Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co wybrać 2.5 v6 czy 3.0 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
185 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 23:08

No tak komik znow nas rozbawia... Przyjedz na spota niech ktos da ci sie w koncu przejechac automatem, rozumiem ze bedzie to twoj pierwszy raz ale sam zobczysz ile trwa zmiana biegu. Co nie zrobisz (nawet nie puszczajac gazu) to tak szybko nie zmienisz biegu wiec sam sie "ogarnij" :) Co do DSG zgodze sie ale tam zmiana przez podwojne sprzeglo trwa kilka milisekund, czyli ty dluzej mrugasz niz on wrzuca wyzszy bieg.

powiem tak automat mozna z hamowac warunek dobre opony (pomiar nie do konca realny duze straty mocy na napedzie)


Tu nie chodzi o opony tzn nie do konca. Hamowanie polega na tym, ze np jak to jest w omedze przelozenie 1.0 masz na 4 biegu i na nim hamujesz auto. Ciezko wbic 4 i zostawic na stale w automacie ;) Ale to tak bardzooo ogolnie piszac. Najlepsze pomiary sa hondy civic z lat 90 (egg) gdzie kazdemu wychodza super wyniki i gratisowane konie po latach. Przy czym civic przelozenie na 4 biegu ma kolo 3.90 i jezeli ktos z hamowni nie kumaty to pozniej drukuje bzdury, a klient happy.

#62 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 11 sierpnia 2010 - 23:14

[quote name='Lukasboss']Zalezy co dla kogo. Jezdzilem automatami od starych passatow po mercedesy s500, a aktualnie brackiego DSG w passacie i mimo, ze zawsze uwazalem ze tylko manual do auta to powoli zmieniam zdanie. Automat w miescie jest nieoceniony. Co chwile jedynka sprzeglo dwojka, hamulec sprzeglo jedynka i tak do zrzygania sie. Mimo, ze automat starej konstrukcji to i tak zmieni szybciej bieg niz my w manualu. Tak jak pisal Eliks inne przelozenia i juz mamy gorsze przyspieszenia ale i zupelnie inne odczucia.

czy koledze czasami nie chodziło ze automat zmienia biegi przy mniejszych obrotach wczesniej niz my zmieniamy bieg w manualu:pokoj:

#63 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 11 sierpnia 2010 - 23:18

podaj mi kolego jeden zasadniczy powód czemu osiągi manuala z silnikiem 2.5 czy 3.0 są lepszę od automata o min 1s?? jeździłem nie jednym automatem, miałem tydzień czasu bmw e46 330d automat i to dopiero szło fajnie,ale kolega ma e60 330d w manualu i nie było opcji mu uciec, a przeciez identyko motory i tylko inne skrzynie.. tymbardziej ze e60 jest cięższa..

#64 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 23:31

podaj mi kolego jeden zasadniczy powód czemu osiągi manuala z silnikiem 2.5 czy 3.0 są lepszę od automata o min 1s??


Ile biegow ma automat a manual w omedze ? Do ilu ciagnie 1,2 itp w automacie a do ile w manualu. Jakie sa przleozenia. To ze bieg jest szybciej zmieniany niz Ty to robisz w manualu to wcale nie oznacza, ze automat musi byc szybszy do 100 km/h :)

jeździłem nie jednym automatem, miałem tydzień czasu bmw e46 330d automat i to dopiero szło fajnie,ale kolega ma e60 330d w manualu i nie było opcji mu uciec, a przeciez identyko motory i tylko inne skrzynie.. tymbardziej ze e60 jest cięższa..


Tez jezdzilem e46 320 (150 km M47TU) i 330d (184 km M57 i M57TU) jest tez o mocy 204 km. E 60 nie jezdzilem ale oznaczenia 330d nieznam :pokoj: jezeli juz to 525, 530 ;) tam silnik 3.0 D ma od 197 do 235 koni.

a przeciez identyko motory


Wiec nie chce Cie zmartwic ale znow nie masz pojecia o czym do nas piszesz :D

Sory za OT, co mialem napisac napisalem, tyle ode mnie bo znow smietnik w temacie...

#65 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 sierpnia 2010 - 00:18

Jakoś ostatnio fajnie śmiecicie tematy :p
Wracając do głównego zagadnienia (nie wiem czy ktoś tutaj napisał bo nie chce mi się tych przepychanek czytać) 2.5 V6 jest odporniejszy od 3.0. Fakt jest taki, że moją babcią mam coraz większe hamulce aby pędzlować kiedy tylko popadnie a mam manual i do tego 4.22 nie wspominając o innych pierdołach a'la gleba, puszka i takie tam.

