

SWAP-C30SE w omedze Bfl a sterowanie od X30XE
#1
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2011 - 15:02
Posiadam Ome Bfl 2000r caravan x30xe i nabyłem niedawno dawcę organów Senatora c30se
wiec będzie swap
ale zamierzam zrobić c30se na sterowaniu od x30xe ponieważ c30se ma sterowanie wtryskiwaczy grupowe 1;2;3-4;5;6 a v6 każdy wtrysk sterowany jest oddzielnie
przepływka, cewka, wtryski, czujniki temp powietrza i silnika, tps, i parę innych pójdzie od v6. trochę nad tym rozmyślałem i zamontuje jak w v6 dwie sondy najwięcej będę miał kombinacji z aparatem zapłonowym bo trzeba do niego wstawić czujnik wałka od v6 i element z którego będzie on czytał położenie, postaram się przerobić wiązkę od v6 tak aby zamontować ją na c30se i uruchomić silnik poza autem.
jak ruszy to dam znać i powrzucam fotki, a może nawet jakiś filmik.
sorki za zakręcony opis:-)
proszę komentować i pytać
za wszelkie rady i pomoc będę wdzięczny
Pozdro
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2011 - 16:05

#4
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2011 - 16:36
Mi najbardziej podoba sie dźwięk rzędowej szóstki:jump:r6 jest duzo bardziej pancerny niż v6 moim zdaniem, a za tym bardziej podatny na modyfikacje, dla przekładu kolega od nas z Radomia ma omege 3.0 r6 tubro, i wszystko to bardzo ładnie sobie pracuje
Z C30SE można zrobić wiele tylko trzeba mieć na ten cel sporo kasy...
#5
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2011 - 19:30
Kolega Ali uruchomił R6 na osprzęcie fałki. Pewnie udzieli cennych rad.za wszelkie rady i pomoc będę wdzięczny
#6
OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2011 - 14:52

jak by tego było mało to działa kompletnie wszystko co było przy V'ce i cały MID

fotki z prac mam dość skąpe ale widać co i jak, filmik z odpalenia i pierwszej (od 2 lat

