Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Omega 3.0 Diesel


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
364 odpowiedzi na ten temat

#301 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 września 2015 - 18:55

Idzie tu duże turbo załadować?

turbo od 3.0d jest dosc spore, widac ze wieksze od 2.5dti,
wydaje mi sie ze te od 3.0d starczy bo silnik ma plastikowy kolektor wiec z doładowaniem nienaszaleje

#302 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 września 2015 - 19:55

To ile kuni teraz ma?

#303 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 września 2015 - 16:29

a jakby sie wglebic w temat turbo z e60 535? z taka jednostka mozna poszalec, takie zwykle 3.0dti to szalu juz nie robi

jakbym jeno mial diesla zamiast benzin.........

#304 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 września 2015 - 18:06

Phanti jaki problem? Oddaj mi swój benzin :d i inwestuj w diesel

#305 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 września 2015 - 16:22

o nie nie, diesli to ja mam juz dosyc w pracy.... :d

#306 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 października 2015 - 15:30

No no widzę że się coś ruszyło w temacie.

turbo od 3.0d jest dosc spore, widac ze wieksze od 2.5dti,
wydaje mi sie ze te od 3.0d starczy bo silnik ma plastikowy kolektor wiec z doładowaniem nienaszaleje


Widzę że też się skusiłeś.
Co do kolektora to wiem że wytrzymuję dużo większe ciśnienia niż panują w warunkach naturalnych.
Co do turbo to na mój gust jest wystarczające.myślę że więcej jak 250 kucy to nie nie będziesz targał?
Nie wiem czy E60 nie ma już elektronicznego sterownika geometrą ..
Ja odkąd wpakowałem 3.0 nic nie robiłem przy silniku,ale została mi jedna rzecz której za cholerę nie mogłem usunąć,klepanie na 4 cylindrze.Myślałem że się wyklepie i bedę wiedział co jest i tak chyba 3 rok klepie.Dlatego mam już głowicę po regeneracji i bedę walczył w zimowe wieczory.
No i żeby to jakoś było odczuwalne to zmiana map.A tutaj nie jest tak łatwo jak TD bo trzeba kość wylutowywać i zaprogramowaną wlutować.
I ostatnia rzecz jak dla mnie to kompletnie trzeba by było przebudować układ dolotowy włącznie z IC.
Mam już też mały projekt co do tego ale muszę nad tym jeszcze posiedzieć.

Edytowany przez Robert 33, 04 października 2015 - 15:32.

 


#307 OFFLINE   omega2oo1

omega2oo1
  • 161 postów
  • Dołączył: 29-12-2010
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 października 2015 - 18:45

a ja mam takie nietypowe pytanie...
do 2.2dti jakies inne turbo wejdzie? ;)

#308 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2015 - 19:11

a ja mam takie nietypowe pytanie...
do 2.2dti jakies inne turbo wejdzie? ;)

od 2.0 DTi

#309 OFFLINE   omega2oo1

omega2oo1
  • 161 postów
  • Dołączył: 29-12-2010
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 października 2015 - 20:41

od 2.0 DTi

wolałbym coś mocniejszego :)

#310 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 października 2015 - 20:45

Ja tam się oczywiście nie znam, ale to chyba kwestia miejsca, bo jaki problem dorobić flansze montażowe? W 2.2 chyba miejsca sporo

#311 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 października 2015 - 14:02

No no widzę że się coś ruszyło w temacie.



Widzę że też się skusiłeś.
Co do kolektora to wiem że wytrzymuję dużo większe ciśnienia niż panują w warunkach naturalnych.
Co do turbo to na mój gust jest wystarczające.myślę że więcej jak 250 kucy to nie nie będziesz targał?
Nie wiem czy E60 nie ma już elektronicznego sterownika geometrą ..
Ja odkąd wpakowałem 3.0 nic nie robiłem przy silniku,ale została mi jedna rzecz której za cholerę nie mogłem usunąć,klepanie na 4 cylindrze.Myślałem że się wyklepie i bedę wiedział co jest i tak chyba 3 rok klepie.Dlatego mam już głowicę po regeneracji i bedę walczył w zimowe wieczory.
No i żeby to jakoś było odczuwalne to zmiana map.A tutaj nie jest tak łatwo jak TD bo trzeba kość wylutowywać i zaprogramowaną wlutować.
I ostatnia rzecz jak dla mnie to kompletnie trzeba by było przebudować układ dolotowy włącznie z IC.
Mam już też mały projekt co do tego ale muszę nad tym jeszcze posiedzieć.


ja pojeżdżę jeszcze chwilkę, chcę sprawdzić auto jak i co, zostało jeszcze łozysko w kole ztyłu, przed swapem 2.5dti wydaje się że z dołu troszkę lepiej jechał ale może przez blaszki w kolektorze, w 3.0 już fabrycznie ich nie ma, ogólnie to moja2.5td objeżdża nowo nabytą 2.5dti (teraz to już po swapie na 3.0dti) ale to kwestia czasu, niedługo bedzie mapa i 3.0dti ruszy w pogoń za 2.5td, mapa ma byc na ok 200KM i zobaczym jak silnik zareaguje na zmiane, docelowo ma byc 220-240KM ale zobaczym jak skrzynia zareaguje na wiekszą moc, biedny automacik.

