Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Prawidłowe ustawienie Stag 300


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
320 odpowiedzi na ten temat

#241 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2014 - 19:58

No właśnie mam rozjazd i nie wiem jak sobie z nim poradzić, muszę podłączyć drugą sondę i może coś wyjaśni, kiedy wyłączyć autoadaptacje, można już czy jeszcze na wyższych obrotach pojeździć ??


Możesz trochę poszaleć na autostradzie i dopiero wyłączyć jak zrobi korekty przy wyższych obrotach lub zdać się na autostop jeżeli włączony i uzna że ma dość, sam wyłączy korekty.:)

Jeżeli na pb są równe czasy wtrysku a rozjazd jest tylko przy lpg to wina jest w gazie.

#242 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 sierpnia 2014 - 22:00

Pytanie - czy zawsze robicie kalibrację i regulujecie Staga po wymianie filtrów? Dzisiaj je wymieniłem, pojeździłem trochę i podpiąłem się pod kompa - wszystko cycuś. Gold trzyma ciśnienie, jak w dniu montażu. Mapki też idealne, dokładnie jak po poprzedniej regulacji. Więc zastanawiam się, czy jest sens regulować ponownie, skoro wszystko jest elegancko zestrojone.

#243 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2014 - 22:18

Pytanie - czy zawsze robicie kalibrację i regulujecie Staga po wymianie filtrów? Dzisiaj je wymieniłem, pojeździłem trochę i podpiąłem się pod kompa - wszystko cycuś. Gold trzyma ciśnienie, jak w dniu montażu. Mapki też idealne, dokładnie jak po poprzedniej regulacji. Więc zastanawiam się, czy jest sens regulować ponownie, skoro wszystko jest elegancko zestrojone.


Czemu chcesz robić kalibracje wymieniłeś wtryskiwacze czy reduktor jeżeli tylko filtry to drobne korekty zrobi ecu pb przecież to ono decyduje o czasie wtrysku gazu , komp od gazowni jest tylko wykonawcą .:)

#244 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 sierpnia 2014 - 07:23

Czemu chcesz robić kalibracje wymieniłeś wtryskiwacze czy reduktor jeżeli tylko filtry to drobne korekty zrobi ecu pb przecież to ono decyduje o czasie wtrysku gazu , komp od gazowni jest tylko wykonawcą .:)


Nie chcę robić. Pytam tylko, czy inni robią ;) Wiele osób po wymianie filtrów ponownie reguluje instalację. Pytam o sens takich działań, jeżeli wszystko jest poprawnie zestrojone.

#245 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 września 2014 - 20:48

Mój gazownik po wymianie filtrów tylko sprawdza kompem czy wszystko ok - czy nie ma błędów, jakie ciśnienie, itp... Kalibracje miałem zrobioną tylko na dzień dobry i potem po 1000km.
Po co ruszać coś co jest dobre ?

#246 OFFLINE   janos-mac

janos-mac
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: SkOkI/Poznań/Swarzędz

Napisany 16 września 2014 - 20:23

Proszę o pomoc w ustawieniu.Reduktor KME Gold po wymianie membran,cewki.Nowe filtry.
Wtryski Valtek czerwone.Nie zebrało mi map na gazie.
[ATTACH]26243[/ATTACH]
[ATTACH]26244[/ATTACH]
[ATTACH]26245[/ATTACH]

#247 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 16 września 2014 - 22:16

Po zebranych punktach widać, że góra mapy za bogata.
Poza tym zaktualizuj sterownik do wersji 27.

#248 OFFLINE   janos-mac

janos-mac
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: SkOkI/Poznań/Swarzędz

Napisany 17 września 2014 - 03:30

Ok dzisiaj spróbuje zaktualizować i co dalej ponownie autokalibracja i jazda?

#249 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 17 września 2014 - 07:31

W zakładce dokumentacja masz instrukcję regulacji. Przeczytaj ją i będziesz wiedział co dalej robić.
Autokalibracja -> zbieranie mapy na benzynie -> zbieranie mapy na gazie -> korekty mnożnika.

#250 OFFLINE   janos-mac

janos-mac
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: SkOkI/Poznań/Swarzędz

Napisany 17 września 2014 - 08:24

Tak zrobiłem i niewiem dlaczego nie zebrało mapy gazowej.Benzynową szybko wyrysowało.Czy przy zbieraniu map ma być pełen but czy raczej spokojnie?

#251 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 17 września 2014 - 08:27

obie mapy zbiera się w zbliżonych warunkach, czyli taki sam odcinek drogi i podobne obciążenia. Zaktualizuj sterownik.

#252 OFFLINE   janos-mac

janos-mac
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: SkOkI/Poznań/Swarzędz

Napisany 18 września 2014 - 21:04

Z braku czasu nic nie zrobiłem jeszcze ale po tej regeneracji i autokalibracji auto się trochę lepiej zbiera i gazu jak by mniej łyka.Mapy zbierałem w tych samych warunkach.

