Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co wybrać 2.5 v6 czy 3.0 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
185 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 15 sierpnia 2010 - 12:06

panowie a tak sobie mysle moze by tak 2.5 td ?? co nieco mi sie obilo o uszy ze maja slabe pompy itp ale jest sporo ogloszen gdzie ludzie to auto sprzedaja po trzech, pieciu czy nawet siedmiu latach, a co za tym idzie oznacza to wg mnie ze skoro ktos trzyma takiego td tyle lat to nie musi byc kazdy taki awaryjny i takim dnem jak to niektorzy pisza. co o tym myslicie? bo powiem szczerze ze patrzac po ogloszeniach duzo latwiej jest kupic w miare ladnego diesla niz benzyne(lpg).


Wszystko zależy jaki kupisz egzemplarz, jak trafi ci się zadbany to jest bezawaryjny ale jak jest odwrotnie to koszta napraw są wysokie. Jak już byś brał 2.5 td to tylko w automacie chyba że chcesz wsadzić chipa to wtedy manual.

#102 OFFLINE   acor504w

acor504w
  • 41 postów
  • Dołączył: 25-01-2010
  • Skąd: warszawa

Napisany 15 sierpnia 2010 - 12:16

dlaczego a automacie?

#103 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2010 - 12:21

Jak chcesz Diesla, to Ci mogę polecić na prawdę zadbany egzemplarz. Przebieg prawdziwy 320kkm, rocznik 98/99, ksenon, kombi. Łańcuch rozrządu nie wyciągnięty, odpala od pół obrotu czy ciepły czy zimny bez żadnych wspomagaczy.
arczon82, do tego silnika automat? Oszalałeś? Przecież to na manualu w serii nie jedzie, a co dopiero w automacie. Chcesz wyprzedzić, a tu porażka... Daj spokój...

#104 OFFLINE   acor504w

acor504w
  • 41 postów
  • Dołączył: 25-01-2010
  • Skąd: warszawa

Napisany 15 sierpnia 2010 - 12:27

nie nie ja sedana toleruje a po 2 narazie rozgladam sie i nie wiem tak dzis dopeiro wpadlem na pomysl ze moze diesel.

#105 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2010 - 12:31

Diesel = większe koszty przejechania 100 km od 3.0V6 z gazem, koszty eksploatacji też większe.

#106 OFFLINE   acor504w

acor504w
  • 41 postów
  • Dołączył: 25-01-2010
  • Skąd: warszawa

Napisany 15 sierpnia 2010 - 12:46

Diesel = większe koszty przejechania 100 km od 3.0V6 z gazem, koszty eksploatacji też większe.

hehe i powiedzcie mi dlaczego 80% ludzi woli diesle? nierozumiem. np przyklad mecedesa e300td kolega ma, mowi ze w miesice i to nie duzym pali 12 litrow na 100km ma tam jakies 170km. no to panowie taki sam mercedes z silnikiem 2.8 w gazie spali 15 czy 17 l gazu wiec wychodzi taniej a nawet jesli po dodaniu benzyny to samo. ale jak sie spyta kogo kolwiek to ee benzyna to nie, tylko diesel ;/ porazka.

#107 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2010 - 12:48

hehe i powiedzcie mi dlaczego 80% ludzi woli diesle? nierozumiem. np przyklad mecedesa e300td kolega ma, mowi ze w miesice i to nie duzym pali 12 litrow na 100km ma tam jakies 170km. no to panowie taki sam mercedes z silnikiem 2.8 w gazie spali 15 czy 17 l gazu wiec wychodzi taniej a nawet jesli po dodaniu benzyny to samo. ale jak sie spyta kogo kolwiek to ee benzyna to nie, tylko diesel ;/ porazka.

Jakoś sprzedaję jednego diesla i nie widzę takiego zainteresowania...

#108 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 sierpnia 2010 - 12:49

bo leja redbula :D

#109 OFFLINE   acor504w

acor504w
  • 41 postów
  • Dołączył: 25-01-2010
  • Skąd: warszawa

Napisany 15 sierpnia 2010 - 12:56

nie no ale generalnie wiekszsc ludzi uwaza ze diesel jest lepszy, zreszrta wiekszosc aut dzisiaj to diesle a nie benzyny wiec o czyms to swiadczy. chodz szczerze nie mam pojecia dlaczego tak jest.

#110 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 15 sierpnia 2010 - 12:59

właśnie o to chodzi że trudno się tym manewruje biegami przy takiej mocy bo jest słaby do tych 2000 obr/min a kolega z tego co pisał to szuka auta rodzinnego więc w automacie nie będzie musiał się martwić o ciągłe zmiany biegów. Bo auto ma naprawdę ciężko się bujnąć zwłaszcza w upały z klimą. Ja osobiście żałuje że nie kupiłem automata.

#111 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2010 - 13:05

właśnie o to chodzi że trudno się tym manewruje biegami przy takiej mocy bo jest słaby do tych 2000 obr/min a kolega z tego co pisał to szuka auta rodzinnego więc w automacie nie będzie musiał się martwić o ciągłe zmiany biegów. Bo auto ma naprawdę ciężko się bujnąć zwłaszcza w upały z klimą. Ja osobiście żałuje że nie kupiłem automata.

