Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega vs Signum


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
84 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   toudi50

toudi50
  • 16 postów
  • Dołączył: 04-10-2010

Napisany 12 października 2010 - 22:50

poza fabrycznym bledem ...


dzięki beast , nic nie kumam, niestety nie jestem mechanikiem:( no wiem już że nie brać V6 3.0 bo to scheisse), poza tym i tak chciałem zmienić wóz na Omege. W grudniu się okaże. Cena Czyni Cuda, chciałoby się autko marzeń (moja Omcia), a życie i kasa zweryfikuje :dziura:

A tak na marginesie, ciekawy temat. Signum nigdy nie było i nie będzie nastepcą Omegi:tank:. Opel chciałby widzieć w tej roli Insignię. Moim zdaniem piękne ale piękne jest też Reno Clio i co z tego. Co waszym zdaniem może pretendować do samochodu miary OMEGI??

#22 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 12 października 2010 - 22:59

A tak na marginesie, ciekawy temat. Signum nigdy nie było i nie będzie nastepcą Omegi. Opel chciałby widzieć w tej roli Insignię. Moim zdaniem piękne ale piękne jest też Reno Clio i co z tego. Co waszym zdaniem może pretendować do samochodu
miary OMEGI


Insignia jest następcą vectry a na pewno nie będzie nigdy następcą omegi bo insignia ma napęd na przód i wersja 4x4 .Tak więc na tą chwilę omega nie ma swojego następcy i długo nie będzie miała :(

#23 OFFLINE   krzysiek1985

krzysiek1985

    Zbanowany

  • 228 postów
  • Dołączył: 02-04-2008

Napisany 12 października 2010 - 23:02

A tak na marginesie, ciekawy temat. Signum nigdy nie było i nie będzie nastepcą Omegi:tank:. Opel chciałby widzieć w tej roli Insignię. Moim zdaniem piękne ale piękne jest też Reno Clio i co z tego. Co waszym zdaniem może pretendować do samochodu miary OMEGI??


Porady przed zakupem/zmianą auta . A to nie jest temat z tego działu .

#24 OFFLINE   toudi50

toudi50
  • 16 postów
  • Dołączył: 04-10-2010

Napisany 12 października 2010 - 23:08

Porady przed zakupem/zmianą auta . A to nie jest temat z tego działu .


Jest!- zmieniam Omegę na Omegę, ale jako otwarty człowiek:D dopuszczam możliwość zmiany:jump::jump::jump::jump: teoretycznie na lepszy model:jump::jump::jump: wciąż szukam!!!:jump:

#25 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2010 - 23:52

Zadnia co do Signum'a są bardzo podzielone, jednym się podoba (np. mnie:D) a inni czują do niego wstręt. Miałem okazję przejechać się Signumem 3.2 w automacie i byłem w tym samochodzie zakochany, niestety niczego więcej poza tym, że mi się podoba nie mogę dodać :D

Generalnie to jest wszystko to samo, można powiedzieć Vectra hatchback

I tu sam sobie przeczysz bo vectra hatchback ma dużo mniej miejsca dla pasażerów z tyłu. W mojej opinii w signum dwie osoby z tyłu będą się czuły lepiej niż w omedze.


Signum został zbudowany na płycie podłogowej Vectry C kombi, która jest dłuższa od sedana i hatchbacka

2.5 tds z omeg i bmw tez chyba jest od isuzu, nie czasem?


Mnie się kojarzy, że Steyr.

Co waszym zdaniem może pretendować do samochodu miary OMEGI

jako otwarty człowiek dopuszczam możliwość zmiany


Może popatrz na BMW serii 5. W zależności od zasobności portfela E39-E60. Jest multum diesli, mniejszych-większych, no i ma tylny napęd ;)



 


#26 OFFLINE   Tyczol

Tyczol

    Kluskowo-Pyzowy Fanatyk

  • 86 postów
  • Dołączył: 29-05-2008
  • Skąd: Gorzow Wlkp.

Napisany 13 października 2010 - 09:21

Ale omega to omega. Po 2 latach w omedze, nawet w vectrze c czuje sie jak w golfie, a 5tka nie jest taka miekka (przynajmniej mi sie tak wydaje). Swego czasu nawet rozwarzalem zeby kupic 2.5tds'a, ale po kilkunastu kilometrach za jego kolkiem stwierdzilem... ze omega to omega. I mam teraz dwie :)
Kamil.
--------------------------------------------------------
Omega to wspaniale auto...

