

SWAP-C30SE w omedze Bfl a sterowanie od X30XE
#21
OFFLINE
Napisany 02 maja 2011 - 20:08
#22
OFFLINE
Napisany 02 maja 2011 - 20:41
#23
OFFLINE
Napisany 02 maja 2011 - 22:32
Co do montażu silnika robić łapy pod alternator, klimę i wspomaganie czy zostawić od r6?
u mnie się zmieściło wszystko na oryginalnych mocowaniach, ale za to trzeba przerabiać stabilizator co w moim przypadku bardziej się opłacało gdyż od początku wiedziałem że fabryczny jest za miękki i musi być sztywniejszy...
jedyne łapy jakie dorabiałem to łapy silnika:
http://img20.imagesh.../dsc05840m.jpg/
ze ja sie tak spytam czysto informacyjnie, co nam daje takowa operacja? lepsza kultura pracy r6 czy jak?
jak już wspominałem wcześniej po swapie działa cały mid i z podłączeniem całego silnika jest mniej problemów niż z kombinowaniem przy łączeniu wiązek (nie tak aby tylko chodziło)
teoretycznie wiecej km, ale czy jest sens sie w to pchac? jak na serii mozna troche wyciagnac, np. po przez chip od evo czy jakis slimak albo kompressor
teoretycznie powinien na starcie mieć lepsze osiągi od niższych obrotów niż na seryjnym osprzęcie, i sens jest choćby dla tego że po założeniu chipa od evo dalej nie będziesz miał wałków od evo które w połączeniu z sekwencyjnym wtryskiem dają pewnie jeszcze lepsze osiągi a evo nadal ma dwugrupę, nie wspominając już o dalszych modach...
#24
OFFLINE
#25
OFFLINE
Napisany 03 maja 2011 - 10:12
Kolego ALI a stabilizator oryginalny z b przeszkadza pompie oleju czy misce olejowej?
co do miski to przespawać można by było mam takiego osobnika co dobrze robi i niedrogo.
A tak na temat wtrysków parametry to jeszcze ilość dysz w głowiczce i kąt rozpylenia,
C40SE ten potwór irmschera ma niebieskie wtryski.
Coś w tym jest zielone c30se, niebieskie c40se, a co do takich jak v6 czyli niebieskich tej samej budowy były w 2.0 8v w B tylko że zielone
A takie pytanko co koledzy myślą o szafie digital z senatora wkładać do omy czy nie?
W Bfl mam z anglika szafę - kupić LHD do 260km/h ciężko bo chcą sprzedać ale z resztą przekładki.
pozdro
#26
OFFLINE
Napisany 03 maja 2011 - 12:59

co do miski to dobra była by stalowa i żeby nie była niżej niż pompa oleju,
na przeróbkę miski mam plan taki:
kupić inną miskę
przymocować do frezarki i zfrezować całą komorę w której jest ssak,
na płaskiej aluminiowej blaszce przetrasować otwory na małą miskę z V'ki i wyćiąć kształt
przyspawać tę powierconą i pogwintowaną blaszkę do miejsca po starej komorze
przykręcić małą miskę i już

w ramach wizualizacji szkic:

po tej operacji można niżej zawiesić silnik co przekłada się na obniżenie środka ciężkości, może nie jakoś drastycznie ale zawsze to jakiś + do prowadzenia auta...
digitala raczej nie podłączysz do wiązki z V'ki
#27
OFFLINE
Napisany 03 maja 2011 - 13:49
#28
OFFLINE
Napisany 03 maja 2011 - 14:34
mam jeszcze jeden pomysł tego typu aby całą z blachy dać np 2.6 12v 3.0 12v co kolega Ali na to?
nie wiem jak to podchodzi na blok, niby mają tyle samo otworów ale jak będzie ze spasowaniem??
jeżeli podchodzi to cena nawet całego silnika c30ne może być niższa niż miski z c30se

