Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega vs Signum


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
84 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Remus1

Remus1
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-10-2006
  • Skąd: Wałcz

Napisany 16 października 2010 - 06:03

Witam.
W nawiązaniu dod dyskusji...
Usiądźcie z tyłu w Mondeo MkIV, auto ma najwiekszy rozstaw osi wśród osobówek. Przeszło 2850mm! Omka ma "tylko" około 2730.
A osiągi Mondeo 2.0 nie bedę mówił, bo tego nie wiem. Wiem jedno, każda pliszka swój ogonek chwali!

Osobiście mamy w domu i Omkę (wg profilu) i Kugę w 2.0TDCi. I w tej, chocbym nie wiem, jak się starał, to poniżej 6.5 l/100km na trasie nie zejdę (średnia przelotówka to 130km/h). Jednak frajda z jazdy jest nieziemska.
A Signum jest fajne, ponoć tylko silniki 3 litrowe w dieselku są awaryjne - ale t zasłyszane opowieści.
Pozdrawiam.
:spor:

#42 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 października 2010 - 08:26

Wyluzuj kolego, bo ci zylka peknie.
Co do kompleksow to sam sobie odpowiedz kto je ma, skoro tak Cie boli jak ktos pisze, ze jest cos poza Omega. Rozumiem, ze to Twoje ukochane auto, ale uwierz, ze sa inne, fajniejsze :)
Wytlumacze Ci to jednak jeszcze raz. Kolega napisal, ze Signum 2.0 DTI ma fajniejszy silnik od Vectry i pali palowane tylko 7l. Taki wynik na takie auto to nie jest zadna rewelacja i mniej pali wiele innych aut. To w zwiazku z faktem, ze oba silniki 2.0 i 2.2 DTI byly kiepskie.
Na klase auta wielkosc srodka Vectry czy Signum (o tym jest chyba temat) jest smiesznie mala.
Puenta jest taka, ze chocby glupie Mondeo ma wiecej miejsca w srodku, lepiej sie prowadzi i mniej pali niz Signum, ktore kosztuje ile kosztuje wlasnie z tych powodow. To tak dla przekonania, ze jezeli auta nie kupuje sie dla lansu to Signum sie nie oplaca. Jak dla lansu to moze i tak, choc juz dawno lansowac sie w tym nie ma jak.
Jak Cie boli Ford to porownaj do 406 i zobaczysz to samo, albo do innych. Ja akurat porownuje do Forda bo go znam.
Przepraszam jezeli Cie tak boli krytyka Opli. Specjalizuje sie w Fordach wiec o nich pisze, ale mimo, ze Ty tego nie widzisz sa inne auta, lepsze od Vectry czy Omegi. I nie sa to tylko Fordy.


Ehh chyba nie czytasz ze zrozumieniem bo napisałem że 2.2Dti w Signum jest lepszy niż ten sam silnik w OMEDZE. W dwóch postach Ci to wyjaśniałem. Dorwij jakiegoś Signum usiądź z tyłu i dopiero wtedy mów o ilości miejsca. Bo teraz masz odniesienie tylo do vectry mocno mijasz się z prawdą. Ponadto kwestii silnikowej nie zapominaj o 1,9CDTI i z tym silnikiem porównuj fordowskie TDCi.

#43 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2010 - 08:32

...
passaty signumy mondeo to wszystko może fajnie jeździ ale mniej miejsca w środku, może ktoś mniejszych gabarytów tego nie zauważa ale jak czuje że mnie drzwi przyciskają do lewarka biegów a kolana mam obok kierownicy przyciśnięte do konsoli środkowej to jazda staje się męczarnią... Tak naprawdę wygodnie mi się jedzi vw transporterem, pozycja siedziącą i miejsca więcej niż w omce :)


Transporter to inna bajka, trudno porownywac do osobowek choc niestety komfort jazdy jest na sankach.
A co do aut ktore podales to zgadzam sie, ze Passat i Signum wygladaja na duze, ale sa male w srodku, ale jezeli chodzi o Mondeo juz nie. Srodek wymiarami jest porownywalny do Omegi i tak samo wygodnie sie podrozuje.