#66 OFFLINE   Verblein

Verblein
  • 202 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: Warszawa/Wrocław/Końskie

Napisany 12 sierpnia 2010 - 05:18

Najpierw kolego musisz sam sobie odpowiedzieć do czego ma auto słuzyć Tobie i twoim bliskim? Jesli do normalnego przemieszczania się pomiędzy punktami A i B z rodziną i normalnymi prędkościami to z palcem w uchu wystarczy 2,5 w automacie. Ja zrobiłem 100 000 km kluską caravanem z silnikiem 2.0 w 8 zaworkach i byłem nią zupełnie usatysfakcjonowany pod tym kątem. Jesli zaś szukasz ekstremalnych wrażeń na pograniczu drogowej fantazji typu: palenie gumy, rwanie blachar w dyskotekach, agrotuning, ustawki, wyścigi na trasie itd....to z czasem i 3.2 w manualu bedzie za mało.
Apetyt rośnie w miarę jedzenia i zawsze bedzie czegoś niedosyt. Zawsze będzie brakowało "odejścia" pod pedałem itd, itd....i zawsze znajdzie sie na trasie ktoś, kto Cię "wydyma". Ja po lekcji z fabiedą odpuściłem sobie popisy i jestem na starczym etapie delektowania się komfortem i przestrzenią jaki kluska daje:-)
Reasumując - z tych dwu motorków typu V jesli chcesz normalnie się poruszać weź ten, który w twojej opinii jest mniej zajechany, w lepszym stanie technicznym i nie bedzie skarbonką.
Pozdrawiam

#67 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 12 sierpnia 2010 - 06:13

...weź ten, który w twojej opinii jest mniej zajechany, w lepszym stanie technicznym i nie bedzie skarbonką.
Pozdrawiam

I to powinno być kwintesencją poszukiwań :)

#68 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 12 sierpnia 2010 - 09:11

sory sory, tam wprowadziłem pomyłkę.. za szybkie pisanie.. powinno być e60 530d a nie 330d.. przecież to nie trójka.. pzdr, ale to nie o to we tym temacie chodzi..

dokładnie jak kolega niżej napisał, chcesz spokojną jazdę kup nawet 2.0, jeżeli chodzi o 2.5v6 i 3.0v6 to jedno i drugie jest wporządku, niewielkie różnice, ew spalanie troszke inne na korzyść 2.5 znów 3.0 lepsze osiągi.. więc każdy niech kupuje to co lubi :)

#69 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 12 sierpnia 2010 - 14:36

@komik88 - jako kolejna osoba tutaj mówię ci że się mylisz. Możemy podyskutować że zredukujesz bieg na dół szybciej niż np. moje AR35, ale w życiu nie zrobisz tego szybciej w górę. Dlatego Lukasboss dał przykład skrzyni dwusprzegłowej DSG gdzie w dół i w górę biegi zmienia z prędkością kierowcy DTM. Jak tutaj koledzy mówią, szybciej biegu w swojej Omci nie masz szans zmienić, chyba że będziesz wachlował bez wciskania sprzegła a i w ten sposób było by ci trudno :) Co do przyspieszenia, automat na 1. biegu na Sporcie leci ok. 80km/h podczas gdy ty przy jakis tam 50km/h musisz zmienić na dwójkę, dlatego też potem przy przyspieszeniu manual teoretycznie nie ma przewagi nad asb, chociaż i tak wiele zależy od kierowcy.

Tutaj masz trochę przyspieszenia i redukcji mojej asb http://www.youtube.c...u/0/P5Ex8vfnVO0

#70 OFFLINE   Verblein

Verblein
  • 202 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: Warszawa/Wrocław/Końskie

Napisany 12 sierpnia 2010 - 14:49

Ja mam ASB w aucie z 2001 i nie odczuwam jakiegokolwiek dyskomfortu w stosunku do stojących obok manuali.

#71 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 12 sierpnia 2010 - 14:51

Fajny filmik-szybka zmiana biegow:pAle tan filmik pokazuje nam cos jeszcze,nie koniecznie silnik z automatem bedzie w lepszej kondycji niz manual:D

#72 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 sierpnia 2010 - 16:15

Piszecie, ze szybciej sie nie zmieni biegów niz robi to automat... Ale co z tego, jak do 100kmh szybszy bedzie i tak i tak manual? Wiec co wam daje ta szybsza zmiana biegow??

