Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Omega 3.0 Diesel


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
364 odpowiedzi na ten temat

#321 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2016 - 15:56

tego to niewiem, jak wogóle z wymiarami tych skrzyń jest kiedys miałem dokumentacje ale nie mogę jej znaleźć tu na forum chyba nawet była



#322 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 marca 2016 - 20:22

tak naprawde to mam chyba 3.5dti  :p

 

-rozpylacze od 535d

-turbo od 3.0d + przeróbka na hybryde, wirnik zimny i goracy 10mm wieksza srednica, w 535d jest mniejsza :smiech:

-mapa wtrysku dłubnięta, ale na koncu przeróbek są plany na hamownie jechac,

-wydech odetkany,

-dolot wstepnie odetkany

 

wrazenia z jazdy? bezcenne, auto dociąga do 210km/h bez przeszkód, myslę że zamkne licznik lecz nie mam drogi w okolicy, jedynie autostrada prawde powie.

 

jedno jest pewne, hamulce są za słabe, ważyłem omegę i ma 1730kg! masa robi swoje,

 

co do skrzyni 5l40e to mam nadzieje ze wytrzyma jeszcze, 



#323 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 marca 2016 - 20:25

Dobra dawaj filma jak pali kapora :D

#324 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 marca 2016 - 20:29

Dobra dawaj filma jak pali kapora :D

zrobie, lecz nie ma problemu z kapciami i paleniem jednoczesnie, a co trudniejsze to ma szperę fabryczną i oba koła trza targac



#325 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2016 - 21:39

535d
a tu w bawarze nie było czasem biturbo ?

#326 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 marca 2016 - 23:35

Było. Ale po co? Omega lepsiejsza

#327 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 marca 2016 - 02:22

Damian a którąś z nich można wpakować do omy? Bo mi coś automat coś szwankuje też więc bym wymienił...

każdą wpakujesz. Kwestia nakładów pracy i kosztów ;)

podejrzewam że dość łatwo będzie wstawić 4l60e, ale to tylko teoria. Dopiero w lecie mam zamiar nabyć auto z tą skrzynią na graty do omy

a tu w bawarze nie było czasem biturbo ?

było. I bardzo trudno wystroić te turbiny :(


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#328 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 marca 2016 - 05:34

4l60e
a nie lepiej 5l60e

#329 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 marca 2016 - 09:30

ma oczywiście 5 a nie 4 biegi. To ogromna zaleta. Jednak 4l60e jest tak pancerna że można by spokojnie używać jej w czołgu. 5l60e też jest bardzo mocna, ale jednak już nie jest tak toporna


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#330 OFFLINE   zeta198

zeta198
  • 147 postów
  • Dołączył: 22-03-2015
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 05 marca 2016 - 09:02

Dużo byłoby pracy ze zmianą 4l30e na 4l60? Wystarczy cała skrzynię podmienic czy coś jeszcze trzeba robić? Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

#331 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 marca 2016 - 13:14

4l60e
no fakt nawet w 6.0 vortex w yukonie ją pakowali ale troche grosza kosztuje, ciekawy jestem jak ze sterownikiem od niej i czy dogada sie z ECU silnika

#332 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 marca 2016 - 09:35

macie dane, lub gdzie szukac chodzi o koncowki wtryskiwaczy, ilość otworkiów, kąt pylenia i srednica otworku, mam katalog ale nie ma tam koncowki od 535d


macie dane, lub gdzie szukac chodzi o koncowki wtryskiwaczy, ilość otworkiów, kąt pylenia i srednica otworku, mam katalog ale nie ma tam koncowki od 535d

 

przecieram szlaki dla potomnych  :p  wg Mnie koncówka wtrysku od e60 535d nie naddaje sie do 2.5dti oraz do 3.0d 184 i 193KM, niebawem opiszę dlaczego, szukam koncówek na nowo do mojego projektu, wiec te które mam obecnie od 535d można odsprzedac?