Jeśli używa auta do jazdy rodzinnej, to zapewne auto będzie często załadowane, a więc lepszy manual jeśli będzie chciał wyprzedzić.

#112 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 15 sierpnia 2010 - 13:16

Jeśli używa auta do jazdy rodzinnej, to zapewne auto będzie często załadowane, a więc lepszy manual jeśli będzie chciał wyprzedzić.


do wyprzedzania na pewno lepszy manual ale dużo wygodniej jeździ się autometem, ja osobiście przy następnej zmianie to tylko na automata.

#113 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2010 - 22:50

lepszy manual jeśli będzie chciał wyprzedzić


do wyprzedzania na pewno lepszy manual


Ale z czym taki lepszy? Wciskasz gaz do kliknięcia, skrzynka redukuje Ci do najniższego możliwego biegu i rura. W trakcie jazdy nie ma właściwie takiej różnicy, start z postoju automatem jest wolniejszy, ale wyprzedzanie...? :confused:

panowie a tak sobie mysle moze by tak 2.5 td


widzę, ze nie jesteś zbytnio przekonany do żadnego konkretnego silnika i nie wiesz za bardzo czego chcesz :D a jeżeli silnik nie ma dla Ciebie aż tak ogromnego znaczenia, to poszukaj sobie po prostu samochodu zadbanego. Sprawa wersji silnika niech zejdzie na II plan. Ważne, żeby był w miarę zdrowy ;)



 


#114 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2010 - 23:26

Ale z czym taki lepszy? Wciskasz gaz do kliknięcia, skrzynka redukuje Ci do najniższego możliwego biegu i rura. W trakcie jazdy nie ma właściwie takiej różnicy, start z postoju automatem jest wolniejszy, ale wyprzedzanie...?

Pojeździj dieslem :)

#115 OFFLINE   guma198

guma198
  • 40 postów
  • Dołączył: 26-05-2007
  • Skąd: Warszawa/Chełm
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 sierpnia 2010 - 07:58

To albo ci sie pojemności auta albo zbiornika LPG pomyliły.


nic mi się nie pomyliło, może źle napisałem, do zbiornika max wchodzi mi 51 l gazu, 480 km przejechałem jadąc odcinek prawie 600 km, podążałem za Opelkiemk Corsą prowadzonym przez moją znajomą, max prędkość na trasie 100 - 110 km, ruszyliśmy o 2 w nocy dojechaliśmy rano - w takich warunkach spalanie ok 10 l na 100 km -

#116 OFFLINE   eemeryt

eemeryt

    Rodowity

  • 80 postów
  • Dołączył: 17-08-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 16 sierpnia 2010 - 08:57

Mam 2.5 V6 automat..... lipa nigdy więcej!!!! Następna tylko 3.0 lub 3.2. Mam ciężką nogę więc wiem co piszę bo 2.5 za słabe do jazdy.
2.5 następne kupię jak będę na emeryturze do wożenia wnuków do przedszkola!!!!
Rodowity

#117 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 16 sierpnia 2010 - 09:13

Mam 3.0 w automacie i jakoś rakieta to to nie jest. Przy jeździe z prędkościami 40-80km/h źle się wyprzedza. Skrzynia nie zrzuca biegu na maksymalnie niski i zaczynam wyprzedzać z niskich obrotów. Tak jakby nie wolno mu było zrzucać do 1. Co innego przy 90km/h i wyżej. Wtedy czuć moc przy wyprzedzaniu.

#118 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 sierpnia 2010 - 09:48

Mam 3.0 w automacie i jakoś rakieta to to nie jest. Przy jeździe z prędkościami 40-80km/h źle się wyprzedza. Skrzynia nie zrzuca biegu na maksymalnie niski i zaczynam wyprzedzać z niskich obrotów.

Moze kickdown ci niedziala, bo przy max wcisnieciu przy ok 50km/h laduje na 1 i ma piekny ciag.

#119 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 16 sierpnia 2010 - 10:24

Raczej działa, bo przy wyższych prędkościach zrzuca bieg. Przy wolnej jeździe to zrzuca, ale tak jakby na 2 a nie na 1 i wyprzedzam powiedzmy z 2500obr/min zamiast z 4000.

#120 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 sierpnia 2010 - 10:29

Raczej działa, bo przy wyższych prędkościach zrzuca bieg. Przy wolnej jeździe to zrzuca, ale tak jakby na 2 a nie na 1 i wyprzedzam powiedzmy z 2500obr/min zamiast z 4000.

Sproboj na "S"

Moj zrzuca na 1 jak go wdusze nawet bez jazdy sportowej, tylko w deche az poczujesz opor i wtedy mocniej pedal i czuc klikniecie pod noga i redukuje maxymalnie. Mowie o przedziale 40-60 (moze 70km) przy wyzszej moze niezredukowac bez S, choc nieprobowalem.

pierwsze 2 MC jezdzilem bez kidowna :) >>zapomnialem o tym cudzie, bo przeciez bez niego tez redukuje jak mocniej gaz wcisniesz co przy wiekszych predkosciach wystarcza zupelnie.