Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega vs Signum


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
84 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2010 - 18:21

...


A to nie wiedziales, ze mi placa? Mam 20zl za kazde wychwalenie Forda, plus 10% od kazdego poleconego klienta. Opel mi nic nie zaoferowal to jade po nim. ;)
Jezeli przeczytasz uwaznie to co pisze to zauwazysz ze sa i Ople ktore lubie i Fordy ktorych nie kupie w ogole lub nie kupie ponownie (m.in. Kuga i C-Max).
Zrezygnowalem z Opla bo Vectra jest duza ale malo pojemna (wozek malej nie wchodzil) i dla mnie niewygodna, a Omega usterkowa i paliwozerna. Zamiast grzebac co sobote w Omedze mam Focusa i w tym czasie moge zrobic komus auto. Do tego robie Europe bez postoju jak Omega (w Vectrze po 200 milach bola mnie krzyz), pakuje do bagaznika praktycznie tyle samo co do Omegi, spala mi to 5-6l i jak na razie zaden z Focusow mnie nie zawiodl.

Prawdziwe kompleksy maja ludzie ktorzy nie potrafia obiektywnie popatrzec na swoje auto.

#62 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 października 2010 - 18:54

Prawdziwe kompleksy maja ludzie ktorzy nie potrafia obiektywnie popatrzec na swoje auto.


Busted...

#63 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 16 października 2010 - 20:04

tylko że wiesz jak to jest, ktoś może powiedzieć że miał 2 Fordy, teraz ma Omege i problemy jak ręką odjął. Dużo zalezy od szczęscia, jak ktos kupił gówno, to niezależnie czy Omega, Focus czy Mercedes - będzie sie psuło.

#64 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2010 - 20:30

tylko że wiesz jak to jest, ktoś może powiedzieć że miał 2 Fordy, teraz ma Omege i problemy jak ręką odjął. Dużo zalezy od szczęscia, jak ktos kupił gówno, to niezależnie czy Omega, Focus czy Mercedes - będzie sie psuło.


Tak, oczywiscie. Fordy TDCI z ukladem Delphi to dla wielu tragedia (mozna je prosto naprawic, ale 80% mechanikow nie wie jak i naciaga tylko). Mialem jednak 3 Omegi sam dluzszy czas (plus kilka ktorymi jezdzilem lub naprawialem), 3 Vectry i juz 5 czy 7 Fordow, wiec wypowiadam sie na podstrawie powtarzajacych sie bolaczek tych aut po dluzszym uzytkowaniu.
No ale nawet gdyby usterkowosc byla taka sama (bo nie moge powiedziec, zeby Omega byla awaryjna, bo zadna mnie nie zawiodla powaznie) to i tak dla mnie Focus oferuje wiecej. Mondka tez mam, wiem, ze wielkoscia w srodku to praktycznie Omega (plus kilka fajnych gadzetow jak wentylowana skora) i jest swietny, ale mimo to Focusem jezdzi mi sie lepiej i go wole.
Omege milo wspominam i konczac w temacie to jakbym mial wybrac z tego o co sie pytal autor to - Omega 2.5 DTI. Jezeli mialo to by byc Signum to szczerze wolalbym kupic francuza, bo przynajmniej komfort bedzie lepszy ;)

#65 OFFLINE   krzysiek1985

krzysiek1985

    Zbanowany

  • 228 postów
  • Dołączył: 02-04-2008

Napisany 16 października 2010 - 21:31

Ford gówno wort, a jego brat to Opel i Fiat :D

#66 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 17 października 2010 - 21:10

Ja tam nie wiem, czy opel taki zły. Miałem opla przez 6 lat i żadnych problemów z nim nie miałem, mimo, że silnik był lichy i wymagał remontu.

Zmieniłem silnik na inny i 5 lat nic nie zrobiłem przy nim (oczywiście nie mówię o rozrządzie, płynach, filtrach i pompie wodnej, które zmieniłem na początku, bo to podstawa). Za podstawowe rzeczy (eksploatacyjne) uważam też opony, hamulce i tłumik, który też się kiedyś musi przepalić.

Nie było żadnych problemów.