Remus - Kuga jest jak jezdzacy kontener choc i tak to tylko Focus i 6.5l jest wysokim wynikiem. Moj Focus i C-Max z tym samym silnikiem (ta sama plyta) pala przy 130km/h 5.5-5.8l.

Ehh chyba nie czytasz ze zrozumieniem bo napisałem że 2.2Dti w Signum jest lepszy niż ten sam silnik w OMEDZE. W dwóch postach Ci to wyjaśniałem. Dorwij jakiegoś Signum usiądź z tyłu i dopiero wtedy mów o ilości miejsca. Bo teraz masz odniesienie tylo do vectry mocno mijasz się z prawdą. Ponadto kwestii silnikowej nie zapominaj o 1,9CDTI i z tym silnikiem porównuj fordowskie TDCi.

A ja Ci pisze, ze oba DTI nie maja dolu. Jezdzilem nimi w Vectrze B i C i jada dopiero powyzej 2000obr. Trzeba je krecic, zeby jechaly, prawie jak benzyniaki. Jezeli porownujesz do Forda to masz 2.0 tddi (zwykla pompa rotacyjna identyczna jak w DTI) - jak porownasz to ten jedzie ladnie od dolu, duzo lepiej niz nawet 2.2 dti.

Druga sprawa to 2.2 DTI w Omedze byl wsadzony jako opcja ekonomiczna (dlatego nawet nie ma go z automatem), a nie do elastycznej jazdy. Kto chce jezdzic sensownie musi myslec o 2.5DTI.

Co do Signum to zrozum wreszcie, ze miejsca na boki ma tyle samo do Vectra C i 3 rosle osoby z tylu wsadzisz tylko na krotka trase, a w Omedze czy Mondeo da sie tak przejechac trase. Fajnie, ze na nogi jest 10cm wiecej niz w VC, ale to nie wszystko i 3 osobom nie poprawia mocno niekomfortowej jazdy.

Jezeli chodzi o 1.9 cdti to bardziej bym porownywal do 2.0 tdci z PSA - pierwszy Fiatowski jezdzi w Oplach, drugi francuski jezdzi w Fordach. Moce podobne, kultura pracy rowniez.

#44 OFFLINE   Remus1

Remus1
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-10-2006
  • Skąd: Wałcz

Napisany 16 października 2010 - 08:52

"..Remus - Kuga jest jak jezdzacy kontener choc i tak to tylko Focus i 6.5l jest wysokim wynikiem. Moj Focus i C-Max z tym samym silnikiem (ta sama plyta) pala przy 130km/h 5.5-5.8l..."

Tak ,tak wszystkie samochody są be.. i tylko mój jest cacy!

"Jeżdżący kontener", aleś ku.wa wymyslił! Sam na to wpadłeś, czy ktoś ci podpowiedział??!!:szpital:
Rozumiem, że w Twoim mniemaniu C-max to zaj.sty bolid!!

Może czasami warto pomysleć i wziąć pod uwagę choćby szerokość opon, zdaje sie że przy spalaniu ma to znaczenie. A może to prawo fizyki działa tylko w Polsce?
:spor:

#45 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2010 - 09:04

Tak ,tak wszystkie samochody są be.. i tylko mój jest cacy!

Nie moj tylko moje. Mialem i mam za duzo aut, zeby mowic o tym najlepszym moim, wiec odbij prosze.

"Jeżdżący kontener, aleś ku.wa wymyslił! Sam na to wpadłeś, czy ktoś ci podpowiedział??!!:szpital:

Wysil sie i popros mame, zeby postawila kolo Focusa i C-Maxa to zobaczysz.

Rozumiem, że w Twoim mniemaniu C-max to zaj.sty bolid!!

No i przeczytaj jeszcze raz moj pierwszy post. Dla Twojej wiadomosci - mialem C-Maxa i sprzedalem.

