Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Luz w układzie kierowniczym omega


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
84 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   greg89

greg89

    lepiej pchać niż ciągnąć

  • 35 postów
  • Dołączył: 21-05-2011
  • Skąd: nysa

Napisany 05 marca 2014 - 13:44

Podlacze sie do tematu,
Zmieniam zaraz tarcze i klocki i przy okazji chce wymienic koncowki drazka , napewno nie na made in china :)
co polecacie ?
z tego co wiem to wsporniki tez sa do wymiany ale przeczytalem ze mozna wymienic sama tuleje , co zrobic latwiej i co dluzej podziala ?
i jeszcze jedno czy caly drazek tez warto wymienic?
patrzylem na ceny na allegro i dramatu cenowego nie ma :
http://allegro.pl/dr...4010901379.html
tylko jaka firma ?


ja wymieniłem cały wspornik gdyż dostępu do prasy nie miałem żeby tuleje ogarnąć Skalkulowałem i zamiast wbijania czasochonnego i praochonnego wybrałem wymiane całego t.j 30 min i 4 pak ;)

#62 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 05 marca 2014 - 13:49

Jak środkowy to albo ten http://allegro.pl/le...3946205856.html albo ten http://allegro.pl/dr...4006105300.html
pozostałe 2 http://allegro.pl/dr...4020587998.html

#63 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2014 - 14:01

Wlasnie o to chodzi ze tez nie mam za bardzo dostepu do prasy etc.
Ps. skoro 30 min i 4opak to chyba w 2min to wymieniles :D szacun ;)


Wlasnie nie wiem czy musze wymienic tez ten srodkowy?
200PLN piechota nie chodzi , zmienie chyba koncowki i wsporniki , jak nie bedzie dawalo to dobrego efektu to pokusze sie jeszcze na ten srodkowy ;)
Tak czy inaczej dzieki za podpowiedz , juz dawno nic nie musialem robic przy tej swojej kusce stad moje pytania odnosnie dobrych czesci , wole raz zaplacic troche i miec na jakis czas z glowy ;)

#64 OFFLINE   greg89

greg89

    lepiej pchać niż ciągnąć

  • 35 postów
  • Dołączył: 21-05-2011
  • Skąd: nysa

Napisany 05 marca 2014 - 14:05

Wlasnie o to chodzi ze tez nie mam za bardzo dostepu do prasy etc.
Ps. skoro 30 min i 4opak to chyba w 2min to wymieniles :D szacun ;)


czteropak był na zwięczenie trudów. po operacji :D:D

#65 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2014 - 14:09


no i teraz wszystko jasne ;)

#66 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2014 - 14:30

Wlasnie o to chodzi ze tez nie mam za bardzo dostepu do prasy etc.
Ps. skoro 30 min i 4opak to chyba w 2min to wymieniles :D szacun ;)



Wlasnie nie wiem czy musze wymienic tez ten srodkowy?
200PLN piechota nie chodzi , zmienie chyba koncowki i wsporniki , jak nie bedzie dawalo to dobrego efektu to pokusze sie jeszcze na ten srodkowy ;)
Tak czy inaczej dzieki za podpowiedz , juz dawno nic nie musialem robic przy tej swojej kusce stad moje pytania odnosnie dobrych czesci , wole raz zaplacic troche i miec na jakis czas z glowy ;)


jak nie masz objawów zużycia środkowego możesz go zostawić. aczkolwiek ja swój zmieniałem po 5tyś km od zmiany końcówek bo już padł po wymianie owych końcówek.

#67 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 05 marca 2014 - 14:59

Wlasnie nie wiem czy musze wymienic tez ten srodkowy?
200PLN piechota nie chodzi , zmienie chyba koncowki i wsporniki , jak nie bedzie dawalo to dobrego efektu to pokusze sie jeszcze na ten srodkowy
Tak czy inaczej dzieki za podpowiedz , juz dawno nic nie musialem robic przy tej swojej kusce stad moje pytania odnosnie dobrych czesci , wole raz zaplacic troche i miec na jakis czas z glowy


A to nie możesz kogoś poprosić żeby fajerą pobujał i wejść pod auto żeby sprawdzić gdzie jest luz? Prościej i możliwe że jeszcze taniej będzie :p

Dodany obrazek


#68 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2014 - 15:28

operator do bujania fajera i diagnozy zaraz bedzie ale pod omege to ja sie nie wcisne :D
moze gdzies z boku bedzie widac , u mechanikow jak bylem ostatnio to wygladalo na to ze wspornik i koncowka przy kole do wymiany bo tam byly luzy ale jakby nie bylo stary srodkowy moze nie wytrzymac z nowymi koncowkami , trzeba to bedzie powaznie przemyslec i nie wiem czy 4opak do tego wystarczy :D

#69 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 05 marca 2014 - 15:38

To ja bym wymienił tuleję na wsporniku i końcówkę, ew. zestaw końcówek a ze środkowym bym poczekał jeszcze :p