#73 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 12 sierpnia 2010 - 16:48

jak strzelisz ze sprzęgła to ruszysz szybciej, ale zrobisz błąd i "leżysz"

Fajny filmik-szybka zmiana biegow:pAle tan filmik pokazuje nam cos jeszcze,nie koniecznie silnik z automatem bedzie w lepszej kondycji niz manual:D

mam 245 000km przebiegu i nadal nie ma potrzeby zmiany na cos gęstszego niż Castrol 5W40 więc nie jest tak źle ;)

#74 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 sierpnia 2010 - 16:58

Zakładam, że jadą kierowcy równie dobrzy, identycznymi autami, miedzy którymi jedyną różnicą jest automat/manual. Automat nie ma szans.

#75 OFFLINE   Verblein

Verblein
  • 202 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: Warszawa/Wrocław/Końskie

Napisany 12 sierpnia 2010 - 17:12

Zakładam, że jadą kierowcy równie dobrzy, identycznymi autami, miedzy którymi jedyną różnicą jest automat/manual. Automat nie ma szans.


zakładaj - masz do tego prawo:-)

#76 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 sierpnia 2010 - 17:28

Zakładam, że jadą kierowcy równie dobrzy, identycznymi autami, miedzy którymi jedyną różnicą jest automat/manual. Automat nie ma szans.


kiepski kierowca w automacie pojedzie identycznie jak wyczynowiec, bo co tam ma do roboty - gaz do dechy i koniec...
kiepski w manualu da ciała, a jeszcze przy okazji skrzynię zniszczy...
Przyspieszanie w manualu wymaga skupienia uwagi na obrotach, odpowiedniej koordynacji obu nóg i ręki - nawet najlepszemu kierowcy zdarzy się zmaścić zmianę biegu - czasem zgrzytnie skrzynią, czasem za późno/wcześnie wciśnie sprzęgło, zmieni bieg po odcince itp., zwłaszcza przy zmianie z 1. na 2. - przy sprincie na jedynce jedzie się wyjątkowo krótko i szybka zmiana biegu w odpowiednim momencie jest jeszcze trudniejsza.

podczas codziennej jazdy nikt nie zmienia biegów w manualu 'na sportowo' - sprzęgło, zmiana, sprzęgło-gaz. Wychodzi na pewno dłużej niż w aftomacie
Oczywiście automat spowalnia auto - nie ma tutaj dyskusji - uślizg na przekładni hydrokinetycznej, uślizg na tarczach biegów, opory ruchu samej skrzyni robią swoje.

#77 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 sierpnia 2010 - 17:37

Oczywiście automat spowalnia auto - nie ma tutaj dyskusji - uślizg na przekładni hydrokinetycznej, uślizg na tarczach biegów, opory ruchu samej skrzyni robią swoje.

Dokładnie i to jest 1 z wiekszych minusów o ile chodzi o ASB
No ale cos za cos;)

#78 OFFLINE   Verblein

Verblein
  • 202 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: Warszawa/Wrocław/Końskie

Napisany 12 sierpnia 2010 - 17:40

Powiem tak - od 1982 roku jeździłem manulami, łącznie z takimi promami kosmicznymi jak Wartburg czy Trabant. Pierwszy raz usiadłem za automatem jako kierowca wiozący kolegów do i z burdelu. Było to 1.5 roku temu. Od tego czasu nie widzę szans na powrót do manuala...komfort ponad wszystko.

#79 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 sierpnia 2010 - 17:47

Odbiegamy troche o tematu ;) - moze by go tak wydzielic? Przy sprincie wlasnie dluzej jedzie sie na 1ce niz przy normalnej jezdzie, gdzie przy 20kmh wbija sie juz 2kę. Widze, ze caly czas zakladacie blad kierowcy manuala.

Przyspieszanie w manualu wymaga skupienia uwagi na obrotach, odpowiedniej koordynacji obu nóg i ręki

To powinno cechować każdego kierowcę, a nie tylko jednostki, wg mnie. To sa podstawy.
BTW, pisalem o rownie dobrych, a nie "melepetach" ;) I nie wiem, co daje strzelanie ze sprzęgła, bo szybkiego startu na pewno nie zapewni.

#80 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 12 sierpnia 2010 - 18:51

DAVEPGN nadal twierdzę tak ja ty.. tymbardziej katalog weryfikuje najlepiej które auto lepiej przyspiesza, czy jest to manual czy automat.. jeżeli chodzi o nasze autka to automat pod wpływem osiągów wącha.. no chyba że jest tak jak napisał kolega że w manualu jedzie melepeta, bo w automacie to nawet małpe posadzisz i pojedzie..