Może czasami warto pomysleć i wziąć pod uwagę choćby szerokość opon, zdaje sie że przy spalaniu ma to znaczenie. A może to prawo fizyki działa tylko w Polsce?

To po co piszesz o spalaniu Kugi w stosunku do Mondeo/ Focusa?
No ale dobrze, szerokosc mowisz ma znaczenie. 205 w stosunku do 235 daje wg Ciebie 1l wiecej? Obecnie uzywam Mondeo na kapciu 225 i jakos miesci sie w 6l. Wielkosc kola w Kudze moze miec znaczenie, ale nie 1l wiecej.

#46 OFFLINE   Remus1

Remus1
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-10-2006
  • Skąd: Wałcz

Napisany 16 października 2010 - 09:06

mkaminski100

bujaj się...
:spor:

#47 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2010 - 09:17

mkaminski100

bujaj się...


Mama jednak nie pozwolila ruszyc Kugi? ;)

#48 OFFLINE   Remus1

Remus1
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-10-2006
  • Skąd: Wałcz

Napisany 16 października 2010 - 09:27

Rozumiem Twe bolączki, że auta innych palą więcej niż Twoje.

I poczytaj uwaznie, nie porównywałem spalania foczki do kugi!
Zwyczajnie jeździłem również Mondeo i wiem ile to pali.

Dla tych co nie chcą czytać uważnie: Nie pisze, że Mondeo pali więcej, albo że mniej niż Kuga.
Nie twierdzę, też że Kuga jest najlepszym autem na swiecie!

I na koniec ostatnia sprawa mkaminski100:
Na każde swoje auto zarobiłem sam, i nie życzę sobie mieszania do tego mojej matki!
:spor:

#49 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 16 października 2010 - 09:36

Może ja się włączę do tej dyskusji. Co do Omegi i Vectry C to też akurat coś wiem.

Omegi nigdy nie miałem, ale od jakiegoś czasu brat ma Omegę B w sedanie 2,5 tds. Jeździłem i siedziałem z boku i z tyłu jako pasażer.
Co do miejsca z tyłu to rzeczywiście jest więcej niż np. w Vectrze C sedan, który mam obecnie.
Wygoda na tylnej kanapie jest wieksza niż w vectrze.
Co do silnika, to prędzej brat by coś mądrego powiedział, a opinie zawsze są podzielone.
Wiem, że auto jeździło po Niemczech i po Polsce (właściciel jeździł do Niemiec do pracy i wracał do Polski i to często). Brat jak kupiłe Omegę (to jest '96 rok tej Omy) w 2005 roku miała przebieg 346 .000 z groszami.
Co do awaryjności to wiem o jednej usterce - świecy żarowej ze sterownikiem dla komputera (wyciek paliwa spod niej właśnie). Poza tym nie było problemów, a uto używane cały czas.

Co do Vectry C to faktycznie słyszałem, że silnik 2,0 DTI to raczej omijać, ale znów opinie są podzielone, ponieważ trafi się ktoś, komu służy dobrze i kto chwali go za niskie zużycie ON.
2,2 dti ten silnik brałem pod uwagę w Vectrze C lub 1,8 benzyna.
Wybrałem benzynę 1,8 ale coś za coś (wiadomo ceny benzyny wyższe niż ON), ale 2,2 też potrafi spalić, no i niektóre części do diesla są dosyć kosztowne.
Benzyna co prawda nie ma takich problemów z częściami (jeśli chodzi o ceny), ale wyższy koszt eksploatacji bo benzyna droższa.


Co do eksploatacji Vectry C 1,8 benzyna:
jak kupiłem i zalałem pierwszy zbiornik do pełna to w jeździe mieszanej wyszło mi średnie spalanie z całego zbiornika na poziomie 8,6 l. Jak się oszczędnie z gazem jeździ tzn. kręci do 3-4 tys, to poniżej 8 można zejść (mi wyszło 7,8) na drugim całym zbiorniku.
Trasę robiłem w sierpniu i wyszło spalanie na 1100 km (jadąc 70-120 spalanie na poziomie 5,9 l - 2 osoby w aucie i pełniutki bagażnik).

