Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

SWAP-C30SE w omedze Bfl a sterowanie od X30XE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
108 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 01 sierpnia 2012 - 06:43

O zębatki zapytaj w ASO, powinni mieć.
Nie wiem czy sprawdzałeś spalanie, ale C30SE do oszczędnych nie należy ;)
Jeżeli nie chcesz reanimować SE to najlepsze rozwiązanie pod ASB będzie 3,2 V6. Zero problemów z dopasowaniem i wiązką, pasuje p&p ;)
Zdrowe 3,2 można kupić od Serka za dobre pieniądze, zrobić głowice i masz +/- 300Nm co dla ASB ma większe znaczenie jak moc.
ASB i saaba raczej trudno będzie połączyć.

#62 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2012 - 13:53

dzwoniłem do jamaru i zębatkę napędzającą do 23YDT mają od ręki na napedzaną trzeba poczekac w nastepnym tygodniu będe wiedział, za tą co mają chcą 110 PLN, a z tego co wypatrzyłem w katalogu sa jeszcze nadwymiarowe +0,2.

#63 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 01 sierpnia 2012 - 22:34

O to fajnie z tym Jamarem to samo w aso usłyszałem że napędzająca jest ale napędzanej niema

Na alledrogo (nie Jamar i nie Stachowiak ale redo) zostałem wydymany co do cen panewek mały być wszystkie korby + główne
za 135 + wysyłka a okazało się nagle że korby 150 a główne jeszcze muszą sprawdzić wiec ktoś tu nieźle kombinuje z zarobieniem kasy bo jak dzwonie i się pytam o dostępność panewek do tego silnika to dostaje info że tanie glyco a co się później okazuje mają być innej firmy bo cena była orientacyjna po co komu taki kit wciskać mnie interesował silnik i jakie dostępne nad wymiary a dostałem ceny nominałów ludzie są bezczelni

Główne i korby drugi nad wymiar 0,50 gdzie to idzie dostać w rozsądnych cenach

#64 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 sierpnia 2012 - 05:01

Główne i korby drugi nad wymiar 0,50 gdzie to idzie dostać w rozsądnych cenach

http://www.cermotor.com.pl/ dzwoń do nich

#65 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 03 sierpnia 2012 - 20:43

Do Cermotor zadzwonię jutro dzięki Damianie za kontakt a tak poza tym obdzwoniłem wielu w sprawie panewek korby od 150 do prawie 500
a na ten szlif głównych niema zapytałem się o panewki z c24ne ale jeden by kosztował 190
co do tych zębatek do pompy dziwi mnie to że jedna jest a drugiej niema co komu po jednej zębatce jak powinno je się wymieniać kompletem
może niedługo klocki hamulcowe będziemy kupować na sztuki

denerwuje mnie to że jak pytałem się telefonicznie o panewki to miały być wszystkie nadwymiary a niema to jest porażka bo wał jest obrobiony za robotę muszę zapłacić a bez panewek wyjdzie z niego eksponat

Jest niefajnie w Cermotor 0,50 głównych niema
wiem że panewki pasują od c24ne i podobnych żeliwniaków a jak mają się panewki z innych silników i diesli opla

#66 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 03 sierpnia 2012 - 21:10

Jest niefajnie w Cermotor 0,50 głównych niema
wiem że panewki pasują od c24ne i podobnych żeliwniaków a jak mają się panewki z innych silników i diesli opla

Bliźniacze silniki to wszystkie CIHy, czyli również 2,3. Co do zamienności panewek nie wypowiem się bo nie wiem.
Może lepiej poszukaj zdrowego wału nominalnego lub całego dołu - czasem cuda się zdarzają...

