Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Omega 3.0 Diesel


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
364 odpowiedzi na ten temat

#281 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 lipca 2013 - 18:20

Mialem na mysli 88C. Troche mnie uspokoiliscie. Sprawdze temp Op-com-em.

Co do chiptuningu, to niestety jest tak jak pisze kolega Robert33.. trzeba wylutowac nie ma opcji zgrania softu przez kabel.


Ustaliłeś coś z tym czujnikiem?

 


#282 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 lipca 2013 - 20:58

Tak, ze chyba falszywy alarm i raczej to ktorys z termostatow kleknal.

W poniedzialek sprawdzaelm osiagi auta. Przy wlaczonej klimatyzacji, zwyklej ropie, temp. zewnetrznej 35C. po 5min. jazdy z gazem w podlodze wskazowka przesunela sie do 110C i zapalila sie czerwona kontrolka od temp.wody. Auto kopcilo na czarno.

Po zwolnieniu do 200km/h i stalej jezdzie z tempomatem temp. 98C spalanie wg. kompa okolo 11/100km, brak kopcenia.

Auto na 5 biegu z gazem w podlodze osiaga tylko 4.500obr/min i predkosc maksymalna okolo 225km/h, z gorki tez wiecej sie nie kreci. Kopci na czarno. Ujecie ciutke gazu powoduje, ze auto utrzymuje maksymalna predkosc 225km/h i nie kopci na czarno.

Podejrzewam 4 rzeczy ktora moga byc przyczyna kopcenia:
-malo wydajny InterCooler
-nieszczelnosc w ukladzie podcisnieniowym / pompa vacuum konczaca swoj zywot
-slabej jakosci paliwo
-soft pisany pod 2.5DTI gryzie sie z silnikiem 3.0d

P.S. Silniki w BMW 530d E39 po chipie kreca sie bez problemow do 5,000obr/min.
Na YouTubie na filmikach zrobionych przez Niemca, ktory tez ma 3.0d w Omedze Kombi, chwali sie zmierzona moca 240PS 550Nm, ale auto masakrycznie kopci na czarno.




#283 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 sierpnia 2013 - 06:32

Tak, ze chyba falszywy alarm i raczej to ktorys z termostatow kleknal.

W poniedzialek sprawdzaelm osiagi auta. Przy wlaczonej klimatyzacji, zwyklej ropie, temp. zewnetrznej 35C. po 5min. jazdy z gazem w podlodze wskazowka przesunela sie do 110C i zapalila sie czerwona kontrolka od temp.wody. Auto kopcilo na czarno.

Po zwolnieniu do 200km/h i stalej jezdzie z tempomatem temp. 98C spalanie wg. kompa okolo 11/100km, brak kopcenia.

Auto na 5 biegu z gazem w podlodze osiaga tylko 4.500obr/min i predkosc maksymalna okolo 225km/h, z gorki tez wiecej sie nie kreci. Kopci na czarno. Ujecie ciutke gazu powoduje, ze auto utrzymuje maksymalna predkosc 225km/h i nie kopci na czarno.

Podejrzewam 4 rzeczy ktora moga byc przyczyna kopcenia:
-malo wydajny InterCooler
-nieszczelnosc w ukladzie podcisnieniowym / pompa vacuum konczaca swoj zywot
-slabej jakosci paliwo
-soft pisany pod 2.5DTI gryzie sie z silnikiem 3.0d

P.S. Silniki w BMW 530d E39 po chipie kreca sie bez problemow do 5,000obr/min.
Na YouTubie na filmikach zrobionych przez Niemca, ktory tez ma 3.0d w Omedze Kombi, chwali sie zmierzona moca 240PS 550Nm, ale auto masakrycznie kopci na czarno.