A nie zawsze trafi się auto, żeby było tak bezawaryjne. Ile to auto miało lat to nie powiem, ale ja je kupiłem jak już było pełnoletnie, a jeździłem 6 lat.

Może i są lepsze i bardzie bezawaryjne, ale zależy jak się trafi i w jakim wieku jest auto.

Bo można trafić stosunkowo młode,ale z wykończonym zawieszeniem, bite, silnik żyłowany ile wlezie i naprawiany w garażu i już od początku się wkurzać, albo trafić nawet starsze, ale od kogoś kto rzeczywiście dba i jeździć prawie nic nie naprawiając.

Nie chwalę opla, że to najlepsza marka na ziemi i innych nie kupować, ale jestem zadowolony i dalej mam opla, bo mi pasuje i wierzę, że będzie przynajmiej podobnie bezawaryjny.

Oczywiście jak ktoś ma innej marki i jest zadowolony to też będzie tę markę chwlił, rzecz wiadoma:D

#67 OFFLINE   PAQ11

PAQ11
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-05-2008

Napisany 23 października 2010 - 08:11

Mam pytanko dotyczące silników benzynowych w signum. Przymierzam się do zakupu z myślą o zainstalowaniu LPG. Słyszałem, że silniki 2.2 direkt po lifcie są nie do przerobienia, a co z pozostałymi? JAkby ktoś miał jakieś doświadczenia to dzięki za pomoc. Jeszcze jedno pytanie dot. kosztów utrzymania, tzn. czy ceny części są tożsame z VC? Spotkałem się z opiniami, że signum to klasa premium, co przekłada się na koszty utrzymania.

#68 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 23 października 2010 - 20:44

Mam pytanko dotyczące silników benzynowych w signum. Przymierzam się do zakupu z myślą o zainstalowaniu LPG. Słyszałem, że silniki 2.2 direkt po lifcie są nie do przerobienia, a co z pozostałymi? JAkby ktoś miał jakieś doświadczenia to dzięki za pomoc. Jeszcze jedno pytanie dot. kosztów utrzymania, tzn. czy ceny części są tożsame z VC? Spotkałem się z opiniami, że signum to klasa premium, co przekłada się na koszty utrzymania.



Witam,

ja mogę się wypowiedzieć na temat silnika 1,8 16V (122 KM- oznaczenie Z18xe). Podobno dobrze znosi gaz i nie ma z nim problemów. Mam vectrę C z takim silnikiem, ale nie mam w niej gazu.

Po 2004 roku były montowane w vectrze silniki 1,8 16V ale 140 km i dużo ludzi narzeka na problemy z nimi.
Trzeba byłoby sprawdzić czy w nowszych Signum też nie był montowany.

Do tego są problemy z silnikiem 2,2 direct - również dużo ludzi narzeka na lpg w tych silnikach.

Co do pozostałych to nie jestem pewien,a nie chcę gdybać.
Można poszukać na necie, czy się ludzie nie skarżą na 2,2 zwykłe, albo 2,0 turbo.
Słyszałem,że do turbo dużo kasy kosztuje instalacja,ale to też można sprawdzić np. zadzwonić do jakiegoś punktu i się spytać.

Do Z18XE sekwencja kosztuje 2200-2500, bo niedawno się dowiadywałem:p

Co do cen części i eksploatacji to patrząc po necie, sporo części jest w tych samych cenach (filtry, części zamienne do silników itd), bo też większość silników,albo i wszystkie są te same.

#69 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 października 2010 - 13:22

ja mogę się wypowiedzieć na temat silnika 1,8 16V (122 KM- oznaczenie Z18xe). Podobno dobrze znosi gaz
i nie ma z nim problemów. Mam vectrę C z takim silnikiem, ale nie mam w niej gazu.


silnik z badziewnie umiejscownionym komputerem ktory przez temperature i drgania lubi sobie pasc. nagminne w VB, AG




 


#70 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 27 października 2010 - 13:07

Niestety, ale nie ma rzeczy idealnych:)

W każdym coś się dzieje i jakieś usterki występują.

#71 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 października 2010 - 14:27

Niestety, ale nie ma rzeczy idealnych:)

W każdym coś się dzieje i jakieś usterki występują.