Jeśli ktoś jeździ naprawdę dynamicznie i wykręca wysokie obroty, to naprawdę ten silnik musi swoje wziąźć i tutaj nie ma możliwości żeby spalił 8 litrów benzyny - spali nawet 12 litrów, albo i więcej,
Oczywiście diesel weźmie mniej i do tego idzie od niższych obrotów.
Mnie osobiście prawie zatkało jak wsiadłem w Vectrę, naciskam na gaz, a ona się rozpędza powolutku i od około 2000 obrotów coś się dzieje - okazało się że po wymianie filtra paliwa jest lepiej. Auto jest bardziej elastyczne i od 1500 obr lepiej reaguje niż wcześniej-czuć że się zbiera.

Przedtem tego nie było.

Co do Signum to też swego czasu się zastanawiałem nad nim, ale stwierdziłem, że tak wielkiego bagażnika nie wykorzystam i z niego zrezygnowalem. Co do środka to nie jeździłem, ani nie oglądałem jak w środku, więc się nie wypowiem. Faktem jest, że Signum nie odniósł takiego sukcesu
jaki opel przewidywał, a nawet można powiedzieć, że poniósł porażkę.

Co do komfortu prowadzenia i jazdy to Omega przewyższa Vectrę, ale mi to akurat nie przeszkadza. Mi pasuje Vectra ze względu na wygląd, wiek auta i myślę że trafiłem dobry egzemplarz z Niemiec z niewielkim udokumentowanym przebiegiem (oryginalny), oraz nie bity.

W Vectrze zauważyłem 2 usterki:
1. pękają sprężyny przednie - stwerdzone na własnej skórze-miałem pęknięta od kierowcy,

2. drugą rzeczą jest zamykający się samochód - po otwarciu auta, otwarciu drzwi i ich zamknięciu nie zamykałem centralnego zamka samochodu i miałem kluczyki przy sobie, a po chwili auto samo się zamknęło.

Myślałem, że to jakieś zabezpieczenie np. w razie jak zapomnę zamknąć, ale okazało się, że jak otworzę tylną szybę i zostawie kluczyki na tylnej kanapie to też się zamyka-przestało mi się to podobać, bo można zatrzasnąć kluczyki w aucie.

Po około 3 dniach rozładowała mi się całkowicie bateria w kluczyku którego używałem, więc jak mam drugi kluczyk to go wziąłem i problem zniknął.

Przez chwilę nawet myślałem też że to usterka centralnego zamka.

Co do silnika 1,8 to pilnować trzeba paska rozrządu (kosztowna sprawa jak się zerwie),a przede wszystkim o silnik trzeba dbać (przedlądy, wymiana oleju, filtrów i stosować dobre materiały, a nie olej za 8zł/l .itd)
Ponadto słyszałem także, że te silniki najlepiej znoszą gaz (że 140 konne po lifcie mają z tym problemy, a 2,2 benzyna też nie chce chodzić dobrze na gazie).
Co do gazu nie wiem czy to prawda, bo nie mam w aucie.

Pozostałe czyli 1,9 CDTi (100 KM, 150 KM - to też loteria i jeszcze filtry cząstek stałych siadają -ludzie na to narzekają). Też słyszałem ,że 120 konne silniki 1,9 cdti są ok, ale nie miałem i nie użytkowałem, więc nie mogę potwierdzić.

Pozdrawiam

#50 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2010 - 09:48

a o Volvo V70 nie myślałeś, albo XC 70

#51 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 16 października 2010 - 09:58

a o Volvo V70 nie myślałeś, albo XC 70


Ja się kiedyś też nad Volvo zastanawiałem, ale jakoś sobie odpuściłem i zostałem przy Oplu:D

#52 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2010 - 10:40

Ja się kiedyś też nad Volvo zastanawiałem, ale jakoś sobie odpuściłem i zostałem przy Oplu

Volvo o wiele mniej traci na wartości.