#29
OFFLINE
Napisany 03 maja 2011 - 14:56
i ogarnięty miska z 2.6 ma tą samą uszczelkę co c30ne
Witam
Miseczkę już nabyłem od c26ne
Kawałek omegi b tzn. podłożnice wraz z tunelem i kawałkiem podłogi w celu skręcenia z saniami i pomierzenia jak się mieści serducho (i jest ciasnawo ale jak Aliemu się zmieściło to i pewnie mi się uda)
I tak myśląc wymyśliłem sobie problem dotyczący kolektorów i sond lambda:
- w v6 cylindry 1-3-5 kolektor prawy i prawa sonda, a 2-4-6 kolektor lewy i lewa sonda.
- w r6 cylindry 1-2-3 kolektor przedni, a 4-5-6 kolektor tylny, oba kolektory
na jednej sondzie.
kolega Ali podpowiadał aby dać dwie sondy, ale coś mi cylindry w kolektory źle będą dmuchać bo 2 i 5 cylinder będzie pomylony deczko.
Więc tu mój wymyślony problem zamierzam usunąć przespawaniem kolektorów z rur.
Proszę o podpowiedzi i komentarze pozdro
#30
OFFLINE
Napisany 18 maja 2011 - 08:21
widzę że chciałeś podłączyć wtryski kolejno jak były przy v6 czyli 1 na 1, 2 na 2, 3 na 3, 4 na 4 itd. to spore niedopatrzenie, zauważ że w V6 kolejność zapłonu to 123456 a w R6 153624 co za tym idzie prawidłowa kolejność wtrysku jest nieco inna..
dobra łamigłówka co??

ktoś ma jakieś propozycje podłączenia??
a silnik ma miejsca od groma i trochu, nawet nie trzeba żadnych blach ciąć

edit:
dziś odebrałem omege od tłumikarzy którzy robili tymczasowy układ wydechowy, najwęższy odcinek ma fi60 na stronę, mam nadzieję że będzie dość

#31
OFFLINE
Napisany 18 maja 2011 - 22:45
a cewki lecą grupami v6 1-4 2-5 3-6 w r6 podłączyć tak 1-6 2-5 3-4
Wiec myślenie nie boli problem wymyślony i rozwiązany
a myślałem dużo bo przespawanie kolektorów nie załatwiło by czujników spalania stukowego a myślenie je załatwiło.
ja swojej bfl ciąć nie zamierzam porostu jak się ma dużo miejsca na graty i kręcenie auta tzn. swoje cztery kąty tylko duże, to można sobie pozwolić na przymierzenie silnika i skrzyni względem kawałka karoserii łatwiej wtedy przerobić mocowanie silnika do karoserii porobię fotki z przymiarek to będzie widać co mam na myśli .
Mam jeszcze jedną zagadkę dotyczącą ar35 w senatorze w małej misce 5-przewodów i 3-zawory, duża 4-przewody i 2 zawory a w omie b mała miska 4-przewody i 2-zawory, duża 5-przewodów i 3 zawory. wiec i tu mam taką nadzieje że myślenie pomoże bo kablowni niby coś tam pasuje wydaje się jakby zawór z małej do dużej przenieśli przy modernizacjach skrzyni z A do B
Proszę kolegę Aliego o komentarz elektronizacji i mam pytanie odnośnie chłodzenia wisko czy elektryka?
:stop:P.S. Otworzyłem dyferek z senatora i moim oczom ukazała się przepiękna szpera do b powinna pasować a ja w bfl już mam:-)
pozdro
#32
OFFLINE
Napisany 19 maja 2011 - 07:57
jak już wspominałem nie trzeba nic ciąć, wszystko po prostu wchodzi, mam wrażenie że prawie wszystko ma więcej miejsca niż przy V'ce, jakby ople przewidywali montaż tego silnika w omedze B

ale!!
u siebie mam manuala i przykręcony jest na otworach karoseryjnych przygotowanych do przykręcenia automata z V'ką, a czy wystarczy miejsca na automat nie mam pojęcia bo jest sporo dłuższy..
po za tym samo sterowanie z ecu silnika na ecu skrzyni realizowane jest w motronic'u 2.8.1 za pomocą trzech przewodów a w motronic'u 1.5 za pomocą sześciu co w sumie nie powinno stanowić problemu stosując ecu skrzyni z V'ki jeżeli liczba przewodów wchodzących do skrzyni się zgadza, a przypuszczam że nawet wtyczka jest identyczna w obu przypadkach bo w sumie to tylko sterowanie elektromagnesami, jedynym problemem jaki widzę może być program przystosowany do charakterystyki V'ki chociaż i to się pewnie da załatwić

