Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Omega 3.0 Diesel


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
364 odpowiedzi na ten temat

#261 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lipca 2013 - 09:14

Damian i jeszcze jedno...jak byłby za słabo przykręcony wtrysk to może stukać czy raczej bardziej posapywać?

może tak stukać, co do kopcenia kiedy to się dzieje jak mocno w palnik dostaje czy cały czas

#262 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 lipca 2013 - 09:16

może tak stukać, co do kopcenia kiedy to się dzieje jak mocno w palnik dostaje czy cały czas


Damian jesteś na gg?
Pytam o wtryski bo ja na jednych podkładkach wyciągałem je 4 razy i teraz nie wiem czy nie są wygniecione...
Jechałem za omegą i praktycznie jak tylko żona dodała gazu to lekki dymek ale jak dołożyła do pieca to już mocniej...

 


#263 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2013 - 09:53

Przylaczam sie postu kolegi "Robert33". Zima wszystko bylo OK i nic nie kopcilo. Teraz latem, zwlaszcza przy wlaczonej klimatyzacji czuc, ze auto jest troche bardziej zolwiowate, a jak sie wcisnie gaz do dechy to kopci na czarno.

Kolejna rzecz ktora schrzanili, to czujnik temperatury cieczy chlodzacej w glowicy, nie wyminili go na omegowy tylko zostawili z bmw i teraz pokazuje bledna temperature, przez co nie zalacza sie wisko i wentyaltor IC.

#264 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 lipca 2013 - 09:59

Przylaczam sie postu kolegi "Robert33". Zima wszystko bylo OK i nic nie kopcilo. Teraz latem, zwlaszcza przy wlaczonej klimatyzacji czuc, ze auto jest troche bardziej zolwiowate, a jak sie wcisnie gaz do dechy to kopci na czarno.

Kolejna rzecz ktora schrzanili, to czujnik temperatury cieczy chlodzacej w glowicy, nie wyminili go na omegowy tylko zostawili z bmw i teraz pokazuje bledna temperature, przez co nie zalacza sie wisko i wentyaltor IC.


kogut a to nie możesz go wymienić...a sprawdzałeś czy Ci si wentylator nie zatarł?
kogut co do rozrusznika..nie dawało mi spokoju i wg katalogu rozrusznik w buni 2,5 d i 3,0 d jest taki sam 2,2 kw...ale nie patrzyłem jaki jest omegowy..

 


#265 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2013 - 10:11

Żeby tu Kolec częściej bywał to by Wam może pomógł. Jemu też waliło z rury przy pałowaniu (widać nawet na filmikach ze zlotu). Wiem tylko tyle, że dawka była za duża. Napiszcie pw do niego, może co pomoże...

#266 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 lipca 2013 - 10:19

Żeby tu Kolec częściej bywał to by Wam może pomógł. Jemu też waliło z rury przy pałowaniu (widać nawet na filmikach ze zlotu). Wiem tylko tyle, że dawka była za duża. Napiszcie pw do niego, może co pomoże...


Maro a kolec chyba nie ma swapa zrobionego na 3.0? Ja mam zrobionego chipa z wiernymi kopiami zbiorów z 3.0 d zobaczę co będzie jak zmienię bo wiadomo że omegowy soft jest ubogi więc może wina dawek...ja muszę kupić nowe zawory sterowania turbiną i egr ...przy normalnym silniku 2.5 dti to wiadomo dlaczego może przykapcać...po zmianach niestety trza szukać...albo się nie przejmować...to drugie u mnie nie wchodzi w grę:D:D:D

 


#267 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2013 - 10:24

A no nie ma :masakra:

Pomyrdało mnie sie. Ale auto ma od kolegi co miał już kilka Omeg, i właśnie jedną zeswapowaną na 3.0. Może poda namiary na niego, bo chłopak jest bardzo ogarnięty w dieslach.

#268 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 lipca 2013 - 10:28

A no nie ma :masakra:

Pomyrdało mnie sie. Ale auto ma od kolegi co miał już kilka Omeg, i właśnie jedną zeswapowaną na 3.0. Może poda namiary na niego, bo chłopak jest bardzo ogarnięty w dieslach.