Edytowany przez bsje27, 05 października 2015 - 14:04.


#312 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 października 2015 - 22:26

pytanie; kto dłubał mape po swapie na 3.0d?

#313 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 listopada 2015 - 09:46

Jak masz programator mogę wysłać Ci zaprogramowaną kość na około 200 kucy. Oczywiście do skopiowania :D No ale żeby zrobić mapy musisz kość wy lutować..


Edytowany przez Robert 33, 02 listopada 2015 - 09:51.

 


#314 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 listopada 2015 - 21:14

za późno, mapa zrobiła się, ale nie ukrywam, trudno tu dowiedziec się czegoś... no ale jest juz odchudzona turbinka i powiekszona czyli hybryda, zapowiada sie obiecująco, nawet to zaczzyna jechać ;)

Załączone pliki


Edytowany przez bsje27, 07 listopada 2015 - 21:14.


#315 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 marca 2016 - 20:28

wiec tak;

-2.5dti ma małowydajne wtryskiwacze, wystarczy zmienić końcówki np od 3.0d i bedzie roznica,

-turbina w 2.5dti tez jest małowydajna, ta od 3.0d jest wieksza

-noi omega ma wogóle mały intercoler, wpakowac wiekszy i bedzie lepiej,

 

sumując, robiąc swap na 3.0dti, dajemy turbine od 3.0d i wtryski trzeba odetkac,

 

dzis założyłem koncowki wtryskiwaczy od 535d i jest duza roznica, silnik dostał kopa, 

 

hamował ktoś taką omegę po swapie na 3.0d? bo zastanawia mnie jakie przyrosty mocy takie modyfikacje generują, ja mam skrzynie automat i raczej na necie nic dobrego ludzie piszą  o ich wytrzymałości, wie ktoś ile taki automat wytrzyma Nm?



#316 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 marca 2016 - 22:35

wie ktoś ile taki automat wytrzyma Nm?

 

5L40E  400 Nm max. krótkotrwałe obciążenie.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#317 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2016 - 05:49

5L50E lub 5L60E to te same automaty z większym momentem liczba 40 i tak dalej oznacza max przenoszony moment niewiem jak z ich wielkościami



#318 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 marca 2016 - 22:27

no mysle ze te 400Nm to napewno jest, bo przy 180km/h jeszcze wciska w fotel, 

 

dajcie znac jakia macie wartośc wartość z przepływki na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku i jaka dawka i kąt wtrysku na biegu jałowym, przed swapem niezczytałem dokładnie 2.5dti parametrów tak dla porównania,

-przepływka 270mg

-dawka 8mm3

-kąt obczaje



#319 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2016 - 05:59

Kogut miał virusa na 240 kobył ale w manualu i pisał że sprzęgło nie dawało rady sobie z momentem, dane można z TISa pozbierac



#320 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 marca 2016 - 07:08

no mysle ze te 400Nm to napewno jest, bo przy 180km/h jeszcze wciska w fotel, 

 

dajcie znac jakia macie wartośc wartość z przepływki na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku i jaka dawka i kąt wtrysku na biegu jałowym, przed swapem niezczytałem dokładnie 2.5dti parametrów tak dla porównania,

-przepływka 270mg

-dawka 8mm3

-kąt obczaje

An to widzę że ostro walczysz ha ha..Na ja utknąłem bo zimno..Ale jak się ociepli to zaczynam..A mam wytargany silnik więc mam co robić.. xd

Ja turbo mam od 3.0 D które te idzie do sprawdzenia..No i już postanowione że jak wpakuję silnik to biorę się za pasowanie IC i na pewno będzie to FIMC..Mapę maiłem na kości ale jej nie w lutowałem bo mi to umykał..Wtryski mam od 2.5 DTI ale przebudowane na 3.0 u Pawlika..


5L50E lub 5L60E 

Damian a którąś z nich można wpakować do omy?

Bo mi coś automat coś szwankuje też więc bym wymienił...