druga tańsza ale do ściągnięcia z Niemiec.ta jest w większości sklepów problem jest z drugą


SWAP-C30SE w omedze Bfl a sterowanie od X30XE
#81
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 20:11
#82
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 20:12
to jest u mnie za 95 netto
Napędzana, czy napędzająca?
ta jest w większości sklepów problem jest z drugą, co do obudowy czy da się usunąć oba wałki to można by napawać na nowo powierzchnie i je obrobić
Tak myślałem ale grubsza robota, wałek jeden wyjąłem drugi wykręcić się da też jakoś.
Napawać też by to ktoś napawał aluminium, ale potem jakąś frezarkę znaleźć co dość dokładnie to zrobi, no i kwestia za ile?
#83
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 13:50
frezarka nie tylko tokarka lub wytaczarka, tu chodzi i ilość zbieranego materiału, frezy mają skok co jakiś wymiar i nie można tak jak w tokarce dodać 0,001 mmale potem jakąś frezarkę znaleźć co dość dokładnie to zrobi,
#84
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 13:57
1. napędzająca 90180834 646540
43,50 z vatem
2. napędzana 90323832 646569
47.74 z vatem
Moga zamowic je bez problemu 3-5 dni i sa

#85
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 14:53
frezarka nie tylko tokarka lub wytaczarka, tu chodzi i ilość zbieranego materiału, frezy mają skok co jakiś wymiar i nie można tak jak w tokarce dodać 0,001 mm
Może i bym się rzucił to zrobić. Tylko co? Fachman co spawa aluminium by napawał i jakiś zakład co ma sprzęt te otwory dokładnie zrobić. Tutaj gorzej nie wiem gdzie podskoczyć zapytać czy i za ile.
#86
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 17:50
- spawanie aluminium odbywa się w bardzo wysokiej temp. i jest duża szansa, że cała obudowa lub jej część się wypaczy
- spawy aluminiowe są często porowate i mają mikropory
- nie wiem kto obrobi potem to gniazdo i skąd weźmie fabryczne wymiary jakie mają tam być
#87
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 20:29
Jak dla mnie napawanie aluminium to ślepa uliczka, ponieważ:
- spawanie aluminium odbywa się w bardzo wysokiej temp. i jest duża szansa, że cała obudowa lub jej część się wypaczy
- spawy aluminiowe są często porowate i mają mikropory
- nie wiem kto obrobi potem to gniazdo i skąd weźmie fabryczne wymiary jakie mają tam być
Tak w sumie... to możesz mieć rację z tym napawanie aluminium:pokoj:
Chodził ten silnik, ciśnienie jakieś miał ale nie powalało na wskazówce, nie chcę tego skręcać żeby zmierzyć jak mam caluśki rozebrany. Najwyżej skończy się na jakiejś używanej pokrywie i nowych zębatkach jak gdzieś kupię, wałek dorobię.
W 3,0 jeszcze jakieś patenty na poprawę ciśnienia miałeś?