zaraz po łykendzie jestem ustawiony na wydech i będzie już prawie komplet

potrzebuję jeszcze znaczek 2,0i na klapę

Po co chcesz zmieniać V6 na na R6
choćby tylko dla spokojności

#7
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 14:10
historia mojej omegomani jest już długa
mv6 1995r caravan 3.0 automat (w tej budzie nie dałem mu rady)
bfl miała motorek 2.2 i tu był pierwszy swap na 3.0 v6 (pojeździłem go już mocno) z tej starszej raczej 50% swap bo 2.2 pod maską nie było.
mida to ja mam z polskim językiem tak się składa że mam możliwość takich manewrów w pracy ale nie wszystkie midy tzn z końca 2000r i dalej się da na polaka postawić:-))))
sterownik silnika w bfl ma kod alfa AF gdzieś tam ktoś kiedyś walną ze to niby od wersji sport 230KM klona też mogę robić.
skrzynie mam automat w senatorze też ar35 sterownik QB.
jak dam w podłogę do końca to na czerwonym biegi zmienia.
C30SE to kolos starej konstrukcji z czasów gdzie liczyła się jakość a nie ilość
np Lotus i evo500
pozdro
A tak jeszcze na boku to wolał bym silnik z omegi mariosa 5.7 v8 ale na taki na razie mnie nie stać. co do ceny omegi z takim sercem to do Mariosa dzwonić.
Kolego ALI co i jak z tym aparatem zapłonowym i sondami jedna czy dwie???
#8
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2011 - 20:53
czujnik temp. silnika na ecu i na tablicę, tps, krokowy i jeden stukowy zostaje z C30SE
elektrykę z V'ki zostawiasz w sumie całą, przedłużyć trzeba tylko 10 przewodów o jakieś 50cm i skrócić wiązkę od EGR :mag:
edit:
zapomniałem napisać jeszcze że czujnik położenia wału zostaje z C30SE tam gdzie jest (dzięki ILKU), jak na razie chodzi, choć mam przygotowane rozwiązanie na czujnik z V'ki na wszelki wypadek..
#9
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2011 - 07:49
z aparatem to faktycznie gruba robota, ja swój zrobiłem od podstaw sam, jako sygnał wykorzystałem fragment koła rozrządu z V'ki podawany na oryginalny czujnik z V'ki...
.
Ali a jak rozwiązałeś sprawę czujnikiem halla?? Od niej leci sygnał do sterownika- rozumię ,że sterownik z V-ki i czujnik położenia wałka rozrządu z v-ki??
A co z przepływką?? pasuje z V-ki czy dałeś z silnika C30SE??
#10
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2011 - 14:02
ECU motronic 2.8.1
wiązka elektryczna z V6
przepływomierz z V6
czujnik temp. powietrza zasysanego z V6
cewka WN z V6
czujnik hala wałka rozrządu z V6
jeden czujnik spalania stukowego z V6
sondy lambda 2szt z V6
zawór EGR z V6
silniczek krokowy z R6
czujnik temp. dla ECU z R6
czujnik położenia przepustnicy z R6
jeden czujnik spalania stukowego z R6
czujnik hala na wale korbowym z R6
wtryski z R6
no i właśnie nie jestem pewien co do tych wtrysków, kto jest w stanie mi powiedzieć coś o tych wtryskach, chodzi dokładnie o wydajność seryjnych wtrysków od c30se
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2011 - 19:55
#13
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2011 - 09:54
ja będę musiał zastosować więcej elementów z v6 bo to że moja stara oma miała rok 95.
to wiązka i czujniki sapania stukowego, temp dla ecu, czujnik położenia przepustnicy itp zamontowane miałem te z nowszej bardziej okrągłe wtyczki.
wtryski będę chciał zapakować od v6 dziś zrobię przymiarkę to dam znać jak siedzą.
a co do kompatybilności sterowników to chodzić 2.5 i 3.0 mogą na pozamienianych sterownikach, Ale mapy wtrysku się bardzo różnią porównywałem sterowniki HJ HH i AF to totalna masakra wszystko inaczej nawet w skrzyni są różnice w 95r miałem PM w Bfl nie ruszył mi abs z tc jak zapiąłem KT abs ok ale silnik buczał jak się rozpędzałem a jak wpiąłem QB wszystko śmiga.
pozdro
#14
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2011 - 10:54
Ale mapy wtrysku się bardzo różnią porównywałem sterowniki HJ HH i AF to totalna masakra wszystko inaczej
możesz coś więcej o tym napisać??
#15
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2011 - 14:23
Kolego ALI pewnie do sterownika zaglądałeś nie raz, wewnątrz jest EPROM w podstawce precyzyjnej w nim są zapisane wszystkie parametry pracy silnika i jak odczytasz wsady z EPROM HH HJ AF to tylko poszczególne wiersze się zgadzają, a tak poza nimi wszystko jest inaczej kombinować tam za wiele nie ma jak bo trzeba by było sumy kontrolne liczyć. a co do mapy wtrysku to samo za siebie mówi ze w silnikach v6 nawet w 2.5 sam element z alu w którym siedzą wtryski ma mniejszy przelot, wałki na ssących są inne więc zmniejsza się napełnienie cylindra który i tak jest mniejszy, a im mniej wiatru w komorze spalania tym mniej paliwa tam dać można bo sonda wyłapie za mało tlenu w spalinach i skróci czasy wtrysku. dla sterownika praca silnika jest bardzo złożonym procesem i ma co skubaniec liczyć i kontrolować.
A co do wtryskiwaczy to z v6 pasują do C30SE a z tego co pamiętam kolor wtrysku ma znaczenie bo chyba właśnie w ten sposób kodują ich wydajność itp.
Ja jak kiedyś podmieniałem sterowniki w mojej omie to wydaje mi się ze silnik zachowuje się najbardziej agresywnie na AF, HH też dobrze ale co do HJ miałem odczucia że gorzej idzie.
A co dokładnych różnic w mapach to trzeba by się z jakimś poważnym programistą od map wtrysku i by powiedział co i jak ale jak się jest poważnym to się kasę za to nie mała bierze.
jutro wieczorem postaram się znaleźć więcej wolnego czasu to się więcej popisze.
pozdro
#16
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2011 - 20:25
W C30SE są żółte a w C26NE niebieskie...A co do wtryskiwaczy to z v6 pasują do C30SE a z tego co pamiętam kolor wtrysku ma znaczenie bo chyba właśnie w ten sposób kodują ich wydajność itp.
#17
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2011 - 21:01
w C26NE niebieskie...
Białe, lub jak kto woli takie jakieś jak by "ecru"
#18
OFFLINE
Napisany 02 maja 2011 - 08:15
znalazłem już wtryskiwacz o nr 280 150 413 i piszą że to do c30se http://allegro.pl/wt...1583636608.html
wtryskiwacz z V'ki o nr. 280 155 712 ma wydajność 213ccm przy 3bar i opór 16ohm, a ten wyżej ma 205ccm przy 3bar opór 15,9ohm więc różnica znikoma tylko z czego jest ten zielony??
#19
OFFLINE
Napisany 02 maja 2011 - 08:29
więc jaki numer mają wtryski do c30se?
później Ci napiszę bo właśnie idę grzebać w Borsuku:D
#20
OFFLINE
Napisany 02 maja 2011 - 13:25
u mnie v6 są niebieskie a w c30se mam zielone,
a w 2.2 16v spotykałem czerwone i fioletowe.
Co do montażu silnika robić łapy pod alternator, klimę i wspomaganie czy zostawić od r6?