#67 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 03 sierpnia 2012 - 21:29

ciężko będzie z zdrowym silnikiem na alledrogo cenią się około 1 tyś w stanie nieznanym nikomu (olej w silniku najlepiej by powiedział co i jak ale gadać go nikt nie uczył) a jak się zadzwoni i popyta się o silnik to odpowiedź jest krótka "panie sprawny bo odpalał" więc pytamy się dalej jak rozrząd ciśnienie oleju "a kto by tam zaglądał łańcuch jest a kontrolka oleju gasła"
Więc następne pytanie że jak bym przyjechał chciałbym dół rozebrać i sprawdzić od razu jest zgrzytanie zębami jakbym był złodziejem i chciał ich okraść ciężko powiedzieć ale jak silnik stoi to cenę wymyślą i stan ubarwią ale jak chcemy go troszkę organoleptycznie zbadać to może się okazać że trzymają na stanie kupę złomu.
bc ma jakieś tam wały ale tylko do szlifu by się nadawały
ale znowu koszta szlifu itd a zaraz się okaże ze główne na 0,50 i kolejny eksponat

problem stanowią mi teraz dwa czopy główne walają mi się po silniku z senia panewki główne właśnie na 0,50 ale nie pamiętam ich stanu a tak poza tym strach zakładać od innego wału bo nie wiadomo jak się ułożą

#68 OFFLINE   maly79

maly79
  • 25 postów
  • Dołączył: 23-07-2009

Napisany 04 sierpnia 2012 - 03:46

Panewki korbowe pasują od C24NE ale w komplecie są tylko 4 sztuki, więc musisz kupić 2 komplety. Ja kupowałem nominał w intercarsie po rabacie, 2 komplety kosztowały 190zł.

#69 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 04 sierpnia 2012 - 16:07

Po co kupować panewki na korby za 2x190 jak komplet do r6 60 zł (nominał i 0,25) 0,50 150

Cztery korbowody owszem ale głównych w c24ne jest pięć, cztery zwykłe i jedna podporowa

jest niby jeden komplet na alledrogo 0,50 i ma go redo 120zł od c24ne ale jak się o niego pytałem telefonicznie to cena 228 ciekawe skąd taka różnica ceny może super reklama na alledrogo
...........................................
mam plan ten silnik wyremontować i nim polatać ale są koszta:
-szlif 250
-uszczelka głowicy 120
-uszczelka miski olejowej z c30ne 30 (przespawałem blaszaka aby się michą nie wieszać)
-panewki korbowodowe od redo 150 + wysyłka
-panewki główne 2x190 (może redo się zdecyduje sprzedać za 120 jeden komplet) 310-380 + wysyłka
-zębatki pompy nie znam dokładnej ceny ale pewnie 250 + wysyłka
-drobiazg 100
razem 1270-1340 uwzględniając koszta wysyłki po 20zł i różnice w cenie panewek

może nawiną się panewki w mniejszych cenach a trzeba jeszcze sprawdzić te od y23dt

więc niepewny silnik z alledrogo + wysyłka lub własny odbiór wyjdzie zdecydowanie więcej a pewnie i tak bym go w pył rozebrał przed montażem bo włożyć kota w worku a później go rwać z pod maski w stanie trup
nie bardzo mi się uśmiecha bo jest trochę roboty

#70 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 05 sierpnia 2012 - 14:11

Jak to mówią: tuning kosztuje... ;)

#71 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 sierpnia 2012 - 19:55

Nie orientuje się, pewnie widział każdy z Was to ale "a nuż widelec"
Ten nie podejdzie?
http://allegro.pl/op...2495686946.html

#72 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 05 sierpnia 2012 - 20:14

To jest wał do 12V i do 24V nie podejdzie ze względu na inną średnice przodu wału i mocowanie zamachu (6 zamiast 8 otworów).

#73 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 06 sierpnia 2012 - 17:00

Zgodzę się z Ilku mam wał w stanie ideał z c26ne wraz z kompletem panewek i na 100% nie pasuje do c30se

panewki prawie już pozbierałem do kupy dwa komplety głównych z c24ne i korby z r6

muszę odebrać wał i powoli można składać ale jeszcze pompa mnie czeka do tuningu ciekawe czy już tą drugą zębatkę mają dostępną

