Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

SWAP-C30SE w omedze Bfl a sterowanie od X30XE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
108 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2012 - 20:11

ta jest w większości sklepów problem jest z drugą

druga tańsza ale do ściągnięcia z Niemiec.

#82 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 sierpnia 2012 - 20:12

to jest u mnie za 95 netto


Napędzana, czy napędzająca?

ta jest w większości sklepów problem jest z drugą, co do obudowy czy da się usunąć oba wałki to można by napawać na nowo powierzchnie i je obrobić


Tak myślałem ale grubsza robota, wałek jeden wyjąłem drugi wykręcić się da też jakoś.
Napawać też by to ktoś napawał aluminium, ale potem jakąś frezarkę znaleźć co dość dokładnie to zrobi, no i kwestia za ile?

#83 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2012 - 13:50

ale potem jakąś frezarkę znaleźć co dość dokładnie to zrobi,

frezarka nie tylko tokarka lub wytaczarka, tu chodzi i ilość zbieranego materiału, frezy mają skok co jakiś wymiar i nie można tak jak w tokarce dodać 0,001 mm

#84 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2012 - 13:57

1. napędzająca 90180834 646540


43,50 z vatem

2. napędzana 90323832 646569


47.74 z vatem

Moga zamowic je bez problemu 3-5 dni i sa ;)

#85 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 sierpnia 2012 - 14:53

frezarka nie tylko tokarka lub wytaczarka, tu chodzi i ilość zbieranego materiału, frezy mają skok co jakiś wymiar i nie można tak jak w tokarce dodać 0,001 mm


Może i bym się rzucił to zrobić. Tylko co? Fachman co spawa aluminium by napawał i jakiś zakład co ma sprzęt te otwory dokładnie zrobić. Tutaj gorzej nie wiem gdzie podskoczyć zapytać czy i za ile.

#86 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 14 sierpnia 2012 - 17:50

Jak dla mnie napawanie aluminium to ślepa uliczka, ponieważ:
- spawanie aluminium odbywa się w bardzo wysokiej temp. i jest duża szansa, że cała obudowa lub jej część się wypaczy
- spawy aluminiowe są często porowate i mają mikropory
- nie wiem kto obrobi potem to gniazdo i skąd weźmie fabryczne wymiary jakie mają tam być

#87 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 sierpnia 2012 - 20:29

Jak dla mnie napawanie aluminium to ślepa uliczka, ponieważ:
- spawanie aluminium odbywa się w bardzo wysokiej temp. i jest duża szansa, że cała obudowa lub jej część się wypaczy
- spawy aluminiowe są często porowate i mają mikropory
- nie wiem kto obrobi potem to gniazdo i skąd weźmie fabryczne wymiary jakie mają tam być


Tak w sumie... to możesz mieć rację z tym napawanie aluminium:pokoj:

Chodził ten silnik, ciśnienie jakieś miał ale nie powalało na wskazówce, nie chcę tego skręcać żeby zmierzyć jak mam caluśki rozebrany. Najwyżej skończy się na jakiejś używanej pokrywie i nowych zębatkach jak gdzieś kupię, wałek dorobię.

W 3,0 jeszcze jakieś patenty na poprawę ciśnienia miałeś?:p Ta pokrywa jak wyrobiona wszystko krzyżuje, może znajdę jakąś dobrą.

#88 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2012 - 21:18

Jak dla mnie napawanie aluminium to ślepa uliczka, ponieważ:
- spawanie aluminium odbywa się w bardzo wysokiej temp. i jest duża szansa, że cała obudowa lub jej część się wypaczy
- spawy aluminiowe są często porowate i mają mikropory
- nie wiem kto obrobi potem to gniazdo i skąd weźmie fabryczne wymiary jakie mają tam być

jeśli spawacz będzie spawał i chłodził materiał z piasku wygrzanym to nic się nie zdeformuje, co do porów to spawacz do 4 liter, wiele misek alu spawałem u swojego (powierzchni podziału i żadna ni8e była do poprawy)i nie było problemu z obrobioną powierzchnią, wymiary trzeba zebrać albo z danych fabrycznych albo na nosa skoro są zębatki nominalne i 0,2 mm, czyli do średnicy nominału (zębatki) dodać 0,15 na obudowie

#89 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 14 sierpnia 2012 - 23:10

Jeżeli chodzi o obróbkę pompy po napawaniu to niezła komedia najpierw to zamocować a później obrobić też mi to po głowie chodziło ale odpuściłem i zostało się na powiększeniu
dystans ma równe 10,04 mm więc luz mam 0,04 i nic nie klinuje dekielek do pompy splanowany szt. 2 jeden na zapas zębatki nominał (czyżby pompa niebyła wylatana, ja jej nie mierzyłem)ale za to
musiałem z pompy wydłubać zawór bocznikowy filtra oleju nieszczelność totalna czyli wiadomo co wał pogryzło - olej nie był całkowicie filtrowany.
teraz konkretnie o pompach oleju:
-CIH benzynowy ma te same rozmiary zewn. zębatek (napędzana jest taka sama)
-obroty pompy takie same w CIH i 24v (obroty rozdzielacza zapłonu)
-Silnik CIH szczelniejszy (głowica) 12 zaworów, 1 wałek, 12 regulatorów luzu zaworowego
Wiec czyżby opel specjalnie "skaleczył" silniki 24v r6 zostawiając pompę oleju z CIH.
W CIH minimalne ciśnienie oleju to 1,5 a w 24v 3,0 (diesel 2,5) pozostawia to do myślenia ze pompa w 24v musi zostać zmodernizowana.
Motorek prawie poskładany niedługo montaż - czasu mało a roboty dużo budowa mieszkania minie wykańcza