#53 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2010 - 10:40

...
W Vectrze zauważyłem 2 usterki:
1. pękają sprężyny przednie - stwerdzone na własnej skórze-miałem pęknięta od kierowcy,

2. drugą rzeczą jest zamykający się samochód - po otwarciu auta, otwarciu drzwi i ich zamknięciu nie zamykałem centralnego zamka samochodu i miałem kluczyki przy sobie, a po chwili auto samo się zamknęło.


Ad 1. Plaga.
Ad. 2 nie spotkalem sie, ale elektryka potrafi platac figle w tych autach.
Dodam tylko:
Awarie CIM
Mechanizm wycieraczek (Saab ma to samo)
Przygasanie swiatel i deski przy kreceniu kierownica (elektryczne wspomaganie) - na to jednak cierpi wiele aut z tym wspomaganiem.
Szybkie zuzywanie sie zawieszenia z tylu (banany)

Oba silniki 2.0 i 2.2 dti sa na tej samej pompie VP44 i psuje sie tak samo. Ten sam problem maja wszystkie auta/silniki z takimi pompami (VP30 czy VP44) - Opel, Ford, Audi, Cumminsy itd. Do tego nieszczesne podcisnienia i problemy z pompa vacu, ale jak ktos wie to szybko to naprawi.
Poza tym problemem jest wlasnie brak "dolu" - silnik nie jest elastyczny na niskich obrotach.
Silnik 1.8 benzyna to rzeczywiscie ciekawa opcja. Nie jest to potwor mocy, ale potrafi spalic niewiele wiecej niz diesel i nie kosztuje tyle w naprawach.

#54 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 16 października 2010 - 11:08

Ad 1. Plaga.
Ad. 2 nie spotkalem sie, ale elektryka potrafi platac figle w tych autach.
Dodam tylko:
Awarie CIM
Mechanizm wycieraczek (Saab ma to samo)
Przygasanie swiatel i deski przy kreceniu kierownica (elektryczne wspomaganie) - na to jednak cierpi wiele aut z tym wspomaganiem.
Szybkie zuzywanie sie zawieszenia z tylu (banany)


Silnik 1.8 benzyna to rzeczywiscie ciekawa opcja. Nie jest to potwor mocy, ale potrafi spalic niewiele wiecej niz diesel i nie kosztuje tyle w naprawach.


Teraz jak to przeczytałem to faktycznie przypomniałeś mi kolego o przygasaniu światła jak kierownicą kręcę. Jest to widoczne.
A co do mocy to jest 122 KM (2002/2003 rok przed liftem) , z jednej strony to niewiele, ale też to się rozpędza. Nie ma coprawda "zawrotu głowy", ale jak jest więcej miejsca i jakieś słabsze autko, to i na piątce da się wyprzedzić bez redukowania, no i wiru w baku aż takiego też nie robi:D

Nie twierdzę, że Vectra to cudo i najlepsze pod słońcem, ale jakoś mi się spodobało i jak dla mnie stanowi ciekawą propzycję.

Co do zawieszenia, to faktycznie prawda, ale u nas to jakoś zawsze szybciej przebiega niż w Niemczech np. (drogi, a właściwie dziury, koleiny itd):p

Odnośnie spalania to 80-90 jest ekonomicznie, do 120 jest znośnie, a powyżej 120 zaczyna trochę więcej ssać (tak z własnych obserwacji zauważyłem). Ale tak każde auto ma.

#55 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2010 - 11:20

MI bardziej niz moc chodzi o mala elastycznosc tych silnikow przy niskich obrotach. Nie ma tragedii, ale sa lepsze diesle.

O mocy piszesz o 1.8 benzynie? Te pozniejsze maja 125 koni i naprawde ladnie jezdza. Testowalem ten silnik w Saabie 9-3 i naprawde przyjamny silnik.

Zawieszenie pada wszedzie tak samo. U nas w UK jest ten sam problem. Niedawno dla 2 znajomych zalatwialem sprezyny na przod.