Nie no spoko:D Ja mam kolesia co robi w warsztacie bmw..podjadę do niego z op-comem nie porówna parametry i zobaczymy..wiadomo...egr,przpływka,dolot musi być perfekcyjnie szczelny i układ paliwowy sprawny...u mnie układ paliwowy jest po sprawdzeniu i wtryski po kompletnej regeneracji..jak coś ustalę to się podzielę informacją..

 


#269 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2013 - 11:09

Wentylatory sa dobre, bezpieczniki nie sa poprzepalane. W najwieksze upaly wskazowka nie przekracza 90C. Ewidentnie widac, ze zapomnieli pomimo moich wytycznych przelozyc czujnika. Zeby wymienic czujnik, trzeba zwakac podszybie i kolektor ssacy. Troche roboty jest, no i trzeba kupic jeszcze wlasciwy czujnik.

Co do rozrusznikow to w 525d byl sabszy 2,0kW, a w 530d mocniejszy 2,2kW

Przeplywomierze i zawory EGR i Turbo sa identyczne

#270 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 lipca 2013 - 11:21

Wentylatory sa dobre, bezpieczniki nie sa poprzepalane. W najwieksze upaly wskazowka nie przekracza 90C. Ewidentnie widac, ze zapomnieli pomimo moich wytycznych przelozyc czujnika. Zeby wymienic czujnik, trzeba zwakac podszybie i kolektor ssacy. Troche roboty jest, no i trzeba kupic jeszcze wlasciwy czujnik.

Co do rozrusznikow to w 525d byl sabszy 2,0kW, a w 530d mocniejszy 2,2kW

Przeplywomierze i zawory EGR i Turbo sa identyczne


Tak..sprawdziłem w innym katalogu i faktycznie 2.2 kw jest w 3.0D i 2.0 kw w 2.5 D
http://bmwfans.info/...system/starter/

Ale turbina jest większa w 3.0 D...
A z tym rozbieraniem to nie ma aż tyle roboty...ja już rozbierałem to z 5 razy:D
A powiedz mi jeszcze ...ty jak zmieniałeś soft to lutował Ci ktoś chipa? Bo wiem że nie ma programatora do naszego ecu

 


#271 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2013 - 17:20

Turbina i wtryskiwacze mam z 3.0d. Kompa oryginalnego omegowego z chipem przed wymiana silnika na 3.0. Chodzi na nim bez problemow.

Ja sciagalem kolektor z 10 razy, nie bede sie licytowal:) W kazdym badz razie duzo roboty.

Mam problem ze znalezieniem odpowiedniego czujnika temperatury do 2.5DTI

#272 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lipca 2013 - 18:03

Kolejna rzecz ktora schrzanili, to czujnik temperatury cieczy chlodzacej w glowicy, nie wyminili go na omegowy tylko zostawili z bmw i teraz pokazuje bledna temperature, przez co nie zalacza sie wisko i wentyaltor IC.

ciekawe jak włożyli wtyczkę bo jest ciężko bo jest trochę inna, co do visko to czujnik temp niema nic do jego załączania

#273 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 lipca 2013 - 18:37

ciekawe jak włożyli wtyczkę bo jest ciężko bo jest trochę inna, co do visko to czujnik temp niema nic do jego załączania


No i właśnie te pytania nurtowały i mnie...czyli jak? Miałeś chipa zrobionego na 2.5 dti który lata na 3.0 d i masz 240 km? Tak jak pisze Damian visco nie działa pod wpływem czujnika temperatury..wtyczka również inna jest od buni...

ciekawe jak włożyli wtyczkę bo jest ciężko bo jest trochę inna, co do visko to czujnik temp niema nic do jego załączania


Damian apropos parametrów z opcoma..czy nie powinny być inne parametry dla silnika 3.0 d niż dla omegi 2.5 dti?..ciekawe jakie parametry są w buni 3.0 D? Mam również pytanie do Ciebie czy jeżeli podesłał bym Ci plik z mojego chipa mógł byś go jakoś zweryfikować?

Mam problem ze znalezieniem odpowiedniego czujnika temperatury do 2.5DTI


Npisz do Opel Ligenza Jelenia Góra..bez problemu dostaniesz ten czujnik ale cena zaporowa...Ja jak leciałem na Chorwację to silnik wchodził max na 95 stopni i wszystko się załanczało...

Turbina i wtryskiwacze mam z 3.0d. Kompa oryginalnego omegowego z chipem przed wymiana silnika na 3.0. Chodzi na nim bez problemu


No mój chodzi też bez problemu ale to chyba nie jest jego prawidłowe środowisko..