Ja bym wolał w tym dieslu pompę na inna zmienić ale trzeba poszukać w dobrym stanie

DamianSz 0,2 i nominał nie jest to średnica ale wysokość zębatek i proszę zmierzyć se średnice zębatek o nieparzystej liczbie zębów (9), a jak na nosa to: obróbka przymiarka, obróbka itd. itp. "0,15 na obudowie luz" jest tolerowany 0,1:0,2 powyżej 0,2 lecimy z nad wymiarem a ja po tuningu mam luz 0,04

znalazłem dziwny opis omegi http://nonsensopedia...wiki/Opel_Omega na temat r6 24v nic tam niema ale ja bym się podpiął pod 2.4i ze względu na dostępność części

pozdrawiam wszystkich

#90 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 14 września 2012 - 19:26

Omesia poskładana śmiga aż miło i ten dźwięk wiskozy - wszyscy się obracają, nie wiem co myślą ale miny mają zdziwione:-)

Chłodnicę oleju zamontowałem od X25DT gwinty ma inne ale w hydraulice siłowej się dobrało króćce do chłodnicy, te od strony silnika dałem ori do tego zaprasowane nowe przewody i gotowe.

jutro śmigam na zsyłkę za Odrę na 2 miesiące omega zostaje dla żony

Pozdrawiam Wszystkich i dziękuje za pomoc bez Was nie wytrwał bym przy poszukiwaniu części i rozwiązań (np. powiększona pompa oleju)

#91 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 września 2012 - 19:52

A co do klekota kupiłem czwartą(bo dwie miałem a jeden przysłali mi od nie turbo i miał mniejszą pompę) pokrywę rozrządu i ponoć jest ok(nie widziałem ojciec przez telefon mówił).

Zębatek w PL jak nie było tak nie ma.(Nie ma czynnej jest tylko bierna i chyba dobre i to będzie). Dziękuję jednemu koledze za sprawdzenie w UK ale łączna cena dwóch ponad 90funtów i przesyłki za dużo. Fura jak nie poskładana tak nie jest. Znaleźć tą część a potem żeby jeszcze łaskawie wysłali bo przez tydzień zapominał wysłać, albo czekałem już chciałem montować a to krótsza od 23D ;/


Szacum za R6 w B FL

#92 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 14 września 2012 - 20:14

Kosmos jest z tymi zębatkami ja nawet już się po głowie drapałem czy by całego silnika z frontery poszukać i kupić aby te zębatki pozyskać bo samej pompy nie dorwałem

Dekielek do pompy można samodzielnie splanować mam taką płytę grubości z 10mm wyszlifowaną na szlifierni kładę na niej arkusz papieru ściernego (dobrej firmy) dekielek w rękę i zaczynamy trzeć aż się ładnie wyrówna (ziarnistość papieru początkowo 120, 220 później na mokro 400 ).
ten dekielek potrafi trochę zmęczyć ale na pewno ciśnienie chociaż troszkę wzrośnie

tak z ciekawości czy 2.3 td posiada chłodnicę oleju?

#93 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 września 2012 - 20:16

A jak wtedy z długością wałków?

Bo ja we fronterze miałem wylatany wałek bierny dość mocno i po tokarzach żeby z zahartowanej stali dotoczyć. Przy okazji vacum przetoczyłem z boków na dole, splanować dekielek i dorobić nowe łopatki.

#94 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 14 września 2012 - 20:23

W C30SE są niższe zębatki wałków nie ruszałem założyłem zębatki dystans i wystawać nie wałki miały prawa bo są krótsze

#95 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 września 2012 - 20:27

Ale wtedy zębatki nie chodzą na całej długości na wałku?

#96 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 14 września 2012 - 20:45

Ja to olałem ciekawi mnie czy tylko ja jeden:-) (wydaje mi się że sam nie jestem z taką pompą)
Nie miałem zamiaru robić tych wałków z prostego powodu - MATERIAŁ
wałek zębatki napędzanej jest prosty do wykonania ale wałek napędzający to już niezła robota w zakładach czasu nie mają na OPLA bo niezawodne WIEŚWAGENY się ciągle psują (szczególnie PASTUCHY) i inne chrupki

#97 OFFLINE   czarnawdowa

czarnawdowa
  • 33 postów
  • Dołączył: 30-10-2010
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 września 2012 - 21:03

tak z ciekawości czy 2.3 td posiada chłodnicę oleju?


tak

#98 OFFLINE   karol_jas

karol_jas
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-09-2008
  • Skąd: Żodzie

Napisany 30 czerwca 2013 - 23:00

Co dalej dzieje się z twoim autem?

I czy do silnika 3.2 z vectry pasują głowice 3.0 omegi

#99 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 04 lipca 2013 - 21:26

Pokiereszowałem ją lekko zimą na lodzie ale już jest dobrze jeżdżę nią normalnie.
Podejmuje walkę z klimą (ktoś już coś robił w tym temacie???)
kompresor klimy zamontowałem z v6
Głowice pasują ale jak zwykle jest jakieś "ALE" - starsze głowice z 3.0 i 2.5 nie miały w odlewie miejsca na otwory gwintowane do przykręcenia cewek zapłonowych i na wylocie spalin jest nadlewka do napowietrzania układu wydechowego (powietrze wtórne).
Moc powinna wzrosnąć bo będziesz miał większą kompresje.
Pozdrawiam

#100 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 05 lipca 2013 - 05:36

będziesz miał większą kompresje.

Chyba jednak nie ;)