Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Omega 3.0 Diesel


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
364 odpowiedzi na ten temat

#241 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 kwietnia 2013 - 14:13

ale coś stuka


Narzędzia liczyłeś po robocie? Może młotka brakuje;)

ASB zostawiłeś z oryginału??

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#242 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2013 - 14:40

i nie przestało?

nie ale to tylko jest słyszalne jak jest zimno i do 5 sekund po odpaleniu, tak jak by jakiś popychacz już nie trzymał i za każdym razem schodził z niego olej

#243 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 kwietnia 2013 - 18:36

ja po rejmoncie miałem to samo i żyje z tym


i przywykłeś:D mnie to denerwuje:D
Mam kolejny problem...oleju nie bierze,płynu nie ubywa,a dymi na siwo jak wściekły...fakt że silnik przepracował na wolnych obrotach około 2 h..przejechałem się kawałek ale zasłona dymna za mną:masakra: przy teście egr-u opcomem zero reakcji,błędy się nie generują..czy możliwe że przy padniętym egr-ze tak by dymił?

Narzędzia liczyłeś po robocie? Może młotka brakuje;)

ASB zostawiłeś z oryginału??


tutaj się nie boję bo wszystko było na spokojnie składane w idealnym porządku na częściach KS,GOETZE i VR..i wszystko wg serwisówki BMW..
ASB z omegi..

 


#244 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 kwietnia 2013 - 19:15

może jeszcze wypala olej z wydechu?
moja koło dwóch tygodni mnie straszyła ;)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#245 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 kwietnia 2013 - 19:45

może jeszcze wypala olej z wydechu?
moja koło dwóch tygodni mnie straszyła ;)


obyś miał rację:p
Ja miałem olej w katalizatorze i był moczony 3 dni w acetonie...dolot cały wypucowany...jutro myślę ją przegonić troszeczkę:D

 


#246 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 kwietnia 2013 - 20:14

jutro myślę ją przegonić troszeczkę


tak zrób :) w wydechu może być wilgoć, a wydech w omedze długi i zanim się to wszystko wygrzeje to trochę czasu mija ;)

#247 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 kwietnia 2013 - 07:47

tak zrób :) w wydechu może być wilgoć, a wydech w omedze długi i zanim się to wszystko wygrzeje to trochę czasu mija ;)


No i tak Adam zrobię:D Muszę egr jeszcze przetestować...

nie ale to tylko jest słyszalne jak jest zimno i do 5 sekund po odpaleniu, tak jak by jakiś popychacz już nie trzymał i za każdym razem schodził z niego olej


u mnie właśnie nie wycisza się a klepie cały czas..zobaczę jak wymienię olej na 0W40,oczywiście z płukanką,jak się nic nie zmieni to sprawdzę te popychacze i panewki dla pewności...
z dymieniem już lepiej...ale to klepanie mi się nie podoba..słychać to klepanie bardziej od spodu a nie wiem czy popychacz aż tak by przenosił..po za tym parametry wszystkie idealne...moc jest wyraznie większa spalania jeszcze nie podaje...ale na jałowym pokazuje 1l/h..ale jeszcze nie byłem na kalibracji wtrysków.

 


#248 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 kwietnia 2013 - 18:44

no i wszystko fajnie chodzi prócz tego klepania..czy możliwe że klepiący popychacz było by słychać w dole silnika? Tak by popychacz przenosił? Kurcze panewki były KS czopy wału po pomiarach idealne..dokręcone kluczem dynamometrycznym..zero luzu na sworzniach,kanały olejowe drożne..

 


#249 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2013 - 21:00

dziwne aby na podwyższonych obrotach aż tak klepał, przeważnie po podniesieniu obrotów klepanie ustaje a jakie masz teraz popychacze od tego 3.0 czy swoje stare ?

#250 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 kwietnia 2013 - 09:10

dziwne aby na podwyższonych obrotach aż tak klepał, przeważnie po podniesieniu obrotów klepanie ustaje a jakie masz teraz popychacze od tego 3.0 czy swoje stare ?


Swoje stare Damian...wałki też,wg tis bmw są takie same..

 


#251 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 kwietnia 2013 - 11:03

no to ciekawe czy jakies gniazdo w głowicy nie było porysowane i nie ma ciśnienia na tym popychaczu

#252 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 kwietnia 2013 - 11:11

no to ciekawe czy jakies gniazdo w głowicy nie było porysowane i nie ma ciśnienia na tym popychaczu


popychacze właśnie tak ciasno wchodziły i nie blokowały się przy montażu. Chyba zwalę jutro miskę i sprawdzę te panewki..mogłem je napompować olejem przed włożeniem.