Wydaje mi się że faktycznie musiał by Ci ktoś napisać soft pod 3.0D. Ja osobiście nie potrzebuję tak dużej mocy...a co do obrotów to wg tego http://tis.bmwcats.com/doc1048003/ to jest 4750 obr\min ale to są osiągi fabryczne...wydaje mi się że wszystko zależy od limiterów jakie wprowadzone są w mapach..wiadomo wszystko musi być z głową zrobione ..ja mam napisany soft tylko muszę uporać się ze stukami w silniku...jak rozmawiałem z gościem który mi go pisał powiedział że przy sprawnym układzie paliwowo-powietrzym powinna mieć około 200 km..ale to są kopie map z buni 3.0d więc nie wiem jak to będzie się sprawować...ja jeszcze jeżdżę na oryginalnym omegowym sofcie i dlatego nie chodzi to tak jak powinno...a fakt faktem w tych motorach paliwo robi dużą różnicę..ja tam leję V-Powera...i jest różnica w spalaniu jak i pracy silnika...ja mam automata więc u mnie takich osiągów nie będzie:D Ale na 2.5 dti rozpędziłem omegę do 205 km\h na tym silniku leciałem już prawie 215 km\h co mnie dziwi bo to automat i obrory na poziomie 4300 obr\min...czyli jakiś zapas powinien być ale też do końca nie jestem pewien bo liczniki rozbierałem a nie chcę żeby wyszło że glupoty piszę..
Ja też zastanawiałem się nad zastosowaniem dolotu od buni albo zmłodzić coś żeby był grubszy dolot ale na razie nie mam ani czasu ani natchnienia żeby coś w niej robić więcej:D Jedynie co to muszę powymieniać wszystkie opaski w dolocie na solidniejsze:D
U siebie musiał byś zrobić tak jak kolec skrzynię 6-stkę wsadzić,tak mi się wydaje..
Nigdzie właśnie nie mogę znalezć parametrów live data dla buni 3.0 d..nie chce mi się wierzyć że parametry np. przepływki czy pracy egr-u,czy pracy turbiny są takie same jak w omedze czy nawet bmw 2.5d...jak wrócę chcę TIS-a BMW ściągnąć i zobaczyć...
A zadam Ci takie pytanie jak zadał mi Damian Sz katy masz?
Co do gryzienia się softu pisanego dla 2.5 dti to myślę że musiał byś go poprawić bo są różnice w dawkach paliwa..na pewno są inne mieszanki paliwowo-powietrzne inne wartości doładowania..
Zastanawia mnie również sama diagnostyka op-comem bo parametrów już chyba nie będzie co porównywać z TIS-em..
Od groma tych pytań ha ha..
Mnie korci wsadzić już tego chipa bo leży i się ze mnie śmieje..ale muszę najpierw ogarnąć silnik do porządnego stanu..

 


#284 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 stycznia 2014 - 21:51

Cisza tutaj jak makiem zasiał :D Ja borykam się dalej z tym klekotaniem ale byłem ostatnio u mechaniora bo mi zawieszenie robił i zajrzał pod pokrywę silnika i oznajmił że to podkładki pod wtryskami nie trzymają i dlatego tak klekocze...zakupione już są nowe podkładki...nakrętki,nowe uszczelki kolektora,śruby i około 10 lutego auto idzie do znachora.. jeżeli akcja się zakończy sukcesem,czyli stanie się cisza to pójdzie czips do wlutowania...póki co poza tym klekotaniem auto chodzi idealnie..najważniejsze że spalanko spadło no i buta ma...minimalnie przykapca przy wdepnięciu ale będę z tym walczył po wymianie softu..

 


#285 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 24 stycznia 2014 - 23:57

O ile lepsze są osiągi od serii 2.5 ? Mierzyłeś jakąś to? Jak skrzynia to wytrzymuje bo zdaje się w 530d nawet już tej 184 km była inna nieco skrzynia.

#286 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 stycznia 2014 - 13:33

O ile lepsze są osiągi od serii 2.5 ? Mierzyłeś jakąś to? Jak skrzynia to wytrzymuje bo zdaje się w 530d nawet już tej 184 km była inna nieco skrzynia.


Nie byłem na hamowni...jedynie co wiem to V-Max jest takie że się szafa zamyka...bez zmiany programu sterującego d*py nie urywa ale czuć większą moc.dopiero jak zrobię wszystko na tip top to może się wybiorę na Auto Seby bo bliżej chyba automatu nie shamuje...:D No i o mnie zużycie paliwa spadło...ale to chyba przez regenerację wtryskiwaczy..jak ogarnę auto to możemy się kiedyś spotkać i pogawędzić...co do skrzyni tej co mam to na razie radzi sobie bez problemów...byłem w Chorwacji i nie było żeby ślizgała czy jakieś inne anomalie...zobaczymy po zmianie oprogramowania..szpec co mi to pisał powiedział że powinna mieć coś koło 200 KM.Warunkiem jest dobry stan układu paliwowo-powietrznego..U mnie wtryski są po regeneracji..pompa paliwa sprawdzona ...wg op-coma parametry trzymają normy...mam zastrzeżenia do przepływki i egr-u.