#27 OFFLINE   Starwarrior

Starwarrior
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-10-2010
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 13 października 2010 - 10:15

Nie wiem jak europejskie wersje kontynentalne ale w Angli jezdziłem paroma signum z różnymi silnikami i ogólnie są ok, mam tylko wrażenie że podobnie jak w tańszych wersjach Vectry C tak i w tańszych wersjach Signum przednie fotele są strasznie niewygodne i twarde jak skała... Różnica w komforcie siedzeń jest ogromna porównując np wersję life(jedna z podstawowych na rynku UK) z wersją Comfort(a może Elegance... nie pamiętam) czy Elite... Poza tym wydaje mi sie że tak jak w Vectrze C najlepszy bedzie diesel 2.2DTI ze względu na względnie mała awaryjność w porównaniu do silników CDTI. Paru znajomych ma Vectry 2.2DTI i są zadowoleni, jedna po remapie do 150KM i smiga aż miło... Znam też parę osób z Vectrami CDTI w różnych opcjach mocy i tylko posiadacz wersji 120 konnej jest zadowolony, nie wiem dlaczego inni pozbyli się, albo próbują pozbyć swoich...

#28 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 13 października 2010 - 18:55

nie słuchajcie tych wszystkich magików co zaraz każdego diesla tutaj pojadą. Każde auto ma swoje wady i zalety, zależy jak jest dbane. Na 3.0 V6 benzyne w Omie też dużo rzeczy się znajdzie, a o tym że korba wychodzi bokiem chętniej niż w każdej innej V-ce to już się nie mówi bo to chyba każdy wie, wystarczy spojrzeć na tematy na forum.

#29 OFFLINE   Starwarrior

Starwarrior
  • 47 postów
  • Dołączył: 06-10-2010
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 13 października 2010 - 19:02

Na 3.0 V6 benzyne w Omie też dużo rzeczy się znajdzie, a o tym że korba wychodzi bokiem chętniej niż w każdej innej V-ce to już się nie mówi bo to chyba każdy wie



ja nie wiedziałem... :-( chyba będę sprzedawał Omegę jak ma tak zrobić i też Signum kupię ale w dieslu DTI ;-)

#30 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 13 października 2010 - 19:43

nie takie było moje zamierzenie :D Jeździj i korzystaj

#31 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 października 2010 - 22:12

Nie jezdzilem Signum, ale prowadzenie VC jest...kiepskie.
Miejsca z tylu tyle co kot naplakal.
Silnik 3.0 diesel jest awaryjny, poza tym malo ktory mechanik chce to naprawiac.
2.2 dti wg mnie nie jedzie. Dol obrotow jak nie w dieslu no i spalanie wcale nie takie male.

#32 OFFLINE   zyga_wr

zyga_wr
  • 175 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Września
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2010 - 17:50

Miałem okazję jeździć Signum 2003r, ale 1.8 benz. Z tym silnikiem jest to rower :)

Ogólnie auto wygodne i komfortowe, ale moja omega jest bardziej komfortowa i przytulna. W signum dużo jest taniej jakości plastików.

#33 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 15 października 2010 - 21:08

Nie jezdzilem Signum, ale prowadzenie VC jest...kiepskie.
Miejsca z tylu tyle co kot naplakal.
2.2 dti wg mnie nie jedzie. Dol obrotow jak nie w dieslu no i spalanie wcale nie takie male.


Jeździłem signum z 2.2DTi i w porównaniu do tego samego silnika w omedze jest o niebo bardziej dynamiczny. Jest lepiej wyciszony i skrzynia lepiej zestopniowana a prowadzenie drążka precyzyjniejsze. 2.2DTi w signum jak się go butuje to spala 7litrów, potwierdzone z autopsji. Miejsca z tyłu nie ma co porównywać między signum a VC bo signum ma większy rozstaw osi bodajże o 10cm i wszystko przypada na przedział dla pasażerów. Miejsca z tyłu jest naprawdę sporo.

#34 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 października 2010 - 21:21

Jeździłem signum z 2.2DTi i w porównaniu do tego samego silnika w omedze jest o niebo bardziej dynamiczny. Jest lepiej wyciszony i skrzynia lepiej zestopniowana a prowadzenie drążka precyzyjniejsze. 2.2DTi w signum jak się go butuje to spala 7litrów, potwierdzone z autopsji. Miejsca z tyłu nie ma co porównywać między signum a VC bo signum ma większy rozstaw osi bodajże o 10cm i wszystko przypada na przedział dla pasażerów. Miejsca z tyłu jest naprawdę sporo.