Edytowany przez bsje27, 06 marca 2016 - 09:37.


#333 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 marca 2016 - 08:55

 

macie dane, lub gdzie szukac chodzi o koncowki wtryskiwaczy, ilość otworkiów, kąt pylenia i srednica otworku, mam katalog ale nie ma tam koncowki od 535d


 

Raczej ja bym dalej nie szedł jak w końcówkę 3.0 D.Wydaje mi się że końcówka 3.5 D jest już konstrukcyjnie inne bo i chyba nawet motor też ma inną konstrukcję..Chodzi mi chociażby o budowę tłoka.Oczywiście moje słowa to tylko polemika...Ale też i logika.Więc ja osobiście poprzestał bym na 3.0 D..Jak już 3.5 D SWAP w komplecie no lae nie wiem jak by to wyszło no i czy gra warta świeczki.


 


#334 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 marca 2016 - 15:43

dokładnie jak piszesz, dla 535d e60 kąt koncówki wtrysku to 160st, a w 2.5/3.0d e39 jest 145st, komora tłoka rózni sie srednicą-głebokością-kształtem stożka, mimo że wielkość otworów w rozpylaczu od 535d e60 jest duża to by można jeszcze spróbować mape do tego zrobić lecz problemem jest kąt rozpylacza, jeszcze silnik 535d e60 jest bardziej odpręzony niż 2.5/30d w e39, 


a tak z ciekawości to na tych koncowkach od 535d e60 silnik ma od samego dołu czyli 1400obr/min moment bardzo duży, lecz efektem ubocznym jest batory z tyłu :smiech:



#335 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 marca 2016 - 07:28

Koledzy a ja mam pytanie z innej beczki. Mianowicie mam rozebrany silnik , pomierzony mikrometrem..Wychodzi na to że cylindry praktycznie nie zużyte..Czy ktoś z Was honował blok honownicą ręczną..ja zawsze oddawałem do ślusarza..Ale widzę że ostatnio masa tego ludzie kupują a zaufany mechanik zaproponował abym kupił sobie trochę lepszą i sam powalczył,tym bardziej że nie potrzeba zmieniać na nad wymiar..

 

Jeszcze jedno pytanie..Czy po planowaniu głowicy założyć uszczelkę taka jak idzie na pierwszy montaż?Czy już z 2 otworami?


Edytowany przez Robert 33, 09 marca 2016 - 10:15.

 


#336 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2016 - 09:20

a po kiego grzyba chcesz honować cylindry ? pomiar średnicy robi się na górze, w środku i na dole w 3 miejscach w każdym połozeniu



#337 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 marca 2016 - 09:23

a po kiego grzyba chcesz honować cylindry ? pomiar średnicy robi się na górze, w środku i na dole w 3 miejscach w każdym połozeniu

A po takiego Damianie że zakładam nowe pierścienie i chciałem poprawić strukturę siatki jak występuję na cylindrach po honowaniu.Ty zaiste odebrałeś to w dosłownym słowa znaczeniu.Mi głównie chodziło tylko o liźnięcie tych cylindrów żeby między innymi zebrać resztki nagaru z górnej części cylindra.


 


#338 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2016 - 18:00

a powiedz mi czy teraz widać jeszcze ślady po honowaniu ?



#339 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 marca 2016 - 11:14

a powiedz mi czy teraz widać jeszcze ślady po honowaniu ?

Damian to nie jet ten silnik co robiłem 3 lata temu.Na tamtym były jeszcze ślady..N tym co teraz mam są gładkie powierzchnie..Może jak bym jakąś lupą tam zaglądał to bym się dopatrzył..


 


#340 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 maja 2016 - 07:06

szukam wymiarów korbowodów silnika bmw 3.0d od 184KM do 286KM, oraz bmw 2.0d od 136KM do 188KM, jesli ktos ma to dajcie,