

Omega vs Signum
#1
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 03:50
#2
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 08:30
Planuję zmianę mojej staruszki (już stoi w komisie:() na nowszy model. Najchętniej B FL 2003 2.5 TD, ale w porównywalnych cenach stoją Signum 3.0 V6 TD z rocznika nawet do 2005:confused:. Jak oceniacie silnik w Signum?
Omega z 2003 to DTI

#3
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 09:02
#4
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 09:07
Jak oceniacie silnik w Signum?
tragicznie. do 2005 roku silnik y30dt - opuszczaly sie tuleje w bloku powodujac wywalanie plynu przez kompresje w ukladzie chlodzenia. jesli juz to po 2006 roku z30dt - 184KM. sam silnik jako taki fajny ale robic przy nim to tragedia.
#5
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 10:16

#6
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 10:55
#7
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 11:29
silnik isuzu
to teoretycznie powinien być dobry.... swego czasu silniki isuzu było nie do zajechania....
#8
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 12:32
Wg. mnie signum to dziwny wynalazek, cos wiekszego niz vectra, ale nawiozujacego wnetrzem, a jednoczesnie bezdupne jak jakies auto klasy kompakt. Dziwadlo i tyle.
Kamil.
Omega to wspaniale auto...
#9
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 13:00
2.5 tds z omeg i bmw tez chyba jest od isuzu, nie czasem?
Wg. mnie signum to dziwny wynalazek, cos wiekszego niz vectra, ale nawiozujacego wnetrzem, a jednoczesnie bezdupne jak jakies auto klasy kompakt. Dziwadlo i tyle.
Kamil.
W omedze nie było silnika TDS tylko TD i tak samo jak w BMW i w Omedze był to silnik produkowany przez austriacką firmę STEYR.
#10
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 13:00
#11
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 13:03
a co do silnika, mialem na mysli 2.5 td w omedze i tds w bmw
Kamil.
Omega to wspaniale auto...
#12
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 13:09
Mi sie wydawalo ze to isuzu bylo, chyba ze mi sie z astra 1.7 porabalo :jump:
a co do silnika, mialem na mysli 2.5 td w omedze i tds w bmw
Kamil.
masz rację silnik 1.7 w astrze i vectrze to były jednostki produkowane przez isuzu.
signum jest ładne ale moim zdaniem wolał bym Omegę w 100% bo to już wyższa klasa no i komfort nie ten, ewentualnie vectrę c. A czym my będziemy jeździć za pare lat jak już omegi nie ma od 2003r.

#13
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 13:42


#14
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 14:21
bo signum to miała być Vectra dla wygodnych, czyli takich co lubią podróżować z tyłu.
Racja takie było założenie - stąd większy rozstaw osi w signum
Generalnie to jest wszystko to samo, można powiedzieć Vectra hatchback
I tu sam sobie przeczysz bo vectra hatchback ma dużo mniej miejsca dla pasażerów z tyłu. W mojej opinii w signum dwie osoby z tyłu będą się czuły lepiej niż w omedze.
#15
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 15:45
:)Omegą rocznik 2003:)na żółtych blachach:) Taki mam plan:DA czym my będziemy jeździć za pare lat jak już omegi nie ma od 2003r.
#16
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 17:00
Jedyny problem to rocznik max 2003, a moja połówka się uparła na młodsze.
To kup Vectrę C 1,9 CDTI 150 KM. Będziesz zadowolony
#17
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 17:12
To kup Vectrę C 1,9 CDTI 150 KM. Będziesz zadowolony
Taaaa, tyle że ja chcę połowicy wyklarowć że starsza Omega jest lepsza od nowszej Vectry, a poza tym to ma być diesel, a ja nie chcę mniejszego silnika niż 2,5 (może być większy byle w dieslu:D:D:D:D:D:D
#18
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 17:19
#19
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 18:09
ale słuchaj, tutaj kolega dobrze ci radzi bo 1.9cdti w opcji 150KM naprawdę ładnie jedzie.
poza fabrycznym bledem w kolektorze ssacym do 2007r (120-150 000 km kolektor 1100 pln + robota) padajaca dwumasa (150-180 kkm kolo 3000 komplet) wiecznie syfiacym sie egr i przez to DPF (tu akurat fiat sie popisal i dal lepsze uszczelki) padajacym CIM z czujnikiem skretu kierownicy - chyba az takiej tragedii nie ma. fakt ze duzo drozsze w utrzymaniu niz omega
#20
OFFLINE
Napisany 12 października 2010 - 19:47