 


#287 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 stycznia 2014 - 16:12

to zmien to na manuala zeby to mialo rece i nogi a nie tylko rece :p

#288 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 stycznia 2014 - 17:10

to zmien to na manuala zeby to mialo rece i nogi a nie tylko rece :p


Myśl jest niezła...ale z racji wieku:D człowiek zrobił się leniwy i jakoś nie myślę o tym po za tym trza by było rzeźbić ze skrzynią od buni np tak jak kolec bo omegowa nie wytrzyma a zwłaszcza sprzęgło..ale zobaczę jak mnie podkusi to może i pójdę w tym kierunku ale to chyba jak na emeryturze będę:D

 


#289 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 stycznia 2014 - 21:41

niewiem jak kolec ma bo nie raczyl pokazac ale ze skrzynia 6 to nie jest tak kolorowo. trzeba dorabiac flansze bo dolne otwory nie pasuja, customowe poduszki, drazek wybieraka itp itd. :D

#290 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 29 stycznia 2014 - 06:46

omegowa nie wytrzyma

Strasznie słabe te omegowe skrzynie, zwłaszcza w potocznym mniemaniu - u mnie 550Nm znosi bez problemu...

#291 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 stycznia 2014 - 11:13

niewiem jak kolec ma bo nie raczyl pokazac ale ze skrzynia 6 to nie jest tak kolorowo. trzeba dorabiac flansze bo dolne otwory nie pasuja, customowe poduszki, drazek wybieraka itp itd. :D


No to fakt że jest to tajemnicą jak ma zrobione...jak widać z wypowiedzi ilku to nie są takie słabe..tylko ja miałem na myśli automat..może jak nie wytrzyma moja to może skuszę się na przeróbkę na manual ale nie raczej wątpię..ja na swoją skrzynię nie mogę narzekać bo jak zapnę tryb S to wystarczająco targa..

 


#292 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 września 2015 - 20:51

i jakoś temat 3.0dti omega sie urwał?
jestem na tej drodze co Wy kiedyś

#293 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 września 2015 - 21:21

Sam chętnie bym zajoł bym się tym tematem, ale mam automat i boje się ze skrzynia nie wytrzyma
tu masz gotową
http://olx.pl/oferta...html#90c444a8c1

#294 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 września 2015 - 06:03

Sam chętnie bym zajoł bym się tym tematem, ale mam automat i boje się ze skrzynia nie wytrzyma
tu masz gotową
http://olx.pl/oferta...html#90c444a8c1

jedyne 8500zł,

jutro usłysze te 3.0d, właśnie wylądował pod maską

Edytowany przez bsje27, 21 września 2015 - 22:47.


#295 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 września 2015 - 21:12

no to kolejna omega 3.0dti jezdzi

#296 OFFLINE   ktmgraba

ktmgraba

    black gangsta omega!

  • 938 postów
  • Dołączył: 29-03-2012
  • Skąd: Włodzimierzów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 września 2015 - 22:08

pokaz jakies foty najlepiej filmiki

#297 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 września 2015 - 15:12

pokaz jakies foty najlepiej filmiki

auto jest jeszcze nie poskładane, tzn; ma robione teraz zaprawki oraz konserwacja, wiadomo ze nie nowe auto choc bardzo zadbane lecz wymaga przygłaskania, z przodu są nowe hamulce ate, tył czeka na montaz, wiatrak od intercoolera zatarty wiec bedzie inny, lampy są w regeneracji odbłysniki, szyba czołowa jeszcze do wymiany bo ma pekniętą, na koniec geometria bo zawieszenie po naprawie, srodek odświeżyć, płyny i oleje i filtry zmienione,
wtedy bedzie to jezdzić długo,
a jeszcze wirusa bede robić bo wiadomo ze silnik ma 0.5litra wiecej pojemnosci a dawki nie zmienione

no jest filmik ale w garazu i troche ciemno, film mi nie wejdzie

Załączone pliki


Edytowany przez bsje27, 24 września 2015 - 16:13.


#298 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 września 2015 - 20:08

Jesteś gość. Daj zdjęcie spod klapy. Chwal się

#299 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 września 2015 - 10:23

Jesteś gość. Daj zdjęcie spod klapy. Chwal się


pod maską nie poznasz czy to 3.0d, jedynie 3.0d ma kollektor ssacy bez blaszek, a dodam ze głowice zdejmowałem przed włożeniem do auta żeby przegląd zrobić bo jakby na aucie było sciągać głowice to porażka z miejscem,

a jeszcze auto bez układu wydechowego, dziś cały układ bosala bedzie świeży

Załączone pliki


Edytowany przez bsje27, 25 września 2015 - 10:39.


#300 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 września 2015 - 11:24

Idzie tu duże turbo załadować?