#33
OFFLINE
Napisany 20 maja 2011 - 10:25
Właśnie w celu sprawdzenia czy upcham pod omegą automata nabyłem część karoserii z b od kumpla bo rozbierał i automat wejdzie mocowania już mam przemyślane, a wał się skróci i na wyważarkę wrzuci.
Pozdro
Dawno nie zaglądałem ale temat mojej omy r6 jest dalej aktualny nawet trochę się narobi swapów bo się pukła OA C26NE i omę b by się zdało kupić aby taki silnik się nie zmarnował wieć r6 będą dwie:-)
I jak zwykle pytanka do Kolegi - Ali pod swój r6 dałeś poduchy od v6 czy z r6,
a takie jeszcze pytanko odnośnie drążka gdzie Kolega dorabiał i w jakiej cenie?
Ali jak omka śmiga na wydechu fi60? ? ?
#34
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2011 - 16:07
jaki drążek? jeśli chodzi o biegi to oryginalny lewarek jest dokładnie w miejscu jakim powinien być...
co do śmigania to jeszcze jej nie przetestowałem tak do końca, przez kilka miesięcy dochodziłem do tego czemu nie chce chodzić jak powinna i po sprawdzeniu "wszystkiego" nie było już pomysłów i sprawdziłem z głupoty łańcuch który wydał mi się jakiś za nowy, rozebrałem wszystko co trzeba i okazało się że fachowcy którzy robili remont rozrządu pizneli się o jeden ząb na wale co w sumie nie dało żadnych efektów specjalnych po za chodzeniem tylko na podwyższonym ciśnieniu paliwa do 3,2bar no i prawie zero mocy...
teraz dopiero co poskładałem wszystko, odpalił od strzała na ciśnieniu paliwa 2,5bar wkręca się od dotknięcia przepustnicy więc chyba będzie dobrze, muszę jeszcze zmienić olej i jadę na testy

#35
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2011 - 16:15
a poduchy chyba od v6 są takie same jak w td jak nie to proszę mnie poprawić.
co do łap silnika mógł byś dorobić takie ja u siebie na zamówienie lub jakiś rys. techniczny z wymiarami
#36
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2011 - 16:25

a jeździłem na poduszkach od x20xev i wiadomo padły ale dopiero po niespełna roku wiec teraz zalozone mam od 2,5 v6.
fajnie się jeździ z tym silnikiem (elastyczny jak diesel, wyprzedzanie bez problemu itp).
Kultura pracy silnika i klank po wcisnieciu pedalu gazu nie do opisania a przy spokojnej jezdzie ciszej w srodku od bylego 2.0 co zdjalem teraz wygluszenie maski bo obudowa filtra powietrza blokuje troche i wypucha mi maske.
#37
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2011 - 17:06
#38
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2011 - 18:27
łapy nie mają żadnego rysunku bo po prostu zrobiłem wszystkie elementy które były mi potrzebne do stworzenia łap, ustawiłem silnik tak jak ma być, przykręciłem do silnika "płyty" a do poduszek płaskowniki z otworami fasolkowymi i poszczepiałem to wszystko razem na aucie, po czym odkręciłem wszystko, pospawałem i wyżarzyłem w wysokiej temp.
zrobienie nawet identycznych łap jak moje nie zapewni że będą pasować u ciebie bo w końcu to custom

#39
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2011 - 09:13
pozdro
#40
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2011 - 13:21
auto zapala i jedzie choć mocą nie grzeszy i po wciśnięciu pedała w podłogę gaśnie niezależnie od prędkości obrotowej silnika, wolne obroty lekko falują w okolicy 1100rpm po odłączeniu TPS ustalają się w okolicy 700rpm i auto idzie wyraźnie lepiej...
problem polega na tym że TPS działa jakby na odwrót tzn. przy zamkniętej przepustnicy OS pokazuje 4,75V a na w pełni otwartej 0,31V
nie wiem czy to normalne, ale po odłączeniu wtyczki 4,98V
myślałem że przy przedłużaniu kabli wkradł się jakiś błąd, przejrzałem wszystko dokładnie i wszystko jest jak powinno czyli
pin 1 to masa do pinu 30 w ecu
pin 2 to + do pinu 12 w ecu
pin 3 to sygnał do pinu 53 w ecu
ma ktoś jakieś sugestie??