PANEWKI Z Y23DT NIE PASUJĄ MAJĄ INNE WYMIARY

................................
już wszystko mam w komplecie wał już osadzony w bloku wraz z tłokami uszczelka głowicy i miski leży jutro zabawa w przedszkolaka i wycinanki uszczelek pod pompy

zębatki do pompy już dostałem ani Jamar, Stachowiak i ASO niebyli w stanie odpowiedzieć czy towar jest dostępny, a mój dobry kolega z sklepu MAX-AUTO (Biała Podlaska) potrafi załatwić wszystko koszt na miejscu 280zł.
Jedną z pomp okroiłem wstępnie na 10,50 i wykonałem płytkę aby ten kawałek pompy przykręcić do tej płytki z żelastwa w celu przymocowania na stole magnetycznym ją przy szlifowaniu bo pan szlifierz zaskoczony deczko towarem jaki ujżał pytanie zadał "a jak ja ci aluminium elektro-magnesem do stołu zamocuje???" a ja
płytkę i śrubki bach z kieszeni a pan oczy jak pięć złotych i mówi " nie pomyślał bym o takim rozwiązaniu bo takich dziwnych obróbek się u nas nierobie" ale ja pokaże co i jak i pan już takie nietypowe obróbki robił będzie.

OCZYWIŚCIE TO NIE JEST TEN PAN OD BRUDNYCH SZLIFÓW GŁOWIC -- ZMIENIŁEM ZAKŁAD NA DOBRE
Ossowski kulturalnie bez marudzenia klient prosi a pan robi ogólnie człowiek jest zajebist... sprzęt ma sprawny czysto w zakładzie i długie doświadczenie w tym co robii ale zawsze ktoś taki co "kocha" omegi się znajdzie i pokaże dziwne elementy do obróbki.

Teraz takie moje pytanie na co dokładnie zwrócić uwagę przy składaniu silnika aby lipy nie było wszystko myję do bólu.
blok już dawno podszlifowany tam gdzie łańcuch długi trze jak jest na zdechu

POZDRAWIAM WSZYSTKICH CZYTAJĄCYCH I POMAGAJĄCYCH W MOIM KOMBINOWANIU PRZY OMEDZE

#74 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 sierpnia 2012 - 10:41

Na początek poglądowa fotka.
Dodany obrazek
Innej w tej chwili niemam bo jestem na wakacjach.
Co do pompy:
1. Wyrabiają się zarówno zębatki (jedna napędza drugą czyli trze), powierzchnie boczne i powierzchnie czołowe. Wyrabia się też gniazdo. Skutkuje to oczywiście spadkiem wydajności, bo olej ucieka "bokami".
Sprawdzenie wg instrukcji to tylko sprawdzenie wysokości zębatek w stosunku do wysokości obudowy (chyba ma być <0,1mm ale nie pamiętam dokładnie). Nigdzie


Jak już to tutaj poruszone to zapytam co by nowego nie tworzyć tematu.

Ma ktoś jakiś pomysł co zrobić jak mam wytarte(w 23DTR ale jest to to samo) te powierzchnie boczne? Wałek zębatki biernej się wytarł trochę, przesunęła się oś zębatki i tarła o aluminiowy korpus.

Wałek wyciągnąłem mogę dać najwyżej do tokarza dorobić(byle z odpowiedniego materiału mi zrobił)

Zębatki nowe też chcę dać.
W książce piszą o nowej pokrywie rozrządu(korpusie) super nie ma już tego do kupienia, mogę szukać używanego dobrego ale skąd?

Gdzie kupić zębatki?
Ma ktoś jakiś patent co z wytartym korpusem?
Wałek chyba tylko dorobić u tokarza?:masakra::masakra::masakra:

#75 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 13 sierpnia 2012 - 18:43

Nie widzę możliwości naprawy obudowy.
Musisz poszukać obudowy w lepszym stanie...
Ja kiedyś zębatki kupowałem w ASO i nie było z nimi problemu. Faktem jest, że było to z 2-3lata temu.

#76 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2012 - 19:04

Ja kiedyś zębatki kupowałem w ASO i nie było z nimi problemu.


Jak macie numer tych zebatek to podajcie zapytam w ASO na wyspach.

#77 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 13 sierpnia 2012 - 19:25

1. napędzająca 90180834 646540
2. napędzana 90323832 646569

#78 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2012 - 19:30

1. napędzająca 90180834 646540
2. napędzana 90323832 646569


Jutro dam znac;)

#79 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2012 - 19:32

2. napędzana 90323832 646569

to jest u mnie za 95 netto

#80 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2012 - 20:08

to jest u mnie za 95 netto

ta jest w większości sklepów problem jest z drugą, co do obudowy czy da się usunąć oba wałki to można by napawać na nowo powierzchnie i je obrobić no i jest komplet napędzana jest u machonego a napędzająca jest w jamarze