Dodany obrazek


#70 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2014 - 17:51

To ja bym wymienił tuleję na wsporniku i końcówkę, ew. zestaw końcówek a ze środkowym bym poczekał jeszcze :p


tak tez zrobie , zamowie koncowki NK na obie strony i zobacze co bedzie , wydaje mi sie ze tylko to bylo do wymiany , jak bedzie cos nie halo to bede musial pakowac sie pod omege jeszcze raz ale jak troche cieplej bedzie :D
Przeglad za miesiac albo trzeba bedzie sie sprezyc i wymieniac reszte albo wyjdzie w praniu ;)

#71 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 marca 2014 - 17:55

i taką część wygląda jak korbowód i jest umieszczona blisko prawego koła od strony pasażera i nie wiem jak ona się fachowo nazywa


wspornik układu kierowniczego.

czy ją się regeneruje czy kupuje nową?


albo wymieniasz samą tuleje albo wymieniasz cały wspornik

#72 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2014 - 18:37

wspornik układu kierowniczego.



albo wymieniasz samą tuleje albo wymieniasz cały wspornik


wspornik jest tylko jeden, zglupialem juz prawde mowiec ?
lezalem pod omega chyba z 500x ale na to nigdy nie zwracalem uwagi bo dzialalo wszystko :)
na schematach widac jeden ale na drazku sa 2 sworznie ?
w sobote dowiem sie napewno ale moze jak to konieczne to jeszcze tuleje zamowie do wspornika , jeszcze nie wiem jak ja stamtad wyjme i wsadze nowa ?
moze warto to tez ogarnac ?
luzow nie bylo jak patrzylem na podnosniku ostatnio , wlasnie na tym od strony pasazera.

#73 OFFLINE   Omeega

Omeega
  • 59 postów
  • Dołączył: 16-11-2012
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 marca 2014 - 18:38

Noo wszystkie części kupione jutro chyba trzeba brać się za składanie bo przy 160 omka chodzi z wiatrem hehe

#74 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2014 - 18:43

Noo wszystkie części kupione jutro chyba trzeba brać się za składanie bo przy 160 omka chodzi z wiatrem hehe


a chodzi chodzi :D
nawet bez wiatru chodzi jakby miala swoj rozum , a po koleinach to juz bajka :)
ale robote odkladam na sobote bo czesci musza dojsc :)

#75 OFFLINE   jacek gdynia

jacek gdynia
  • 112 postów
  • Dołączył: 16-08-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 05 marca 2014 - 19:09

Wlasnie nie wiem czy musze wymienic tez ten srodkowy?
200PLN piechota nie chodzi , zmienie chyba koncowki i wsporniki , jak nie bedzie dawalo to dobrego efektu to pokusze sie jeszcze na ten srodkowy ;)


Zmienisz tylko końcówki i wspornik + zbieżność, potem okaże się że środkowy do wymiany + znowu zbieżność i gdzie tu oszczędność? Jedź lepiej na jakąś dobrą stację kontroli pojazdów, zapłacisz 20zł i będziesz wszystko wiedział co się kwalifikuje do wymiany.

#76 OFFLINE   pietryn084

pietryn084
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-11-2011

Napisany 05 marca 2014 - 19:11

Witam po przeglądzie kolega na stacji powiedział że do wymiany mam drążek kierowniczy przy przekładni kierowniczej i tu nie bardzo wiem co kupić i wymienić ktoś może mi linka podrzucić lub fotkę zamieścić będę wdzięczny.

#77 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2014 - 19:19

Zmienisz tylko końcówki i wspornik + zbieżność, potem okaże się że środkowy do wymiany + znowu zbieżność i gdzie tu oszczędność? Jedź lepiej na jakąś dobrą stację kontroli pojazdów, zapłacisz 20zł i będziesz wszystko wiedział co się kwalifikuje do wymiany.


bylem ostatnio i "mechanicy" stwierdzili ze trzeba z 5tys wlozyc zeby mialo to rece i nogi , ale jak juz stwierdzili ze nawet amorki przednie ktore wymienialem niedawno trzeba wymienic bo "sie wylaly" a na stacji wykazaly po ok 90% to stwierdzilem ze chyba cos pier... ale masz racje , jutro podjade gdzies na diagnostyke i postaram sie na 100% ustalic co i jak :)
problem tylko w tym ze mamy takich "expertow" a nie innych :/
kojarzy mi sie to z obecnymi kierowcami , chyba dostaja prawko na ladne oczy albo za pare PLNów :/

#78 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2014 - 19:39

wylane amorki mogą dobrze tłumić ;) ale poważnie zmień środkowy. opisałem Ci mój przypadek. gdybym wiedział że po miesiącu znów muszę to ruszać zmieniłbym wszystko.

#79 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2014 - 19:51

wylane amorki mogą dobrze tłumić ;) ale poważnie zmień środkowy. opisałem Ci mój przypadek. gdybym wiedział że po miesiącu znów muszę to ruszać zmieniłbym wszystko.


masz jakies godne polecenia stacje kontroli pojazdow w okolicach ursynowa ?
Teraz jestem na L4 wiec mam chwilke na zajecie sie samochodem ;)

#80 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2014 - 19:59

na usynowie nie. ale na jagiellonskiej 'autoparts' darmowe szarpaki mają. i jak powiesz że coś stuka. to szuka do skutku ;) a i na badaniu technicznym czasem coś 'przeoczą' :D