 


#274 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2013 - 20:47

Jakim cudem temperatura cieczy moze nie przekraczac 98C w upal 34C z wlaczona klimatyzacja po miescie. Na bank cos nie tak jest z czujnikiem.

Jaki czujnik/ element odpowiada za wlaczenie vsico?

Nie wiem jaka jest dokladna moc mojego silnika. W interencie niemiec sie chwalil swoja omega 3.0dti ktora wlasnie miala 240ps 550nm. W mojej sprzeglo konczy zywot i nie da rady jej shamowac i edytowac softa w ECU.

#275 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 lipca 2013 - 22:03

Jakim cudem temperatura cieczy moze nie przekraczac 98C w upal 34C z wlaczona klimatyzacja po miescie. Na bank cos nie tak jest z czujnikiem.

Jaki czujnik/ element odpowiada za wlaczenie vsico?

Nie wiem jaka jest dokladna moc mojego silnika. W interencie niemiec sie chwalil swoja omega 3.0dti ktora wlasnie miala 240ps 550nm. W mojej sprzeglo konczy zywot i nie da rady jej shamowac i edytowac softa w ECU.


takim cudem że zakres pracy termostatów w 2.5 dti jest od 88-92 stopni o ile dobrze pamiętam..żaden czujnik nie odpowiada za włączanie się sprzęgła wiskotycznego. to nie x20xev że załancza wentylator czujnik temperatury..jest czujnik temperatury w chłodnicy który odpowiada za załanczanie się wentylatora IC.podłącz opcoma i zobacz co wskazuje na opcomie i porównaj z blatem..ja zauważyłem że układ chłodzenie w tych silnikach jest bardzo wydajny...mi w Chorwacji po górach z pełnym obciążeniem i wysokich temp a silnik dopiero po kapitalce nie wskoczyła tempertura więcej jak 95 stopni..więc się nie doszukuj,taki mi się wydaje..Soft żeby edytować w 2.5 dti trzeba wy lutować chip..zaprogramować i wlutować na nowo..

 


#276 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2013 - 08:23

Jakim cudem temperatura cieczy moze nie przekraczac 98C w upal 34C z wlaczona klimatyzacja po miescie

u mnie też do takiej temp nie dochodzi nawet jak dostaje w palnik, visko zapina się po osiągnięciu odpowiedniej temperatury oleju który jest w sprzęgle wiatraka,
Robert nie mam takiej możliwości żeby potwierdzić prawdziwość softu. Na pewno parametry powinny być inne ina pojemność, inna ilość powietrza wciskana przez turbinę, przypuszczam że dawka paliwa powinna być większa

#277 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2013 - 10:57

Mialem na mysli 88C. Troche mnie uspokoiliscie. Sprawdze temp Op-com-em.

Co do chiptuningu, to niestety jest tak jak pisze kolega Robert33.. trzeba wylutowac nie ma opcji zgrania softu przez kabel.

#278 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 lipca 2013 - 11:01

Mialem na mysli 88C. Troche mnie uspokoiliscie. Sprawdze temp Op-com-em.

Co do chiptuningu, to niestety jest tak jak pisze kolega Robert33.. trzeba wylutowac nie ma opcji zgrania softu przez kabel.


88 stopni to jest najniższa jaką powinien mieć ten motor kogut jeżeli nie będzie ci się zimą dogrzewał to będziesz musiał termostaty wymienić..

 


#279 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2013 - 20:14

Mialem na mysli 88C.

na czujniku z bawary tak jest choć niewiem jak byś ją katował to do 90 nie dojdzie mimo sprawnych termosów i całego układu, gdzieś jest mój post z fotkami czujnik na desce pokazuje 85 C, op-com 85 C a termometr rtęciowy w zbiorniku wyrównawczym 89 C

#280 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 lipca 2013 - 07:48

Mialem na mysli 88C. Troche mnie uspokoiliscie. Sprawdze temp Op-com-em.

Co do chiptuningu, to niestety jest tak jak pisze kolega Robert33.. trzeba wylutowac nie ma opcji zgrania softu przez kabel.


ale jeżeli faktycznie masz czujnik temperatury od buni to faktycznie jest jak Damian pisze...pewny Jesteś że nie wymienili Ci tego czujnika? Chyba by Cię poinformowali że mieli problem z wtyczką...