Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Luz w układzie kierowniczym omega


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
84 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   nutellson

nutellson
  • 117 postów
  • Dołączył: 23-03-2010

Napisany 04 kwietnia 2010 - 20:27

No to może ja mam coś z paskiem heh, bo jak przekręcam kierę to nie ma tak, że w ogóle nic nie słychać, a jak do końca to czuć takie hm.. trudno to nazwać, nie powiem, że wycie bo tak nie jest, ale też ja słychać :)

#22 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 września 2010 - 17:57

Jest problem naszczescie nie w mojej omedze :) Na kierownicy jest dosc spory luz na boki, do tego kierownica chodzi na tyle ciezko ze jadąc w trasie na zakretach nie jest to tylko uciązliwe ale juz i bardzo niebezpieczne. Nie wiem czy to cos ma wspólnego ale komputer pokazuje również błąd hamulców. Dodam jeszcze że przy skreceniu na maksa wyje maglownica i przy wracaniu kierownicy jak dobrze pamietam z lewej strony jest stukniecie. Ktoś ma jakiś pomysł ?

#23 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2010 - 15:17

a jak do końca to czuć takie hm.. trudno to nazwać, nie powiem, że wycie bo tak nie jest, ale też ja słychać


to całkiem normalny objaw , przy maksymalnym skręcie otwierają się zawory przelewowe i stąd ten głośny szum

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#24 OFFLINE   Kaczaza

Kaczaza
  • 40 postów
  • Dołączył: 08-08-2009
  • Skąd: Prusice

Napisany 03 lutego 2012 - 09:47

Odświeżę temat Panowie,

otóż u mnie również są problemy z normalnym "sterowaniem" omci. Po zakupie były straszne luzy, wymieniłem wahacze na używane ale z tulejami w dobrym stanie. Luzy znacznie się zmniejszyły ale nadal podczas jazdy omega ma jakieś dziwne odpały, trzeba ją cały czas kontrolować bo nie da się tak paluszkiem jednym pilnować kierownicy. Lubi ją ściągnąć raz na prawo, raz na lewo. Łączniki były wymienione, amortyzatory też. Wpadłem na pomysł, zeby przykręcić śrubę delikatnie na układzie i może trochę to pomogło ale nieznacznie. Zauważyłem również, że kiedy przy małych prędkościach (np. na parkingu) gdy kręce mocniej w lewo lub w prawo kierownica nie idzie płynnie tylko czuć takie szarpnięcie jakbym coś przełamywał.

Za co zabierać się wiosną? Od czego zacząć?

#25 OFFLINE   oma777

oma777
  • 11 postów
  • Dołączył: 15-05-2013
  • Skąd: szczecin

Napisany 11 listopada 2013 - 12:08

Witam, w ostatnim czasie wymieniłem zawieszenie, końcówki, drążki itp na przodzie, wszystko jest ok na częściach trw i febi i tu jest załamka :masakra: bo luz na kierownicy nadal jest. Nosi po drodze jak są nawet minimalne koleiny i ten dziwny dzwięk gdy parkuje strzela coś w układzie jakby przeskakiwło-łamało. Czy to maglownica do wymiany czy da się to jakoś wyregulować?

problem raczej w przekładni i tu moje pytanie czy jest możliwa jakaś regulacja? Czytałem coś o zmniejszaniu luzu w niej, jakąś śrubą.

#26 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 listopada 2013 - 12:37

Z tego co się orientuje to na przekładni jest jakaś śruba, która reguluje luz kierowniczy, dokładnie nie wiem gdzie ona się znajduje. Mam u siebie też ten sam problem, tyle, że nic nie strzela. Chętnie się dowiem czegoś na ten temat.

#27 OFFLINE   jacek gdynia

jacek gdynia
  • 112 postów
  • Dołączył: 16-08-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 11 listopada 2013 - 13:56

Jeśli chodzi o strzelanie podczas kręcenia kierownicą, to proponuję dokręcić mocowanie amortyzatorów do piasty. Pewnie po wymianie amorów było słabo dokręcone i przeskakuje teraz na tej śrubie do regulacji kąta pochylenia. wpływa to też na prowadzenie w koleinach.

#28 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 11 listopada 2013 - 14:37

Po 1.To po takich ingerencjach w zawieche jak niektórzy tu piszą to podstawą jest ustawienie od nowa zbierzności i kątów pochylenia, później druga sprawa, że jeśli kiera ciężko chodzi to też trzeba by się przyjrzeć pompie wspomaganie, no jeśli już wyczuwalnie coś strzela na kierze to wtedy już pewnie przekładnie tylko zostaje.