#253 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 października 2014 - 09:43

A co powiecie na to?
Stag ISA2, reduktor Gurtner, wtryski Hana zielone
Co zrobić by odchyłka miała łagodniejszą linię?
Mapa jest dobrze ustawiona?
Czy to normalne, że wtryski na głowicach mają mały rozjazd w porównaniu lewa-prawa?

Dodany obrazek

Dodany obrazek
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#254 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 31 października 2014 - 09:54

Czy to normalne, że wtryski na głowicach mają mały rozjazd w porównaniu lewa-prawa?

kompensację masz pomiędzy listwami? jeśli tak to sprawdź sondę. U mnie rozjazd był spowodowany słabiej działająca sondą. Jeszcze sprawdź czy tylko na benzynie jest też rozjazd.

#255 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 października 2014 - 19:17

Czy to normalne, że wtryski na głowicach mają mały rozjazd w porównaniu lewa-prawa?


Ja zmieniłem wszystko, wtryski, kolektory, zawory multiramu, sondy, cały wydech i po 5 razy wszystko sprawdzałem, podciśnienia, szczelność, rozrząd a i tak i delikatny rozjazd nadal jest(trochę mniejszy jak u Ciebie ale to zależy w jakim momencie uchwyciłeś) więc sądzę, że tak już musi być i taka natura silników V bo jednak lewa i prawa lekko się różnią pojemnością. Albo jest różnica mechaniczna, że na jednej głowicy gorsza kompresja.

Odchyłka jest duża w przedziale 0-3ms(2,5) a w tym przedziale nawet na wolnych nie pracuje więc chyba nie ma co zwracać uwagę?




Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi :D

#256 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 grudnia 2014 - 22:14

Jak wygląda czasowo zrobienie pierwszych map?
Zrobiłem Auto Kalibrację po pierwszym odpaleniu lpg, Wyskoczyło że ok i że teraz mapa i w drogę(centralka zgasła). Przejechałem kilka km narysowało niebieską linię ale nie wyskoczyło że koniec.
z ciekawości dałem na lpg i zaczęło robić mapę praktycznie identyczną z Pb.

Jak to najlepiej zrobić?

#257 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 06 grudnia 2014 - 09:32

Mapy najlepiej zbierać jadąc np. 4 bieg 2500-3000 obrotów i jeździć z różnymi obciążeniami. Jedziesz najpierw na benzynie, aż pozbiera trochę punktów (im więcej tym lepiej) i wyrysuje linię niebieską, potem to samo na gazie. Widząc gdzie brakuje punktów uzyskujesz odpowiednie obciążenie silnika, żeby szybciej zebrać mapę. Potem korygujesz mnożnikiem tam gdzie mapy się rozjeżdżają. Na koniec dajesz w palnik do odciny i patrzysz czy sondy lambda stoją na bogato, jeśli tak to można jeździć :) Ja zazwyczaj jeszcze zmniejszam dawkę przy bucie, aż będzie ubogo i potem podnoszę tylko tyle ile trzeba, żeby było bogato, bo może być przelany.
To tak na szybko z regulacją na mapki, najlepiej się reguluje na korekty paliwowe, ale pokrycie mapek też zazwyczaj daje zadowalający efekt.

#258 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 grudnia 2014 - 15:39

Jak to dobrze wyregulować bo mi szarpie i przy bucie tak jak by zapłon wypadał, na Pb jest dobrze. Nic nie ustawiałem tylko kalibracja i mapa PB się zebrała jak widać i później LPG.

Instalacja nowa.
Reduktor KME Gold,Hana zielona bez dysz, dwa filtry lotne z każdego na jedną listwe, kompensacja z tyłu.

Dodany obrazek
Dodany obrazek

#259 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2014 - 21:44

Jak to dobrze wyregulować bo mi szarpie i przy bucie tak jak by zapłon wypadał, na Pb jest dobrze. Nic nie ustawiałem tylko kalibracja i mapa PB się zebrała jak widać i później LPG.

Instalacja nowa.
Reduktor KME Gold,Hana zielona bez dysz, dwa filtry lotne z każdego na jedną listwe, kompensacja z tyłu.

Dodany obrazek
Dodany obrazek



Wygląda jakby gold siadł ale masz zakres niskich obrotów ubogo środek zbyt bogaty a w openlop masz mega ubogo gdzie powinno być bogato.Może włącz isę niech zrobi korekty po obrotach jeżeli gold wyrobi będzie lepiej chyba że montaż jest zwalony.Jeżeli reduktor jest nowy to należy dać jemu czas na ułożenie jeżeli przy pedale w podłodze ciśnienie nie spada bardzo poniżej 1Bara.Możesz odpalić autoadaptacje tylko kontroluj jakie wpisuje korekty aby nie świrowała w odwrotnym kierunku.Ręcznie to należy delikatnie podnieść mnożnik , obniżyć więcej w środkowym zakresie i jeżeli reduktor trzyma ciśnienie wpisać ręcznie korekty na plus w zakresie wysokich obrotów.

#260 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 stycznia 2015 - 14:42

na postoju nie spada poniżej 1bar.

Czyli jak ustawić mnożnik?