 


#253 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 07 kwietnia 2013 - 20:55

U mnie w autku tez coś poklepuje poklepuje. Nie mam zielonego pojęcia co to może być. Jak zrobi sie cieplej to rozbiorę ten bałagan i zobaczę co tam się nawyprawiało zimą. Silnik nie równo pracuje na wolnych obrotach :masakra:
Jak dam więcej gazu to słychać coraz głośniej

#254 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 kwietnia 2013 - 22:15

bo do dizle na paliwo szatana. tak ma byc :p

#255 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 kwietnia 2013 - 08:08

bo do dizle na paliwo szatana. tak ma byc :p


święte słowa:D no ale są granice dizlowskiego klepania(stukania)..na razie będę tak jezdził,ale gdzieś za 3 tyg zrobię wymianę oleju.płukana LM ,możliwe że kanał olejowy od syfu montażowego się przytkał..a jak nie to pokrywa zaworów w górę i zobzczymy czy któryś popychacz nie padł:D No ale większa moc jest odczuwalna:D Jeszcze czips do przelutowania i zobaczymy:D

 


#256 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 08 kwietnia 2013 - 22:10

Ja mam to samo po złożeniu 3.2 Na zimnym silniku nic nie słychać a na ciepłym szklanka stuka...

#257 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 kwietnia 2013 - 18:37

A więc oprócz tego klepania to silnik chodzi perfekcyjnie,,po tygodniu użytkowania nie wygenerował się żaden błąd,jedyne co mam do zrobienia to adaptację wtryskiwaczy bo na jałowych pokazuje 1.3 l\h z wyłączoną klimą,ładnie się wkręca,nie przykapca nawet jak dostanie w dechę,analiza spalin wyszła dobrze mimo że mam jednego kata tylko..na adaptację umówiony jestem na wtorek,zobaczymy.średnie zużycie 8,6l wg kompa ...teren to dużo zakrętów i wioseczki..obroty tak do 2.5-3 tyś obr\min..

nie daje mi spokoju to klepanie,jutro rozbieram górę w celu sprawdzenia tych popychaczy,żeby się coś nie rozsypało.

Dopiero się wziąłem za popychacze...wg mojej diagnozy 5 do wymiany...wyklepane denka popychaczy i przy przekręcaniu coś w nich chrupie...jutro odbieram nowe i IC i montaż....zobaczymy...

 


#258 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 lipca 2013 - 19:58

Dawno nikt tutaj nie zaglądał ha ha...No u mnie autko lata ale dalej klepie...pokonało trasę do Chorwacji i klepanie ani cichsze ani głośniejsze...Chip jeszcze nie zmieniony ale wracam za 2 tygodnie i zmiana...Przy pełnym obciążeniu i tempie 110-150 średnie zużycie 7,2 z tankowań a nie z kompa...jak autko lata można podpytać kolegę fotbrenda..Kogut miał trochę racji z rozrusznikiem...u mnie jest tak że na zimnym jako tako kręci ale jak silnik ciepły to się męczy przy kręceniu ...aku w miarę dobry..co mnie martwi to to że jednak silnik trochę przykapca mimo wyregenerowanych wtrysków..parametry z opcoma w normie...nie mam jak sprawdzić podciśnienia w układzie..ale musze kupić vacumetr..no i to tyle...

 


#259 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2013 - 17:44

co mnie martwi to to że jednak silnik trochę przykapca mimo wyregenerowanych wtrysków

a oba katy masz bo to moze byc przyczyna

#260 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 lipca 2013 - 20:14

a oba katy masz bo to moze byc przyczyna


Nie...drugi jest wycięty...Damian zastanawia mnie też jak jest z parametrami silnika 3.0 d...bo skoro jest na wtrysku inna końcówka i inna dawka więc nie wiem czy w ECU nie muszą być inne dawki,,nie wiem też jak z patametrami np..pzrepływki itd..czy one czasami nie są i nie powinny być inne niż w 2.5 dti..kat był wymoczony w acetonie...jak byłem na przeglądzie to analiza spalin wyszła ok...
Damian i jeszcze jedno...jak byłby za słabo przykręcony wtrysk to może stukać czy raczej bardziej posapywać?