#29 OFFLINE   oma777

oma777
  • 11 postów
  • Dołączył: 15-05-2013
  • Skąd: szczecin

Napisany 11 listopada 2013 - 14:56

geometria niby była robiona przy wymianie zawiechy (amory nie były wymieniane) no ale ja szczerze to nie ufam mechanikom, byle od...ać swoje a czy to będzie chodzić dobrze czy źle to sprawa klienta. Dodam że ten dzwięk łamania (wydaje mi się) jest tylko przy skręcie w jedną stronę. W mojej głowie to obraz jakby przekładnie były luźne i pod obciążeniem nachodziły na siebie wierzchołkami a przy zmniejszeniu oporu znów wracały do swojego położenia.

#30 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 listopada 2013 - 15:03

dźwięk może pochodzic od pękniętej sprężyny.
Noszenie na koleinach - miękkie tuleje wahaczy.
o regulacji luzu w przekładni jest cały wątek - szukaj...

#31 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 listopada 2013 - 15:26

U mnie geometria prawidłowa, luzów na amorach brak, kąt kół co prawda blisko pogranicza ale mieści się w normie, drążki brak luzu. Ewidentnie na maglu. Tylko która śruba to regulowała. Ma ktoś jakieś foto?

#32 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2013 - 16:11

U mnie geometria prawidłowa, luzów na amorach brak, kąt kół co prawda blisko pogranicza ale mieści się w normie, drążki brak luzu. Ewidentnie na maglu. Tylko która śruba to regulowała. Ma ktoś jakieś foto?


mówisz i masz:p

#33 OFFLINE   quintas

quintas
  • 5 postów
  • Dołączył: 06-08-2009
  • Skąd: wieś

Napisany 12 listopada 2013 - 20:03

Jak za mocno skręcisz- przekładnia niedługo padnie. Sprawdż, czy nie masz luzu na kolumnie kierowniczej (wybity plastik) przy "chowającym" się drążku, albo na przegubie łączącym drążek kolumny z przekładnią. Jeśli występuje luz na ślimaku wewnątrz przekładni, to do wymiany.

#34 OFFLINE   kaia381

kaia381
  • 5 postów
  • Dołączył: 19-02-2014
  • Skąd: Żuromin

Napisany 19 lutego 2014 - 18:58

Witam
mam taki problem przy swojej pięknej pani ze wozi mi ja na koleinach i nierównościach. zawierzenie wszystko ok, robilem tulejni wahacza wspornika kierowniczego. Ostatnio miałem pierwszy raz wyczuwalny na kierownicy luz po odpaleniu silnika. luz około 2cm. Przytrafilo mi się to tylko raz, tak to wyczuwalny mam luz na kierownicy przy jzdzie w sposób ze musze manewrować w lewo lub w prawo na wybojach żeby szla prosto.... czuc tez nieraz drzenie kierownicy (nie zawsze)... Może to wystarczy wyregulować na przekładni a może cos innego? Jeśli chodzi o luz to gdzie jest ta regulacja? z góry dzięki.

#35 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 19 lutego 2014 - 21:27

a skad ta pewnosc,ze zawieszeni ok,skoro wychodzi wlasnie,ze jest bardzo nie ok,byles na szarpakach ??

#36 OFFLINE   kaia381

kaia381
  • 5 postów
  • Dołączył: 19-02-2014
  • Skąd: Żuromin

Napisany 19 lutego 2014 - 21:38

byłem n szarpakach i to co miałem do kitu wymieniłem już...
hm ale jakby to było nawet zawieszenie to skad ten ostatnio pojawiacy siluz w kierownicy?

#37 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 19 lutego 2014 - 21:51

zbieznosc i cisnienie w oponach ??

#38 OFFLINE   Spooky V6

Spooky V6
  • 294 postów
  • Dołączył: 15-03-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lutego 2014 - 22:22

byłem n szarpakach i to co miałem do kitu wymieniłem już...
hm ale jakby to było nawet zawieszenie to skad ten ostatnio pojawiacy siluz w kierownicy?


jezeli masz wszystko ok czyli nie masz zadnych luzow na tulejach itp w zawieszeniu...

sprawdz jak auto stoi na wlaczonym silniku czy jak ruszarz kierownica niewielkie szybkie ruchy czy to sie przenosi na kola lub jak jedziesz prosto na rowne drodze to poruszaj delikatnie kierownica chodzi mi o male skrety czy poczujesz ze to przenosi sie na kola

#39 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 lutego 2014 - 22:40

ja na szarpakach mialem duze tuleje do wymiany zmiana na lemi a po zmianie tez wozilo drugi raz szarpaki i wyszly male do wymiany a wizyty w przeciagu tygodnia wiec watpie ze nagle szlak je trafil z dnia na dzien

#40 OFFLINE   Spooky V6

Spooky V6
  • 294 postów
  • Dołączył: 15-03-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lutego 2014 - 22:42

ja obstawiam ze jest juz nadszarpnieta zebe czasu i naszymi drogami przekladnia kierownicza