To czym rozni sie silnik 2.2 dti w Vectrze C od tego w Signum? Jakis inny? I 2.0 i 2.2 diesel w Oplach nie ma dolu. Trzeba go krecic, zeby jechal.
Co do spalania 7l z butowaniem to nie wiem jak liczysz, bo wszystkie VC z tymi silnikami z lekkim traktowaniem na trasie rzadko schodza blizej 5. Najczesciej kolo 6l i to bez szalenstw. no ale niech tak bedzie. Uzywam w tej chwili Mondka 2.0 tdci i kultura pracy bije silnik DTI a pali na autostradzie do 6l. Ja Focusem 2.0 tdci robie spokojnie 5.5l na trasie, a 7 to mi nie pali w miescie.


A co do miejsca to 10cm jest na dlugosc, a na szerokosc to w 3 ledwo sie zmiescilismy, gdzie w Omedze siedzielismy swobodnie.

#35 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 15 października 2010 - 21:32

To czym rozni sie silnik 2.2 dti w Vectrze C od tego w Signum? Jakis inny? I 2.0 i 2.2 diesel w Oplach nie ma dolu. Trzeba go krecic, zeby jechal.
Co do spalania 7l z butowaniem to nie wiem jak liczysz, bo wszystkie VC z tymi silnikami z lekkim traktowaniem na trasie rzadko schodza blizej 5. Najczesciej kolo 6l i to bez szalenstw. no ale niech tak bedzie. Uzywam w tej chwili Mondka 2.0 tdci i kultura pracy bije silnik DTI a pali na autostradzie do 6l. Ja Focusem 2.0 tdci robie spokojnie 5.5l na trasie, a 7 to mi nie pali w miescie.


A co do miejsca to 10cm jest na dlugosc, a na szerokosc to w 3 ledwo sie zmiescilismy, gdzie w Omedze siedzielismy swobodnie.


No właśnie to jest dziwne w tych silniach że jak się butuje to nie chcą więcej palić:) U mnie omega też nie chce palić więcej niż 8,2litra. To już jest max. Kultura pracy mondeo, hmm porównujesz common raila do zwykłego układu z pompą i bezpośrednim wtryskiem. Ja porównywałem wszysto do swojej omegi z konstrukcyjnie prawie takim samym silnikien. A to ile jaki samochód ma miejsca z tyłu wydaje mi się że oceniamy inaczej. Pisałem wcześniej że swobodnie zmieszczą się 4 osoby w signum. Ja jak zabiorę rodzinę 5 osobową w omedze to jest ciasno bo w moim domu poza matką wszyscy mają ponad 180cm i miejsca na nogi jest mało. Wiem, że focus to fajne auto ale nie jest stosowne wspominanie o jego spalaniu w temacie, gdzie wiedza o tego typu faktach pomaga tylko w dobrym samopoczuciu autora:) (moim zdaniem focus kombi ma lepszy bagażnik niż omega kombi:))

#36 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 października 2010 - 22:00

No właśnie to jest dziwne w tych silniach że jak się butuje to nie chcą więcej palić:) U mnie omega też nie chce palić więcej niż 8,2litra. To już jest max.

Nic tylko pozazdroscic Omegi. Tez Ci przy 180 pali mniej niz przy 130?

Kultura pracy mondeo, hmm porównujesz common raila do zwykłego układu z pompą i bezpośrednim wtryskiem. Ja porównywałem wszysto do swojej omegi z konstrukcyjnie prawie takim samym silnikien.

To porownaj nawet do 2.0 tddi. Ta sama pompa (VP44) a jedzie ladniej od dolu niz DTI.

A to ile jaki samochód ma miejsca z tyłu wydaje mi się że oceniamy inaczej.
Pisałem wcześniej że swobodnie zmieszczą się 4 osoby w signum. Ja jak zabiorę rodzinę 5 osobową w omedze to jest ciasno bo w moim domu poza matką wszyscy mają ponad 180cm i miejsca na nogi jest mało. Wiem, że focus to fajne auto ale nie jest stosowne wspominanie o jego spalaniu w temacie, gdzie wiedza o tego typu faktach pomaga tylko w dobrym samopoczuciu autora:) (moim zdaniem focus kombi ma lepszy bagażnik niż omega kombi:))


4 osoby swobodnie to mieszcza sie i u mnie w Focusie, wiec na wielkosci Signum to nie jest osiagniecie. Napisalem, ze 3 dorosle osoby spokonie siedzialy u mnie w Omedze. Nie bylo to A8, ale mozna bylo tak od bolu pojechac w trse. W VC nas 3 mialo problem z zamknieciem drzwi...i po ok 5 km chcialem tylko wysiasc.
Insignia niestety poszla w slady Vectry...

