

#220 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 14 czerwca 2014 - 15:16

mnożnik ma dziwny kształt


Taki ustawiłem żeby wykresy się pokryły.

Ja obniżyłbym ciśnienie śrubą na reduktorze by mnożnik poszedł w górę


Właśnie większość radziła żeby ciśnienie było ok.1 Bar

Po linii mnożnika raczej dostaje za dużo gazu, dużo za dużo.



Właśnie strasznie wysoki mam ostatnio przepał, trasa na emeryta 15L :(

Linia mnożnika powinna być raczej prosta ??