#88
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 21:18
jeśli spawacz będzie spawał i chłodził materiał z piasku wygrzanym to nic się nie zdeformuje, co do porów to spawacz do 4 liter, wiele misek alu spawałem u swojego (powierzchni podziału i żadna ni8e była do poprawy)i nie było problemu z obrobioną powierzchnią, wymiary trzeba zebrać albo z danych fabrycznych albo na nosa skoro są zębatki nominalne i 0,2 mm, czyli do średnicy nominału (zębatki) dodać 0,15 na obudowieJak dla mnie napawanie aluminium to ślepa uliczka, ponieważ:
- spawanie aluminium odbywa się w bardzo wysokiej temp. i jest duża szansa, że cała obudowa lub jej część się wypaczy
- spawy aluminiowe są często porowate i mają mikropory
- nie wiem kto obrobi potem to gniazdo i skąd weźmie fabryczne wymiary jakie mają tam być
#89
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 23:10
dystans ma równe 10,04 mm więc luz mam 0,04 i nic nie klinuje dekielek do pompy splanowany szt. 2 jeden na zapas zębatki nominał (czyżby pompa niebyła wylatana, ja jej nie mierzyłem)ale za to
musiałem z pompy wydłubać zawór bocznikowy filtra oleju nieszczelność totalna czyli wiadomo co wał pogryzło - olej nie był całkowicie filtrowany.
teraz konkretnie o pompach oleju:
-CIH benzynowy ma te same rozmiary zewn. zębatek (napędzana jest taka sama)
-obroty pompy takie same w CIH i 24v (obroty rozdzielacza zapłonu)
-Silnik CIH szczelniejszy (głowica) 12 zaworów, 1 wałek, 12 regulatorów luzu zaworowego
Wiec czyżby opel specjalnie "skaleczył" silniki 24v r6 zostawiając pompę oleju z CIH.
W CIH minimalne ciśnienie oleju to 1,5 a w 24v 3,0 (diesel 2,5) pozostawia to do myślenia ze pompa w 24v musi zostać zmodernizowana.
Motorek prawie poskładany niedługo montaż - czasu mało a roboty dużo budowa mieszkania minie wykańcza
Ja bym wolał w tym dieslu pompę na inna zmienić ale trzeba poszukać w dobrym stanie
DamianSz 0,2 i nominał nie jest to średnica ale wysokość zębatek i proszę zmierzyć se średnice zębatek o nieparzystej liczbie zębów (9), a jak na nosa to: obróbka przymiarka, obróbka itd. itp. "0,15 na obudowie luz" jest tolerowany 0,1:0,2 powyżej 0,2 lecimy z nad wymiarem a ja po tuningu mam luz 0,04
znalazłem dziwny opis omegi http://nonsensopedia...wiki/Opel_Omega na temat r6 24v nic tam niema ale ja bym się podpiął pod 2.4i ze względu na dostępność części
pozdrawiam wszystkich
#90
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 19:26
Chłodnicę oleju zamontowałem od X25DT gwinty ma inne ale w hydraulice siłowej się dobrało króćce do chłodnicy, te od strony silnika dałem ori do tego zaprasowane nowe przewody i gotowe.
jutro śmigam na zsyłkę za Odrę na 2 miesiące omega zostaje dla żony
Pozdrawiam Wszystkich i dziękuje za pomoc bez Was nie wytrwał bym przy poszukiwaniu części i rozwiązań (np. powiększona pompa oleju)
#91
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 19:52
Zębatek w PL jak nie było tak nie ma.(Nie ma czynnej jest tylko bierna i chyba dobre i to będzie). Dziękuję jednemu koledze za sprawdzenie w UK ale łączna cena dwóch ponad 90funtów i przesyłki za dużo. Fura jak nie poskładana tak nie jest. Znaleźć tą część a potem żeby jeszcze łaskawie wysłali bo przez tydzień zapominał wysłać, albo czekałem już chciałem montować a to krótsza od 23D ;/
Szacum za R6 w B FL
#92
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 20:14
Dekielek do pompy można samodzielnie splanować mam taką płytę grubości z 10mm wyszlifowaną na szlifierni kładę na niej arkusz papieru ściernego (dobrej firmy) dekielek w rękę i zaczynamy trzeć aż się ładnie wyrówna (ziarnistość papieru początkowo 120, 220 później na mokro 400 ).
ten dekielek potrafi trochę zmęczyć ale na pewno ciśnienie chociaż troszkę wzrośnie
tak z ciekawości czy 2.3 td posiada chłodnicę oleju?
#93
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 20:16
Bo ja we fronterze miałem wylatany wałek bierny dość mocno i po tokarzach żeby z zahartowanej stali dotoczyć. Przy okazji vacum przetoczyłem z boków na dole, splanować dekielek i dorobić nowe łopatki.
#94
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 20:23
#95
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 20:27
#96
OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 20:45
Nie miałem zamiaru robić tych wałków z prostego powodu - MATERIAŁ
wałek zębatki napędzanej jest prosty do wykonania ale wałek napędzający to już niezła robota w zakładach czasu nie mają na OPLA bo niezawodne WIEŚWAGENY się ciągle psują (szczególnie PASTUCHY) i inne chrupki
#97
OFFLINE
Napisany 15 września 2012 - 21:03
tak z ciekawości czy 2.3 td posiada chłodnicę oleju?
tak
#98
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2013 - 23:00
I czy do silnika 3.2 z vectry pasują głowice 3.0 omegi
#99
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2013 - 21:26
Podejmuje walkę z klimą (ktoś już coś robił w tym temacie???)
kompresor klimy zamontowałem z v6
Głowice pasują ale jak zwykle jest jakieś "ALE" - starsze głowice z 3.0 i 2.5 nie miały w odlewie miejsca na otwory gwintowane do przykręcenia cewek zapłonowych i na wylocie spalin jest nadlewka do napowietrzania układu wydechowego (powietrze wtórne).
Moc powinna wzrosnąć bo będziesz miał większą kompresje.
Pozdrawiam