Ogolnie po tym co naprawialem ludziom i co znajomi maja problemy z Vectra to rozumiem dlaczego w UK jest to bezwartosciowe auto... Mimo tego, ze Omega jest usterkowa to wolalbym Omege, bo przynajmniej sie za to odplaca komfortem i fajnym prowadzeniem.

#37 OFFLINE   caliber21

caliber21
  • 41 postów
  • Dołączył: 27-03-2010
  • Skąd: Kościerzyna

Napisany 15 października 2010 - 22:12

Dobra już wszyscy wiedza na forum że ford jest mega wypas i wogole to nie ma lepszego auta ale kto o to pyta!Co czytam post kolegi kamińskiego to jest to post wychwalający foda!Troche żałosny sposób leczenia kompleksów.po co piszesz ile pali fokus czy mondeło jak nikt o to nie pyta

#38 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 października 2010 - 22:27

Dobra już wszyscy wiedza na forum że ford jest mega wypas i wogole to nie ma lepszego auta ale kto o to pyta!Co czytam post kolegi kamińskiego to jest to post wychwalający foda!Troche żałosny sposób leczenia kompleksów.po co piszesz ile pali fokus czy mondeło jak nikt o to nie pyta


Wyluzuj kolego, bo ci zylka peknie.
Co do kompleksow to sam sobie odpowiedz kto je ma, skoro tak Cie boli jak ktos pisze, ze jest cos poza Omega. Rozumiem, ze to Twoje ukochane auto, ale uwierz, ze sa inne, fajniejsze :)
Wytlumacze Ci to jednak jeszcze raz. Kolega napisal, ze Signum 2.0 DTI ma fajniejszy silnik od Vectry i pali palowane tylko 7l. Taki wynik na takie auto to nie jest zadna rewelacja i mniej pali wiele innych aut. To w zwiazku z faktem, ze oba silniki 2.0 i 2.2 DTI byly kiepskie.
Na klase auta wielkosc srodka Vectry czy Signum (o tym jest chyba temat) jest smiesznie mala.
Puenta jest taka, ze chocby glupie Mondeo ma wiecej miejsca w srodku, lepiej sie prowadzi i mniej pali niz Signum, ktore kosztuje ile kosztuje wlasnie z tych powodow. To tak dla przekonania, ze jezeli auta nie kupuje sie dla lansu to Signum sie nie oplaca. Jak dla lansu to moze i tak, choc juz dawno lansowac sie w tym nie ma jak.
Jak Cie boli Ford to porownaj do 406 i zobaczysz to samo, albo do innych. Ja akurat porownuje do Forda bo go znam.
Przepraszam jezeli Cie tak boli krytyka Opli. Specjalizuje sie w Fordach wiec o nich pisze, ale mimo, ze Ty tego nie widzisz sa inne auta, lepsze od Vectry czy Omegi. I nie sa to tylko Fordy.

#39 OFFLINE   krzysiek1985

krzysiek1985

    Zbanowany

  • 228 postów
  • Dołączył: 02-04-2008

Napisany 15 października 2010 - 22:39

Omega Omega Omega !! :)

#40 OFFLINE   zlomega

zlomega
  • 157 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 16 października 2010 - 05:18

Ja mam ponad 2 metry wzrostu i waga 120kg, wiec omega dla mnie jet ok, niestety za mną zostaje niewiele miejsca dla innych, przymierzałem się do innych autek i niestety wolę zostać przy usterkowej omedze niż mieć mniej komfortowe autko, na A8 czy phantoma mnie nie stać, passaty signumy mondeo to wszystko może fajnie jeździ ale mniej miejsca w środku, może ktoś mniejszych gabarytów tego nie zauważa ale jak czuje że mnie drzwi przyciskają do lewarka biegów a kolana mam obok kierownicy przyciśnięte do konsoli środkowej to jazda staje się męczarnią... Tak naprawdę wygodnie mi się jedzi vw transporterem, pozycja siedziącą i miejsca więcej niż w omce :)