A co do spalania to wielu twierdzi, ze ich auto pali mniej przy 180 niz 120 ;) Mi sie zadnym autem tego nie udalo potwierdzic.

Kolega ma VC 1.8 i chwali sobie, mimo, ze wydal juz na nia majatek.

#56 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 16 października 2010 - 11:27

MI bardziej niz moc chodzi o mala elastycznosc tych silnikow przy niskich obrotach. Nie ma tragedii, ale sa lepsze diesle.

O mocy piszesz o 1.8 benzynie? Te pozniejsze maja 125 koni i naprawde ladnie jezdza. Testowalem ten silnik w Saabie 9-3 i naprawde przyjamny silnik.

Zawieszenie pada wszedzie tak samo. U nas w UK jest ten sam problem. Niedawno dla 2 znajomych zalatwialem sprezyny na przod.

A co do spalania to wielu twierdzi, ze ich auto pali mniej przy 180 niz 120 ;) Mi sie zadnym autem tego nie udalo potwierdzic.

Kolega ma VC 1.8 i chwali sobie, mimo, ze wydal juz na nia majatek.



No 1,8 benzyna to nie super mocne auto. Piszę tylko, że to kompromis między mocą a oszczędnym czy w miarę oszczędnym spalaniem.

Co do sprężyn to zmieniłem komplet z przodu i widać u mnie różnicę, bo tył siedzi i mam już nowe na tył.

A w odpowiedzi na silniki to wiem, że VB 1,8 16 V benzyna miała 125 koni, w moim jest fabrycznie 122 km (1,8 benzyna 16 V silnik Z18xe), a w poliftowych 2004 rok i wyżej jest 140 KM).:D

Wracając do spalania to rzeczywiście dziwne:D Mi się tego też nigdy nie udało osiągnąć.

A mam pytanko jeśli chodzi o te sprężyny: jakiej firmy zakładacie?

#57 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 października 2010 - 11:54

No 1,8 benzyna to nie super mocne auto. Piszę tylko, że to kompromis między mocą a oszczędnym czy w miarę oszczędnym spalaniem.

Co do sprężyn to zmieniłem komplet z przodu i widać u mnie różnicę, bo tył siedzi i mam już nowe na tył.

A w odpowiedzi na silniki to wiem, że VB 1,8 16 V benzyna miała 125 koni, w moim jest fabrycznie 122 km (1,8 benzyna 16 V silnik Z18xe), a w poliftowych 2004 rok i wyżej jest 140 KM).:D

Wracając do spalania to rzeczywiście dziwne:D Mi się tego też nigdy nie udało osiągnąć.

A mam pytanko jeśli chodzi o te sprężyny: jakiej firmy zakładacie?


ja doloze swoje 5 groszy

pomykam wlasnie tym GTS

http://otomoto.pl/in...ow&id=C15705252

spalanie z 400 km 80% miasto ale kiepskie miasto bo bardzo krotkie odcinki miedzy krzyzowkami - 10.0 l/ 100 km.
z dynamika nie ma wiekszego problemu - zaczyna lapac od 1700 rpm i ladnie ciagnie. wiadomo w manualu bylo by mniej ale ja lubie automaty. z tylu nie siedze wiec ilosc miejsca mnie nie interesuje ale bagaznik ma rewelacyjny. auto fajnie sie prowadzi - zawieszenie lekko twardawo zestrojone ale ja akurat takie lubie. ogolnie jestem na tak.


co do 3.0 v6 cdti - bardzo fajny silnik tyle ze wadliwy (y30dt) 177 KM bo potem juz sier poprawili i zrobili z30dt (184KM) mialem przyjemnosc naprawiac takowy silnik i faktycznie zeby cos zrobic trzeba duzo rzeczy zdemontowac a jest to czasochlonne. no i czesci bardzo drogie - nawet uzywki - ale dzwiek tego silnika jest nieziemski :)




 


#58 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 16 października 2010 - 12:07

Witam,

ja właśnie chciałem gts-a ze względu na możliwość zapakowania dużych gabarytów do bagażnika. Sedan ma taki sam bagażnik, ale jest ograniczony przez pokrywę, za to pojemnośc jest identyczna, ale wiadomo, nie otworzę w sedanie pokrywy z tylną szybą i nie włożę jakiejś szafki, do bagażnika.