Widzisz, a Omegi sie nie psuja i nie maja usterek ;)

#72 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 27 października 2010 - 16:42

Widzisz, a Omegi sie nie psuja i nie maja usterek ;)


A no właśnie. Mogłem Omę kupić. Początkowo chciałem to zrobić, ale jakoś nie wyszło:)
Trudno - zobaczymy jak się będzie sprawować dalej:D

#73 OFFLINE   zakos

zakos

    Zbanowany

  • 55 postów
  • Dołączył: 16-04-2012

Napisany 27 maja 2012 - 18:31

dla mnie fordy to nie wypał... kiedyś kolega mój chciał kupić to każdemu się silnik pocił...

ford ***** wart...

wiadomo nikt nie musi się zemną zgadzać ale nigdy forda nie kupie chociaż z wyglądu mondeo jest ładne ;)

#74 OFFLINE   mb_asasello

mb_asasello
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-01-2009
  • Skąd: Żywiec

Napisany 27 maja 2012 - 18:43

A dla mnie w dzisiejszych czasach, przy zalewie złomu na rynku wtórnym, jakiekolwiek uogólnienia są delikatnie mówiąc chybione. Kupuje się egzemplarz, a nie model / markę.

#75 OFFLINE   zakos

zakos

    Zbanowany

  • 55 postów
  • Dołączył: 16-04-2012

Napisany 27 maja 2012 - 18:49

A dla mnie w dzisiejszych czasach, przy zalewie złomu na rynku wtórnym, jakiekolwiek uogólnienia są delikatnie mówiąc chybione. Kupuje się egzemplarz, a nie model / markę.


zgadzam się ;)

ale jednak bał bym się forda :oonie:

dla mnie auta to tylko niemieckie no i niektóre japońskie... ;)

renówka, ford, peugeot, alfa romeo, kia to dla mnie zabawki nie auta...

chyba, że się ma od nowości autko i zmienia co 5 lat to wtedy każde auto jest dobre i fajne :)

#76 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 27 maja 2012 - 19:00

Ciekawy temat :D
Ponad rok temu strasznie sie napaliłem na signuma 3.0 cdti... opel z dieselkiem w dodatku v6... ale jak dowiedziałem sie o wrodzonej usterce silnika plany legły w gruzach :D 2.2dti też mi nie pasował - 4 cylindry to za mało hehe benzyny nie brałem pod uwage.

Koniec końców kupiłem volvo s80 2000r. z "pancernym" szwabskim 2.5tdi 5 garów, automat... dosyć dynamiczny silnik, spalanie w granicach 7 literków. Co prawda nie chodzi tak pięknie jak 2.5td w omedze ale jedzie do przodu. Minus to drogie części - w porównaniu do opla. Ale jak sie robi samemu to do przeżycia.

#77 OFFLINE   zakos

zakos

    Zbanowany

  • 55 postów
  • Dołączył: 16-04-2012

Napisany 27 maja 2012 - 19:26

volvo też piękne duże auta ;) tylko te części drogie, no ale wiadomo każdy ma inną kieszeń ;)

#78 OFFLINE   NOWY NABYTEK

NOWY NABYTEK

    Jazda Jazda

  • 92 postów
  • Dołączył: 04-01-2012
  • Skąd: Żyrardów/Warszawa

Napisany 27 maja 2012 - 21:26

Myślałem o signum - ale na myśleniu się skończyło - po przeczytaniu około 300 opinii od użytkowników

#79 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 27 maja 2012 - 22:48

Były plany pod mondeo... Kilka opinii o DURATORQ TDCI i plany poszły w Polskę:)
S60 w 180 konnym D5 w automacie lata zdrowo:D

#80 OFFLINE   zakos

zakos

    Zbanowany

  • 55 postów
  • Dołączył: 16-04-2012

Napisany 28 maja 2012 - 11:06

dajcie spokój z tymi fordami ;> heh

mondeo jest tylko z wyglądu fajne, poza wyglądem ma do zaoferowania pocący się silnik po 170tys. to już każdy prawie... fordy są robione dla ludzi co kupują z salonu i sprzedają po 3-4 latach ;)