Trafił mi się sedan w bardzo dobrym stanie i dlatego nie wybrzydzałem.
Chociaż marzyłem o GTS-ie.
Widzę, że duży wyświetlacz ma kolega z komputerem i spalanie podaje:jump:

U mnie niestety jest ten mały wyświetlacz tylko z temperaturą, radiem i zegarkiem:mad:
Życzę niezawodności w eksploatacji i pozdrawiam:D:p

No i ogólnie bardzo ładnie się prezentuje ten egzemplarz:)

#59 OFFLINE   caliber21

caliber21
  • 41 postów
  • Dołączył: 27-03-2010
  • Skąd: Kościerzyna

Napisany 16 października 2010 - 13:25

Wyluzuj kolego, bo ci zylka peknie.
Co do kompleksow to sam sobie odpowiedz kto je ma, skoro tak Cie boli jak ktos pisze, ze jest cos poza Omega. Rozumiem, ze to Twoje ukochane auto, ale uwierz, ze sa inne, fajniejsze :)
Wytlumacze Ci to jednak jeszcze raz. Kolega napisal, ze Signum 2.0 DTI ma fajniejszy silnik od Vectry i pali palowane tylko 7l. Taki wynik na takie auto to nie jest zadna rewelacja i mniej pali wiele innych aut. To w zwiazku z faktem, ze oba silniki 2.0 i 2.2 DTI byly kiepskie.
Na klase auta wielkosc srodka Vectry czy Signum (o tym jest chyba temat) jest smiesznie mala.
Puenta jest taka, ze chocby glupie Mondeo ma wiecej miejsca w srodku, lepiej sie prowadzi i mniej pali niz Signum, ktore kosztuje ile kosztuje wlasnie z tych powodow. To tak dla przekonania, ze jezeli auta nie kupuje sie dla lansu to Signum sie nie oplaca. Jak dla lansu to moze i tak, choc juz dawno lansowac sie w tym nie ma jak.
Jak Cie boli Ford to porownaj do 406 i zobaczysz to samo, albo do innych. Ja akurat porownuje do Forda bo go znam.
Przepraszam jezeli Cie tak boli krytyka Opli. Specjalizuje sie w Fordach wiec o nich pisze, ale mimo, ze Ty tego nie widzisz sa inne auta, lepsze od Vectry czy Omegi. I nie sa to tylko Fordy.



Wiesz jeśli chodzi o kompleksy na punkcie auta to ich nie mam bo niby dlaczego miałbym je mieć omega nie jest autem którego trzeba się wstydzić ja jestem z mojej dumny nawet bo wiernie dla mnie pracuje dzień w dzień.Tylko denerwują mnie twoje wypowiedzi bo każdy twój post to chwalenie forda nie wiem czy Ci za to płaca ale robi się to nudne bo znam kilka fordów które były w rodzinie i też jezdziłem nimi więc też coś tam wiem o ich awaryjności i dodam że mam piątego opla i uwierz że nie zmienił bym marki dopóki nie bedzie mnie stać na fajnego mercedesa.Uważam że opel ma fajne ceny w stosunku do tego co oferuje a Ty w co drugim poście jezdzisz po oplu i robisz z niego tandetny badziew.I tak się zastanawiam po co to robisz lubisz denerwować właścicieli opli czy o co chodzi a może to jest tak że nie masz humoru i wbijasz kij w mrowisko.A co do tego że są lepsze auta niż omega to ja też wiem tylko napewno nie są w tej cenie co omega.

#60 OFFLINE   Remus1

Remus1
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-10-2006
  • Skąd: Wałcz

Napisany 16 października 2010 - 16:58

po prostu mkaminski100 ma kompleksy, i tyle w tym temacie....
:spor: